Σενάρια για “ένα” πτυχίο μηχανικού

Το παρόν άρθρο δημοσιεύθηκε στο ERT-online και αφορά – μεταξύ των άλλων – τους Μηχανικούς Πληροφορικής και τους Τεχνολόγους Μηχανικούς Πληροφορικής:

fotites.jpg

 

Νέο ενιαίο χάρτη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση – και ειδικότερα στο χώρο των θετικών επιστημών – προωθεί το υπουργείο Παιδείας, εάν υιοθετήσει, όπως φαίνεται, το πάγιο αίτημα των πολυτεχνικών σχολών για αναγνώριση ως master του πέμπτου έτους σπουδών. Τα πολυτεχνεία της χώρας συζητούν και λύσεις προκειμένου, μετά την πλήρη ανωτατοποίηση των ΤΕΙ με την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου, να μην υπάρχουν πλέον μηχανικοί δύο ταχυτήτων.

Ύστερα από χρόνια συζητήσεων το αίτημα των πολυτεχνικών σχολών για αναγνώριση ως master του πέμπτου έτους σπουδών τους φαίνεται πως θα γίνει πράξη. Η εξέλιξη αυτή σε συνδυασμό και με την “πανεπιστημιοποίηση” των ΤΕΙ που προωθείται, δημιουργεί νέα δεδομένα στο χώρο των τεχνικών επαγγελμάτων. Για να μην υπάρχουν μηχανικοί 2 ταχυτήτων, τα πολυτεχνεία της χώρας σε συνεργασία με το τεχνικό επιμελητήριο κάνουν συγκεκριμένη πρόταση για τα ΤΕΙ με μηχανικά αντικείμενα σπουδών.

Σήμερα, υπάρχουν στην Ελλάδα περίπου 110.000 διπλωματούχοι μηχανικοί, δηλαδή απόφοιτοι Πολυτεχνείων και 30.000 τεχνολόγοι μηχανικοί, δηλαδή απόφοιτοι ΤΕΙ. Με την πρόταση αυτή αναμένεται να υπάρξουν μηχανικοί ενός επιπέδου, εφόσον τα ΤΕΙ ύστερα από αξιολόγηση αποκτήσουν τις προϋποθέσεις να συγχωνευθούν με τα Πολυτεχνεία και οι διδάσκοντες να απορροφηθούν σε αυτά.

Ο νέος ενιαίος χάρτης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αναμένεται, όπως λένε πανεπιστημιακοί και επαγγελματικές ενώσεις, να αφήσει ένα κενό ανάμεσα στο Λύκειο και την πανεπιστημιακή εκπαίδευση, δηλαδή στο χώρο της τεχνολογικής εκπαίδευσης. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει πρόταση από το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που θα μπορούσε να καλύψει αυτό το κενό. Το συμβούλιο προτείνει την καθιέρωση ενός ενιαίου τύπου Λυκείου Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Προτείνεται, επίσης, Ενιαία Μεταλυκειακή Βαθμίδα Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για την απόκτηση εξειδίκευσης σε τεχνολογικά αντικείμενα.

Κατηγορίες: Εκπαιδευτικά Θέματα. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση