Ασκήσεις δικτύων

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Συνέδρια | , στις 17-01-2024

http://www.silitzidis.mysch.gr/HotPotatoes/b-gymnasiou/b-1-4.htm

 

https://saferinternet4kids.gr/quiz-saferinternet4kids/quiz-diktya/

 

https://wordwall.net/el/resource/39225828/%CE%B4%CE%AF%CE%BA%CF%84%CF%85%CE%B1-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CF%83%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CE%B2-%CE%B3%CF%85%CE%BC%CE%BD%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%BF%CF%85

 

https://eclass.sch.gr/modules/document/file.php/G603121/%CE%9A%CE%B5%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%B1%CE%B9%CE%BF%204%20%CE%94%CE%AF%CE%BA%CF%84%CF%85%CE%B1%20%CE%A5%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CF%83%CF%84%CF%8E%CE%BD/contents.htm

Το παρασκήνιο ενός διαγωνίσματος

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Α' Γυμνασίου | , στις 15-01-2024

Με αφορμή το διαγώνισμα στο μάθημα της Πληροφορικής της Α’ γυμνασίου στα κεφάλαια 7-Ιοί και 8-Πειρατεία λογισμικού αναζήτησα χρήσιμο υλικό- εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά αξιοποιήσιμο.

Βρήκα δυο πάρα πολύ ενδιαφέροντα quizzes στο φωτόδεντρο e-yliko χρηστών με τίτλο: “ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ-ΠΕΙΡΑΤΕΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ” που μπορούν να αξιοποιηθούν μέσα στην τάξη προκειμένου οι μαθητές και οι μαθήτριες να διαπιστώσουν κατά πόσον κατέκτησαν τις διδαχθείσες ενότητες,

Όμως καθώς επιθυμούσα να μην φαίνονται οι σωστές απαντήσεις αναζήτησα τρόπους αξιοποιώντας τις εξαιρετικές ερωτήσεις της συναδέλφου Ευαγγελίας Αλεξίου και έφτιαξα ένα κουίζ στην δημοφιλή πλατφόρμα Quizizz. (Περισσότερες πληροφορίες σχετικές μπορείτε να διαβάσετε και εδώ: https://nickpapag.sites.sch.gr/2019/09/08/quizizz-new-features-2019/ )

Μπορείτε και εσείς να δοκιμάσετε τις γνώσεις σας και να προσπαθήσετε να κατακτήσετε το μεγαλύτερο σκορ μαθαίνοτνας τι χρειάζεται να κάνετε για να προστατεύσετε τον υπολογιστή σας.

https://quizizz.com/join?gc=765764

 

Διδακτική αξιοποίηση βίντεο και ταινιών

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Διάφορα, Οπτικοακουστικός εγγραματισμός | , στις 21-12-2023

Τα οπτικά μέσα μπορούν να είναι εξαιρετικά για μάθηση, και όχι μόνο επειδή είναι ελκυστικά! Από την άποψη του γραμματισμού στα μέσα, είναι σημαντικό οι μαθητές όλων των ηλικιών να μάθουν πώς να σκέφτονται κριτικά για διαφορετικούς τύπους μέσων — συμπεριλαμβανομένων ταινιών και βίντεο. Ακριβώς όπως οι μαθητές μαθαίνουν να διαβάζουν και να γράφουν, το να γνωρίζουν τα μέσα ενημέρωσης στον σημερινό κόσμο απαιτεί επίσης να μπορούν οι μαθητές να «διαβάζουν» οπτικά και βίντεο μέσα. Κάθε φορά που προβάλλετε μια ταινία, μια τηλεοπτική εκπομπή ή ένα βίντεο στην τάξη σας, υπάρχουν ευκαιρίες για να συμβεί αυτό το είδος μάθησης. Οι ταινίες, οι τηλεοπτικές εκπομπές και τα βίντεο μπορούν επίσης να είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να φέρετε διαφορετικές ιστορίες και φωνές στην τάξη σας. Μέσα από ντοκιμαντέρ και μυθιστορήματα, μπορείτε να επισημάνετε τις εμπειρίες και τις προοπτικές ανθρώπων από υποεκπροσωπούμενες ομάδες. Εάν αναζητάτε περιεχόμενο για προβολή, πολλές από τις υπηρεσίες ροής που αναφέρονται παρακάτω έχουν επιμελημένες λίστες, κατηγορίες και λειτουργίες αναζήτησης για να σας βοηθήσουν να βρείτε ταινίες, τηλεοπτικά επεισόδια και βίντεο που έχουν διαφορετικές προοπτικές.

Πηγές:

Europe unites us…The Europe of inclusion

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία eTwinning | , στις 20-12-2023

image 6483441 0

 

Πρόγραμμα etwinning υλοποιεί την τρέχουσα σχολική χρονιά το 8ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης με το Ελληνικό Σχολείο της Κολωνίας  με τίτλο: “Εurope unites us…The Europe of inclusion”.

Τι είναι όμως το etwinning; Το eTwinning είναι μια Ευρωπαϊκή δράση μέσω της οποίας σχολεία από διαφορετικές Ευρωπαϊκές χώρες, κάνοντας χρήση εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών, συνεργάζονται ώστε να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη. Η δράση eTwinning δίνει στα σχολεία την ευκαιρία να μάθουν μαζί, να μοιραστούν τις απόψεις τους και να δημιουργήσουν καινούργιες φιλίες.

Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας έχουν την ευκαιρία μέσα από παιχνίδια, τηλεδιασκέψεις, εργασίες να μάθουν για: την Ευρωπαϊκή Ένωση, τα διοικητικά όργανα λήψης αποφάσεων, τις ευρωπαϊκές πολιτικές για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τον εθελοντισμό. Παράλληλα, θα αποκτήσουν χρήσιμες γνώσεις, τις οποίες ελπίζουμε να αξιοποιήσουν στις μελλοντικές τους σπουδές με απώτερο στόχο να γνωρίσουν την Ευρώπη, την Ευρώπη της ένταξης και της αποδοχής της ετερότητας. Επιπλέον, καθώς το σχολείο είναι ένας χώρος εκπαίδευσης των μελλοντικών πολιτών, αυτό το έργο θα τους κάνει να κατανοήσουν, να ασκήσουν κριτική προκειμένου να επιτύχουν ουσιαστική συμμετοχή στην ευρωπαϊκή κοινότητα.

Στο πλαίσιο του προγράμματος με το συνεργαζόμενο σχολείο θα πραγματοποιήσουμε κοινές ενδοσχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες.

Τέλος, αυτό το έργο θα βοηθήσει τους μαθητές/τριες μας να εξοικειωθούν με την αποτελεσματική και υπεύθυνη χρήση των ΤΠΕ για παιδαγωγικούς σκοπούς.

Υπεύθυνες καθηγήτριες στο 8ο Γυμνάσιο Ηρακλείου : Κυριακάκη Χαρά, Διευθύντρια ΠΕ02 -Αντώνιου Μαρία, εκπαιδευτικός ΠΕ02- Πιταροκοίλη Στέλλα Εκπαιδευτικός ΠΕ86

Quizes Μαθηματικών

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Μαθηματικά Α' Γυμνασίου | , στις 14-12-2023

https://quizizz.com/join/game/U2FsdGVkX19LJOZQkWCt04IhctZmfHVQK5jn3squ7gB7CO8NZNQCLfM1TtV6s86J?gameType=solo

 

https://quizizz.com/join/quiz/5e838040fab217001c95b6c6/start

https://quizizz.com/join/quiz/65474fdd54182b1f396ac155/start

Quizes Πληροφορικής

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Α' Γυμνασίου, Πληροφορική Γυμνασίου | , στις 14-12-2023

Word Art

 

https://quizizz.com/join/quiz/5def6e2367af35001bebb58f/start?studentShare=true

https://quizizz.com/join/quiz/5fbd50fd85d74f001b394bf0/start?studentShare=true

https://quizizz.com/join/quiz/5fb3cd6736039a001b4183bd/start

https://quizizz.com/join/game/U2FsdGVkX1%252BK6O1lJf4DOJ%252BaLVWZHFz5jwzlFuRRfNz8ax1HEgwmcedeq%252FbKe2oC?gameType=solo

 

Βλέπω και συζητώ “Μικρές ταινίες- Μεγάλες ιδέες”

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Διάφορα | , στις 07-12-2023

 

Σεβασμός στη διαφορετικότητα (be kind)

Όλοι ίσοι -έχουμε τα ίδια δικαιώματα- φαινόμαστε δε φαινόμαστε υπάρχουμε-(people #404)

η αγάπη των ανθρώπων για την πόλη (the city of faces)

να σκέφτεσαι πριν μιλήσεις γιατί δεν ξέρεις τι μπορεί να περνάει ο άλλος (be kind)

συμπερίληψη

Τα λόγια πονάνε… πρόσεχε λοιπόν!!!

όσες δυσκολίες και αν αντιμετωπίζεις μην το βάζεις κάτω (be kind)

αγαπάτε αλλήλους (people 404)

 

Οι μαθητές/ τριες των τμημάτων Α1 & Α2 του 8ου Γυμνασίου Ηρακλείου συμμετείχαν στο πρόγραμμα του Καρπού “Βλέπω και συζητώ -Μικρές ταινίες -μεγάλες ιδέες”, το οποίο είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Αφού παρακολούθησαν μια σειρά από ταινίες μικρού μήκους που τους έφεραν σε επαφή με την κινηματογραφική δημιουργία σκέφτηκαν τις παραπάνω φράσεις – μηνύματα.

Οι δημιουργοί των ταινιών αυτών προέρχονται από διαφορετικό πολιτισμικό και κοινωνικό υπόβαθρο και αναδεικνύουν μέσα από τις ταινίες τους ποικίλα κοινωνικά θέματα (συμπερίληψη, κοινωνική ανισότητα, αναπηρία κτλπ) χρησιμοποιώντας διαφορετικές κινηματογραφικές τεχνικές (pixilation, ντοκιμαντέρ, ποιητικό δοκίμιο, μυθοπλασία).

Σκοπός του προγράμματος αυτού και της εφαρμογής του στην τάξη είναι μέσω της διαδικασίας θέασης και κριτικής των ταινιών αυτών οι μαθητές/τριες να μιλήσουν μέσα από την τέχνη για κοινωνικά θέματα που αλλιώς θα είχαν δυσκολία να συζητήσουν και να μάθουν περισσότερα γι αυτά. Οι ταινίες φέρνουν στην τάξη θέματα ενδυνάμωσης μέσω της καλλιτεχνικής δημιουργίας και της αντιπροσώπευσης.

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα: https://karposontheweb.org/vlepo-kai-sizito/

 

 

 

 

 

 

 

Μαθητικός Διαγωνισμός Μαθηματικής Λογικής και Υπολογιστικής Σκέψης «Alan Turing»

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ, Μαθηματικά Α' Γυμνασίου, Πληροφορική Γυμνασίου | , στις 05-12-2023

Οι γενικοί στόχοι του Διαγωνισμού Μαθηματικής Λογικής και Υπολογιστικής Σκέψης είναι:

  • Να ενισχύσει το ενδιαφέρον των μαθητών για τα Μαθηματικά και την Πληροφορική.
  • Να αναπτύξει την προσωπικότητα του μαθητή, την αυτοεκτίμηση, την αυτοπεποίθηση και την αυτοαντίληψη μέσα από ομαδοσυνεργατικές μεθόδους επίλυσης προβλημάτων.
  • Να ενισχύσει την καλλιέργεια της κριτικής, λογικής και αναλυτικής σκέψης των μαθητών μέσω της επίλυσης γρίφων και προβλημάτων.
  • Να προωθήσει την ομαδική εργασία και συνεργασία για την επίτευξη κοινών στόχων, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων.
  • Να ενισχύσει την ικανότητα των μαθητών να διαχειρίζονται σωστά τον χρόνο τους σε μια δεδομένη κατάσταση και να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά σε συνθήκες πίεσης, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα δεξιότητες στρατηγικής.
  • Να ενισχύσει τις μεταγνωστικές ικανότητες.
  • Να μάθουν οι μαθητές/τριες να διαχειρίζονται τη νίκη και προπάντων την ήττα.

Περισσότερες πληροφορίες για τον διαγωνισμό: https://blogs.sch.gr/pekesde-turing/

 

Ενδεικτικά θέματα διαγωνισμού: https://blogs.sch.gr/pekesde-turing/endeiktika-themata/

Χρονοδιάγραμμα:

https://blogs.sch.gr/pekesde/archives/3835

 

Teens4Europe

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία eTwinning, Ευρωπαϊκά Προγράμματα | , στις 08-11-2023

 

Στο πλαίσιο προγράμματος για τη γνωριμία των μαθητών/τριών με την Ευρωπαϊκή ένωση παρατίθενται οι παρακάτω ηλεκτρονικές πηγές για παιχνίδι και εξοικείωση

Σουπρεματισμός! Τι είναι αυτό;… Τρώγεται;

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Α' Γυμνασίου, ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ | , στις 29-05-2023

Την σχολική χρονιά 2022- 2023, στο 8ο Γυμνάσιο Ηρακλείου, ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς διαφορετικών ειδικοτήτων- του Λαγουδιανάκη Γιώργου, ΠΕ08 εκπαιδευτικός Καλλιτεχνικών, και της Πιταροκοίλη Στέλλας, ΠΕ86 εκπαιδευτικός Πληροφορικής – προέκυψε η ιδέα της παραγωγής ενός stop motion animation βίντεο μικρής διάρκειας που να εμπεριέχει – να αναπαριστά κάποιο έργο τέχνης.

Έτσι στο πλαίσιο του μαθήματος των Καλλιτεχνικών, των Μαθηματικών και της Πληροφορικής επιλέχτηκε το τμήμα Α2 για να υλοποιήσει το συγκεκριμένο πρότζεκτ. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α2 λοιπόν έμαθαν για το κίνημα του Σουπρεματισμού αξιοποιώντας διδακτικά καλλιτεχνικά έργα του Kazimir Malevich προβάλλοντάς τα, με προτζέκτορα στον πίνακα.

Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες επέλεξαν το έργο το οποίο θα κατασκεύαζαν από χρωματιστά χαρτόνια. Ενημερώθηκαν για την τεχνική stop motion animation και έπιασαν αμέσως δουλειά κατασκευάζοντας μετρώντας και κόβοντας γεωμετρικά σχήματα σε χρώματα και μεγέθη αντίστοιχα με εκείνα του πραγματικού έργου του καλλιτέχνη καθώς ο Σουπρεματισμός θεωρείται το πρώτο κίνημα καθαρής γεωμετρικής αφαίρεσης όπου χρησιμοποιούνται βασικές γεωμετρικές φόρμες όπως το τετράγωνο και ο κύκλος ή
τραπεζοειδή και ελλειψοειδή σχήματα.

Μετά την κατασκευή των σχημάτων οι μαθητές και οι μαθήτριες συνέθεσαν το έργο χρησιμοποιώντας τα χαρτονένια γεωμετρικά σχήματα και άρχισαν να προτείνουν τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν τα διάφορα κομμάτια να αναπαραχθούν και να φωτογραφηθούν προκειμένου να δημιουργηθεί η ψευδαίσθησης της κίνησης. Στήθηκε το τρίποδο, η κάμερα, κατασκευάστηκε το φόντο και άρχισαν οι δοκιμές. Έγινε η φωτογράφιση προσέχοντας τον φωτισμό και έχοντας στο νου μας το τελικό επιθυμητό αποτέλεσμα. Μετά την μεταφορά των αρχείων από την ψηφιακή φωτογραφική κάμερα στον υπολογιστή τελευταίο μα καθόλου ασήμαντο βήμα η επεξεργασία των φωτογραφιών και η παραγωγή του τελικού βίντεο. Το αποτέλεσμα που μας ικανοποίησε και μας δημιούργησε προσδοκίες για ακόμη καλύτερες και πιο δημιουργικές καλλιτεχνικές δημιουργίες στο μέλλον υποβλήθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων/ Chania Film Festival (CFF).

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση