Δράσεις Ενεργού πολίτη

Energos Poliths

Στα πλαίσια του Προγράμματος Σπουδών  “Δράσεις Ενεργού Πολίτη”  για το Νηπιαγωγείο επιδιώκεται η προετοιμασία των μαθητών και μαθητριών με δεξιότητες κριτικής σκέψης, συνεργασίας, καλλιέργεια της  κοινωνικής συνείδηση , της ενσυναίσθησης και της υπευθυνότητας, ώστε να γίνουν ενεργοί πολίτες ικανοί να ανταποκριθούν στο συνεχώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον, αναλαμβάνοντας υπεύθυνα δράση και πρωτοβουλίες .

Η Δράση που οργάνωσε το Νηπιαγωγείο μας για την σχολική χρονιά 2025-2026 σχετίζεται με την προστασία των αδέσποτων ζώων .

Στόχοι του προγράμματος μας είναι:

  • Να κατανοήσουν τα νήπια την έννοια ” αδέσποτο ζώο”,
  • Να αποκτήσουν βασικές γνώσεις σχετικά με την φροντίδα των αδέσποτων ζώων,
  • Να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τα αδέσποτα ζώα και τις ανάγκες τους,
  • Να συνεργαστούν για την επίτευξη ενός αποτελέσματος με γενικότερο αντίκτυπο και όφελος για την ευρύτερη κοινότητα.

Η κεντρική ιδέα της δράσης μας είναι η γνωριμία και η ευαισθητοποίηση των μαθητών μας για τις ανάγκες των αδέσποτων ζώων. Το γεγονός ότι στον αύλειο χώρο του σχολείου μας και στους δρόμους γύρω από το Νηπιαγωγείο υπάρχουν αρκετές αδέσποτες γάτες αλλά και σκυλιά, θα βοηθήσει σημαντικά στη βιωματική προσέγγιση του θέματος και στην ανάνηψη πρωτοβουλιών σχετικά με την επίλυση του θέματος από τους μικρούς μας μαθητές.

Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στην τάξη μας

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων στις 4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ έγινε η εισαγωγή στο θέμα μας και συγκεντρώθηκαν οι πρότερες γνώσεις των νηπίων πάνω σε αυτό. “Τι είναι τα Αδέσποτα ζώα;” καταγράφουμε τις γνώσεις και ιδέες των μαθητών μας.

Διαβάσαμε το παραμύθι ” Ξουτ”, της Φωτεινής Τσάμπρα και της Ζωής Σκαλίδη, από τις εκδόσεις μικρή Μίλητος και συζητήσαμε για το πως μπορεί να ένιωθε το σκυλάκι που δεν το ήθελε κανείς, τί φοβόταν; τι χρειαζόταν; αλλά και τί θα μπορούσαμε να κάνουμε εμείς για αυτό. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι δεν μας άρεσε το όνομα Ξουτ και έτσι προτείναμε άλλα ονόματα και κάναμε ψηφοφορία για το δημοφιλέστερο ( που ήταν το “Μαξ”).

IMG 20251006 143841 edit 1361742736968253 resized 20251006 024159788 IMG 20251006 144007 edit 1361828746179177 resized 20251006 024159067

Συζητήσαμε σχετικά με τους κανόνες κατάλληλης και ακατάλληλης συμπεριφοράς σε ότι αφορά την επαφή μας με σκύλους είτε αδέσποτους, είτε δεσποζόμενους.

IMG 20251006 143934 edit 1361800000992723 resized 20251006 024159530

Διαβάσαμε το παρακάτω εικονογραφημένο ποίημα και συζητήσαμε για τα δικαιώματα των ζώων (τροφή, νερό, προστασία και ιατρική περίθαλψη).

images

Κάναμε και ομαδική αφίσα για τα Δικαιώματα.

 

Ακούσαμε το τραγούδι ” Σκυλάκι μοναχό”

Διερευνήσαμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών πάνω στο θέμα, “Τι είναι τα αδέσποτα ζώα;” και καταγράψαμε τις απαντήσεις τους. ” Δεν έχουν σπιτάκι”, ” Είναι στο δρόμο και δεν έχει φαγητό και σπίτι”, ” Δεν έχουν παρέα γιατί κάποιος τα πέταξε” …

Κάναμε ταμπέλες/πινακίδες για τις ανάγκες των ζώων

IMG 20251029 121217 edit 2103815740433666 resized 20251029 010523950 IMG ba739c800c2b0e0774f3c33c751c19f2 V edit 2105524286329760 IMG f83b4f4905ceda81d9cc9fdd75827f6c V edit 2105540534586007

Φτιάξαμε ένα πιατάκι με φαγητό για τα αδέσποτα ζωάκια που περνάνε από το Νηπιαγωγείο μας.

IMG 3f8a4a43bd9f70a7bba6928fdd715252 V edit 2105573584262565 IMG 727056335634f30e15a957aca0d4ad6c V IMG d7096bf398685eeb533eff9f762cfbe4 V edit 2105556087579755

Επισκεφτήκαμε γειτονικό σπίτι που φροντίζει αδέσποτα γατάκια, τα πήραμε αγκαλιά, τα χαϊδέψαμε, μάθαμε τι χρειάζονται για την φροντίδα τους…

IMG c31c4613c915b2722856ddc068d699f6 V IMG c06433421e7a21a9064b125c9956ec0e V

 

Είδαμε βίντεο από το Youtube για να πάρουμε πληροφορίες

Μέσα από τέτοιες δραστηριότητες , τα παιδιά μαθαίνουν από νωρίς να είναι υπεύθυνα, να σέβονται τους άλλους και να συμμετέχουν ενεργά στην κοινωνία. Έτσι, βάζουμε τα θεμέλια για μία νέα γενιά ευαισθητοποιημένων και ενεργών πολιτών!