Φ.Ε. Το ταξίδι του Οδυσσέα (2 δ.ώ.)

Αυτή τη μέρα ασχοληθήκαμε με το βιβλίο του Φίλιππου Μανδηλάρα από την συλλογή «Η πρώτη μου μυθολογία» με τίτλο «Το ταξίδι του Οδυσσέα». Για μια ακόμη φορά η τηλεκπαίδευση μας χτύπησε την πόρτα και έπρεπε να διαφοροποιήσουμε τα σχέδιά μας.

Αρχικός σκοπός ήταν να διαβάσουμε το βιβλίο μέσα στην τάξη προβάλλοντάς το στον πίνακα με τη βοήθεια του προτζέκτορα, όπως συνηθίζουμε να κάνουμε. Στη συνέχεια θα σημειώναμε σε χάρτη που έχουμε ήδη σχεδιάσει τα μέρη από όπου πέρασε ο Οδυσσέας μέχρι να φτάσει στην Ιθάκη. Ο χάρτης είχε ήδη χρωματιστεί και πλαστικοποιηθεί σε προηγούμενη Ευέλικτη Ζώνη. Επίσης είχαν εκτυπωθεί και πλαστικοποιηθεί οι στάσεις του Οδυσσέας και είχαμε προμηθευτεί την αυτοκόλλητη ταινία τύπου «σκρατς» που θα χρησιμοποιούσαμε. Επιλέχτηκε αυτός ο τρόπος τοποθέτησης ώστε να μπορούμε να αφαιρούμε τις περιοχές και να τις ξανακολλάμε κατά το δοκούν. Η πορεία του Οδυσσέα θα σημειώνονταν στους χάρτες με μαρκαδόρο πίνακα ώστε να μπορεί να σβήσει και να χαραχτεί από την αρχή σε περίπτωση λάθουν ή επαναχρησιμοποίησης του χάρτη.

Όλα τα παραπάνω εγκαταλήφθηκαν όταν μας έκλεισαν,
οπότε περάσαμε στο σχέδιο Β.

  1. Παρουσιάστηκε ο διαδραστικός χάρτης από thinklink που μπορείτε να βρείτε εδώ με διαμοιρασμό οθόνης και στέλνοντας το link στο chat της Webex για όποιον δυσκολευόταν με τον διαμοιρασμό. Χρησιμοποιώντας αυτόν ως αφόρμηση οι μαθητές ανέφεραν τα στοιχεία που ήξεραν για κάθε στάση του Οδυσσέα. Ήταν εύκολο να ακολουθήσουμε την χρονική τους ακολουθία μια και η πορεία του Οδυσσέα ήταν χαραγμένη πάνω στον χάρτη. Ταυτόχρονα και ασυναίσθητα, προσλάμβαναν μια εικόνα της πορείας του Οδυσσέα.
  2. Όπου οι μαθητές δεν θυμόνταν πληροφορίες, έκανα κλικ στο σημαδάκι της αντίστοιχης στάσης και προβάλλονταν το τμήμα ενός κινούμενου σχεδίου που έδειχνε τι συνέβη στη στάση αυτή. Έτσι έγινε μια μικρή επανάληψη των όσων είχαμε μάθει στην αντίστοιχη ενότητα της Ιστορίας μας.
  3. Στη συνέχεια ρωτήθηκαν οι μαθητές αν θα τους ενδιέφερε να δούμε και τον τρόπο που περιγράφονται στο βιβλίο του Μανδηλαρά τόσο στο κείμενο όσο και στην εικονογράφηση. Με την θετική τους απάντηση, διαμοιράστηκε το βιβλίο, που είχα προηγουμένως σκανάρει για να έχει ψηφιακή μορφή, και το διαβάσαμε.
  4. Αφού είδαμε και το κείμενο τα παιδιά κλήθηκαν να διαπιστώσουν πόσο καλά θυμούνται πού βρίσκονται τα μέρη όπου σταμάτησε ο Οδυσσέας. Στο chat της webex διαμοιράστηκε σύνδεσμος που οδηγούσε σε δραστηριότητα η οποία είχε σχεδιαστεί από μένα στο e-me content και μπορείτε να βρείτε εδώ. Πρόκειται για έναν χάρτη από όπου λείπουν οι ονομασίες των τόπων και ζητείται να τοποθετηθούν σωστά. Κατόπιν δόθηκε ο απαραίτητος χρόνος να συμπληρωθεί από τα παιδιά.
  5. Τέλος, για να χαλαρώσουμε παίξαμε ένα παιχνίδι ερωτήσεων τύπου «Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος» αλιευμένο από το ίντερνετ με ερωτήσεις που αφορούν την Οδύσσεια.

Σχόλια:

  • Ο χάρτης που χρησιμοποιήθηκε για την δραστηριότητα χρησιμοποιούταν κάθε φορά στο τέλος της παράδοσης στην ενότητα της Ιστορίας Γ’ δημοτικού που αφορά την Οδύσσεια για να αντιλαμβάνονται τα παιδιά την πορεία του Οδυσσέα, συνεπώς ήταν γνώριμος στα παιδιά. Κατά την δημιουργία της δραστηριότητας, αφαιρέθηκαν οι ονομασίες με επεξεργασία της εικόνας.
  • Επειδή κάποια παιδιά είχαν πρόβλημα τη στιγμή του μαθήματος και δεν άνοιγε η δραστηριότητα, δόθηκε αργότερα για επεξεργασία μέσα από την ψηφιακή μας τάξη στην e-me, ώστε να δουλευτεί ασύγχρονα.
  • Αν μας δοθεί χρόνος στο τελείωμα της σχολικής χρονιάς, ευελπιστώ να τελειώσουμε και τον αρχικό μας χάρτη.

Τα μέσα που χρησιμοποιήσαμε:

Από thinklink: Οδυσσέας

Παιχνίδι που έφτιαξα από e-me content:

 

Ο αρχικός χάρτης:

Το ταξίδι του Οδυσσέα

Από Μελιόπουλο ΑναστάσιοΠοιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *