Πάνος Βασιλόπουλος

η περιοχή μου στο Blogs.sch.gr κύρια για σχολική χρήση

  • ημερολόγιο γραπτών

    Ιούνιος 2015
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
  • Σελίδες

  • wordpress visitor
  • RSS γράφω κι αλλού

    • «Όλοι Ναζί τον φάγατε»
      Κατσάκος Πέτρος-Αυγή | Πέρυσι το καλοκαίρι είδες το διαφημιστικό τρέιλερ και γελούσες στο καφενείο. «Και λίγες έφαγε η παλιοκουμμούνα» έλεγες στον κολλητό σου κι αυτός σου απαντούσε «να αγιάσει το χέρι του Ηλία». Τον επιβράβευσες τον Ηλία με την ψήφο σου και τον έστειλες στο «μπουρδέλο» να τους πλακώσει όλους στο ξύλο. Μαζί έστειλες στη […]
  • RSS η ταινιοθήκη μου

    • The Warden- Ο (αρχι) Φύλακας
       Με σκηνικό μια φυλακή στο Ιραν το 1960 ένα ψυχολογικό δράμα ή και θρίλερ που περιγράφει τη πάλη ανάμεσα στο θάνατο και την επιβίωση, ή καλύτερα στο καθήκον και την ανθρωπιά.Επιπλέον το να θεωρεί κάποιος το Ιράν χώρα του κακού για τη Δύση η ταινία προσφέρεται τουλάχιστον για προβληματισμό...Iran 2019https://www.imdb.com/title/tt8522820/?ref_=ttmi_tt
  • RSS καλαμπούρια

Η δημοκρατία επιτέλους στα σχολεία μας.

Συγγραφέας: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ στις 21 Ιουνίου 2015

IMG_2002

Ολοκληρώθηκαν οι εκλογές για την ανάδειξη των νέων διευθυντών στα σχολεία της Λίμνης. Με συντριπτικές  ή απλά μεγάλες πλειοψηφίες, οι εκπαιδευτικοί σε κάθε σχολείο εξέλεξαν τον Γιάννη Παλάντζα διευθυντή στο Λύκειο Λίμνης, τη Γεωργία Λάττα στο Γυμνάσιο και τον Σέφη Σκρέτα στο Δημοτικό σχολείο.

Το πρωτοφανές ήταν φυσικά η νέα διαδικασία: Κάλπες και οι σύλλογοι καθηγητών και δασκάλων επιλέγουν με μυστική ψηφοφορία τους διευθυντές τους, σε αντίθεση με την επιεικώς διαβλητή και αμφισβητούμενη διαδικασία των συνεντεύξεων από διορισμένους

προϊσταμένους  που ίσχυε μέχρι σήμερα. Οι κομματικές συμπάθειες και επιλογές του παρελθόντος έδωσαν τη θέση τους στη βούληση κάθε εκπαιδευτικού συλλόγου διδασκόντων, ποιόν θέλει για διευθυντή στο σχολείο του. Η συμμετοχή υποψηφίων ήταν ελεύθερη και υπήρξε και η δυνατότητα ώστε  υποψήφιοι με «προσόντα» προϋπηρεσία και τίτλους να αποκλεισθούν, αν δεν ψηφιζόντουσαν από  το στοιχειώδες  ποσοστό του 20% των εκπαιδευτικών.

Το δημοκρατικό δημόσιο σχολείο , έκανε το πρώτο του βήμα για την αυτονόμηση και αυτοδιοίκησή του και απομένουν ακόμα αρκετάχιλιόμετρα πορείας να μπορέσει να κατακτήσει τη θέση του μέσα στη κοινωνία. Από τη διαδικασία της ανόητης αξιολόγησης με την υποχρεωτική ποσόστωση «ανίκανων»  εκπαιδευτικών μέχρι  την εκλογή των διευθυντών από τους συλλόγους μεσολάβησε μόνο  μια κάλπη δρόμος.

Η Λίμνη έχει μια σημαντική επιρροή σε όλα τα σχολεία του Δήμου, έχοντας εκλεγμένους με μεγάλες πλειοψηφίες διευθυντές στα σχολεία: στο Λύκειο Μαντουδίου  ο Δημήτρης Αλεξίου, στο Δημοτικό Μαντουδίου ο Δημήτρης Καϊτσιώτης , στο Γυμνάσιο Αγίας Άννας η Ολυμπία Φορτοτήρα και στο Δημοτικό Αγίας Άννας ο Νίκος Παπασωτηρίου. Αυτό επιπροσθέτως   φέρνει και την εκπαιδευτική απάντηση στην τοπικιστική λαίλαπα των δημοτικών εκλογών, με επιλογή διευθυντών από διαφορετικά χωριά, χωρίς τοπικιστικές προκαταλήψεις. Η ενότητα του χώρου μας έχει ένα πρώτο σημείο αναφοράς και αυτό είναι ευτυχώς τα σχολεία του.

Σαν υποψήφιος θεώρησα τιμή μου να συμμετάσχω σε αυτή τη διαδικασία, μόνο και μόνο για να πάρω γεύση από αυτό το κομμάτι αγώνων των εκπαιδευτικών επί τόσα χρόνια για ένα δημοκρατικότερο σχολείο. Η επίδραση των κομματικών επιλογών στις βαθμίδες της εκπαίδευσης ήταν εκείνο το κάστρο που έπρεπε πρώτο να πέσει, για να έχουμε συνέχεια. Νομίζω ότι οι ευθύνες της εκπαιδευτικής κοινότητας μπροστά στη νέα χρονιά και με τις οικονομικές εξελίξεις να καθορίζουν το φτωχικό μας αλλά ελπιδοφόρο μέλλον γίνονται μεγαλύτερες. Το σχολείο να αγκαλιάσει και να αφουγκραστεί τη κοινωνία, να περιορίσει τις εσωτερικές του ανισότητες (δεν είναι δυνατόν εκπαιδευτικός να πληρώνεται σχεδόν όσο το …διευθυντικό επίδομα και να είμαστε όλοι ίσοι).Πρέπει  επίσης και τα χωριά μας να αγκαλιάσουν και να δείξουν εμπιστοσύνη στη δημόσια εκπαίδευση, να τη τροφοδοτήσουν με την ειλικρινή και καλοπροαίρετη κριτική και αξιολόγηση της, για να μπορέσουμε να πάμε πιο μπροστά , πιο γρήγορα.

Εύχομαι οι νέοι διευθυντές να τα καταφέρουν καλύτερα ακόμα και με χειρότερες καταστάσεις. Τους εύχομαι να μπορέσουν να αξιοποιήσουν τους εκλέκτορες εκπαιδευτικούς σαν συνυπεύθυνους στο παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό έργο και όχι σαν προϊστάμενοι. Εύχομαι σε όλους τους συναδέλφους η συγκεκριμένη διετία να αποδείξει την ορθότητα των επιλογών μας, να μας δώσει την υγεία, τη δύναμη και τη παιδεία, να συγκροτήσουμε το δημοκρατικό σχολείο που θα μπορεί να κάνει τις πληγές του δύναμη και να δημιουργεί το ισχυρότερο θεμέλιο της μελλοντικής κοινωνίας των ανθρώπων με ιδανικά, ηθική και  αξίες.

Σε ένα κόσμο που αλλάζει αν το σχολείο δεν μπει οδηγός πάμε χαμένοι. Ακόμα και με …ευρώ!

http://limniotikanews.blogspot.gr/2015/06/blog-post_21.html

2 σχόλια προς “Η δημοκρατία επιτέλους στα σχολεία μας.”

  1.   Ορέστης Ξενοφώντος είπε:

    Η Δημοκρατία έχει σχέση με την ισότητα της ψήφου, αλλά καμία με την επιλογή των διδασκόντων από τους μαθητές τους. Οι καλύτεροι δάσκαλοι θα απρρίπτονται γιατί δε θα είναι λαϊκιστές. Πιστεύω πως η δικτατορία της αριστεράς στο δημόσιο χώρο ο οποίος περιλαμβάνει και την εκπαίδευση, πρέπει επιτέλους να πάρει τέλος. Σαράντα χρόνια και κάτι, η αριστερά κυριαρχεί στο δημόσιο, και ιδού το αποτέλεσμα: ό,τι συνέβαινε στον τέως σοσιαλιστικό χώρο (Σοβιετική Ένωση, Αλβανία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Τσεχία, Σλοβακία κλπ.), επικρατεί και στην Ελλάδα-δυστυχώς. Κοιτάξτε τι γίνεται στη Βόρεια Κορέα, για να αντιληφθείτε που μας οδηγείτε.

  2.   ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ είπε:

    Από ότι καταλαβαίνεις, δεν κυριαρχεί η αριστερά αλλά οι αναχρονιστικές αντιλήψεις.Η πολιτική εξουσία δεν ήταν ποτέ αριστερή, οι καθηγητές του μικρού μισθού είχαν μεγάλα συμπληρώματα από τη δεξιά νοοτροπία των ιδιαίτερων και η Βόρεια Κορέα αν μπορείς να τη δεις εσύ , έχει καλώς,εμένα δεν με νοιάζει.Στο σχολείο οι μαθητές πρέπει πάντα να μένουν αμέτοχοι ή κηδεμονευόμενοι ;;;; Ο καλός καθηγητής αν είναι και αγαπητός είναι εκ προοιμίου λαϊκιστής;Μη ψάχνεις για φραστικές δικαιολογίες, με τετριμμένα ακροδεξιά επιχειρήματα..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *