ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Συνδεθείτε με τις παρακάτω σχετικές ιστοσελίδες) Δημοτικό Σχολείο Φρενάρου Εργασίες μαθητών σε power point με θέμα το νερό, τη μικρασιατική καταστροφή, τους αυτόχθονες λαούς, τον Ευγένιο Τριβιζά κ.λπ. 11ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου Στην περιοχή αυτή θα βρείτε υλικό που έχουν δημιουργήσει οι εκπαιδευτικοί του σχολείου. Πρόκειται για παρουσιάσεις του Power Point, ιδέες για τους εορτασμούς των εθνικών επετείων, εργασίες που αφορούν στην περιβαλλοντική εκπαίδευση, την τοπική ιστορία, συνθετικές εργασίες, φύλλα εργασίας για το μάθημα της Φυσικής, παιχνίδια κ.λπ. 36ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου - Σπάρτη, η τέχνη της αρχαϊκής εποχής, περιβάλλον, Β Παγκόσμιος Πόλεμος κ.λπ. Η εξέγερση του Πολυτεχνείου 1ο Δημοτικό Σχολείο Καρπάθου "Ποτίδαιον" - νέες μέθοδοι διδασκαλίας; βίντεο για τη μάχη των Θερμοπυλών e-selides.gr - Εκπαιδευτικές ταινίες Νηπιαγωγείο Αγ. Μηνά ΝεοχωρίουΤο Νηπιαγωγείο Αγ. Μηνά - Νεοχωρίου υλοποίησε ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα για την Ελιά Υλικό για το νηπιαγωγείο Ματιά - Κατασκευές ΣΧΕΔΙΑΣτις σελίδες αυτές θα μπορείτε να βρείτε μια χρήσιμη συλλογή με φύλλα δραστηριοτήτων που καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος από τη διδακτέα ύλη του σχολείου. Εκτυπώνονται εύκολα, για να μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε στην τάξη σας. Πλίνθοι και κέραμοιΓλώσσα, μαθηματικά και διάφορα Ολοήμερο νηπιαγωγείοΟδηγός Νηπιαγωγού. Εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί. δημιουργικά περιβάλλοντα μάθησης Ολυμπιακή Παιδεία - Εκπαιδευτικό υλικό ΠΑΙΔΙΚΑ - Ελεύθερα εκτυπώσιμες παιδικές δραστηριότητες ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ - Τα παιδία παίζει... - Παιδικά παιχνίδια, προσχολικά, παραμύθια κλπ Ασκήσεις on-lineΟ δικτυακός τόπος "Ασκήσεις on-line" αποτελεί τμήμα του εκπαιδευτικού κόμβου Ελληνική Πύλη Παιδείας και παρέχει εκπαιδευτικό υλικό που απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Βυζαντινή ζωγραφική 4o ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΕΡΟΙΑΣ " ΤΟ ΣΠΟΡΑΚΙ ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ" Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Σαπών Δείτε τις εργασίες του σχολείου Δημοτικό σχολείο Πατρίδας - Πιλοτικό πρόγραμμα εφαρμογής ευέλικτης ζώνης με θέμα το "Φθινόπωρο" Ενταξη παιδιών παλιννοστούντων και αλλοδαπών στο σχολείο Παρουσίαση υλικού νηπιαγωγείου Εκπαίδευση ΜουσουλμανοπαίδωνΤο Πρόγραμμα «Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων» ετοίμασε νέα βιβλία για το δημοτικό και το γυμνάσιο, κατάλληλα για τα παιδιά της Μειονότητας Θωμάς Αριστείδης-ΔάσκαλοςΠλήθος ασκήσεων για όλες τις τάξεις του δημοτικού και για τα περισσότερα μαθήματα Η ευέλικτη ζώνη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευσηΠαιδαγωγικό ινστιτούτο. Αντιπροσωπευτικές εργασίες μαθητών Σχολικό έτος 2003 - 2004 Παιδεία ομογενώνεργαστήριο διαπολιτισμικών και μεταναστευτικών μελετών. Διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας Παίζω και μαθαίνωΓειά σας !!Είμαι ο Ηρακλής και ζω σε ένα μικρό χωριό τη Μυρμηγκούπολη. Παιχνίδια και πολλά άλλα. Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας Προσχολική αγωγήΗ σελίδα αυτή δημιουργήθηκε με αφορμή το σεμινάριο της εισαγωγικής επιμόρφωσης Νηπιαγωγών ΠΕ60 στο 2ο ΠΕΚ Αθήνας το Δεκέμβριο του 2006 Παιδαγωγικό Ινστιτούτο: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ (Συμπιεσμένη μορφή των λογισμικών για αντιγραφή σε CD) Μαθαίνω την αλφαβήταΠαιχνίδι με τα γράμματαΜαθαίνω να κάνω πρόσθεσηΜαθαίνω την προπαίδεια ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ – ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ Το μυστηριώδες νησί Οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος Μαθαίνω τους νομούς της Ελλάδας Νομοί και πρωτεύουσες της Ελλάδας Μαθαίνω τα βουνά της Ελλάδας Οι Γεωγραφικοί όροι της ξηράς Βρείτε στην εικόνα το γεωγραφικό όρο που σας ζητείται ! Γλωσσάρι γεωγραφικών όρων της ξηράς Δείτε στην οθόνη και διαβάστε την ερμηνεία κάθε γεωγραφικού όρου ! Οι Γεωγραφικοί όροι της θάλασσας Βρείτε στην εικόνα το γεωγραφικό όρο που σας ζητείται! Η γέννηση των Ηπείρων Δείτε πώς δημιουργήθηκαν οι Ήπειροι πριν πολλά εκατομμύρια χρόνια ! Οι λιθοσφαιρικές πλάκες της Γης Γιατί γίνονται τόσοι πολλοί σεισμοί σε ορισμένα μέρη του κόσμου αλλά και στην Ελλάδα; Η απάντηση εδώ ! Η κίνηση των λιθοσφαιρικών πλακών της Γης Πώς δημιουργούνται τα ηφαίστεια αλλά και τα ηφαιστειογενή νησιά; Η απάντηση εδώ! Το εσωτερικό της Γης Τι κρύβει η Γη στο εσωτερικό της; Η απάντηση εδώ ! Οι Σεισμοί στην Ελλάδα Πού και πότε έγιναν ισχυροί σεισμοί στην Ελλάδα; Η απάντηση εδώ ! Ο σεισμογράφος Πώς λειτουργεί ο σεισμογράφος; Η απάντηση εδώ ! Παιχνίδι ερωτήσεων με χρονομέτρηση Απαντήστε σωστά και γρήγορα στις 15 ερωτήσεις γεωγραφίας ! Παιχνίδι ερωτήσεων πολ/πλών επιλογών Επιλέξτε τη σωστή απάντηση στην καθεμιά ερώτηση γεωγραφίας ! Παγκόσμιος χάρτης, άτλαντας, αρχαίοι χάρτες, χώρες Στο χώρο αυτό θα βρείτε διάφορους χάρτες καθώς και τον παγκόσμιο Ατλαντα με χρήσιμες πληροφορίες για όλες τις χώρες του κόσμου. ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ-Nέες αποικίες των Ελλήνων/ΙΣΤΟΡΙΑ Δ' Ταξίδι στην αρχαία Ελλάδα Περσικοί πόλεμοι Ολη η ιστορία σε μία φωτογραφία Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία παρακμάζει (Α΄ μέρος) - βιντεάκι ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Ετήσιο θεματικό ημερολόγιο δημοτικού, προγραμματισμός και βασικά θέματα οργάνωσης και νομοθεσίας Φ.Α. του Κατσικαδέλη Μιχαήλ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΑ Ο Πρασινοσκούφης Η διώρυγα του Παναμά ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ GREENPEACE - Μαζί μπορούμε να αλλάξουμε τον κόσμο Ονομασίες πουλιών Ενέργεια και περιβάλλον - Εκπαιδευτικό πρόγραμμα Το δάσος - Εκπαιδευτικό πρόγραμμα Μια σταγονοπαρέα στη λίμνη μας - Περιβαλλοντική εκπαίδευση Φτιάξε τη λέξηΒάλτε τα γράμματα στη σωστή θέση, φτιάξτε τη λέξη και ακούστε την Εργασίες δημοτικού on-line του Τάσου Ανδριανόπουλου Υλικό δημοτικού από το μαθηματικό Δημήτρη Ποιμενίδη Παιδικές κατασκευές, χειροτεχνίες μαθητών νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων Φύλλα εργασιών Στις σελίδες αυτές θα μπορείτε να βρείτε μια χρήσιμη συλλογή με φύλλα δραστηριοτήτων που καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος από τη διδακτέα ύλη του σχολείου. Εκτυπώνονται εύκολα, για να μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε στην τάξη σας. Εργασίες για τα μαθήματα του δημοτικού, γλώσσα, μαθηματικά, ιστορία Βοηθήματα για τη διδασκαλία της γλώσσας Βοηθήματα για τη διδασκαλία των μαθηματικών Υλικό για μαθησιακές δυσκολίες, παρουσίαση μαθηματικών α, γ και ε τάξης, φυσικών ε και στ τάξης, επιπλέον παρουσιάσεις, του Χαράλαμπου Γούτσου Διδακτικό υλικό για τη διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας Εκπαιδευτικές εφαρμογές, του Κοσμά Αθανασιάδη

ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΙΗΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ, ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΕΡΓΩΝ, ΚΡΙΤΙΚΕΣ Ευρετήριο Ποιητών Αλφαβητικά: Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω από: ekebi.gr ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ: Από τον 18ο αιώνα μέχρι το 1935 Σύγχρονοι έλληνες συγγραφείς Από: ekebi.gr --------------------
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΑΝΔΡΕΑ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΝΙΚΗΦΟΡΟ ΒΡΕΤΤΑΚΟ
---------------------
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΑΓΓΕΛΟ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟ
--------------------- ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΝΙΚΟ ΓΚΑΤΣΟ

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΜΑΘΗΣΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΥΛΕΣ Cordis κόμβος e Telescope Science news Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης Ελληνική Βιβλιογραφική Πύλη Τα νέα της επιστήμης στο διαδίκτυο Βικιπαίδεια: η Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΑ Ινστιτούτο Ερευνών Ανατολικού Αιγαίου Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών Ίδρυμα Μελετών Λαμπράκη Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεματικής Ελληνικό Ινστιτούτο Χρηματοοικονομίας και Λογιστικής Ινστιτούτο Εκπαίδευσης και Επαγγελματικού Προσανατολισμού Τεχνική Στήριξη των Πληροφοριακών Συστημάτων Σχολικών Μονάδων Βρετανικό ΣυμβούλιοΕλληνοαμερικανική ΈνωσηΙνστιτούτο GoetheΓαλλικό ΙνστιτούτοΙσπανικό Ινστιτούτο CervantesΙταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ Εύδοξος Astrovox Αστρονοaμία LunarSAT Μυστήρια Ίδρυμα Ευγενίδου Εικονικό Εργαστήριο Ελληνική Αστρονομία Πλανητάριο Θεσσαλονίκης Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ελληνική Αστρονομική Εταιρεία Λογισμικό για ηλιακά συστήματα Η Ερασιτεχνική Αστρονομία στην Ελλάδα Ινστιτούτο Αστρονομίας και Αστροφυσικής Λογισμικό για Αστρονομία και Μετεωρολογία astronomia.gr ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ Ανθρωπολογική Εταιρεία Ελλάδος Ελληνική Ανθρωπολογική Εταιρεία Εξέλιξη: Η νέα αντιπαράθεση ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ Αρχαιολογία Αρχαία Μεσσήνη Αρχαία Τεχνολογία Ανασκαφές Δισπηλιού Περιοδικό Αρχαιολογία Τα μάρμαρα του Παρθενώνα Αρχαιολογία της πόλης των Αθηνών Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας Αλφαβητικός κατάλογος αρχαιολογικών χώρων Αρχαιολογικό πρόγραμμα Παλιαμπέλων Κολινδρού ΒΙΟΛΟΓΙΑ Βιολογία Βιολογία on line Βιολογία Λυκείου Ινστιτούτο Παστέρ Ζωολογικό Μουσείο Πανελλήνια Ένωση Βιολόγων Λογισμικό για Βιολογία και Ιατρική Ελληνική Εταιρεία Βιολογικών Επιστημών Περάκη Αλεξάνδρα Συλλόγος Ελλήνων Βιοεπιστημόνων της Αμερικής Ιστοσελίδα Βιολογίας ΓΕΩΛΟΓΙΑ-ΑΛΑΙΟΝΤΟΛΟΓΙΑ Γη Σπήλαιο Σπήλαιο Αλιστράτης Γεωδυναμικό Ινστιτούτο Λογισμικό για τη Γεωλογία Απολιθωμένο δάσος Λέσβου Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Αρχαία Ελλάδα Αρχαία Ολυμπία Δελφοί Νεμέα Ίσθμια Επισκέπτες Ολυμπιακών Αγώνων Χάρτες Ηλεκτρονικοί Χάρτες Παγκόσμια και Ελληνική Γεωγραφία Δυναμικοί Γεωγραφικοί Χάρτες ΟΤΑ Ποτάμια Λίμνες Ακτογραμμή Πεδινά Ημιορεινά Ορεινά Πολύ ορεινά ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ (Ιατρική, ζωολογία, φυτολογία) Mednet HELLAS Υγεία κάθε μέρα Γιατροί του Κόσμου Γιατροί χωρίς σύνορα Βιότοποι Υγροτοποι Ιατρική Εταιρεία Χίου Ινστιτούτο Δασικών Ερευνών Ιατρική Σχολή Θεσσαλονίκης Ιατρική Σχολή Ιωαννίνων ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΡΧΑΙΩΝ Μικρός Απόπλους Χρυσός αιώνας της Αθήνας Αρχαία Ελληνικά Κείμενα ΜΕΛΕΤΕΣ Archive ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Μαθηματικά Μαθηματικά Μάθε Μαθηματικά Εικονικό Εργαστήριο Μαθηματικό Λογισμικό Mathematica Παρών στα Μαθηματικά Η Ελληνική Μαθηματική Πύλη Τα Μαθηματικά είναι αλυσίδα Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία Τομέας Μαθηματικών Μετσοβείου Διαδικτυακός τόπος Μαθηματικών Μαθηματικά και Νέες Τεχνολογίες Τα Μαθηματικά στη Μέση Εκπαίδευση Τμήματα Μαθηματικών στην Ελλάδα Ομάδα Μαθηματικών Δυτικής Αττικής Τα Μαθηματικά στις Γενικές Εξετάσεις 1983-2004 Θαλής και Φίλοι Μαθηματική Φωνή Γεωμετρικός Τόπος Μαθηματικά και άλλα Μηχανή αναζήτησης στα μαθηματικά ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ Μυθολογία ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΔΗΩ Οίκος Μία Γη Ecocrete e-ecology Green peace Ανθρωπος Ασφάλεια Τροφίμων ΣΟΛΩΝ Δίκτυο ενάντια στα μεταλλαγμένα Οικολογική κίνηση Θεσσαλονίκης Πανελλήνιο Δίκτυο Οικολογικών Οργανώσεων Οικολογική Επιθεώρηση Λογισμικό για την Οικολογία Έλληνες Οικολόγοι Χωρίς Σύνορα ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΩΝ ΠΟΤΑΜΟΥ ΠΗΝΕΙΟΥ ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΣΚΙΑΘΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΗΛΙΟΥ ΠΟ.ΦΥ.ΖΩ. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ "ΠΝΟΗ" ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΧΑΝΙΩΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ "Η ΔΗΜΗΤΡΑ" ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Το εικονικό σχολείο Ελληνική παιδαγωγική και εκπαιδευτική έρευνα Η παιδαγωγική της περιβαλλοντικής αγωγής και εκπαίδευσης ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Linuxer e-ακτιβιστές Τεχνολογία Πολυμέσων Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής Ελληνική Εταιρεία Επιστημόνων Η/Υ και Πληροφορικής Ενωση Πληροφορικών Ελλαδας ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Το θέατρο στην Εκπαίδευση Θεατρικό Εργαστήρι Εκπαιδευτικών Νομού Καρδίτσας Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικού Δράματος ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Ιστορία της Τεχνολογίας Τεχνολογικό Πάρκο Εκθετήριο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Αρχαία Τεχνολογία ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Φιλοσοφία Προσωκρατική φιλοσοφία ΦΥΣΙΚΗ Ατλας Η Φυσική στο διαδίκτυο Φυσική στο Δίκτυο Εικονικό Εργαστήριο Εκπαιδευτικοί για τις Φυσικές Επιστήμες Εικονικό Εργαστήριο στη Φυσική - Χημεία - Μαθηματικά H Φυσική και οι Φυσικοί Μαθαίνοντας Φυσική ...ό,τι θέλατε να γνωρίζετε για τα Στοιχειώδη Σωματίδιακαι δεν τολμούσατε να ρωτήσετε! Σύλλογος Φίλων Κ. Καραθεοδωρή Διδασκαλία Φυσικών Επιστημών α εργαστηριακό κέντρο φυσικών επιστημών Πειραιά ΟΜΑΔΑ ΝΕΤΡΙΝΟ http://www.dapontes.gr/ ΧΗΜΕΙΑ Χημικός Το μικρό σχολείο Λογισμικό Χημείας Εικονικό Εργαστήριο Η σελίδα της Χημείας Ένωση Ελλήνων Χημικών Ινστιτούτο Τεχνικής Χημικών Διεργασιών Ινστιτούτο Θεωρητικής και Φυσικής Χημείας ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Πανελλήνιος Ψυχολογικός Σύλλογος Σύλλογος Ελλήνων Ψυχολόγων Ψυχολογική Υποστήριξη H πύλη της Ψυχολογίας Ψυχολόγος

Γλώσσα, παιδεία και πολιτική

19 Φεβρουαρίου 2010 από

Τα λάθη είναι και εννοιολογικά και γραμματικά. Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται σε μικρότερη έκταση και στα έντυπα, εφημερίδες και περιοδικά.

Εκ πρώτης όψεως θα μπορούσε να πει κανείς ότι η παρατήρηση αυτή φανερώνει γκρίνια ή είναι εκζήτηση και ότι αποτελεί πολυτέλεια μέσα στα τόσα προβλήματα, τα σοβαρά, που αντιμετωπίζουμε ο κόσμος και ο τόπος. Κι όμως τα λάθη και οι παρεκτροπές της γλώσσας μπορούν να αλλοιώσουν και το περιεχόμενο, μπορούν να δημιουργήσουν σύγχυση, καθώς δεν αποδίδονται με ακρίβεια οι έννοιες και, κατά κάποιον τρόπο, χάνεται ο πλούτος της γλώσσας.

Μια πρόχειρη και εύκολη εκτίμηση είναι, να αποδοθούν οι παρεκτροπές και τα λάθη στην προχειρότητα και στη βιασύνη. Με μια άλλη ματιά όμως μπορούμε να πούμε ότι αποκαλύπτεται πολλές φορές ίσως έλλειψη γνώσεων και πλημμελής μόρφωση. Κι ακόμη ότι η συνήθεια και η επανάληψη μπορούν να επιφέρουν βλάβες, ενδεχομένως ανήκεστες στη γλώσσα και στις έννοιες.

Το πρόβλημα έχει, βεβαίως, και την πολιτική του διάσταση και την πολιτιστική πλευρά του καθώς έχει να κάνει με την παιδεία και με τον ρόλο που παίζουν (και έχουν) τα μέσα μαζικής ενημέρωσης ευρύτερα στον τομέα της παιδείας και στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης.

Ακούμε συνεχώς και διαβάζουμε πολλές φορές για τις πολιτικές της κυβέρνησης ή για τις πολιτικές στην οικονομία ειδικότερα. Μα η κυβέρνηση έχει (ή οφείλει να έχει ή υποτίθεται ότι έχει) μια πολιτική γενικώς και εξειδικεύεται αυτή η πολιτική σε επιμέρους τομείς· δεν μπορεί να είναι πολλές οι πολιτικές. Η πολιτική είτε της κυβέρνησης είτε των κομμάτων έχει μορφές σε επιμέρους τομείς και μέσω αυτών των μορφών μπορεί να εκφραστεί στον πληθυντικό. Το ίδιο ισχύει και για τις πρακτικές ή τις συμπεριφορές ή τις λογικές, που ακούμε να χρησιμοποιούνται: μία είναι η πρακτική, η συμπεριφορά, η λογική με τις μορφές που μπορεί να πάρει σε τομείς ή με τρόπους.

Λέγεται ή γράφεται η φιλοσοφία για μέτρα που εξαγγέλλονται ή για νομοσχέδια, ακόμα και για το ποδόσφαιρο ή για τον προπονητή μιας ομάδας. Και εννοείται, μάλλον, η λογική των μέτρων κ.λπ. ή το σύστημα του προπονητή. Μπορεί κανείς να φανταστεί τον Μπέρτραντ Ράσελ στον πάγκο ομάδας ποδοσφαίρου ή μπάσκετ;

Συχνά ακούμε και διαβάζουμε π.χ. για 100 περίπου γραμμάρια, για 30 περίπου βαθμούς, για 200 περίπου άτομα, για 15 περίπου ημέρες. Το περίπου, βεβαίως, ανταποκρίνεται στους αριθμούς που χρησιμοποιούνται και όχι στα γραμμάρια κ.λπ., όπως λανθασμένα γράφεται ή λέγεται διότι δεν υπάρχουν περίπου γραμμάρια, περίπου βαθμοί, περίπου άτομα…

Σε έναν ποδοσφαιρικό αγώνα δεν είναι δυνατόν να βρισκόμαστε π.χ. στο 24ο με 25ο λεπτό, όπως μεταδίδεται, αλλά πολύ απλά είμαστε στο 25ο λεπτό. Δεν λέει κανείς από το 0 στο πρώτο λεπτό, ούτε ποτέ λέει κανείς στο 2000 με 2001 έτος. Είναι το πρώτο λεπτό και το 2001, αντιστοίχως.

Ούτε στέκει στα μαθηματικά το 0%, διότι το 0 είναι απόλυτο και όταν το λες ή το γράφεις 0% είναι διαίρεση του 0 με το 100.

Μια άλλη έκφραση, δημοφιλής κυρίως σε αθλητικές εκπομπές, είναι το δεν έχει (ή έχει) ψυχολογία και αναφέρεται σε ποδοσφαιρική ομάδα που έχει πεσμένο (ή ανεβασμένο) ηθικό. Η ψυχολογία, δηλαδή η επιστήμη, αντικαθιστά, πάντως, με άνεση την κατάσταση.

Συχνά ακούμε ότι κυριολεκτικά μας ξεζούμισαν, ότι κυριολεκτικά μας πέθαναν, ότι κυριολεκτικά τον εξόντωσε στη δουλειά. Προφανώς, δεν ανακοινώνεται κανένα έγκλημα, απλώς η έμφαση που θέλουν να δώσουν οδηγεί στην υπερβολή και, τελικώς, στην αστειότητα.

Οταν μας λένε, γραπτώς ή προφορικώς, ότι συνευρέθησαν στο ίδιο τραπέζι κάποιοι, θέλουν βεβαίως να πουν ότι βρέθηκαν και έφαγαν μαζί αυτοί στους οποίους αναφέρονται και όχι ότι έκαναν έρωτα στο τραπέζι!

Επίσης συχνά ακούμε και διαβάζουμε για κοινή συνισταμένη μεταξύ της πολιτικής του ενός και του άλλου προσώπου, για τις προσπάθειες διαφόρων, για τις τάσεις κ.λπ. Η συνισταμένη είναι, στα μαθηματικά, το άθροισμα δύο ή περισσοτέρων ανυσμάτων και αφ’ εαυτής είναι κοινή στα ανύσματα. Περιττεύει ο προσδιορισμός κοινή, γι’ αυτό και είναι λάθος. Μπορεί όμως να υπάρχει κοινή συνιστώσα δύο μεγεθών, αλλά όχι συνισταμένη.

Το απόψε το βράδυ, που ακούμε, θέλει να πει πολύ απλά απόψε, δηλαδή σήμερα το βράδυ. Το απόψε εμπεριέχεται στο βράδυ κι αυτό που λέγεται είναι πλεονασμός.

Χρησιμοποιείται συχνά η λέξη τραπεζίτης και με τον όρο αυτό γίνεται αναφορά στον επικεφαλής μιας τράπεζας, π.χ. διοικητής ή πρόεδρος του Δ.Σ. της τράπεζας. Ο τραπεζίτης όμως είναι ο ιδιοκτήτης της τράπεζας, ο οποίος μπορεί να μην είναι και διοικητής. Ο τελευταίος διορίζεται ή εκλέγεται και, συνήθως, δεν είναι και ιδιοκτήτης.

Το τηλεφώνημα έχει εξαφανιστεί μάλλον από την καθημερινή χρήση και έκφραση της γλώσσας. Ακούμε και λέμε συχνά κάνε ένα τηλέφωνο ή πήρε τηλέφωνο, ενώ φυσικά το τηλέφωνο είναι η συσκευή, την οποία ούτε κάνουμε ούτε παίρνουμε.

Ολο και συχνότερα ακούμε και διαβάζουμε για τα κόστη. Μα το κόστος δεν έχει πληθυντικό και ο ενικός, το κόστος, αναφέρεται παντού και καλύπτει όλα τα πράγματα, από ένα έως πολλά, π.χ. το προϊόν, τα προϊόντα.

Φαίνεται ότι ένα νέο ρήμα έχει κατασκευαστεί στη γλώσσα, το συνδράμω. Είναι γνωστό ότι το συνέδραμον ή συνέδραμα είναι ο αόριστος του συντρέχω. Κι, όμως, χρησιμοποιείται συχνά και ως ενεστώς (δυστυχώς ακούστηκε και από αρχαιολόγο στο ραδιόφωνο).

Ταλαιπωρούνται ορισμένα ρήματα, όπως το ανάγω, κατάγω, υπάγω κ.λπ., καθώς ακούμε τον παρακείμενό τους να τον λένε έχω ανάγει, έχω κατάγει, έχω υπάγει αντί του έχω αναγάγει, καταγάγει, υπαγάγει κ.λπ.

Και, πάντως, είναι αντιαισθητικό να λες θα υπάρξει συνάντηση, αντί του απλού και ωραίου θα συναντηθούν…

Ο πρωθυπουργός συχνά μας λέει στις ομιλίες του χαίρομαι ότι και λυπούμαι ότι, όπως το ίδιο έκανε και ο αείμνηστος πατέρας του. Αλλά τα ρήματα αυτά δεν συντάσσονται με τον σύνδεσμο ότι. Μήπως είναι μετάφραση, π.χ. από τα αγγλικά, αυτό που χρησιμοποιεί ο πρωθυπουργός;

Ακούγοντας το ανεξαρτήτου ηλικίας ή ανεξαρτήτου με γενική θηλυκού μάλλον ανατριχίλα αισθανόμαστε. Θέλουν αυτοί που το λένε να αποφύγουν το ανεξαρτήτως, που είναι καθαρεύουσα και κάνουν λάθος, που δεν μπορεί να δικαιολογηθεί με τίποτα.

