Feed
Άρθρα
Σχόλια

Οι μαθητές εργάζονται ανά 4 ή 5 στον ελεύθερο χρόνο τους σε ένα παιχνίδι αιτιοκρατίας ή τύχης για να εμφανίσουν σε ισόπλευρο τρίγωνο το “περίεργο σχήμα” σύμφωνα με τις οδηγίες

https://blogs.sch.gr/popiardv/archives/286

Ενας προβληματισμός:

Ρίχνουμε το ζάρι και σε κάθε μας βήμα θα μπορούσε να πει κανείς ότι ο τρόπος που κινούμαστε κάθε φορά είναι τυχαίος. Επομένως τα σημεία που προκύπτουν από τη διαδικασία αυτή θα περίμενε κανείς  τελικά να διασκορπίζονται ομοιογενώς μέσα στο τρίγωνο, γεμίζοντας το όλο καθώς αυξάνετε ο αριθμός των σημείων.
Ας σκεφτούμε όμως και κάτι άλλο : Από τη στιγμή που έχουμε ρίξει το ζάρι η κίνηση μας είναι απόλυτα προσδιορισμένη. Κατευθυνόμαστε προς ένα από τρία σημεία του επιπέδου και σταματάμε ακριβώς στη μέση της απόστασης μας από αυτό. Άρα κάθε φορά κάνουμε κάτι πολύ συγκεκριμένο .

Ποιος θα νικήσει λοιπόν στην περίεργη διελκυστίνδα ανάμεσα στον ντετερμινισμό και στην τυχαιότητα; Θα επικρατήσει τελικά η αταξία ή θα εμφανιστεί κάποια τάξη στην εικόνα που θα προκύψει;
Αναμένεται απάντηση από τους μαθητές …

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων