Φ.Ε. Ο μολυβένιος στρατιώτης (2 δ.ώ.)

.jpg

Σε αυτή τη δράση φιλαναγνωσίας ασχολούμαστε με το κλασικό παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, τον “Μολυβένιο Στρατιώτη“. Η δράση εντάσσεται στις χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες για την φετινή χρονιά, μια και το παραμύθι αποτελεί ένα από τα κλασικά αναγνώσματα αυτής της περιόδου.

Σκοπός είναι να δημιουργήσουμε, από κοινού με τα παιδιά, ένα βιβλίο, ασχολούμενοι κατά βάση με την πλευρά της εικονογράφησης αλλά και της σελιδοποίησης. Η δράση υλοποιήθηκε από τις τάξεις Ε’ και Στ’ του σχολείου ώστε να μπορέσουν να απασχοληθούν δημιουργικά όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά αλλά και επειδή με τον τρόπο αυτό μπορούμε να οδηγηθούμε στην δημιουργία πολλών αντιτύπων τα οποία και πρόκειται να διαμοιραστούν σε φορείς που τίμησαν με δωρεές το σχολικό μας συγκρότημα και να κρατήσουμε ένα αντίτυπο ως αρχείο στη σχολική μας βιβλιοθήκη..

Με τη βοήθεια του προτζέκτορα, προβάλουμε σε μορφή pdf το κείμενο του παραμυθιού για να γνωρίσουν όλα τα παιδιά το περιεχόμενο του παραμυθιού. Με το πέρας της ανάγνωσης γίνεται μια συζήτηση για τα συναισθήματα που μας προκάλεσε. Το πιο χαρακτηριστικό σχόλιο που ακούστηκε είναι ότι ενώ έχει “λυπητερό” τέλος, μας αφήνει μια γλυκιά αίσθηση…

Στη συνέχεια, εξηγούμε στα παιδιά πως πρόκειται να δημιουργήσουμε το δικό μας βιβλίο με τη βοήθεια αυτού του κειμένου, καθώς και πως τα παιδιά θα αναλάβουν την εικονογράφησή του. Σε κάθε τάξη, δημιουργούνται τρεις ομάδες, καθεμιά από τις οποίες θα αναλάβει μια από τις εικόνες του έχουμε διαλέξει για το βιβλίο (στο σύνολο 6 εικόνες). Αφού ολοκληρώσουν το προσχέδιό τους, θα πρέπει να δημιουργήσουν την ίδια εικόνα στο σύνολο 3 φορές. έτσι καταφέρνουμε να δημιουργήσουμε 3 αντίτυπα με αυθεντικές ζωγραφιές των παιδιών.

Προτού ξεκινήσει η σχεδίαση, ενημερώνουμε τα παιδιά πως μπορούν να χρησιμοποιήσουν κάποιες από τις τεχνοτροπίες που έχουμε να τους προτείνουμε, όπως είναι η ζωγραφική με ξυλομπογιά, η χρήση λέξεων ως περιγράμματα των εικόνων, ο κυβισμός και ο πουαντιγισμός. Δείχνουμε και στον πίνακα κάποια παραδείγματα των τεχνοτροπιών αυτών για να ενισχύσουμε τη δημιουργικότητά τους.

Ακολούθως δίνουμε χρόνο στις ομάδες να ασχοληθούν με την εικονογράφηση, παρέχοντας βοήθεια όπου ζητείται ή χρειάζεται. Αυτό είναι το μεγαλύτερο χρονικά κομμάτι της δραστηριότητας.

Αφού γίνουν οι ζωγραφιές των παιδιών, τοποθετούνται στην κατάλληλη σελίδα σύμφωνα με τη σελιδοποίηση που οργανώθηκε από τις εκπαιδευτικούς. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί ασχοληθήκαμε και με τη δομή του εξωφύλλου, την εκτύπωση και τη βιβλιοδεσία.

Επειδή τα έργα των παιδιών ήταν αξιόλογα και η συμμετοχή τους έγινε με μεγάλη προθυμία, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε και ένα ηλεκτρονικό βιβλίο με τις δημιουργίες των παιδιών, προκειμένου να έχει πρόσβαση σε αυτό και η σχολική μας κοινότητα. Μπορείτε να το δείτε παρακάτω:

Το αρχικό κείμενο το πήραμε από τα paidika-paramythia.gr
Το βιβλίο σε μορφή pdf: Ο μολυβένιος στρατιώτης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *