Την Τρίτη 04-02-2014 πραγματοποιήθηκε στο ΓΕΛ Αγριάς επιμορφωτική-ενημερωτική συνάντηση των εκπαιδευτικών ΠΕ 04 των σχολικών μονάδων ΔΔΕ Μαγνησίας.
Οι εκπαιδευτικοί κ Πολυνίκης Λατζώνης (ΠΕ 04.02) του ΕΠΑ.Λ Αλμυρού (polyneices@gmail.com) και κ Θρασύβουλος Κων. Μαχαίρας (ΠΕ 04.01) του ΓΕΛ Αγριάς ( tmachairas@sch.gr) αποτύπωσαν την πραγµατική αξία του πρότυπου του Bohr, αποδίδοντάς του την τιµή που του πρέπει, παρουσίασαν την έννοια του τροχιακού, ανέδειξαν τη δυναµικότητα της αρχής του Pauli, αποσαφήνισαν την ανάγκη ή όχι της ύπαρξης του κανόνα του Hund και περίγραψαν τον τρόπο ηλεκτρονιακής δόµησης των ατόµων.
Παράλληλα επισημάνθηκαν τα λάθη που υπάρχουν στις αντίστοιχες ενότητες του σχολικού βιβλίου «Χηµεία Θετικής Κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου», έγινε ανάλυση αυτών των λαθών, δόθηκαν οι ορθές οριοθετήσεις και προτάθηκαν τρόποι διδασκαλίας.
Στα επισυναπτόμενα αρχεία παρέχεται το υλικό της επιμορφωτικής ενημερωτικής συνάντησης προς χρήση – αξιοποίηση αλλά και προβληματισμό με τις παρακάτω επισημάνσεις:
- Ο επιστήμονας δεν είναι απαραίτητα και καλός δάσκαλος, ο καλός όμως δάσκαλος είναι επιβεβλημένο να κατέχει-γνωρίζει καλώς το γνωστικό αντικείμενο το οποίο καλείται να διδάξει.
- Η γνώση στις Φυσικές Επιστήμες δεν προήλθε από την “εξ αποκαλύψεως αλήθεια” πεφωτισμένων “μυαλών” αλλά μέσα από την αμφισβήτηση. Και αυτή η αμφισβήτηση πρέπει να αποτελεί τον πυρήνα της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών, λαμβάνοντας υπόψη και την πραγματικότητα που επικρατεί στο ελληνικό σχολείο (πχ εξετάσεις)
ATOMO (Πολυνίκης Λατζώνης)
ΤΡΟΧΙΑΚΟ (Θρασύβουλος Κων. Μαχαίρας)
ΜΗΚΟΣ De Broglie (Θρασύβουλος Κων. Μαχαίρας )
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.