
Στα πλαίσια του Προγράμματος Σπουδών “Δράσεις Ενεργού Πολίτη” για το Νηπιαγωγείο επιδιώκεται η προετοιμασία των μαθητών και μαθητριών με δεξιότητες κριτικής σκέψης, συνεργασίας, καλλιέργεια της κοινωνικής συνείδηση , της ενσυναίσθησης και της υπευθυνότητας, ώστε να γίνουν ενεργοί πολίτες ικανοί να ανταποκριθούν στο συνεχώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον, αναλαμβάνοντας υπεύθυνα δράση και πρωτοβουλίες .
Η Δράση που οργάνωσε το Νηπιαγωγείο μας για την σχολική χρονιά 2025-2026 σχετίζεται με την προστασία των αδέσποτων ζώων .
Στόχοι του προγράμματος μας είναι:
- Να κατανοήσουν τα νήπια την έννοια ” αδέσποτο ζώο”,
- Να αποκτήσουν βασικές γνώσεις σχετικά με την φροντίδα των αδέσποτων ζώων,
- Να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τα αδέσποτα ζώα και τις ανάγκες τους,
- Να συνεργαστούν για την επίτευξη ενός αποτελέσματος με γενικότερο αντίκτυπο και όφελος για την ευρύτερη κοινότητα.
Η κεντρική ιδέα της δράσης μας είναι η γνωριμία και η ευαισθητοποίηση των μαθητών μας για τις ανάγκες των αδέσποτων ζώων. Το γεγονός ότι στον αύλειο χώρο του σχολείου μας και στους δρόμους γύρω από το Νηπιαγωγείο υπάρχουν αρκετές αδέσποτες γάτες αλλά και σκυλιά, θα βοηθήσει σημαντικά στη βιωματική προσέγγιση του θέματος και στην ανάνηψη πρωτοβουλιών σχετικά με την επίλυση του θέματος από τους μικρούς μας μαθητές.
Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στην τάξη μας
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων στις 4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ έγινε η εισαγωγή στο θέμα μας και συγκεντρώθηκαν οι πρότερες γνώσεις των νηπίων πάνω σε αυτό. “Τι είναι τα Αδέσποτα ζώα;” καταγράφουμε τις γνώσεις και ιδέες των μαθητών μας.
Διαβάσαμε το παραμύθι ” Ξουτ”, της Φωτεινής Τσάμπρα και της Ζωής Σκαλίδη, από τις εκδόσεις μικρή Μίλητος και συζητήσαμε για το πως μπορεί να ένιωθε το σκυλάκι που δεν το ήθελε κανείς, τί φοβόταν; τι χρειαζόταν; αλλά και τί θα μπορούσαμε να κάνουμε εμείς για αυτό. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι δεν μας άρεσε το όνομα Ξουτ και έτσι προτείναμε άλλα ονόματα και κάναμε ψηφοφορία για το δημοφιλέστερο ( που ήταν το “Μαξ”).
Συζητήσαμε σχετικά με τους κανόνες κατάλληλης και ακατάλληλης συμπεριφοράς σε ότι αφορά την επαφή μας με σκύλους είτε αδέσποτους, είτε δεσποζόμενους.
Διαβάσαμε το παρακάτω εικονογραφημένο ποίημα και συζητήσαμε για τα δικαιώματα των ζώων (τροφή, νερό, προστασία και ιατρική περίθαλψη).
Κάναμε και ομαδική αφίσα για τα Δικαιώματα.
Ακούσαμε το τραγούδι ” Σκυλάκι μοναχό”
Διερευνήσαμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών πάνω στο θέμα, “Τι είναι τα αδέσποτα ζώα;” και καταγράψαμε τις απαντήσεις τους. ” Δεν έχουν σπιτάκι”, ” Είναι στο δρόμο και δεν έχει φαγητό και σπίτι”, ” Δεν έχουν παρέα γιατί κάποιος τα πέταξε” …
Κάναμε ταμπέλες/πινακίδες για τις ανάγκες των ζώων
Φτιάξαμε ένα πιατάκι με φαγητό για τα αδέσποτα ζωάκια που περνάνε από το Νηπιαγωγείο μας.
Επισκεφτήκαμε γειτονικό σπίτι που φροντίζει αδέσποτα γατάκια, τα πήραμε αγκαλιά, τα χαϊδέψαμε, μάθαμε τι χρειάζονται για την φροντίδα τους…
Είδαμε βίντεο από το Youtube για να πάρουμε πληροφορίες
Μέσα από τέτοιες δραστηριότητες , τα παιδιά μαθαίνουν από νωρίς να είναι υπεύθυνα, να σέβονται τους άλλους και να συμμετέχουν ενεργά στην κοινωνία. Έτσι, βάζουμε τα θεμέλια για μία νέα γενιά ευαισθητοποιημένων και ενεργών πολιτών!










