Το νέο σχολείο
Μια πρόταση για το ρόλο της
Αποβολή λόγω…facebook
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4560019&ct=1
…ένα ακόμα "κοντινό" παράδειγμα γιατί η κοινωνικά σωστή, έξυπνη και
ασφαλής χρήση του διαδικτύου είναι ζητούμενο για το σχολείο και αφορά
τόσο τους μαθητές όσο και τους εκπαιδευτικούς και γονείς.
Τώρα τι θα έπρεπε να γίνει -εκ των υστέρων- στη συγκεκριμένη περίπτωση
δεν μπορούμε να πούμε αν δεν γνωρίζουμε το ιστορικό της υπόθεσης και την
κουλτούρα του συγκεκριμένου σχολείου.
—
Ημερίδα
Αγαπητοί συνάδελφοι/-ισσες,
σας επισυνάπτω πρόσκληση στην ημερίδα “Διδασκαλία της Πληροφορικής στη
Δ/μια Εκπαίδευση της Αν. Κρήτης”, την οποία διοργανώνω (τα στοιχεία της
ημερίδας στο επισυναπτόμενο έγγραφο). Η πρόσκληση έχει φτάσει σήμερα και
στα σχολεία.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλες και όλους, όσους προσέφεραν με υλικό και
παρατηρήσεις τόσο στην Ιστοσελίδα όσο και στο Ιστολόγιο. Θα ήθελα επίσης
να ευχαριστήσω και όσους μου έστειλαν με email προτάσεις για εισηγήσεις
στην ημερίδα.
Είναι σίγουρο ότι όλα όσα μου έχετε στείλει αξιοποιούνται και θα
αξιοποιηθούν και στο μέλλον και μέσω παρουσιάσεων σε συναντήσεις/ημερίδες.
Να είστε καλά και καλή αντάμωση, λίγο πριν τις γιορτές!
Διεπιστημονικό σχέδιο εργασίας "Υπολογιστικά φύλλα και Μαθηματικά"
Αγαπητοί/-ές συνάδελφοι,
στο δικτυακό τόπο http://plirancrete.sch.gr αναρτήθηκε το εκπαιδευτικό υλικό του διεπιστημονικού σχεδίου εργασίας “Υπολογιστικά Φύλλα και μελέτη της συνάρτησης ψ=αχ+β”, το οποίο έλαβε χώρα το Φεβρουάριο του 2009 σε ένα τμήμα της Β’ τάξης του Πειραματικού Γυμνασίου Ηρακλείου με πολύ καλή αποδοχή από τους μαθητές. Γι’ αυτό είχαμε μιλήσει και στις συναντήσεις του Σεπτεμβρίου 2009.
Το εκπαιδευτικό υλικό περιλαμβάνει:
- Το σχέδιο μαθήματος
- Το σενάριο της 1ης και 2ης ώρας (του “κανόνες επικοινωνίας” εφόσον τους έχει κάνει κάποιος στην αρχή της χρονιάς δεν χρειάζεται να τους ξανακάνει)
- Τα Φύλλα εργασίας για τις ώρες της Πληροφορικής (~4 ώρες)
- Την τελική μορφή των αρχείων τα οποία θα κατασκευαστούν από τους μαθητές στο εργαστήριο με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού Πληροφορικής σε OpenOffice Calc και Excel.
- Τα Φύλλα εργασίας για τις ώρες των Μαθηματικών (2 ώρες στο εργαστήριο Πληροφορικής και 2 στην τάξη)
Το εκπαιδευτικό υλικό για τις ώρες της Πληροφορικής δημιουργήθηκε από το Σχ. Σύμβουλο Γιώργο Πανσεληνά, ενώ τα Φύλλα εργασίας για τις ώρες των Μαθηματικών από το Σχ. Σύμβουλο Γιάννη Κανέλλο και τον εκπαιδευτικό Μαθηματικών του Πειραματικού Γυμνασίου Ηρακλείου Σπανουδάκη Νίκο. Η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε από τους σχολικούς συμβούλους.
Σημαντική ήταν η συνεισφορά του Γιάννη Χαλκιαδάκη εκπαιδευτικού Πληροφορικής του Πειραματικού Γυμνασίου Ηρακλείου στην υποστήριξη της πραγματοποίησης του σχεδίου εργασίας και στην παροχή πολύ χρήσιμων επισημάνσεων σχετικά με τον τρόπο αποδοτικής εφαρμογής του.
Το σχέδιο εργασίας θα επαναληφθεί το Φεβρουάριο του 2010 σε άλλο σχολείο της πόλης του Ηρακλείου χρησιμοποιώντας αυτή την φορά OpenOffice και θα είναι ανοιχτό σε όσους συναδέλφους θέλουν να το παρακολουθήσουν.
Θα υπάρξουν σχετικές ανακοινώσεις.
‘Όσοι/-ες συνάδελφοι έχουν παρατηρήσεις και προτάσεις που αφορούν στη βελτίωση του υλικού…καλοδεχούμενες!
Μικρές αλλαγές μεταξύ βιβλίου ΑΕ
...αναρτήθηκαν στο site του Π.Ι. στη διεύθυνση: http://www.pi-schools.gr/content/index.php?lesson_id=1&ep=67&c_id=835 οι διορθώσεις που πρέπει να γίνουν στο βιβλίο της ΑΕΠΠ (εκδ. 2008). Επομένως μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε και να διορθώσετε τα βιβλία που έχουν οι μαθητές σας και είναι έκδοσης 2008.
H έκδοση του 2008 πρέπει στην τρίτη σελίδα να περιλαμβάνει την εξής γραμμή: "Γ. Παπαδόπουλο *(κατά τη συγγραφή)" Αν δεν υπάρχει το "κατά τη συγγραφή", τότε να μη χρησιμοποιηθεί το βιβλίο, διότι σημαίνει ότι ένας μεγάλος όγκος αλλαγών δεν έχει περαστεί στο βιβλίο.
Μαθητικός υπολογιστής – τοπικά ασύρματα δίκτυα σχολείων
——– Αρχικό Μήνυμα ——–
Θέμα: [SCH-TE: 4186] Μαθητικός υπολογιστής – τοπικά ασύρματα δίκτυα σχολείων
Ημερομηνία: Mon, 19 Oct 2009 12:46:10 +0300
Από: Paraskevas Michael
Προς: SCH_TE
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι το τελευταίο διάστημα δεχόμαστε (κυρίως από ΠΛΗΝΕΤ) ερωτήματα σχετικά με την πρόσβαση του μαθητικού υπολογιστή στο Διαδίκτυο μέσω του ΠΣΔ.
Από την επισυναπτόμενη εγκύκλιο ΥΠΕΠΘ δεν προκύπτει σύνδεση του μαθητικού υπολογιστή στο Διαδίκτυο από το χώρο του σχολείου. Όμως, τα σχολεία δέχονται (και ορισμένες φορές αποδέχονται) προτάσεις (από καταστήματα) για την κατασκευή ασυρμάτων δικτύων στα σχολεία. Αν η δικτύωση αυτή γίνει χωρίς μελέτη και σχεδιασμό, τότε μπορεί να δημιουργηθούν πολύ σοβαρά προβλήματα, κυρίως ασφάλειας, καθώς ενδέχεται να αποκτήσουν πρόσβαση στο ΠΣΔ μη-εξουσιοδοτημένα άτομα, γεγονός που καταλύει τη βασική αρχή λειτουργίας του ΠΣΔ.
Επιπλέον, η χωρητικότητα της γραμμής πρόσβασης πρέπει να είναι επαρκής για να υποστηριχθεί ποιοτικά ένας μεγάλος αριθμός υπολογιστών, διαφορετικά ίσως πρέπει να αναζητηθούν άλλες λύσεις (π.χ. application accelerator/optimizer ή local proxy/cache). Το ερώτημα αυτό για να απαντηθεί από το ΠΣΔ, απαιτεί γνώση του (εκπαιδευτικού) περιεχομένου που είναι επιθυμητό να μοιραστεί στους μαθητές μέσω Διαδικτύου.
Ένα ακόμα θέμα σχετίζεται με θέματα ακτινοβολίας που θέτουν ορισμένοι γονείς. Θα πρέπει να υπάρχει επαρκής τεκμηρίωση και κάλυψη και σε αυτό.
Με βάση τα παραπάνω και το γεγονός ότι στο εκπαιδευτικό σενάριο χρήσης των μαθητικών υπολογιστών δεν προβλέπεται σύνδεση στο Διαδίκτυο, προτείνω να ενημερώνουμε τα σχολεία να μην προχωρούν σε κατασκευή τοπικών ασυρμάτων δικτύων μέχρι νεώτερης οδηγίας.
Με εκτίμηση
Δρ. Μιχάλης Παρασκευάς
Αναπλ. Διευθυντής Τομέα Δικτυακών Τεχνολογιών
Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών
Οδός Ν.Καζαντζάκη, Πανεπιστήμιο Πατρών, Ρίο, TK-26504