Feed
Άρθρα
Σχόλια

Τίτλος

Θερμότητα

Γνωστικό αντικείμενο ή γνωστικά αντικείμενα

Φυσικά

Τάξη ή τάξεις στις οποίες απευθύνεται

Στ’ τάξη Δημοτικού

Διδακτικοί στόχοι ή αναμενόμενα αποτελέσματα

Στο τέλος της μ-δραστηριότητας οι μαθητές αναμένεται:

  1. Ως προς το γνωστικό αντικείμενο:
  • να διαπιστώσουν οι μαθητές μέσω της προσομοίωσης τη μετάδοση της θερμότητας με αγωγή σε στερεά σώματα
  • να διακρίνουν τα υλικά σώματα σε καλούς και κακούς αγωγούς της θερμότητας
  1. Ως προς τη χρήση των ΤΠΕ
  • να εξοικειωθούν με τη χρήση ενός λογισμικού προσομοίωσης
  1. Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία
  • να συσχετίζουν τη ροή θερμότητας με από τα θερμότερα στα ψυχρότερα σώματα με την κίνηση των μορίων.
  • να αποκτήσουν δεξιότητες συνεργασίας μέσα από τη συμμετοχή τους σε ομάδες

Συνοπτική περιγραφή

Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ζευγάρια, θα δουλέψουν στο εργαστήρι υπολογιστών με τη βοήθεια ενός φύλλου εργασίας. Στην επιφάνεια εργασίας των υπολογιστών θα υπάρχει συντόμευση προς το κατάλληλο εφαρμογίδιο του Φωτόδεντρου.

 

 

Ανοίγοντάς το οι μαθητές θα μεταβούν στη σχετική σελίδα του Φωτόδεντρου όπου πατώντας πάνω στο εικονίδιο με το μάτι θα ανοίξει…

 

 

 

 

… το περιβάλλον διεπαφής του λογισμικού που αφορά την μεταφορά θερμότητας με αγωγή.

 

 

 

 

Στη συνέχεια και  με το πάτημα του κουμπιού με το θαυμαστικό θα εμφανιστούν οι οδηγίες της εφαρμογής καθώς και οι σχετικοί ορισμοί τους οποίους οι μαθητές θα μελετήσουν πριν αρχίσουν την προσομοίωση.

 

 

 

 

Έπειτα οι μαθητές πατώντας το κουμπί για να «ανάψει» το ηλεκτρικό μάτι θα ξεκινήσουν την προσομοίωση και θα μελετήσουν τις κινήσεις των μορίων στα διάφορα υλικά. (μάτι κουζίνας, μεταλλική επιφάνεια, πλαστική λαβή)

 

 

 

Μέσω της προσομοίωσης που προσφέρει το λογισμικό θα παρατηρήσουν και θα συσχετίσουν την ροή θερμότητας από τα θερμότερα στα ψυχρότερα στρώματα και θα διαχωρίσουν τα υλικά σε καλούς και κακούς αγωγούς της θερμότητας καταγράφοντας τις παρατηρήσεις τους σε κατάλληλο φύλλο εργασίας.

Φύλλα εργασίας

Τα φύλλα εργασίας θα περιλαμβάνουν τις οδηγίες προς τους μαθητές και τις μαθήτριες

Πρόσθετα στοιχεία (αν υπάρχουν).

Δεν υπάρχουν

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων