Φ.Ε. : Ο Πάρις και η ωραία Ελένη (2.ώ)

Σε αυτό το φύλλο εργασίας εκμεταλλευόμαστε το βιβλίο του Φίλιππου Μανδηλάρα από τη συλλογή «Η πρώτη μου μυθολογία» με τίτλο «Ο Πάρις και η ωραία Ελένη» με εικονογράφηση της Ναταλίας Καπατσούλια. Σκοπός είναι να γνωρίσουμε την ιστορία μέσα από πιο παιχνιδιάρικο και διασκεδαστικό τρόπο.

  1. Διαβάζουμε το κείμενο και προβάλλουμε το περιεχόμενο του βιβλίου με τη βοήθεια του προτζέκτορα στον πίνακα.
  2. Ακολουθεί κουβέντα με την τάξη για να εντοπιστούν τα στοιχεία που τους κίνησαν το ενδιαφέρον και να μιλήσουμε λίγο παραπάνω για την ιστορία του Πάρι και τις Ελένης αλλά και για την χρήση του μήλου ως σύμβολο μέσα στους λαϊκούς μύθους και τις παραδόσεις του τόπου μας αλλά και του κόσμου.
  3. Αφού αναφέρουν την χρήση του σε μύθους και παραμύθια (όπως για παράδειγμα στην Χιονάτη), εξηγούμε ότι θα ρίξουμε μια ματιά στις ιστορίες που εκμεταλλεύεται το βιβλίο στην δραστηριότητα που φιλοξενείται στο τέλος του. Η διαφορά είναι ότι η δραστηριότητα έχει μετατραπεί σε διαδραστικό ηλεκτρονικό παιχνίδι τύπου drag and drop από την εκπαιδευτικό (με χρήση του e-content της  e-me). Οι μαθητές θα πρέπει να σύρουν τις ονομασίες των χαρακτήρων στην θέση όπου τους έχει τοποθετήσει η εικονογράφος.
  4. Αν δεν υπάρχει η δυνατότητα εργασίας σε ατομικό υπολογιστή (όπως ίσχυε στην περίπτωσή μας), προβάλλουμε την δραστηριότητα στον πίνακα με την βοήθεια του προτζέκτορα. Η χρήση ασύρματου ποντικιού στην τάξη μπορεί να βοηθήσει ώστε κάποιοι από τους μαθητές να κάνουν τις αντιστοιχίσεις και όχι η εκπαιδευτικός.
  5. Αφού τελειώσει η δραστηριότητα αυτή, ενημερώνουμε πως ήρθε η ώρα να γίνουμε και ζωγράφοι πάνω σε αμφορείς. Μοιράζουμε πορτοκαλί χαρτόνια Α4 πάνω στα οποία έχουμε εκτυπώσει το περίγραμμα διάφορων αμφορέων. Εξηγούμε ότι θέλουμε να στολίσουμε τους αμφορείς με σχήματα και στο κεντρικό τους σημείο θα σχηματίσουμε μια παράσταση από την ιστορία του Πάρη και της Ελένης, όποια επιθυμεί ο καθένας τους. Ο μόνος περιορισμός που μπαίνει είναι να σχεδιάσουμε με μολύβι και στην συνέχεια πρέπει να το πατήσουμε ΜΟΝΟ με μαύρο μαρκαδόρο ώστε να γίνουν μελανόμορφου ρυθμού.
  6. Αν χρειαστεί δείχνουμε κάποια δείγματα αρχαίων αμφορέων, αν και τα παιδιά τα έχουν συναντήσει πολλάκις στο βιβλίο της Ιστορίας. Δίνουμε τον υπόλοιπο χρόνο στα παιδιά να ολοκληρώσουν τα έργα τους.

Ακολουθούν εικόνες από το έργο που παρήγαγαν τα παιδιά.

Η δραστηριότητα από την e-me:
(ανοίγει σε νέο παράθυρο για μεγαλύτερη προβολή)

 

Οι αμφορείς σε pdf:



Λήψη αρχείου

 

Και για τελείωμα η εκτέλεση αντίστοιχης δραστηριότητας αλλά με στιγμιότυπο από την μάχη Αχιλλέα –  Έκτορα από μαθητές Γ’ δημοτικού σε άλλη τάξη όπου επιχειρήσαμε την ίδια δραστηριότητα:

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *