Το Υπουργείο Παιδείας έχει πλέον (6/4/2020) δημιουργήσει ειδικό site για την τηλεκπαίδευση, με αναλυτικές οδηγίες για εκπαιδευτικούς και μαθητές για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης που υπερκαλύπτει την αρχικώς διαθέσιμη σελίδα με οδηγίες για την σύγχρονη τηλεκπαίδευση μέσω της πλατφόρμας Cisco Webex.
Οι παραπάνω οδηγίες περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:
- (Βίντεο) Οδηγίες χρήσης της εφαρμογής τηλεκπαίδευσης Webex Meetings για τους μαθητές
- (Βίντεο) Οδηγίες εγκατάστασης της εφαρμογής τηλεκπαίδευσης Webex Meetings για τον εκπαιδευτικό
- (Έγγραφο) Οδηγίες χρήσης της εφαρμογής τηλεκπαίδευσης Webex Meetings για τον εκπαιδευτικό
- (Έγγραφο) Οδηγίες για τους δ/ντες και τους εκπαιδευτικούς Γυμνασίων-Λυκείων για τις διαδικασίες που θα ακολουθήσουν για άνοιγμα λογαριασμών μαθητών κτλ
- Συχνές ερωτήσεις για τη χρήση της εφαρμογής, όπως π.χ. η σύνδεση μέσω σταθερού τηλεφώνου.
Χρήσιμος για τους μαθητές μπορεί να είναι και ο Οδηγός Μαθητή για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση που ετοίμασε συνάδελφος πληροφορικής.
Πριν εγκαταστείσετε την εφαρμογή ελέγξτε ότι ο Η/Υ καλύπτει τις ελάχιστες απαιτήσεις υλικού – λειτουργικού συστήματος -browser καθώς και να υποστηρίζει το πρότυπο ασφάλειας TLS 1.2.
Όσον αφορά την υποστήριξη της διαδικασίας:
-
1ο επίπεδο υποστήριξης: οι εκπαιδευτικοί θα απευθύνονται στην ομάδα υποστήριξης του σχολείου τους, που αποτελείται από τον διευθυντή και έναν τουλάχιστον εκπαιδευτικό πληροφορικής (ΠΕ86) ή με εξοικείωση σε ΤΠΕ.
-
2ο επίπεδο υποστήριξης: η ομάδα υποστήριξης της ΔΔΕ Αιτ/νίας (οι δ/ντες των σχολικών μονάδων θα ενημερωθούν με email στις 23/3/2020 με ποιο άτομο θα επικοινωνούν)
-
3ο επίπεδο υποστήριξης: η ομάδα υποστήριξης του σχολείου μπορεί να επικοινωνεί με το Help Desk της Κεντρικής Ομάδας Τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
- 210-3443949 κάθε μέρα 8πμ-8μμ.
- Email: cst@minedu.gov.gr
Διαδικασία ανοίγματος λογαριασμού στο Webex:
- Η ομάδα υποστήριξης του υπουργείου ξεκίνησε (23/3) τη δημιουργία λογαριασμών για όλους τους εκπαιδευτικούς των ΓΕΛ/ΕΠΑΛ/Γυμνασίων με Λ.Τ της Αιτ/νίας. Ως email του εκπαιδευτικού για τη σύνδεση στο Webex χρησιμοποιείται αυτό που είναι δηλωμένο στο myschool.
- Η διαδικασία για τα ΓΕΛ/ΕΠΑΛ/Γυμνάσια με Λ.Τ. θα ολοκληρωθεί ώς 25/3.
- Για τα Γυμνάσια της Αιτ/νίας η διαδικασία θα ξεκινήσει την Παρασκευή 27/3.
- Οι διευθυντές θα πρέπει να καταχωρούν / ενημερώνουν στο myschool τα emails των εκπαιδευτικών. Η ομάδα του υπουργείου ανιχνεύει τις αλλαγές των emails και δημιουργεί τους αντίστοιχους λογαριασμούς στο Webex εντός μιας εργάσιμης μέρας.
- Επιπλέον οι διευθυντές θα πρέπει να ενημερώνουν τον πίνακα “Ομάδα Υποστήριξης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση” του myschool με τα ονόματα των συναδέλφων που είναι το Α’ επίπεδο υποστήριξης της εξ’ αποστάσεων εκπαίδευσης. (Βρίσκεται στο myschool μενού ΦΟΡΕΙΣ -> ο Φορέας μου -> Εξ Αποστάσεως και εκεί προσθέτετε τους Εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στην Ομάδα Υποστήριξης).
- Οι εκπαιδευτικοί ενημερώνονται να ενεργοποιήσουν Activate το λογαριασμό τους στο Webex μέσω email στα στοιχεία που δηλώθηκαν στο myschool. Καλό είναι οι συνάδελφοι να ελέγχουν και το junk email (ειδικά για όσους έχουν δηλώσει gmail).
Επιπλέον πληροφορίες:
- Μπορείτε να παρακολουθήσετε και το video από τη σημερινή τηλεδιάσκεψη δντων Δ.Ε, σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών με την υπουργό παιδείας, τη γενική γραμματέα καθώς και την τεχνική ομάδα υποστήριξης της σύχρονης τηλε-εκπαίδευσης. Κάντε κλικ επάνω στο video που ανοίγει ο browser και θα ξεκινήσει η αναπαραγωγή του.
Εάν επιθυμείτε να “κατεβάσετε” το video στον προσωπικό σας Η/Υ, λόγω μεγάλου μεγέθους (140MB) το Google Drive δεν μπορεί να το ελέγξει για ιούς, οπότε το κατεβάζετε χωρίς έλεγχο και κατόπιν να το παρακολουθήσετε με την εφαρμογή VLC Player.
Καλησπέρα!
Χρησιμοποιώ κινητό τηλέφωνο για να συνδεθώ στην εφαρμογή του webex.
Πολύ συχνά, κατά τη διάρκεια του μαθήματος, απενεργοποιείται η κάμερα μου και συνεχώς χρειάζεται να την ενεργοποίω.
Γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό; Έχω δοκιμάσει να συνδεθώ και από διαφορετικό κινητό και συμβαίνει το ίδιο.
Ευχαριστώ.
Η σύνδεση στο internet χαρακτηρίζεται από την ταχύτητα λήψης (download) και αποστολής (upload). Η κάμερα και το μικρόφωνο περιορίζονται από την ταχύτητα αποστολής. Όταν αυτή δεν επαρκεί, η εφαρμογή Webex Meetings αυτόματα απενεργοποιεί πρώτα την κάμερα και μετά το μικρόφωνο, αν χρειαστεί. Η συνήθης ταχύτητα upload μιας σύνδεσης ADSL συνήθως επαρκεί για το μικρόφωνο και είναι οριακή για την κάμερα. Εκτός εάν είναι απολύτως απαραίτητο, προτείνεται να μην χρησιμοποιείτε την κάμερα.
Δεν έχω κάνει λάθος κάποια ρύθμιση, λοιπόν. Έχει απόλυτη σχέση με την ταχύτητα αποστολής. Σας ευχαριστώ πολύ!
Καλημέρα. Όταν δεν εμφανίζεται το χεράκι σε μαθητή τι φταίει;
Θα πρέπει ο μαθητής να πατήσει το εικονίδιο με τις 3 οριζόντιες τελείες και να επιλέξει Raise Hand
Αντίστοιχα μπορεί να κάνει Lower Hand.
Ίσως έχει νόημα να έχει πατήσει ο μαθητής το εικονίδιο με το ανθρωπάκι (Participants) οπότε θα ανοίξει δεξιά η λίστα των συμμετεχόντων και θα βλέπει και ποιος έχει σηκώσει χεράκι και ποιος όχι
Το παραπάνω έχει νόημα και για τον εκπαιδευτικό.
Οταν ακουμε διπλη τη φωνη μας τι φταιει ;
Πιθανόν, κάποιος από τους συνομιλητές μας έχει τα ηχεία του αρκετά δυνατά ή το μικρόφωνό του ιδιαίτερα ενισχυμένο, ώστε ο ήχος της φωνής μας να επιστρέφει σε μας μέσω των ηχείων και του μικροφώνου του.
Καλησπέρα. Προσπαθώ να αλλάξω το όνομα στο Personal Room name και link αλλά δεν αλλάζει. Κάνω τις αλλαγές στη σελίδα που επεξεργάζεσαι το προφίλ, κάνω save αλλά δεν εμφανίζονται. Θα εκτιμούσα τη βοήθειά σας, ευχαριστώ!
Καλησπέρα. Το ίδιο πρόβλημα συναντήσαμε κι εμείς την πρώτη φορά που επιχειρήσαμε να κάνουμε αντίστοιχη αλλαγή. Ως δια μαγείας, επιλύθηκε μόνο του την επόμενη μέρα. Αυτή τη στιγμή πάντως, όλες οι αλλαγές εφαρμόζονται αμέσως. Προτείνουμε:
1. Αποθήκευση αλλαγών, αποσύνδεση και επανασύνδεση.
2. Εκκαθάριση προσωρινής μνήμης από το ιστορικό του περιηγητή και εκ νέου απόπειρα αλλαγής.
Δεν μπορώ να εγγραφώ
Θα πρέπει το συγκεκριμένο email να έχει δηλωθεί στο myschool σαν 1ο email επικοινωνίας. Η ομάδα του υπουργείου “τραβάει” αυτά τα στοιχεία και σας στέλνει email με το λογαριασμό σας στο Webex.
Αν έχετε δηλώσει gmail διεύθυνση, ελέγξτε το SPAM folder. Έχουμε πολλές περιπτώσεις που το email ενεργοποίησης από τη Cisco έχει πάει εκεί
Καλησπέρα. Έχω πρόβλημα με την οθόνη της εφαρμογής. Έκανα ένα δοκιμαστικό με μαθήτρια την έβλεπα αλλά δεν με έβλεπε. Τα μικρόφωνα μας λειτουργούσαν κανονικά. Σημειώνεται ότι με εφαρμογές όπως skype k messenger δεν εχω πρόβλημα .
Γενικά στο Webex σε 1η φάση προτείνουμε να το δουλεύετε έχοντας τη δική σας κάμερα ανοιχτή και κλειστές τις κάμερες των μαθητών.
Αν δείτε ότι μιλάνε πολλά παιδιά μαζί, καλύτερα να απενεργοποιήσετε το μικρόφωνα.
Αν κάποιος μαθητής θέλει να πάρει το λόγο, θα πρέπει να σηκώσει το χεράκι. Τότε του δίνετε πρόσβαση στο μικρόφωνο ή και στην κάμερα.
Όταν όμως μιλάνε όλοι μαζί με ανοιχτά μικρόφωνα και κάμερες, τότε μεταδίδουν όλοι οι χρήστες προς όλους, οπότε δεν φτάνει μια απλή ADSL γραμμή που συνήθως διαθέτει ο εκπαιδευτικός και οι μαθητές για να μεταδίδει ταυτόχρονα video από όλους.
Τα παραπάνω ισχύουν για τμήματα με 5+ μαθητές. Αν είναι πιο μικρός ο αριθμός των συμμετεχόντων τότε είναι πιο εύκολη και η διαχείριση της τάξης ακόμη και με κάμερες ανοιχτές.
Γενικά στο Webex σε 1η φάση προτείνουμε να το δουλεύετε έχοντας τη δική σας κάμερα ανοιχτή και κλειστές τις κάμερες των μαθητών.
Αν δείτε ότι μιλάνε πολλά παιδιά μαζί, καλύτερα να απενεργοποιήσετε το μικρόφωνα.
Αν κάποιος μαθητής θέλει να πάρει το λόγο, θα πρέπει να σηκώσει το χεράκι. Τότε του δίνετε πρόσβαση στο μικρόφωνο ή και στην κάμερα.
Όταν όμως μιλάνε όλοι μαζί με ανοιχτά μικρόφωνα και κάμερες, τότε μεταδίδουν όλοι οι χρήστες προς όλους, οπότε δεν φτάνει μια απλή ADSL γραμμή που συνήθως διαθέτει ο εκπαιδευτικός και οι μαθητές για να μεταδίδει ταυτόχρονα video από όλους.
Γιάννη σας ευχαριστούμε πολύ για την ενημέρωση και για το βίντεο της τηλεδιάσκεψης που ανέβασες.
Υγεία και δύναμη σε όλους!!!