Στο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο “Σεισμός: Τώρα τι κάνω;” ασχολούμαστε με τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν πριν και κατά τη διάρκεια του σεισμού.
Στόχοι για τους μαθητές:
- να γνωρίσουν τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν κατά την εκδήλωση του σεισμού
- να συμμετέχουν σε προσομοίωση συγκέντρωσης της τάξης στον αύλειο χώρο μετά από σεισμό
- Γνωρίζουμε τι είναι οι φυσικές καταστροφές
- 1ο εργαστήριο
- Βλέπουμε σχετικό βίντεο με τις μεγαλύτερες καταστροφές στον πλανήτη μας
- Μιλάμε για φυσικές καταστροφές στη χώρα μας και τι μπορούμε να κάνουμε για να μην ξανασυμβεί
- Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου στις 2 Απριλίου και σε συνδυασμό με τις φυσικές καταστροφές διαβάσαμε το βιβλίο ” Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του Μόρις Λεσμορ” Είδαμε και το animation που κέρδισε Όσκαρ το 2012. Το βιβλίο αναφέρεται σε μια Γαλλική Συνοικία της Νέας Ορλεάνης που πέρασε ο τυφώνας Κατρίνα που κατέστρεψε την Νέα Ορλεάνη το 2005, όπου ένας συγγραφέας, αγαπούσε τις λέξεις, αγαπούσε τις ιστορίες και αγαπούσε τα βιβλία.
2ο εργαστήριο: Τι είναι ο σεισμός;
_ έρχονται σε επαφή με το φυσικό φαινόμενο του σεισμού
_ γνωρίζουν το εσωτερικό της γης – αναπαράσταση –
_ σεισμική διεργασία μέσα από το παιχνίδι
Το συμπέρασμα
3ο εργαστήριο
Ποιός είναι ο Εγκέλαδος;
Σχετικοί μύθοι για τον σεισμό …..
Φύλλο εργασίας
Μύθοι για το σεισμό από την Βόρεια Αμερική και την Αφρική
Ο μύθος του Εγκέλαδου μας άρεσε περισσότερο για αυτό τον ζωγραφισαμε
4ο εργαστήριο
…πως μπορούμε να προστατευτούμε
Προετοιμασία για πιθανότητα σεισμού
Δημιουργούμε το δικό μας βαλίτσα κι με τα απαραίτητα εφόδια πρώτης ανάγκης
Αριθμοί έκτακτης ανάγκης
Κατασκευή απλού σεισμογράφου
5ο εργαστήριο
Προτάσεις για την ασφάλεια στην τάξη
Άσκηση σεισμού
Μαθαίνουμε τα 3 βήματα Σκύβω – καλύπτομαι- κρατιέμαι