«

»

Φεβ 28

Ερώτηση Κ.Κόλλια στη Βουλή σχετικά με την επαναφορά του μαθήματος της Πληροφορικής ως εξεταζόμενου για την εισαγωγή σε συναφείς σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον: Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο

Θέμα: Επαναφορά του μαθήματος της Πληροφορικής ως εξεταζόμενου για την
εισαγωγή σε συναφείς σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Κύριε Υπουργέ,

Με τον νόμο 4186 του 2013, η Κυβέρνηση πραγματοποίησε μία ουσιαστική και καίρια μεταρρύθμιση στη μέση εκπαίδευση. Στόχος ήταν, αφενός να δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα στη γενική παιδεία, προετοιμάζοντας παράλληλα τον μαθητή για την εισαγωγή του στα πανεπιστημιακά ιδρύματα και την επαγγελματική του σταδιοδρομία.
Έπειτα από τον διάλογο που προηγήθηκε της ψήφισης του νομοσχεδίου, επανορθώσατε ένα λάθος, το οποίο θα είχε τραγικές συνέπειες για την κατάρτιση και το μέλλον των μαθητών μας: επαναφέρατε το μάθημα της πληροφορικής στο πρόγραμμα μαθημάτων του γενικού λυκείου. Ήταν μία σωστή και γενναία απόφαση, καθώς ο πληροφορικός αναλφαβητισμός σήμερα ακυρώνει ή απομειώνει κάθε άλλη γνώση. Ωστόσο το μάθημα της πληροφορικής εξακολουθεί να απουσιάζει από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ακόμα και σε κατευθύνσεις απολύτως συναφείς και ευθέως συνδεδεμένες με το συγκεκριμένο επιστημονικό αντικείμενο.
Σήμερα οι μαθητές της τελευταίας τάξης των Γενικών Λυκείων, εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις σε έξι κύρια μαθήματα, τα οποία εξαρτώνται τόσο από την κατεύθυνση που επιλέγουν, όσο και από το είδος και το επιστημονικό πεδίο στο οποίο ανήκει η σχολή που τους ενδιαφέρει. Παρόλα αυτά, η πληροφορική απουσιάζει εντελώς από τα προτεινόμενα εξεταζόμενα μαθήματα προσανατολισμού, ακόμα και της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης. Το πλέον παράδοξο δε, είναι ότι απουσιάζει ακόμα και από τον ομώνυμο κύκλο «Πληροφορικής – Υπηρεσιών»!
Το αποτέλεσμα είναι ότι οι μαθητές που θέλουν να φοιτήσουν σε σχολές Πληροφορικής ή συναφούς αντικειμένου δεν εξετάζονται στο βασικό μάθημα της σχολής που επιθυμούν. Έπειτα από 14 έτη πανελλαδικής εξέτασης της Πληροφορικής, πλέον οι συναφείς σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα υποδέχονται μαθητές απροετοίμαστους, με ό,τι συνεπάγεται αυτό τόσο για τις επιδόσεις των φοιτητών, όσο και για την ποιότητα των μαθημάτων στις πανεπιστημιακές σχολές. Διότι είναι προφανές ότι, εάν οι φοιτητές δεν είναι προετοιμασμένοι να παρακολουθήσουν τα πανεπιστημιακά μαθήματα, το πανεπιστήμιο θα υποχρεωθούν να υποβαθμίσουν το πρόγραμμα σπουδών για να καλύψουν γνωστικές ανάγκες τις οποίες υποτίθεται θα έπρεπε να καλύπτει η μέση εκπαίδευση. Σας επισημαίνω δε ότι αυτή η υποβάθμιση θα επηρεάσει περίπου 60 τμήματα Πολυτεχνείων, ΑΕΙ και ΤΕΙ, αλλά και χιλιάδες υποψηφίους που επιλέγουν, με ολοένα και μεγαλύτερη συχνότητα, τέτοιες σχολές.
Θεωρώ παράδοξη και αδικαιολόγητη την απουσία του μαθήματος της Πληροφορικής από τα πανελλαδικά εξεταζόμενα αντικείμενα. Πρόκειται για μία οπισθοδρόμηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος η οποία έχει δυσβάσταχτο κόστος για τους μαθητές μας, αλλά ακόμα και για την ίδια την εθνική οικονομία. Σε μία στιγμή που οι πλέον νευραλγικοί αναπτυξιακοί τομείς ζητούν ολοένα και περισσότερο τη συμβολή της πληροφορικής και που το σύνολο της ευρωπαϊκής οικονομίας προσανατολίζεται στην ανάπτυξη καινοτομίας και νέας τεχνολογίας, η χώρα μας και το μελλοντικό επιστημονικό της δυναμικό δεν επιτρέπεται να μείνει πίσω.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κύριος Υπουργός:

1.    Προτίθεστε να επαναφέρετε το μάθημα της Πληροφορικής ως πανελλαδικά εξεταζόμενο αντικείμενο στην Τρίτη τάξη του Γενικού Λυκείου, για την εισαγωγή σε σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης συναφούς αντικειμένου;

2.    Οι σχετικές Επιστημονικές Ενώσεις έχουν προτείνει εναλλακτικά μοντέλα, προκειμένου να υπάρχει ισότιμη αντιμετώπιση όλων των γνωστικών αντικειμένων;

Ο Ερωτών Βουλευτής
Κώστας Κόλλιας
Βουλευτής Κορινθίας

 

28/02/2014 Ερώτηση Κ.Κόλλια στη Βουλή σχετικά με την επαναφορά του μαθήματος της Πληροφορικής ως εξεταζόμενου για την εισαγωγή σε συναφείς σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων