Μαρία Αναστασοπούλου
Είμαστε, στην πραγματικότητα, ευχαριστημένοι με τις εκπομπές που μας παρέχουν τα κανάλια σήμερα;
Η ποιοτική ελληνική τηλεόραση φαίνεται πως βιώνει τραγική εγκατάλειψη τον τελευταίο καιρό. Εάν συγκρίνουμε τις κλασικές ταινίες και σειρές των προηγούμενων δεκαετιών με τις σύγχρονες, θα φτάσουμε να θέτουμε την εξής ερώτηση στους εαυτούς μας: Είμαστε, στην πραγματικότητα, ευχαριστημένοι με τις εκπομπές που μας παρέχουν τα κανάλια σήμερα;
Για την νεότερη γενιά, θεωρώ πως η απάντηση θα ήταν όχι. Αναλύοντας το περιεχόμενο που προωθείται στη σημερινή ελληνική τηλεόραση, ως προς την ψυχαγωγία, θα μπορούσαμε να το συνοψίσουμε στις παρακάτω τρεις κατηγορίες: τις πρωινές εκπομπές, τα ριάλιτι και τη μυθοπλασία. Οι πρωινές εκπομπές είναι ένας έμμεσος τρόπος προβολής της ιδιωτικής ζωής δημοσίων προσώπων για το προσωπικό κέρδος του καθενός, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται η ελληνική τηλεόραση. Τα ριάλιτι, συνήθως με αμερικάνικη επιρροή, έχουν αντίστοιχο αποτέλεσμα και προβάλλουν τον πόθο του ανθρώπου για το χρήμα αλλά και την αυτοπροώθηση. Τέλος, η μυθοπλασία είναι ένας από τους κύριους λόγους που οι νέοι δεν φέρουν πλέον εκτίμηση προς την ελληνική τηλεόραση. Οι σημερινές σειρές μυθοπλασίας αποτελούν ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο: Το τοπίο θα βρίσκεται σε κάποιο απομακρυσμένο μέρος της Ελλάδας, το 1950 και η πλοκή θα έχει να κάνει με τον απαγορευμένο έρωτα ενός ζευγαριού.
Για αυτούς τους λόγους οι νέοι δεν επιλέγουν να ψυχαγωγηθούν μέσω της τηλεόρασης. Οι ιδέες και το περιεχόμενο, απλούστατα, δεν απευθύνονται στα ενδιαφέροντα τους. Ειδικά αν τις συγκρίνουμε με τις παλαιότερες ελληνικές σειρές, τις οποίες απολάμβαναν όλες οι ηλικίες, θα παρατηρήσουμε ότι η σημερινή κουλτούρα δεν επιτρέπει την ταύτιση όλων των τηλεθεατών, παρά μόνο ένα μέρος του. Έτσι οι έφηβοι καταφεύγουν σε ξένες πλατφόρμες που παρέχουν πρωτοπόρες ιδέες και οπτικές γωνίες για ένα επίκαιρο θέμα και το σημαντικότερο, κατάλληλη εκπροσώπηση της δικής τους γενιάς.