Αρχική » Νεοελληνική Γλώσσα » ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΝΟΤΗΤΑ » Δευτερεύουσες Ονοματικές Προτάσεις (Κριτήριο Αξιολόγησης)

Δευτερεύουσες Ονοματικές Προτάσεις (Κριτήριο Αξιολόγησης)

ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

(ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ 15 ΛΕΠΤΩΝ)

ΟΝΟΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΆΣΕΙΣ (ΜΕΡΟΣ Α)

 

 

 

 

Α. Να αναγνωρίσετε, κυκλώνοντας τη σωστή απάντηση,  το είδος των παρακάτω υπογραμμισμένων δευτερευουσών προτάσεων

  1. Έμαθα ότι πήγατε μόνοι σας στο πάρτι.
    α) ειδική, β) ενδοιαστική, δ) βουλητική
  2. Έχω την αγωνία μην πάθει τίποτα το παιδί.
    α) ειδική, β) ενδοιαστική, δ) βουλητική
  3. Νομίζεις πως το έκανε επίτηδες.
    α) ειδική, β) ενδοιαστική, δ) βουλητική
  4. Αυτό με τρομάζει συνέχεια, μήπως του συμβεί κάτι.
    α) ειδική, β) ενδοιαστική, δ) βουλητική
  5. Απαγορεύεται να μιλάς την ώρα του μαθήματος.

α) ειδική, β) ενδοιαστική, δ) βουλητική

ΜΟΝΑΔΕΣ 5

 

Β. Να αναγνωρίσετε, κυκλώνοντας τη σωστή απάντηση, το συντακτικό ρόλο των ονοματικών προτάσεων που υπογραμμίζονται

 

  1. Πρέπει να διαβάσω!
    α) υποκείμενο, β) αντικείμενο, γ) κατηγορούμενο, δ) επεξήγηση, ε) ονοματικός προσδ., στ) επιρρηματικός προσδ.
  2. Η μητέρα μου πάντα είχε το φόβο, μην κτυπήσω.
    α) υποκείμενο, β) αντικείμενο, γ) κατηγορούμενο, δ) επεξήγηση, ε) ονοματικός προσδ., στ) επιρρηματικός προσδ.
  3. Είχε ένα πάθος, να τρώει σοκολάτες.
    α) υποκείμενο, β) αντικείμενο, γ) κατηγορούμενο, δ) επεξήγηση, ε) ονοματικός προσδ., στ) επιρρηματικός προσδ.
  4. Είναι πολύ πιθανό να πήρε το βιβλίο σου ο Νικόλας.
    α) υποκείμενο, β) αντικείμενο, γ) κατηγορούμενο, δ) επεξήγηση, ε) ονοματικός προσδ., στ) επιρρηματικός προσδ.
  5. Ο Κώστας ανακοίνωσε πως θα πάει στην Αμερική για σπουδές.

α) υποκείμενο, β) αντικείμενο, γ) κατηγορούμενο, δ) επεξήγηση, ε) ονοματικός προσδ..

ΜΟΝΑΔΕΣ 5

 

 

Γ. Στις παρακάτω προτάσεις να συμπληρώσεις το σύνδεσμο που λείπει και να βρεις το είδος της δευτερεύουσας πρότασης.

 

 

Πρόταση Είδος
  1. Το ξέρω ______ με αγαπάς.
  1. Ο Οδυσσέας πρέπει ______ αγαπούσε πολύ την Πηνελόπη.
  1. Φοβόμουν ______ δε γράψω καλά στο διαγώνισμα.
  1. Πήρα την απόφαση ______ φύγω.
  1. Το ξέρεις ______ γίνεσαι βαρετός με αυτά τα χαζά αστεία.

 

ΜΟΝΑΔΕΣ 5

 

Δ. Στο παρακάτω απόσπασμα να υπογραμμίσετε τις ειδικές, βουλητικές και ενδοιαστικές προτάσεις (συνολικά πέντε).

 

Η Ψηφιακή αφήγηση πιστεύεται από πολλούς ότι είναι μια καινοτόμος πρακτική που βοηθάει στην ενίσχυση της εκπαιδευτικής αποτελεσματικότητας. Όσοι φοβούνται μήπως με την αξιοποίησή της διασπαστεί η μαθητική προσοχή, σφάλλουν, καθώς οι ειδικοί της Παιδαγωγικής προτείνουν να χρησιμοποιείται η συγκεκριμένη μέθοδος για να ενισχύεται η προσέλκυση του μαθητικού ενδιαφέροντος κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Σε σύγχρονα ψηφιακά περιβάλλοντα επιβάλλεται να αξιοποιούνται καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας. Μόνο έτσι, άλλωστε, επιβεβαιώνεται η άποψη ότι η εκπαίδευση προετοιμάζει επιτυχώς τους μελλοντικούς ενεργούς πολίτες.

ΜΟΝΑΔΕΣ 5

Δεκέμβριος 2019
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Translate

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση