Πάνος Βασιλόπουλος

η περιοχή μου στο Blogs.sch.gr κύρια για σχολική χρήση

  • ημερολόγιο γραπτών

    Δεκέμβριος 2025
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • Σελίδες

  • wordpress visitor
  • RSS γράφω κι αλλού

    • «Όλοι Ναζί τον φάγατε»
      Κατσάκος Πέτρος-Αυγή | Πέρυσι το καλοκαίρι είδες το διαφημιστικό τρέιλερ και γελούσες στο καφενείο. «Και λίγες έφαγε η παλιοκουμμούνα» έλεγες στον κολλητό σου κι αυτός σου απαντούσε «να αγιάσει το χέρι του Ηλία». Τον επιβράβευσες τον Ηλία με την ψήφο σου και τον έστειλες στο «μπουρδέλο» να τους πλακώσει όλους στο ξύλο. Μαζί έστειλες στη […]
  • RSS η ταινιοθήκη μου

    • The Warden- Ο (αρχι) Φύλακας
       Με σκηνικό μια φυλακή στο Ιραν το 1960 ένα ψυχολογικό δράμα ή και θρίλερ που περιγράφει τη πάλη ανάμεσα στο θάνατο και την επιβίωση, ή καλύτερα στο καθήκον και την ανθρωπιά.Επιπλέον το να θεωρεί κάποιος το Ιράν χώρα του κακού για τη Δύση η ταινία προσφέρεται τουλάχιστον για προβληματισμό...Iran 2019https://www.imdb.com/title/tt8522820/?ref_=ttmi_tt
  • RSS καλαμπούρια

10 μέρες διαβούλευσης, διαλόγου και δουλέματος.

Συγγραφέας: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ στις 2 Δεκεμβρίου 2010

Ώστε έφτασε η ώρα μας λοιπόν!

1 με 10 Δεκέμβρη να πούμε τη γνώμη μας, για τις προτάσεις του ΥΠΔΒμΚΑΙΔΕΣΥΜΜΑΖΕΥΕΤΑΙ , και να ξεμπερδέψουμε και μεις οι αφανείς, με το μέλλον της παιδείας του τόπου.

Οι ειλημμένες αποφάσεις του ΔΝΤ, της Τρόικας και των ελλήνων μεταφραστών τους που το παίζουν και κυβέρνηση μπαίνουν σε εικονικό διάλογο , επίσημη τρομοκρατική επίθεση.

Θα κλείσουν σχολεία, θα σταματήσουν διορισμούς, θα μας βάλουν να δουλεύουμε (επιτέλους!) χειμώνα καλοκαίρι-πρωί βράδυ.

Σήμερα υπέγραψα για το Δώρο των Χριστουγέννων 372 ευρώ καθαρά. Θα’ναι μάλλον το τελευταίο, γιατί άκουσα ότι από δω πέρα επειδή η φωτοτύπηση είναι αντιοικολογική θα γράφουμε τα τέστ στο χέρι  30 φορές για κάθε τμήμα.Για επιμόρφωση βγδ επιπέδου θα πηγαινοερχόμαστε με τα πόδια Λίμνη-Χαλκίδα επειδή η βενζίνη έχει γίνει ακριβότερη από το μισθό μας.Δεν πειράζει , άλλοι θα κολυμπάνε ανάμεσα στα νησιά του Αιγαίου για το ίδιο.Ο ανεξάρτητος εκπαιδευτικός μπαίνει στη πορνεία των ιδιαίτερων και τον εκβιασμό των βαθμών επ’ αμοιβή, για να πληρώσει τα αντικαταθλιπτικά του χάπια, μια και δεν συνταγογραφούνται από τον ΟΠΑΔ.Η αυτοαξιολόγηση της εκπαιδευτικής μονάδας θα προχωρήσει με χειροπέδες και τα βρακιά δεμένα, με όσους διευθυντές θα μείνουν, καταδεχόμενοι με τα 30 επιπλέον αργύρια να μεταπηδήσουν στην οργάνωση “χωροφύλακες για την παιδεία”.Για τους διορισμένους πεινασμένους γεροντοκόρους και τις πεπερασμένες κορασίδες ο θεσμός του Μέντορα υπόσχεται δωρεάν επαφή για σοβαρές σχέσεις και αποκατάσταση.Για τα παιδιά η ιστορία έχει διδάξει ήδη το κατοχικό σχολείο , μόνο που το συσσίτιο έχει πια ακριβύνει.

Αν σας φαίνονται γελοία όλα αυτά που λέω, απαντώ: η πρόσκληση διαλόγου είναι σοβαρή.Χρειάζεται όμως και σοβαρούς ανθρώπους εκατέρωθεν.

Υπάρχει τσίπα;

ΠΒ

(η απάντηση πρέπει  να δοθεί στις 15 από το σύνολο των Ελλήνων που υπηρετούν το τόπο τους)

(πως αποθηκεύω στο όπενγκαβτελείατζιαρ σάλιο και φάσκελα;)


Κατηγορία αρθρογραφία, εκπαίδευση | Δε βρέθηκαν σχόλια »

το παλιό Ελληνικό σχολείο

Συγγραφέας: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ στις 19 Νοεμβρίου 2010

λέτε να το ξαναδούμε σύντομα;

Κατηγορία εκπαίδευση | Δε βρέθηκαν σχόλια »

37 χρόνια μετά,ένας 16ρης

Συγγραφέας: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ στις 16 Νοεμβρίου 2010

Έκανα κοπάνα από τα αγγλικά, το φροντιστήριο της Αποστόλου , στο Παγκράτι.Κατεβήκαμε με το λεωφορείο μέχρι την Ακαδημίας και μετά , με τα πόδια μαζί με τους άλλους βρεθήκαμε μπροστά στην Ωραία Πύλη, την μοναδική μέχρι τώρα στη ζωή μου.
Μπροστά μου ο Γέρος,ο Δασκάλου,  ο  Καφές είχε πάρει στις πλάτες του τον Παπαδόπουλο και φωνάζαμε γελώντας για την σύμπτωση: “Κάτω ο Παπαδόπουλος-Κάτω ο Παπαδόπουλος”.
Δεν μας άφησαν να μπούμε μέσα,γιατί φαινόταν ότι είμαστε μαθητές, και τα πράγματα είχαν σφίξει.
Σε λίγο ,το βραδάκι, κουβαλάγαν μέσα τους χτυπημένους  μπροστά στα μάτια μας και μεις ουρλιάζαμε πια σαν λυσσασμένοι:”Κάτω η Χούντα”.
Μετά πέσαν τα δακρυγόνα και ανάψαμε φωτιές στα σκουπίδια και τις προκυρήξεις του δρόμου.Ο Γκιζάρης φώναζε βάλτε στα μάτια βαζελίνη , άγνωστη λέξη τότε.
Προσπάθησα να ξεφύγω από το κυνηγητό προς την Στουρνάρη και την 3η Σεπτεμβρίου.Χτυπάγαμε τα κουδούνια των πολυκατοικιών να μας ανοίξουν, αλλά όλοι  φοβισμένοι γαμιόληδες δεν τόλμαγε κανείς.
Τρέχοντας Μάρνη , Λεωφόρο Αλεξάνδρας η κατάσταση ήταν πιο ήρεμη.Κάποιοι αστυνομικοί άκουγαν από το τρανζιστοράκι, μαζί με τον φοβισμένο κόσμο για το μακελειό.
Έφτασα σπίτι  αργά.Η μάνα κι ο πατέρας καρφωμένοι στο ράδιο κλαίγανε.
-Πού ήσουνα; με ρώτησε η μάνα, μήπως κατέβηκες κάτω;

-Αν κατέβαινε θα τον είχανε σκοτώσει , είπε ο πατέρας,μη διανοούμενος την υπέρβασή μου.

“Όχι.Πήγα σινεμά.!” Σαν τον Πέτρο που αρνήθηκε την ύπαρξή του.

Μπήκα στην τουαλέτα και προσπάθησα να πλύνω τα μάτια μου, που από  τα δακρυγόνα κλαίγαν ακόμα περισσότερο.

Την άλλη μέρα στο σχολείο στη Μυρακτής,καθίσαμε κάτω στο προαύλιο , δίπλα στα παιδιά της Έκτης.Η αστυνομία είχε έρθει για τα απουσιολόγια, αλλά η Τσαγκαράκη, λύκαινα μέχρι τότε   ήρωας από τότε και μετά, δεν τους τα έδωσε.

Από τότε κάθε τέτοια μέρα μυρίζω ιδρώτα και δακρυγόνα, γεύομαι δάκρυα   και βλέπω φωτιές.Πλανήθηκα σε αγώνες με πράσινα ζιβάγκο, ενωμένα χέρια της ενωμένης αριστεράς, κνίτικες περιπολίες και αφισσοκολήσεις, συνασπισμένος , Συριζιασμένος και τελικά μόνος.

Προδομένοι από τους τιμητές της επόμενης χρονιάς που ήταν όλοι εκεί , αλλά δεν ένοιωσα κανένα,παρακολούθησα στα ανταλλακτήρια της πολιτικής, της εξόφληση της επιταγής του  Πολυτεχνείου.
Έξω οι Αμερικάνοι, Έξω από το ΝΑΤΟ, Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία,Πότε θα κάνει Ξαστεριά…
Όλα αυτά εξαργυρώθηκαν στο ταμείο της ήσυχης και συμβιβασμένης ζωής.

Για πολλούς ο κόσμος συνεχίστηκε, για μένα δεν έμεινε ποτέ ίδιος.
Την σκυτάλη την έχω παραδώσει σε εκείνους τους άγνωστους,άχρωμους, άσημους σαν εμένα, που θα ανατρέψουν τον κόσμο  ενώ οι ίδιοι ακόμα δεν το ξέρουν.

Λυπάμαι τα παιδιά που γελούν στη γιορτή στο σχολείο, γιατί δεν μπορούν να καταλάβουν.Λυπάμαι και τους μεγάλους που δεν έχουν καταλάβει ακόμα τίποτα και μεταφράζουν το μήνυμα με ιστορικούς και όχι με τη ψυχή τους.
Κάθε 17 Νοέμβρη με πιάνουνε λυγμοί, για το χρόνο που χάθηκε μαζί με τον αγώνα, όλων εκείνων των επαναστατημένων περιθωριακών της  Ελλάδας της Χούντας.
Ψωμί Παιδεία Ελευθερία.
Βουτυρόπαιδα, κάπου γύρω σας υπάρχει ένας λόγος, που θα σας τραβήξει πολύ πιο μακριά  στη ζωή σας από κει που φαντάζεστε.

Στον νεκρό πια πατέρα μου του λέω:
“Ναι , ήμουν και γω εκεί!”

Πάνος

Κατηγορία εξωδιδακτικά | Δε βρέθηκαν σχόλια »

και τώρα τι θα κάνουμε χωρίς εκλογές;

Συγγραφέας: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ στις 15 Νοεμβρίου 2010

Με τη μισή Ελλάδα να ψηφίζει βρίζοντας και την άλλη μισή να απέχει βογκώντας,οι εκλογές τέλος, διάλειμμα τέλος, τα κεφάλια πάλι μέσα, στο σχολείο.

Από την πρώτη Κυριακή χάσαμε την ελπίδα για πρόωρες βουλευτικές,δηλαδή άλλες δυο μέρες καθισιό τον δύσκολο Δεκέμβρη.

Σε τρία , τριάμισυ χρόνια πάλι!

Η σιγουριά του πρωθυπουργού με σκοτώνει , σαν τη 1η Μάη Πάσχα και Κυριακή!

Χωρίς καμιά συστολή πια το παιδαγωγικοεκπαιδευτικό μας σύστημα, μας σπρώχνει στη συνεχή εργασία , εμάς και τα άμοιρα παιδιά, για να τα μάθουμε, να τα μάθουμε, να τα μάθουμε.

Το τι να τα μάθουμε, ακόμα δεν είναι αντιληπτό , αλλά μέχρι τις επόμενες εκλογές πιστεύω να έχει ολοκληρωθεί το νέο πρόγραμμα σπουδών,να έχουμε αρκετούς μονοήμερους ή μονόωρους συναδέλφους για να το εκτελέσουμε, και στα σχολεία-τσαντίρια του ΔΝΤ, που θα έχουν απομείνει, να καίμε τα παλιά βιβλία ιστορίας για να ζεσταινόμαστε.

Οι χαμένες ώρες λόγω εκλογών , δεν θα μπορέσουν να συναγωνιστούν ποτέ τις χαμένες ώρες της ζωής των παιδιών λόγω μαθημάτων.

Αν πάλι τα προβλήματα της παιδείας λυνόντουσαν με τις εκλογές τότε δεν θα μας άφηναν να ψηφίσουμε ή θα τις έκαναν 15Αύγουστο για να μη πήγαινε κανείς να ψηφίσει.

Ευτυχώς όμως που ο εκλογικός προσανατολισμός του έθνους είναι πια τόσο προβλέψιμα σταθερός, που και χωρίς εκλογές πορευόμαστε το ίδιο.Λίγο πιο πράσινη, λίγο πιο μπλε Ελλάδα, σιγά τα λάχανα.

Σαν τον μισοκοιμισμένο γάιδαρο , στο ίδιο μονοπάτι.

Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς ενόψει της αυριανής παραμονής της Αργίας(σχεδόν) του Πολυτεχνείου.

Καλή Δουλειά!

Κατηγορία Γενικά Θέματα | Δε βρέθηκαν σχόλια »

Το καθήκον έγινε άγνωστη λέξη.

Συγγραφέας: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ στις 1 Νοεμβρίου 2010


Σαράντου Καργάκου,
Συγγραφέως – Φιλολόγου – Ιστορικού
Ακούω ότι το μεγαλύτερο σήμερα πρόβλημα των νέων μας είναι η ανεργία.
Διαφωνώ. Εδώ καί τριάντα χρόνια είναι η …εργασία. Ο νέος δε φοβάται την αναδουλειά, φοβάται τη δουλειά. Μια οικογενειακή αντίληψη, ότι δουλειά είναι ό,τι δεν λερώνει, επεκτάθηκε και στο νεοσουσουδιστικό σχολείο με ευθύνη των κομμάτων, που για λόγους ψηφοθηρίας απεδόθησαν σε μία χυδαία πολιτική παιδοκολακείας, η οποία μετά τη δικτατορία, εξέθρεψε καί διαμόρφωσε δύο γενιές «κουλοχέρηδων», παιδιών δηλαδή πού δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους -πέρα από τη μούντζα- για καμμιά εργασία από αυτές πού ονομάζονται χειρωνακτικές, επειδή -τάχα- είναι ταπεινωτικές…
Κι ας βρίσκεται μέσα στη λέξη «χειρώναξ», σαν δεύτερο συνθετικό το «άναξ» πού κάνει τον δουλευτή, τον άνακτα χειρών, βασιλιά στο χώρο του, βασιλιά στο σπιτικό του, νοικοκύρη δηλαδή, λέξη άλλοτε ιερή πού ποδοπατήθηκε κι αυτή μες στην ασυναρτησία μιας πολιτικής πού έδειχνε αριστερά καί πήγαινε δεξιά καί τούμπαλιν. Γι’ αυτό τουμπάραμε…
Κι έπρεπε να κατακλυσθεί ο τόπος από 1,5 εκατομμύριο λαθρομετανάστες, για να αποδειχθεί ότι στην Ελλάδα υπήρχε δουλειά πολλή αλλ’ όχι διάθεση για δουλειά. Τα παιδιά -τα μεγάλα θύματα αυτής της ιστορίας- είχαν γαλουχηθεί με τη νοοτροπία του «White color workers». Έτσι σήμερα το πιο φτηνό εργατικό καί υπαλληλικό δυναμικό είναι οι πτυχιούχοι, που ζητούν εργασία ακόμη καί στον ΟΤΕ ως έκτακτοι τηλεφωνητές, προσκομίζοντας στα πιστοποιητικά προσόντων ακόμη καί διδακτορικά! Γέμισε ο τόπος πανεπιστήμια, σχολές επί σχολών, επιστημονικούς κλάδους αόριστους, ομιχλώδεις καί ασαφείς, απροσδιορίστου αποστολής καί χρησιμότητας.
Πτυχία-φτερά στον άνεμο σαν τις ελπίδες των γονιών, πού πιστεύουν ότι τα παιδιά καί μόνον με τα «ντοκτορά» θα βρουν δουλειά. Έτσι παράγονται επιστήμονες πού είναιδεκαθλητές του τίποτα, ικανοί μόνον για το δημόσιο ή για υπάλληλοι κάποιας πολυεθνικής.
Παρ’ όλο πού γέμισε η χώρα μας τεχνικές σχολές (τι ΤΕΛ, τι ΤΕΙ, τι ΙΕΚ!) οι πιο άτεχνοι νέοι είναι οι νέοι της Ελλάδος. Παίρνουν πτυχίο τεχνικής σχολής καί δεν έχουν πιάσει κατσαβίδι οι πιο πολλοί Δεν ξέρουν να διορθώσουν μια βλάβη στο αυτοκίνητό τους, στο ραδιόφωνο ή στο τηλέφωνό τους. Είναι άχεροι, ουσιαστικά χωρίς χέρια. Τώρα με τα ηλεκτρονικά ξέχασαν να γράφουν, ξέχασαν να διαβάζουν, εκτός φυσικά από «μηνύματα» του αφόρητου «κινητού» τους.
Τούτη η παιδεία, πού όχι μόνο παιδεία δεν είναι αλλ’ ούτε καν εκπαίδευση, αφού δεν καλλιεργεί καμμιά δεξιότητα, εκτός από την ραθυμία, την αναβλητικότητα καί το φόβο της δουλειάς, όχι μόνο δεν καλλιεργεί τον νέο εσωτερικά αλλά τον πετρώνει δημιουργικά σαν τα παιδιά της Νιόβης.
Τα κάνει άχρηστα τα παιδιά για παραγωγική εργασία, γιατί ο θεσμός της παπαγαλίας καί η νοοτροπία της ήσσονος προσπάθειας, με το πρόσχημα να μην τα κουράσουμε, τους αφαιρεί την αυτενέργεια, την πρωτοβουλία, τη φαντασία καί την πρωτοτυπία.
Το σχολείο, αντί να μαθαίνει τα παιδιά πώς να μαθαίνουν, τα νεκρώνει πνευματικά.Δεν τα μαθαίνει πώς να σκέπτονται αλλά με τί να σκέπτονται. Έτσι τα κάνει πτυχιούχους βλάκες. Βάζει όρια στον ορίζοντα της σκέψης καί των ενδιαφερόντων. Τα χαμηλοποιεί. Τα κάνει να βλέπουν σαν τα σκαθάρια κοντά, κι όχι να θρώσκουν άνω, να έχουν έφεση για κάτι πιο πέρα, πιο τρανό καί πιο μεγάλο. Το έμβλημα πια του ελληνικού σχολείου δεν είναι η γλαύξ, είναι ο παπαγάλος, ο μαθητής-βλάξ πού καταπίνει σελίδες σαν χάπια καί πού θεωρεί ως σωστό ό,τι γράφει το σχολικό. Καί το λεγόμενο «σχολικό» είναι συνήθως αισχρό καί ως λόγος καί ως περιεχόμενο.
Καί τολμώ να λέγω αισχρό, διότι πρωτίστως το «Αναγνωστικό» πού πρέπει να είναι ευαγγέλιο πνευματικό ειδικά στο Δημοτικό, αντί να καλλιεργεί την αγάπη για τη δουλειά, καλλιεργεί την απέχθεια. Που πια, όπως παλιά, ο έρωτας για την αγροτική, τη βουκολική καί τη θαλασσινή ζωή; Ο ναύτης δεν είναι πρότυπο ζωής. Πρότυπο ζωής είναι ο «χαρτογιακάς». Όσο κι αν ήσαν κάπως ρομαντικά τα παλιά «Αναγνωστικά», καλλιεργούσαν τον έρωτα για τη δουλειά. Ακούω πώς δεν πάει καλά η οικονομία. Μα πως να πάει, όταν με τη ναυτιλία πού προσφέρει το 5,6% του ΑΕΠ ασχολείται μόνο το 1% των Ελλήνων; (Με τον αγροτικό τομέα πού προσφέρει το 6,6% του ΑΕΠ ασχολείται το 14,5% του πληθυσμού). Διερωτώμαι, τί είδους ναυτικός λαός είμαστε, όταν αποστρεφόμαστε την θάλασσα καί στα ελληνικά καράβια κυριαρχούν Φιλιππινέζοι, Αλβανοί καί μελαψοί κάθε αποχρώσεως; Το σχολείο καλλιεργεί τον έρωτα για την τεμπελιά, όχι για δουλειά.
Τα πανεπιστήμια καί οι ποικιλώνυμες σχολές επαυξάνουν τον έρωτα αυτό. Πράγματα πού μπορούν να διδαχθούν εντός εξαμήνου -καί μάλιστα σε σεμιναριακού τύπου μαθήματα- απαιτούν τετραετία! Βγαίνουν τα παιδιά από τις σχολές καί δικαίως ζητούν εργασία με βάση τα «προσόντα» τους, αλλά τέτοιες εργασίες πού ζητούν τέτοια προσόντα δεν υπάρχουν. Αν δεν απατώμαι, υπάρχουν δύο σχολές θεατρολογίας -πέρα από τις ιδιωτικές θεατρικές σχολές- πού προσφέρουν άνω των 300 πτυχίων το έτος. Που θα βρουν δουλειά τα παιδιά αυτά;
Εμείς αφήσαμε αδιαπαιδαγώγητη την εργατική καί την αγροτική τάξη. Στήν πρώτη περάσαμε σαν ιδεολογία-θεολογία το σύνθημα «Νόμος είναι το δίκιο του εργάτη» καί υποχρεώσαμε πλήθος επιχειρήσεις να κλείσουν ή να μεταφερθούν αλλού. Μετά διαφθείραμε τους αγρότες με παροχές χωρίς υποχρεώσεις καί τους δημιουργήσαμε νοοτροπία μαχαραγιά.
Δεν είμαι υπέρ μιας παιδείας πού θα υποτάσσεται στην οικονομία. Θεωρώ ολέθριο να χαράσσεται μια εκπαιδευτική πολιτική με κριτήρια οικονομικής αναγκαιότητας. Θεωρώ ολέθρια όμως καί την παιδεία πού εθίζει τα παιδιά στην οκνηρία, πού τα κουράζει με την παπαγαλία καί το βάρος άχρηστων μαθημάτων. Το μεγαλύτερο κεφάλαιο της χώρας είναι τα κεφάλια των παιδιών της. Τούτη η παιδεία αποκεφαλίζει τα παιδιά. Τα κάνει ικανά να μην κάνουν τίποτε. Ούτε να βλαστημήσουν. Ακόμη καί η αισχρολογία τους περιορίζεται στη λέξη πού τα κάνει συνονόματα. Αν τους πεις βρισιά της περασμένης 20ετίας θα νομίσουν ότι μιλάς αρχαία Ελληνικά!
Είναι θλιβερή η εικόνα πού παρουσιάζει σήμερα, παρουσίαζε χθες καί θα παρουσιάζει κι αύριο η ελληνική κοινωνία: να υπάρχουν άνθρωποι άνω των 65 ετών, άνω των 70 ετών, πού, ενώ έχουν συνταξιοδοτηθεί, εργάζονται νυχθημερόν, για να συντηρούν τα παιδιά τους μέχρι να τελειώσουν τις ατελείωτες σπουδές τους, τα παιδιά πού λιώνουν τα νιάτα τους στα «κηφηνεία», πού πάνε σπίτι τους να κοιμηθούν την ώρα πού οι Αλβανοί πάνε για δουλειά, θα μου πείτε, τι δουλειά; Οποιαδήποτε δουλειά, αρκεί να είναι τίμια.
Όταν μικροί -ακόμη στο Δημοτικό- μαθαίναμε απ’ έξω τον Τυρταίο (ποιος τολμά σήμερα να διδάξει Τυρταίο;) δεν τον μαθαίναμε για να γίνουμε πολεμοχαρείς αλλά για να νοιώθουμε ντροπή, όταν στην μάχη της ζωής, στην πρώτη γραμμή είναι οι παλαιότεροι, οι «γεραιοί» καί οι νέοι κρύβονται πίσω από τη σκιά τους. «Αισχρόν γαρ δη τούτο… κείσθαι πρόσθε νέων άνδρα παλαιότερον».
Σήμερα, βέβαια, οι χειρωνακτικές εργασίες ελέγχονται σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα από ξένους. Στίς οικοδομές μιλούν αλβανικά, στα χωράφια πακιστανικά. Σέ λίγο οι χειρωνακτικές επιχειρήσεις θα περάσουν στα χέρια των Κινέζων πού κατασκευάζουν ήδη το μεγαλύτερο μέρος των τουριστικών ειδών πού θυμίζουν… Ελλάδα. Ακόμη καί τις σημαίες μας στην Κίνα τις φτιάχνουν! Κι εμείς; Εμείς, όπως πάντα, φτιάχνουμε τα τρία κακά της μοίρας μας. «Φτιάχνουμε» τη ζωή μας στην τηλοψία, πού δίνει τα μοντέρνα πρότυπα οκνηρίας στη νεολαία, ποθούμε μια χρυσίζουσα ζωή σαν αυτήν πού προσφέρει το «γυαλί», αγοράζουμε πολυτελή αυτοκίνητα με δόσεις, κάνουμε διακοπές με «διακοποδάνεια», εορτάζουμε με «εορτοδάνεια» καί πεθαίνουμε με «πεθανοδάνεια».
Έλεγε ο Φωκίων, πού πλήρωσε τέσσερις δραχμές τη δεύτερη δόση του κώνειου πού χρειαζόταν για να «απέλθει», πως στην Αθήνα δεν μπορεί ούτε δωρεάν να πεθάνει κανείς. Έπρεπε να ζούσε τώρα…
Λυπάμαι πού θα το πω, αλλά πρέπει να το πω: το σχολείο, οι σχολές καί τα ΜΜΕ σακάτεψαν καί σακατεύουν τη νεολαία, γιατί μιλούν συνεχώς για τα δικαιώματα της -δικαιώματα στην τεμπελιά- καί ποτέ για υποχρεώσεις, ποτέ για χρέος, ποτέ για καθήκον.Το καθήκον έγινε άγνωστη λέξη.
Σαράντου Καργάκου, Συγγραφέως – Φιλολόγου – Ιστορικού

αν το διαβάσατε μέχρι τέλος, μπράβο στην υπομονή σας.

Το ερώτημα είναι καθήκον απέναντι σε ποιόν ;

Την πατρίδα , την θρησκεία , την οικογένεια;

Την παιδεία ποιός την “φτιάχνει” να είναι έτσι;

οι νέοι;

Οι συντηρητικοί στυλοβάτες έχουν εύηχες απόψεις, αλλά ευτυχώς υπάρχουν και οι ..άλλοι!

Πάνος Β.

Κατηγορία αρθρογραφία | Δε βρέθηκαν σχόλια »

τιμή και δόξα στους Έλληνες (κάποτε)

Συγγραφέας: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ στις 25 Οκτωβρίου 2010

Πως ο Αγγλικός τύπος με τους σκιτσογράφους του συμπαραστέκεται,θαυμάζει και προτείνει σαν παράδειγμα την Ελλάδα του 1940.

Τότε οι Έλληνες είπαν ΟΧΙ.

Σήμερα οι γελοιογραφίες του παγκόσμιου τύπου είναι διαφορετικές , γιατί η Ελλάδα λέει πάντα ΝΑΙ.
Salute to Greece

για τους Αγγλομαθείς εορτάζοντες την επέτειο του ΟΧΙ.

ΠΒ

Κατηγορία εκπαίδευση | Δε βρέθηκαν σχόλια »

ποιά ήταν αυτή η «Ψωροκώσταινα»;

Συγγραφέας: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ στις 21 Οκτωβρίου 2010

Στην εποχή που κυβερνούσε την Ελλάδα ο Καποδίστριας ζούσε στο Ναύπλιο μια ζητιάνα, που την έλεγαν «Ψωροκώσταινα».

Σε μια λοιπόν συνεδρίαση της Συνέλευσης, κάποιος θέλοντας να πει για τη φτώχεια του Ελληνικού Δημοσίου το παρομοίασε με την πασίγνωστη ζητιάνα.

Από τότε η λέξη επαναλήφθηκε στις συζητήσεις και τελικά επικράτησε. Μόνο που, όταν λέγεται τώρα δεν εννοεί το Ελληνικό Δημόσιο, αλλά ολόκληρη την χώρα…

Η όλη ιστορία της Ψωροκώσταινας (Ευ. Δαδιώτης, «Αιγαιοπελαγίτικα» τεύχος 13) είναι η εξής: «Δεν έχω τίποτα άλλο από αυτό το ασημένιο δαχτυλίδι κι αυτό το γρόσι. Αυτά τα τιποτένια προσφέρω στο μαρτυρικό Μεσολόγγι», είπε περήφανα η γριά πλύστρα Χατζηκώσταινα και τα άφησε πάνω στο τραπέζι που είχε στήσει στην πλατεία του Ναυπλίου η ερανική επιτροπή, εκείνη την Κυριακή του 1826.

Ύστερα από αυτή την απρόσμενη χειρονομία, κάποιος από το πλήθος φώναξε: «Για δείτε, η πλύστρα η Ψωροκώσταινα πρώτη πρόσφερε τον οβολό της.»

Κι αμέσως το φιλότιμο πήρε και έδωσε. Βροχή πέφταν πάνω στο τραπέζι λίρες, γρόσια και ασημικά. Αυτή ήταν η συνέχεια της φτωχής προσφοράς της πλύστρας Χατζηκώσταινας, που από εκείνη τη στιγμή αποθανατίστηκε με το παρατσούκλι «Ψωροκώσταινα». Και το παρανόμι αυτό κόλλησε έπειτα στην Ελλάδα.

Αλλά, ποιά ήταν αυτή η «Ψωροκώσταινα»;Ήταν η κάποτε αρχόντισσα των Κυδωνιών, του Αϊβαλιού, Πανωραία Χατζηκώστα, σύζυγος πάμπλουτου Αϊβαλιώτη εμπόρου, που φημιζότανε όχι μόνο για τα πλούτη του άνδρα της, μα και για τα πολλά δικά της κι ακόμα για την ομορφιά της.

Όταν αργότερα οι Τούρκοι πυρπόλησαν την πολιτεία του Αϊβαλί, και έσφαξαν άνδρες και γυναικόπαιδα, ανάμεσα σε αυτούς που σώθηκαν ήταν και η αρχόντισσα Πανωραία Χατζηκώστα, που είδε να σφάζουν οι Τούρκοι τον άνδρα της και τα παιδιά της. Κατά καλή της τύχη ένας ναύτης την βοήθησε και μαζί με άλλους την ανέβασε σε ένα καράβι που ξεμπάρκαρε στα Ψαρά.

Εκεί αναγνωρίστηκε από τον ομοιοπαθή της Βενιαμίν τον Λέσβιο, την προστάτεψε και τον ακολούθησε στην Πελοπόννησο. Στο Ναύπλιο, ο Βενιαμίν παρέδιδε μαθήματα για να ζήσει και η Πανωραία, για να ζήσει, άρχισε να ξενοπλένει και αργότερα, με σαλεμένα σχεδόν τα λογικά της, ζητιάνευε στους δρόμους του Ναυπλίου.

Έπειτα από το περιστατικό του εράνου στο Ναύπλιο, όταν έφτασε ο Καποδίστριας στην Ελλάδα, τη συμμάζεψε κι όταν ίδρυσε το ορφανοτροφείο, η Πανωραία, που τώρα έγινε γνωστή με το παρανόμι «Ψωροκώσταινα», προσφέρθηκε να πλένει τα ρούχα των ορφανών χωρίς καμιά πληρωμή.

πηγή:

http://www.isthmos.gr/article.php?news_id=19097

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | Δε βρέθηκαν σχόλια »

το φανερό σχολείο

Συγγραφέας: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ στις 21 Οκτωβρίου 2010

H εφτάχρονη πιτσιρίκα που πουλάει τα γλυκά στο δρόμο της Δαμασκού και ταυτόχρονα γράφει τα μαθήματά της (!) δεν άφηνε με τίποτε τον Wasim Kheir Beik να την φωτογραφήσει. Τελικά ο φωτογράφος του πρακτορείου SANA πήρε αυτό που ήθελε με φακό από 30 μέτρα απόσταση (μαζί και το πρώτο βραβείο για το 2007 από την Ένωση Αραβικών Πρακτορείων Ειδήσεων), χαρίζοντας και σε μας τη θαυμάσια αυτή εικόνα με τα συγκινητικά μηνύματα..

Μακάρι να το έβλεπαν οι μαθητές μας!

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | Δε βρέθηκαν σχόλια »

Κορκονέας:ο τελευταίος βάρβαρος;

Συγγραφέας: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ στις 11 Οκτωβρίου 2010

Καθώς η ψυχή του Αλέξανδρου πλανιέται ανάμεσα στα σπασμένα μπουκάλια,τους βαμμένους τοίχους και τις στρογγυλές πέτρινες μπάλες των Εξαρχείων, η Άμφισσα μας έδωσε τη λύση της ηθικής ικανοποίησης για τον φόνο του.
Ο δυστυχισμένος μπάτσος που τον σημάδεψε, τον πυροβόλησε και τον σκότωσε θα μείνει όλη την υπόλοιπη παραγωγική ζωή του στη φυλακή περιμένοντας τη λήθη και την έκτιση των 1ή 2 τρίτων της ποινής του για να βγει υπό όρους έξω.
Οι ηθικοί αυτουργοί,αυτοί που εξοπλίζουν την αστυνομία και την διαπαιδαγωγούν σαν φύλακα της άρχουσας τάξης και των οικονομικών της συμφερόντων, θα συνεχίσουν ελεύθεροι , να διαπαιδαγωγούν και να χτίζουν γύρω τους το αστυνομικό κράτος, προστάτη των μνημονίων τους.
Οι υπόλοιποι θύτες και θύματα μαζί θα ζούμε ανακατεμένοι, καθώς θα αρπάζουμε τη τσάντα της γριούλας για να βγάλουμε την πρέζα μας, θα μας αρπάζουν το πορτοφόλι για να φάνε μια μπουκιά ψωμί,θα κλέβουμε τα ρούχα από τη μπουγάδα να ντυθούμε, θα μας παίρνουν το κασετόφωνο από το αυτοκίνητο να το πάνε σε μουσείο.
Οι ίδιοι αγγελικά πλασμένοι της κοινωνίας θα βάζουν υποψηφιότητα στις εκλογές, να δουν το τάλεντ σόου των κοπαδιών των ψηφοφόρων, της ψυχοφθόρας Δημοκρατίας, ή θα πίνουν εις υγεία των κορόιδων τα λεφτά από τις μίζες ,τα φακελάκια και τα κομμένα πόδια των διαβητικών.
Ο παραδειγματισμός από τη δίκη του Κορκονέα (και του φίλου του, του άστοχου), λειτουργεί ήδη εκδικητικά για τα επόμενα θύματα.
Τα πτώματα στη Μαρφιν ψήνονται ακόμα,το Αφγανόπουλο πετάει πάνω από τα σκαλιά της Δημόσιας επιχείρησης κομματιασμένο,η Κούνεβα είναι ήδη ολομόναχη.
Το δίκαιο λειτουργεί μόνο για τον Χριστοφοράκο,τον Εφραίμ, τον Τσουκάτο , τον Μαντέλη,τον Βουλγαράκη, τόσους λησμονημένους και τις κυβερνήσεις τους.Οι ίδιες λειτουργούν σαν τους έμπορους ναρκωτικών που “δίνουν” ένα θύμα για να γλυτώνουν τα υπόλοιπα φορτία και να καταλαγιάζει ο πανικός.
Ο Βάρβαρος Κορκονέας είναι λοιπόν στη φυλακή.
Τι θα γίνουμε τώρα χωρίς βαρβάρους;
Μην ανησυχείς.
Ο επόμενος βάρβαρος είναι ήδη εδώ!
ΠΒ

Κατηγορία Γενικά Θέματα | Δε βρέθηκαν σχόλια »

Άννα μου, θα μας τρελάνεις στη γιορτή μας;

Συγγραφέας: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ στις 5 Οκτωβρίου 2010

Πρωί πρωί πήρα το μήνυμά σου,για τη μέρα του εκπαιδευτικού, κι αναθάρησα.
Αισθάνθηκα κι εγώ δάσκαλος με “Δ” ενδιάμεσο τουλάχιστο ,και κίνησα την ανηφόρα των τριών ορόφων για το Βήτα ένα.
Σκέφτηκα ότι σε λίγα χρόνια  (Νι παραγοντικό ή ν!) που χρειάζομαι να βγω στη σύνταξη , θα μου είναι δύσκολο να κουβαλώ στα σκαλιά τον καθετήρα αλλά το ξεπέρασα, γιατί πάντα κάτι καινούργιο βρίσκει η τεχνολογία.
Κάπου μάλιστα διάβασα για διαδραστικές πάνες βρακάκι, που θα ξεφορτώνουν σε θύρα γιου ες βγει (USBgei),προσφορά κι αυτή του ΕΠΑΦΟΥ σε τιμή γνωριμίας .
Μετά, στο κενό, διάβασα όλα τα θαυμαστά του νέου προγράμματος στα Λύκεια ,άπλωσα τα πόδια στη  καρέκλα του εφημερεύοντα που δεν με έβλεπε, και ατένισα το μέλλον.
Ξεκούραση υπουργέ μου!
Η Χημεία κατ’επιλογή και τρίωρη, σε αγώνα με τα θρησκευτικά και τη Βιολογία.Τι θαυμάσια σκέψη της Θάλειας! Οι υπολογιστές πουθενά στο πρόγραμμα ,τέρμα οι ακτινοβολίες στα σχολεία.Η πρώτη απορία μου είναι ο διαδραστικός πίνακας γίνεται μασούρι ή πρέπει να τον πετάξουμε ολόκληρο;
Το καλό είναι όμως ότι ξαναζωντανεύουν οι παραδόσεις μας με το προφίσιενσυ στα Λατινικά.Επιτέλους θα πηγαίνουμε στη πύλη του Αδριανού και θα διαβάζουμε τα όστρακα,άσε που νομίζω ότι γυρίζει ο Μελ Γκιμπσον την άλωση της Ρώμης από τον Ανίβα,  σε ακριβή διάλεκτο ιστορικών συνθηκών, και οι μαθητές θα την παρακολουθήσουν άνετα χωρίς υπότιτλους!
Η υποχρεωτική γυμναστική είναι η εκδίκηση των ΠΕ11 νομίζω, που τόσα χρόνια μετά τη βαθμολογική αφάνεια του μαθήματος, θα μοιράζουν μαζί με την Αγγλικού μας, απολυτήρια σε μαθητές που τρέχουν το μίλι κάτω από ενα λεπτό.
Μαζί με όλα αυτά διαβάζω και τι θα κάνεις μαζί με τους συναδέλφους σου του μνημόνιου,στην ΑΤΑ μας,στα τρίμηνά μας, στα εξωδιδακτικά μας και όπως βαφτίζατε τόσα χρόνια   τις ελεημοσύνες που μας δίνατε να συμπληρώνουμε το βαλάντιο.Δεν είμασταν και εφοριακοί, άλλά όσο να το κάνεις και με 700 ευρώ το μήνα ευχαριστημένοι θα δείχνουμε.
Θα σε παρακαλούσα , δες λίγο το θέμα της πληρωμής των Λυκειακών επιτροπών γιατί σε λίγο πρέπει να βάλω πετρέλαιο, και τα θρανία είναι συνθετικά και δεν καίγονται.Αν πάλι   δεν γίνεται, δώστα στον ΕΠΑΦΟ να μας στείλει σομπες  Γιου ες μπει (USBei).
Το μήνυμά σου το τυπώσαμε, το διαβάσαμε όλοι .Αν και νομίζω ότι ήταν ειλικρινές , αυτό με ανησύχησε περισσότερο.Γιατί δείχνεις να μη ξέρεις τι συμβαίνει, και τα “εύχεσε” όλα αυτά.
Μεθαύριο η ΑΔΕΔΥ-ΟΛΜΕ-ΕΛΜΕ και λοιποί συγγενείς έχουν απεργία. Αυτή τη φορά δεν θα σε ενισχύσω με το 50ρι της κράτησης, γιατί πραγματικά μου λείπει.Γνωρίζω κι άλλους που θα κάνουν το ίδιο.Όμως θα ανησυχούσα για την έκρηξη των σωθικών μας, που δεν θα μπορέσεις να δεις μέσα από τα απεργιακά δελτία.

Η επιφάνεια καλύπτει με ευχολόγια και κάλπικες κολακείες την πραγματική της υπόσταση.

Υπάρχουν λοιπόν στην Ελλάδα και κάποιοι υπουργοί με “Υ”.

Κατηγορία εξωδιδακτικά | Δε βρέθηκαν σχόλια »