Αρχική » Νεοελληνική Λογοτεχνία » Λογοτεχνία και Ψηφιακή Αφήγηση: αξιοποιώντας το ψηφιακό κεφάλαιο των μαθητών στην προσέγγιση και κατανόηση της Λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο

Λογοτεχνία και Ψηφιακή Αφήγηση: αξιοποιώντας το ψηφιακό κεφάλαιο των μαθητών στην προσέγγιση και κατανόηση της Λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο

Η Ψηφιακή Αφήγηση, εξέλιξη της αρχέγονης αφηγηματικής προδιάθεσης των ατόμων, αποτελεί επιστημονικό κλάδο, θεμελιωμένο ήδη από τη δεκαετία του ΄90, που συγκεντρώνει ερευνητικό ενδιαφέρον, καθώς δύναται να συνεισφέρει στην ανανέωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με έμφαση στην ποιότητα και την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού έργου. Οι θετικότητες που εξασφαλίζει κατά την προσέγγιση όλων των γνωστικών αντικειμένων, μεταξύ αυτών και της Λογοτεχνίας, συνδυάζοντας τα πλεονεκτήματα της παραδοσιακής αφήγησης και των νέων τεχνολογιών, την καθιστούν σύγχρονο μεθοδολογικό εργαλείο ικανό να διαμορφώσει για τους μαθητές ελκυστικά περιβάλλοντα μάθησης, να ενισχύσει την συναισθηματική τους αντίδραση, να καλλιεργήσει τις ψηφιακές -και όχι μόνο- δεξιότητες τους και να αποτελέσει μέσο αυτοέκφρασης και ενδυνάμωσης της αυτοπεποίθησης τους. Στο Πρόγραμμα Σπουδών για τη Διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας (2011) προκρίνεται η αναγκαιότητα εκσυγχρονισμού του μαθήματος της Λογοτεχνίας μέσα από την δημιουργική ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών. Ως εκ τούτου, η Ψηφιακή Αφήγηση μπορεί να επιτελέσει πολυδιάστατο ρόλο στη διαδικασία πρόσληψης και κατανόησης του λογοτεχνικού λόγου, να συμβάλει στη δημιουργική ανάπλαση του και να λειτουργήσει ως δέλεαρ προκειμένου οι μαθητές να παράξουν γραπτό ή πολυτροπικό κείμενο, με επικέντρωση στην εκμετάλλευση των εμπειριών και των δυνατοτήτων τους. Στην παρούσα ανακοίνωση θα επικεντρωθούμε στις ωφέλειες από την αξιοποίηση της Ψηφιακής Αφήγησης κατά τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας στη γυμνασιακή σχολική βαθμίδα και θα προτείνουμε ένα σενάριο μικροδιδασκαλίας του λογοτεχνικού κειμένου «Του γιοφυριού της Άρτας», που ανθολογείται στο βιβλίο «Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας» της Γ΄ Γυμνασίου σε μια προσπάθεια να διαφανεί πως τα ψηφιακά εργαλεία/περιβάλλοντα και η Ψηφιακή Αφήγηση μπορούν να λειτουργήσουν ως θεματική αφορμή για τη διδασκαλία, ως εργαλείο για την καλύτερη εμπέδωση του λογοτεχνικού κειμένου και, τέλος, ως έναυσμα για την παραγωγή δημιουργικού -γραπτού και ψηφιακού- λόγου από τους μαθητές.

 


Σχολιάστε

Δεκέμβριος 2019
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
     
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Translate

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων