Feed
Άρθρα
Σχόλια

Αρχείο για την κατηγορία 'ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ'

Πρόσφατα η Α΄τάξη του σχολείου μας επισκέφθηκε το παλαιοντολογικό και ορυκτολογικό μουσείο Αθηνών στη Πανεπιστημιούπολη.

Στο παλαιοντολογικό μουσείο οι μαθητές είδαν σκελετούς ζώων από ανασκαφές στον Ελληνικό χώρο όπως τη Χίο, την Αττική, την Τρίπολη και έδρασαν σε μία προσομοίωση ανασκαφής για την ανακάλυψη οστών από διάφορα ζώα. Μία χελώνα γιγάντια, ένα χνάρι μικρού δεινοσαύρου, μερικά απολιθωμένα κόκαλα ζώων σε πετρώματα, ένα δόντι μαχαιρόσαυρου, μερικά κόκαλα και το δόντι ενός «τεράστιου» ελέφαντα ήταν μερικά από τα εκθέματα που τους  εντυπωσίασαν.

1 2 4 3

43 42 41 44 40 41

8 10 16 51 52 53 54 60 61 62 71 81 21 22 23 24 25 30 5070 80

Στο ορυκτολογικό μουσείο τους εντυπωσίασε ένα κομμάτι μετεωρίτη που έπεσε στη γη και έδειξαν μεγάλη έκπληξη από τα χρώματα των ορυκτών μερικών πετρωμάτων όταν φωτίστηκαν με υπεριώδεις ακτίνες. Πολλά ορυκτά και πετρώματα τους προκάλεσαν θαυμασμό για τα ωραία χρώματα και τις ιδιότητες τους. Είδαν μια απομίμηση του μεγαλύτερου διαμαντιού της γης και απόρησαν πώς θα ήταν αν έβλεπαν το αληθινό διαμάντι που βρέθηκε στην Αφρική και κόπηκε σε 9 μεγάλα κομμάτια και 99 μικρότερα!

101102

103

104

105110 106

Λίγα λόγια από τους μαθητές μας: http://to-dialeimma2.blogspot.gr/2014/03/blog-post_28.html

Οι χώροι των επισκέψεων μας  ΕΔΩ και ΕΔΩ 

 

 

Εθιμα της Καθαράς Δευτέρας

 Το πέταγμα του χαρταετού

      Στην Ελλάδα το πέταγμα του χαρταετού είναι μέρος των εθίμων της Καθαράς Δευτέρας 
και συγκεκριμένα του υπαίθριου εορτασμού της – τα λεγόμενα κούλουμα. 
Ο σκελετός των χαρταετών κατασκευάζεται είτε από ελαφρύ ξύλο είτε από πλαστικό, 
ενώ το μέρος που φέρνει αντίσταση στον αέρα από πλαστικό φύλλο ή χαρτί.
Σημαντικά σημεία του χαρταετού για επιτυχημένο πέταγμα είναι:
τα ζύγια της καλούμπας
τα ζύγια της ουράς
το μέγεθος της ουράς
Οι χαρταετοί φτιάχνονται σε τεράστια ποικιλία σχημάτων. 
Παραδοσιακό σχήμα στην Ελλάδα είναι αυτό με τον εξάγωνο σκελετό. Αυτή τη καθαρά Δευτέρα βρέχει; δεν πέταξες  αετό; Πάτα πάνω στην εικόνα και διασκέδασε με τον ψηφιακό αετό.

aetos

ααα

Η κυρά Σαρακοστή

           Ένα έθιμο που σχετίζεται με την έναρξη της Μεγάλης Σαρακοστής, πολύ παιδικό, είναι η αναπαράσταση της Κυράς-Σαρακοστής με τα 7 πόδια. Τα παιδάκια κόβουν ένα-ένα τα ποδαράκια της στο τέλος κάθε εβδομάδας και όταν κοπούν όλα θα έρθει η χαρούμενη Ανάσταση!

Ας εντοπίσουμε και λίγα μαθηματικά: Το «κόψιμο» των ποδιών είναι μια ξεκάθαρη αφαίρεση την οποία μπορούν να αντιληφθούν όλα τα παιδάκια. Η αφαίρεση εδώ σχετίζεται με τον χρόνο και την αντίστροφη μέτρησή του. Στο εξωτερικό, συχνά τα παιδάκια μετράνε αντίστροφα τις μέρες μέχρι τα Χριστούγεννα, αφαιρώντας ένα σοκολατάκι από ένα κουτί, ή κάτι άλλο… Βέβαια, με το λογισμικό  Geogebra, γίνεται μια πιο ακριβής αφαίρεση που μετράει και τα δευτερόλεπτα που απομένουν μέχρι την Ανάσταση. Τέτοιες αφαιρέσεις συμιγών (χρόνια, μήνες, μέρες) αναφέρονται στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο. Ξέρουμε να τις εκτελούμε; Μπορούμε να επαληθεύσουμε την απάντηση του λογισμικού; Ευκαιρία να εξασκηθούμε!

Προτείνω όμως να διατηρήσουμε την παιδική χαρά που μεταδίδει το αρχείο και να μην ξεχνάμε να επισκεπτόμαστε αυτή την ιστοσελίδα από βδομάδα σε βδομάδα, ώστε να βλέπουμε τα ποδαράκια να φεύγουν ένα-ένα.

Και μετά; Όταν έρθει η Ανάσταση τι θα δούμε; Κάποια έκπληξη θα ακολουθήσει, όπως με πληροφόρησε η φίλη Σούλα Σούφαρη, που το δημιούργησε σtο Geogebra.  Κάνε κλικ πάνω στην εικόνα για να δεις πόσα ποδαράκια έχει σήμερα…..

sarakosti

ααα

ααα

ααα

Πηγή: http://el.wikipedia.org/wiki/Χαρταετός

http://mathlab.mysch.gr/filoi/kyra_Sarakosti.html

Πρόσφατα μαθητές και εκπαιδευτικοί του σχολείου μας επισκεφθήκαμε την έκθεση: Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία, του Κώστα Κοτσανά και την έκθεση: Θεοί και ήρωες της Αρχαίας Ελληνικής μυθολογίας, στο Γουδί. Η μια έκπληξη διαδέχονταν την άλλη κατά την περιήγηση μας στον χώρο. Από τη μια πανέξυπνες κατασκευές που έχουν κατασκευαστεί όπως περιγράφονται από τον Πλάτωνα, Αρχιμήδη, Ηρωνα κλπ για να εξυπηρετούν την καθημερινότητα των Αρχαίων Ελλήνων σε καιρό ειρήνης και πολέμου, από την άλλη υπέροχα μεγαλοπρεπή αγάλματα που προσομοίαζαν Θεούς και Ήρωες της Αρχαίας Ελληνικής μυθολογίας.

Στην έκθεση της Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας είδαμε τους προάγγελους των ρομπότ, της αεριοπροώθησης πυραύλων, του κινηματογράφου-θεάτρου,του ταξίμετρου, της επικοινωνίας, του πιάνου και πολλών αυτόματων έξυπνων κατασκευών. 

1

 

2

3

 

Περισσότερα για τις κατασκευές αυτές στο μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας στο Κατάκολο του Πύργου Ηλείας

Εδώ μπορείτε να παρακολουθήσετε ζωντανά μια περιήγηση αρκετών εκθεμάτων της έκθεσης από τον Κο Κοτσανά, στα Τρίκαλα.

www.kotsanas.com

 

Στην έκθεση Θεοί και Ηρωες είχαμε την ευκαιρία να θυμηθούμε ιστορίες της μυθολογίας μας και να φανταστούμε να πρωταγωνιστούν σε αυτές Θεοί και ήρωες της αρχαιότητας. Στην έκθεση καθένας από αυτούς είναι ντυμένος με την ενδυμασία που τον αντιπροσωπεύει σε μια στιγμή επίδειξης και υπενθύμισης βασικής ιδιότητας του. Ο Ποσειδώνας με την τρίαινα, ο Αχιλλέας να κοιτάζει τη φτέρνα του, ο Προμηθέας στον Καύκασο κλπ και ο Πολύφημος στο τέλος της αίθουσας επιβλητικός με το υπερμέγεθος του.

4

 

6 11 13 12 14 10 9 8 7

17 18 22

Περισσότερα για την έκθεση Θεοί και ¨Ηρωες  ΕΔΩ

και φυσικά μετά την έκθεση παίξαμε σε παρακείμενο γήπεδο 
 
 
19 20
 
 

6η ΜΑΡΤΙΟΥ

Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού

Ο σχολικός εκφοβισμός (bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομηλίκων παιδιών με στόχο να προκληθεί πόνος ή αναστάτωση. Εμφανίζεται με τη μορφή του λεκτικού εκφοβισμού (κοροϊδία, διακρίσεις, σεξουαλικά σχόλια), του κοινωνικού εκφοβισμού (διάδοση φημών, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων, απομόνωση από την ομάδα), του σωματικού εκφοβισμού (χτυπήματα, σπρωξίματα, κλωτσιές), του ηλεκτρονικού εκφοβισμού (εκβιασμός μέσω Διαδικτύου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω μηνυμάτων στο κινητό τηλέφωνο).

Με βάση τα αποτελέσματα μιας μελέτης που πραγματοποίησε η Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου σε συνεργασία με την Παιδαγωγική σχολή του ΑΠΘ, το 25% των μαθητών έχει υποστεί κάποια μορφή εκφοβισμού εντός του σχολικού περιβάλλοντος με συχνότητα δύο ως τρεις φορές το μήνα ή και περισσότερο. Τα αγόρια είναι πιο συχνά θύτες και θύματα εκφοβιστικής συμπεριφοράς, που εμφανίζεται κυρίως στο σχολικό περιβάλλον σε χώρους χωρίς επίβλεψη από τους εκπαιδευτικούς, όπως η αυλή, ο διάδρομος και η τάξη κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. Η κατάσταση αυτή μπορεί να επηρεάσει την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και τη διαδικασία της μάθησης.

Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά που γίνονται θύματα σχολικού εκφοβισμού αρχικά νοιώθουν φόβο, απόγνωση και παρουσιάζουν τάσεις φυγής. Αισθάνονται ότι απειλούνται, τρομάζουν, αρνούνται να πάνε σχολείο και παρουσιάζουν συμπτώματα σχολικής φοβίας. Μπορεί επίσης να γίνουν επιθετικά και νευρικά, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου τα ίδια τα παιδιά-θύματα μπορούν να γίνουν θύτες σε άλλα παιδιά ή στα αδέρφια τους στο σπίτι. Από την άλλη μεριά οι γονείς συνήθως δεν αντιλαμβάνονται το πρόβλημα και δηλώνουν άγνοια. Αυτό συμβαίνει γιατί τα θύματα εξομολογούνται το γεγονός του εκφοβισμού συχνότερα σε φίλους τους. Αν όμως οι γονείς εντοπίσουν κάποιο από τα προαναφερθέντα συμπτώματα και υποψιάζονται ότι το παιδί τους έχει πέσει θύμα εκφοβισμού κρίνεται αναγκαίο να προσεγγίσουν το παιδί και να αντιδράσουν απευθυνόμενοι αρχικά στους εκπαιδευτικούς και στις αρμόδιες Διευθύνσεις εκπαίδευσης. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το παιδί να αισθανθεί ότι έχει στήριγμα τους γονείς του και το σχολείο. Επιπλέον, οι ειδικοί επιμένουν ότι τα παιδιά πρέπει να μη φοβούνται, να έχουν το θάρρος της γνώμης και να μάθουν να «μιλούν».

Με βάση προτάσεις που παρουσιάστηκαν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τονίστηκε η ανάγκη εντοπισμού και επίλυσης των κοινωνικών προβλημάτων που σχετίζονται με τη νεανική εγκληματικότητα. Επισημάνθηκε ακόμα, ο ρόλος των γονέων και των εκπαιδευτικών που καλούνται να ακολουθήσουν ενιαία γραμμή για την αντιμετώπιση της βίας, η ενθάρρυνση των νέων για συμμετοχή τους στα κοινά και στον αθλητισμό, η προβολή σωστών προτύπων συμπεριφοράς, αλλά και η συνεργασία με φορείς που αγωνίζονται για την εξάλειψη της νεανικής παραβατικότητας.

πηγή: http://el.wikipedia.org

Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός

Αιτίες, επιπτώσεις, αντιμετώπιση

http://www.epsype.gr/images/gia_ekpaideutikous.pdf

aaa

aaa

aaa

Περισσότερη ενημέρωση

Συμβουλευτικός σταθμός Νέων Βοιωτίας
http://sumstanvoi.blogspot.gr/

ααα

Συμβουλευτικός σταθμός Νέων Ν. Ηρακλείου

http://symvstathmos.wordpress.com/

ααα

Συμβουλευτικός σταθμός Νέων Δ΄Αθήνας

http://www.ssneond.sch.gr/



Δίολκος για 1500 χρόνια

Μια ταινία 22 λεπτών, δημιουργημένη με το σύστημα του animation (εικονοκινητική τεχνική) αναπαριστά με μοναδικό τρόπο το εξαιρετικό μνημείο τεχνικού πολιτισμού της αρχαίας Ελλάδας, τον Δίολκο: μια οδό από ξηράς για την μεταφορά πλοίων ανάμεσα στον Σαρωνικό και τον Κορινθιακό κόλπο κατά μήκος του Ισθμού της Κορίνθου, τότε που δεν υπήρχε ο πορθμός. Η ταινία παρουσιάζει πολλές άλλες τεχνολογικές λεπτομέρειες, αλλά σκηνές της ζωής των ναυτικών εκείνης της μακρινής εποχής: τυχερό παιχνίδι, επίσκεψη στον ναό του Ποσειδώνα, γλέντι σε καπηλειό, καθώς και μια συναισθηματική συντυχία.

Πρόκειται για ένα έργο-συμβολή στην μελέτη της αρχαίας ελληνικής Τεχνολογίας, μια παραγωγή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας

Δημιουργοί της ταινίας είναι οι Θ.Π. Τάσιος, Ν. Μήκας, Γ. Πολύζος σε συνεργασία με την Εταιρεία Μελέτης Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας.

http://www.naftemporiki.gr/video/video.asp?id=27474

Η ζωφόρος του Παρθενώνα

Η ζωφόρος του Παρθενώνα, ένα μοναδικό έργο τέχνης, παρουσιάζεται σε ψηφιακή μορφή μέσα από την παρούσα εφαρμογή που αναπτύχθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού – Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης – Α΄ Εφορεία Προϊστορικών & Κλασικών Αρχαιοτήτων – Τομέας Ενημέρωσης και Εκπαίδευσης και το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης – Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών. Η εφαρμογή απευθύνεται στους ειδικούς επιστήμονες, στο ευρύτερο κοινό, αλλά και στα παιδιά μέσα από τα ψηφιακά της παιχνίδια. Σε αυτήν έχουν συγκεντρωθεί και υπομνηματισθεί στην ελληνική και αγγλική γλώσσα φωτογραφίες όλων των σωζόμενων λίθων της ζωφόρου των μουσείων Ακρόπολης, Βρετανικού και Λούβρου, οι οποίες έχουν συμπληρωθεί με τα σωζόμενα σχέδια του J.Carrey (1674) και του J.Stuart (1751), με σκοπό να δοθεί η κατά το δυνατόν πληρέστερη εικόνα του συνόλου.

http://www.parthenonfrieze.gr/#/home

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων