Η μαθησιακή αποστολή με τίτλο “Ξεναγοί στην πόλη μας” εντάσσεται στη θεματική ενότητα Δημιουργώ και καινοτομω Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία. Τα παιδιά θα γνωρίσουν το επάγγελμα του Ξεναγού, θα γίνουν ξεναγοι της πόλης τους, θα παρατηρήσουν το άμεσο περιβάλλον που ζουν.
Θα μάθουν βασικές αρχές Προγραμματισμού
Θα σχεδιάσουν απλούς αλγόριθμους
Θα κατασκευάσουν απλά ρομποτικά περιβάλλοντα αξιοποιώντας απλά υλικα
Θα χρησιμοποιήσουν ρουτίνες σκέψεις
Εργαστήριο 1ο : Ξεναγός στο σχολείο μου. (Σκέφτομαι – Προβληματίζομαι – Διερευνώ) .
Τα νήπια καλούνται
- Να γίνουν οι ξεναγοί του σχολείου για την Λίλα, μία καινούργια φίλη από τη Γαλλία.
- Να γνωρίσουν στοιχεία του επαγγέλματος ενός ξεναγού και να διερευνήσουν το ρόλο του
- Να συνεργαστούν σε μικρές ομάδες και να γίνουν ξεναγοί της τάξης τους
- Αρχικά γίνεται μια ξενάγηση από τα νήπια στις γωνίες της τάξης μας
- Μετά ζωγραφίζουμε την αγαπημένη μας γωνιά που θα θέλαμε να παίξουμε μαζί με την Λίλα
Εργαστήριο 2ο : Διαδρομή από το σπίτι στο σχολείο. Ξεναγός για μια στιγμή
( Βλέπω – Αναρωτιέμαι – Συνδέω)
- Τα παιδιά καλούνται , να παρατηρήσουν προσεκτικά και λεπτομερώς, τη διαδρομή και να προσπαθήσουν να σκεφτούν, να ανακαλέσουν και να περιγράψουν προφορικά τη διαδρομή που ακολουθούν καθημερινά από το σπίτι στο σχολείο.
- Ενδεικτικές ερωτήσεις:
- Τι βλέπετε/ τι ακούτε;
- Τι συναντάτε στο δρόμο σας
- Ακολουθείτε πάντα την ίδια διαδρομή;
- Περνάτε από κάποιο από τα σημεία που βλέπετε στο χάρτη; Μπορείτε να τα εντοπίσετε;
- Σας έχει κάνει εντύπωση κάποιο συγκεκριμένο σημείο; Αν ναι, γιατί;.
Μήπως μπορείς να βρεις που περίπου είναι το σπίτι 🏡 σου;
Ζωγραφίζω τη διαδρομή από το σπίτι 🏡 στο σχολείο 🏫
Εργαστήριο 3ο : Ένας περίπατος στην γειτονιά.
(Αρχή – Μέση – Τέλος)
Εναέρια Περιήγηση στα Γιάννενα: Ένα Μάθημα με το Google Earth
Αποφασίσαμε να συνδυάσουμε την τεχνολογία και τη φαντασία για να εξερευνήσουμε την πόλη μας με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο! Χρησιμοποιώντας το Google Earth, πραγματοποιήσαμε μια εντυπωσιακή εικονική πτήση πάνω από την περιοχή μας
Η Περιήγηση μας
Ξεκινήσαμε από το πιο αγαπημένο μας σημείο: το ίδιο μας το νηπιαγωγείο! Με τη βοήθεια της εφαρμογής, “ανεβήκαμε” πάνω απότη στέγη του σχολείου μας και είδαμε πώς φαίνεται από ψηλά. Τα παιδιά παρατήρησαν την αυλή, τις γειτονιές και τα σπίτια που το περιβάλλουν, ενώ έκαναν ερωτήσεις για τα κτίρια και τους δρόμους που αναγνώριζαν.
Μετά αποφασίσαμε να βγούμε μια βόλτα στη γειτονιά μας. Με πολλή όρεξη και ενθουσιασμό, βγήκαμε στους δρόμους κοντά στο σχολείο μας και κάναμε μια δράση γεμάτη δημιουργικότητα και συνεργασία.
Αρχικά, φυτέψαμε λουλούδια σε διάφορα σημεία της γειτονιάς μας, όπως σε παρτέρια και σε χώρους πρασίνου που χρειάζονταν φροντίδα. Με τη βοήθεια του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, προμηθευτήκαμε όμορφα φυτά και εργαλεία. Κάθε μαθητής ανέλαβε να φυτέψει ένα λουλούδι, φροντίζοντας το χώμα και ποτίζοντάς το, για να προσθέσουμε χρώμα και ζωντάνια στον τόπο μας.
Παράλληλα, καθαρίσαμε τη γειτονιά μας από σκουπίδια. Φορώντας γάντια και κρατώντας σακούλες, μαζέψαμε πλαστικά, χαρτιά και άλλα απορρίμματα που χαλούσαν την εικόνα του χώρου μας. Ήταν εντυπωσιακό να βλέπουμε πόσα σκουπίδια μπορούσαμε να μαζέψουμε όλοι μαζί, και το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό.
Η συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων ήταν καθοριστική. Όχι μόνο μας βοήθησαν με τα υλικά και τη διοργάνωση, αλλά και μας ενθάρρυναν να δούμε τη σημασία του εθελοντισμού και της ομαδικής δουλειάς. Μετά το τέλος της δράσης, όλοι ένιωθαν περήφανοι και χαρούμενοι για το αποτέλεσμα.
Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, μάθαμε πως, με μικρές πράξεις, μπορούμε να κάνουμε μεγάλα βήματα για να βελτιώσουμε την καθημερινότητά μας και να προστατέψουμε το περιβάλλον. Ανυπομονούμε να δούμε τα λουλούδια μας να ανθίζουν και να συνεχίσουμε να φροντίζουμε τη γειτονιά μας.
4ο Εργαστήριο : Συγκεντρώνω πληροφορίες για την πόλη μου
ΤαΓιάννενα είναι μια πόλη γεμάτη ιστορία, πολιτισμό και φυσική ομορφιά.
Η λίμνη Παμβώτιδα, με το γραφικό νησάκι της, αποτελεί το στολίδι της πόλης. Το νησάκι φιλοξενεί ιστορικά μοναστήρια και το Μουσείο του Αλή Πασά .
Το Κάστρο των Ιωαννίνων, χτισμένο τον 6ο αιώνα, είναι ένα από τα παλαιότερα και καλύτερα διατηρημένα κάστρα στην Ελλάδα. Μέσα στα τείχη του βρίσκονται σημαντικά μνημεία, όπως το Φετιχιέ Τζαμί και το Βυζαντινό Μουσείο .
Η παλιά πόλη των Ιωαννίνων, με τα στενά δρομάκια και τα παραδοσιακά σπίτια .
Το ρολόι της κεντρικής πλατείας.
Εμείς διαλέξαμε το ρολόϊ τη λίμνη και το κάστρο για να κάνουμε μια κατασκευή.
5ο Εργαστήριο : Ξεναγοί στην πόλη μας, κατασκευή του κάστρου της πόλης μας με ανακυκλώσιμα υλικά και κατασκευή…. μικρή φωτογραφική μηχανή με τα αξιοθέατα της πόλης μας που αξίζει κάποιος να επισκεφθεί…
6ο Εργαστήριο : Αναρωτιέμαι και βρίσκω λύσεις ( Μέρη – Σκοποί – Σχέσεις)
Σκοπός σήμερα είναι να οδηγήσουμε το μελισσάκι στο σχολείο μας.
Χρησιμοποιούμε χαρτί μαρκαδόρο και πολύ φαντασία.
7ο Εργαστήριο : Το ρομπότ Ξεναγός
Αποφασίσαμε να πάμε μια βόλτα στην πόλη μας με τη μελισσούλα μας.
Ξεκινήσαμε από την πόρτα του σχολείου μας ( Καπλάνειος Σχολή) μετά πήγαμε στο Αρχαιολογικό Μουσείο, το ρολόι της πλατείας, το κάστρο της πόλης μας, το νησάκι της λίμνης και επιστροφή στο σχολείο.
Αξιολόγηση του προγράμματος
Η Λίλα μας χαιρέτησε και φεύγει πάλι για την Γαλλία. Είναι σίγουρο ότι θα ξανάρθει στην όμορφη πόλη μας .
Τέλος