Webex – Αντιμετώπιση περιστατικών παρενόχλησης

Ένα φαινόμενο που έχει παρατηρηθεί κατά την τηλεκπαίδευση Webex, είναι η σύνδεση αγνώστων στα δωμάτια εκπαιδευτικών, την ώρα του μαθήματος, και η παρενόχληση των μαθητών ή/και του εκπαιδευτικού, είτε από το μικρόφωνο, είτε από το chat.

 

Αποφυγή σύνδεσης εξωσχολικών χρηστών

Για να αποφύγουμε τέτοια φαινόμενα, οι πρώτες μας ενέργειες είναι να ελέγχουμε αν οι χρήστες που συνδέονται στο δωμάτιό μας είναι πραγματικά οι μαθητές μας:

  • Πριν κάνουμε (Admit) τους μαθητές, ελέγχουμε αν μεταξύ τους υπάρχει κάποιο όνομα που δεν γνωρίζουμε.
  • Συνεννοούμαστε με τους γονείς, ώστε οι μαθητές να συνδέονται με το ονοματεπώνυμό τους και όχι κάποιο ψευδώνυμο.
  • Αν δυσκολεύονται να αλλάξουν το όνομα, τουλάχιστον να μας ενημερώσουν ποιο ψευδώνυμο χρησιμοποιούν, για να το σημειώσουμε εμείς ως έμπιστο.
  • Αν προσπαθήσει να συνδεθεί κάποιος άγνωστος, ρωτάμε και τους υπόλοιπους μαθητές, που είναι ήδη συνδεδεμένοι, αν γνωρίζουν ποιος είναι αυτός που προσπαθεί να συνδεθεί.
  • Μπορούμε να ζητήσουμε από τους μαθητές να έχουν ανοιχτή κάμερα, τουλάχιστον για το καλωσόρισμα στην αρχή του μαθήματος, ώστε να επιβεβαιώνουμε ότι πράγματι έχουμε απέναντί μας τους μαθητές μας. Αυτό βέβαια προϋποθέτει ότι οι μαθητές διαθέτουν κάμερα στη συσκευή τους, και θα πρέπει να έχουμε τη σύμφωνη γνώμη των γονέων.
  • Για να έχουμε μεγαλύτερο επίπεδο ασφάλειας, μπορούμε να υιοθετήσουμε τον περιορισμό που προτείνει το ΥΠΑΙΘ στην ιστοσελίδα ‘Μαθαίνουμε Ασφαλείς’, και που περιλαμβάνει τη χρήση μυστικού κωδικού μεταξύ μαθητή και εκπαιδευτικού, κατά την είσοδο των μαθητών στο δωμάτιο. Αναλυτικές οδηγίες εδώ: https://mathainoumeasfaleis.gov.gr/wp-content/uploads/2020/11/OdigiesGiaTinEpivebaiosiMathitonSeMeetingWebex.pdf
Ενημέρωση από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία δεν επιτρέπεται να κοινοποιηθούν μεταδεδομένα τρίτων προσώπων τα οποία έχουν παραχθεί κατά τη χρήση της ψηφιακής πλατφόρμας Webex στο πλαίσιο της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (όπως είναι για παράδειγμα η διεύθυνση ΙΡ ενός χρήστη της πλατφόρμας). Η Υπηρεσία μας δύναται να προβεί στην κοινοποίηση των εν λόγω μεταδεδομένων μόνο προς αρμόδια αρχή (για παράδειγμα στις αστυνομικές αρχές) και εφόσον της ζητηθούν στο πλαίσιο διενέργειας προκαταρκτικής εξέτασης για τη διαπίστωση τέλεσης τυχόν αξιόποινης πράξης.

Σημειώνουμε ότι τα ελάχιστα στοιχεία που είναι απαραίτητο να υποβληθούν στην προαναφερθείσα αρμόδια αρχή για τη διερεύνηση τυχόν περιστατικού είναι η ηλεκτρονική διεύθυνση (το URL) της ψηφιακής τάξης του εκπαιδευτικού στην οποία φέρεται να έλαβε χώρα το προς διερεύνηση συμβάν, η ώρα και η ημερομηνία της συνεδρίας και το όνομα ή ψευδώνυμο που δηλώθηκε από τον συμμετέχοντα στην συνεδρία ο οποίος φέρεται να προκάλεσε το προς διερεύνηση συμβάν. Τέλος επισημαίνεται ότι τα μεταδεδομένα που δημιουργούνται κατά τη χρήση της ψηφιακής πλατφόρμας Webex στο πλαίσιο της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης τηρούνται από την Υπηρεσία μας για ορισμένο χρονικό διάστημα και ότι μετά τη λήξη των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19 κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους 2020-2021 θα διαγραφούν, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 9 του άρθρου 1 της υπ’ αριθμόν 120126/ΓΔ4/12.09.2020 απόφασης της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.

Υποβολή καταγγελίας

Αν κάποια περίπτωση χρειάζεται να διερευνηθεί περισσότερο, και απαιτείται να αποδοθούν ποινικές ευθύνες, τότε θα πρέπει να υποβληθεί καταγγελία.

Σημείωση: Aν φτάσουμε στο σημείο να κάνουμε καταγγελία, η διαδικασία περιλαμβάνει την παρέμβαση εισαγγελέα, αναζήτηση ευθυνών από γονείς, καταθέσεις μαθητών, κλπ.

Ο/Η εκπαιδευτικός που θέλει να αναφέρει ένα περιστατικό, θα πρέπει:

  • Να συνδεθεί στην ιστοσελίδα webex.sch.gr και να φτάσει μέχρι το σημείο όπου βλέπει το δωμάτιό του, χωρίς όμως να κάνει (Start meeting).
  • Στην πάνω δεξιά γωνία, όπου βλέπει το όνομά του, θα κάνει κλικ στο πτυσσόμενο μενού, και θα επιλέξει My reports.
  • Θα πατήσει την πρώτη επιλογή Usage Report, θα επιλέξει ημερομηνίες και θα κάνει (Display Rport).
  
  • Κάνει κλικ στην αναφορά για την ημερομηνία που τον ενδιαφέρει, και κάνει (Export Report). Με τον τρόπο αυτό θα αποθηκεύσει στον υπολογιστή του/της ένα αρχείο .csv (ανοίγει σαν υπολογιστικό φύλλο).
     
  • Στη συνέχεια πηγαίνει στην ιστοσελίδα υποστήριξης χρηστών του ΠΣΔ helpdesk.sch.gr για να κάνει Καταγραφή αιτήματος.
 
  • Επιλέγει στην κατηγορία του αιτήματος Τηλεδιάσκεψη-WebEx και περιγράφει το περιστατικό που του/της συνέβη.
  • Επισυνάπτει και το αρχείο .csv που πήρε από την αναφορά του webex, και κάνει υποβολή του αιτήματος.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων