Ενημερωτική επίσκεψη από εκπροσώπους της Let’s do it Greece
Ενημερωτική επίσκεψη
από εκπροσώπους της μεγαλύτερης δράσης Εθελοντισμού της χώρας «Let’s do it Greece” -στην οποία συμμετέχουμε κάθε χρόνο- δεχθήκαμε σήμερα στο Νηπιαγωγείο μας.
Αφού ανταλλάξαμε απόψεις για τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε
- πυρκαγιές στα δάση
- σκουπίδια
- βρώμικες θάλασσες και ακτές
μας είπαν ότι η φετινή δράση θα πραγματοποιηθεί το Μάιο, όπου όλοι μαζί θα καθαρίσουμε δάση και ακτές. Έπειτα μαζί με τους μαθητές του Δημοτικού φύτεψαν μια ελιά δίπλα στο κιόσκι.
Περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό μπορείτε να δείτε στην ιστοσελίδα μας
Αιτήσεις εκπαιδευτικών για συμμετοχή σε προγράμματα επιμόρφωσης Β1 επιπέδου ΤΠΕ
Από την Παρασκευή 02/03/2018 να υποβάλλουν αιτήσεις συμμετοχής στα προγράμματα της 3ης περιόδου επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. που πρόκειται να διεξαχθεί κατά το διάστημα Απριλίου – Ιουλίου 2018.
Στολισμός χριστουγεννιάτικου δένδρου της πόλης!
Οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού Σχολείου Λίμνης στόλισαν σήμερα, με στολίδια που έφτιαξαν, το χριστουγεννιάτικο δέντρο στην πλατεία της πόλης!
Περισσότερα ΕΔΩ
Θεμέλιος λίθος οι εκπαιδευτικοί για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας
Οι δράσεις του Υπουργείου Παιδείας για την αντιμετώπιση του φαινομένου
Σε δυο άξονες κινείται ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας ως προς την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας. Αφενός στις δράσεις καταγραφής, πρόληψης και παρέμβασης και αφετέρου στις δράσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης.
Ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε εκτενώς στις δράσεις αυτές τονίζοντας, ότι κατά το παρελθόν υπήρξε σχεδιασμός αντιμετώπισης της ενδοσχολικής βίας και ότι πλέον γίνεται αξιοποίηση των προσπαθειών που είχαν καταβληθεί ενώ συνεχίζονται οι θετικές δράσεις.
Ο Τάσος Κουράκης εξήρε το ρόλο των εκπαιδευτικών στην πρόληψη του φαινομένου δηλώνοντας ότι θεμέλιος λίθος είναι ο εκπαιδευτικός και η πολύτιμη δουλειά που κάνει εντός κι εκτός τάξης καθώς οι θετικές αναπαραστάσεις που αναμεταδίδει στους μαθητές και η εργασία του πάνω στην εξοικείωση των παιδιών με τη διαφορετικότητα, αποτελούν τα βασικά εργαλεία πάνω στα οποία η πολιτική ηγεσία χτίζει τις παρεμβάσεις. Μάλιστα επισημάνθηκε η ιδιαίτερη σημασία που δίνει το Υπουργείο στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί.
Σε ό,τι αφορά τις δομημένες κι εξελισσόμενες δράσεις του Υπουργείου Παιδείας, στην κατεύθυνση της αντιμετώπισης της σχολικής βίας, αναφορά έγινε στην οργάνωση δράσεων εξωστρέφειας και ευαισθητοποίησης, οι οποίες απευθύνονται σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα και στοχεύουν στο συντονισμό των προσπαθειών όλων -εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων- με συμβολικό χαρακτήρα. Ένα παράδειγμα αποτελεί η Πανελλήνια Ημέρα Κατά της Σχολικής Βίας, η 6ηΜαρτίου.
Επίσης το Υπουργείο αναπτύσσει ένα δίκτυο συνεργασιών με φορείς που έχουν γνώση του θέματος και σ’ αυτό το δίκτυο συνεργασιών εντάσσονται δράσεις πρόληψης και αντιμετώπισης πρακτικών που μπορεί να οδηγήσουν σε αρνητικά γεγονότα. Η βασική μας στόχευση στην κατεύθυνση αυτή είναι η ισχυροποίηση ενός μόνιμου δικτύου πρόληψης και αντιμετώπισης της σχολικής βίας σε πανελλαδικό επίπεδο, το οποίο εκτείνεται σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα.
Οι πυλώνες στους οποίους εδράζεται το δίκτυο είναι τρεις.
Πρώτος πυλώνας: Η καταγραφή, η πρόληψη, η έγκαιρη διάγνωση και η αντιμετώπιση σε πρώιμο στάδιο των φαινομένων της σχολικής βίας.
Δεύτερος πυλώνας: Η ευαισθητοποίηση και η ενεργός συμμετοχή στο δίκτυο ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας, των γονέων και της ευρύτερης κοινωνίας.
Τρίτος πυλώνας: Η αντιμετώπιση των φαινομένων σχολικής βίας, με τη συμμετοχή όλων των εξειδικευμένων φορέων, σε απόλυτη συνεργασία με τη σχολική κοινότητα.
Ορισμένες μορφές που μπορούν να βοηθήσουν τα προγράμματα που έχουν βιωματικό χαρακτήρα. Επίσης, η καθιέρωση διαδικασιών ακρόασης, όταν εκδηλώνεται ένα περιστατικό βίας, και η ανάθεση ρόλου συμβούλων και μεσολαβητών σε εκπαιδευτικούς με ειδικές γνώσεις και δεξιότητες, θα δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να εξηγούν τις συμπεριφορές τους, να εκφράζουν τις απόψεις τους, να επικοινωνούν ύστερα από την εκδήλωση συγκρούσεων ή βίαιων ενεργειών και να γίνεται προσπάθεια συμφιλίωσης μεταξύ των εμπλεκομένων.
Ο Τάσος Κουράκης αναφέρθηκε και στην ενίσχυση του ρόλου των ίδιων των μαθητών στη διαδικασία επίλυσης συγκρούσεων, ενδεχομένως με τη δημιουργία ομάδων φιλίας ή διαμεσολάβησης, ανάλογα με τις δυνατότητες υποστήριξης αυτών από εκπαιδευτικούς του σχολείου, καθώς και ανάπτυξη υποστηρικτικών μηχανισμών –λέγοντας πως σε αυτό υστερούμε- δηλαδή η δυνατότητα προσφυγής σε εξειδικευμένους επιστήμονες. Εξήγησε το ρήμα υστερούμε αναφέροντας, ότι δεν είναι ανύπαρκτες αυτές οι δομές, αλλά θα έπρεπε να επεκταθούν σε όλα τα σχολικά συγκροτήματα και τις σχολικές μονάδες, να υπάρχουν δηλαδή ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κ.λπ., ώστε σε περιπτώσεις που κρίνεται αναγκαίο να προστρέχουμε σ’ αυτούς, ζητώντας τη βοήθειά τους.
Επίσης, μπορεί να βοηθήσει η ανάπτυξη προαιρετικών ομαδικών δραστηριοτήτων που ενδιαφέρουν τους μαθητές και βοηθούν στην καλλιέργεια στενότερων δεσμών και σχέσεων συνεργασίας μεταξύ τους και υπάρχουν και πολλά-πολλά άλλα.
Εκτενής αναφορά έγινε και «Ανάπτυξη και λειτουργία δικτύου πρόληψης και αντιμετώπισης φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού».Η δομή του δικτύου εκτείνεται σε δεκατρείς περιφερειακές διευθύνσεις εκπαίδευσης, όπου λειτουργούν δεκατρείς επιτροπές συντονιστών δράσης και ταυτόχρονα αντίστοιχες περιφερειακές ομάδες δράσεων πρόληψης, στις οποίες συμμετέχουν πάνω από τετρακόσια στελέχη εκπαίδευσης, ενώ σε επίπεδο σχολικών μονάδων, στο δίκτυο συμμετέχουν δεκαεξίμισι χιλιάδες εκπαιδευτικοί, δύο ανά σχολική μονάδα, με συνεχή επιμόρφωση στα ζητήματα αντιμετώπισης της σχολικής βίας. Απώτερος στόχος είναι η περαιτέρω ενίσχυση του δικτύου.
Κλείνοντας, την παρέμβασή του ο αναπληρωτής υπουργός επανέλαβε ότι η νέα ηγεσία στο Υπουργείο Παιδείας είναι απολύτως ανοικτή και στη Βουλή, αλλά και σε όλους τους φορείς για κοινή επεξεργασία δράσεων και για τη μελέτη όλων των προτάσεων που μπορούν να συμβάλλουν θετικά στην αντιμετώπιση της σχολικής βίας, αλλά και στην κατεύθυνση της δημιουργίας θετικού κλίματος σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα.
Καλόγηρος Βασίλειος