Ακούμε επίσης συχνά να αναφέρονται στην πλατεία Βάθη, που είναι λάθος, διότι η περιοχή είναι Βάθη και η γενική είναι της Βάθης. Δεν πήρε το όνομα η πλατεία από κανέναν Βάθη, άνδρα.

Συνεχίζοντας την παράθεση παρεκτροπών και λαθών μπορούμε να αναφερθούμε στις γενικές που ακούγονται, της Ατλάντα, της Σαχάρα, του Μέξικο, ενώ οι ονομασίες αυτές (κι άλλες) κλίνονται στην ελληνική γλώσσα και είναι της Ατλάντας, της Σαχάρας, του Μεξικού.

Ο κατάλογος, φυσικά, δεν τελειώνει. Εγινε ενδεικτική παράθεση ή κάποια σταχυολόγηση. Το πρόβλημα παραμένει και χρειάζεται διόρθωση. Πρωτίστως απαιτείται βούληση τόσο από την Πολιτεία, η οποία μάλιστα έχει προσθέσει στο όνομα του υπουργείου Παιδείας και τη Διά Βίου Μάθηση, όσο και από φορείς σχετικούς με τους δημοσιογράφους και την ενημέρωση, όπως η ΕΣΗΕΑ και το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. Εννοείται ότι η διόρθωση δεν έχει καμία σχέση με τη λογοκρισία και την επέμβαση στην ελευθερία της έκφρασης. Είναι κάποιοι στοιχειώδεις κανόνες και κατά πόσον τηρούνται ή εφαρμόζονται είναι τελικώς πρόβλημα παιδείας και πολιτισμού.

ΝΙΚΟΣ ΚIΑΟΣ enet.gr

Κατηγορία Γενικά | 5 Σχόλια »

Ψευδοσυναγερμός σε ενδοκατάστημα!

17 Φεβρουαρίου 2010 από

 

Ανθρωποδύναμη. Προαυλισμός. Τηλεδίκη. Φοροκλίμακα. Ακόμη: Εxit poll. Βackup. Demo. Ρlacebo…  Λέξεις που χρησιμοποιούνται καθημερινά στον προφορικό ή στον γραπτό λόγο θεωρούνται κατανοητές από τους περισσοτέρους, πλην όμως βρίσκονται ακόμη στην… παρανομία. Με άλλα λόγια, δεν είναι ενταγμένες στα μεγάλα λεξικά της ελληνικής γλώσσας ώστε να λάβουν τη σφραγίδα της εγκυρότητας. Οσον αφορά μάλιστα τις ξένες λέξεις των οποίων η χρήση είναι συχνότατη στην καθομιλουμένη, κινούνται και εδραιώνονται ανεξέλεγκτα, παρά τις προτάσεις των γλωσσολόγων για την απόδοσή τους στην ελληνική. Αυτές τις δύο μεγάλες κατηγορίες, τους ελληνικούς νεολογισμούς και τους ξενόγλωσσους, έβαλε κάτω από το μικροσκόπιο το Κέντρο Ερεύνης Επιστημονικών Ορων και Νεολογισμών της Ακαδημίας Αθηνών. Η διαδικασία ήταν η εξής: καταγραφή, μελέτη και τώρα η πρόταση δημοσιευμένη σε έναν τόμο, το «Δελτίο Επιστημονικής Ορολογίας και Νεολογισμών».

Περί τις 500 νέες λέξεις προτείνει το Κέντρο να ενταχθούν στα λεξικά- άλλωστε μερικές από αυτές είναι συχνότατης χρήσης. Σε αυτές προστίθενται οι ελληνικές αποδόσεις για ξενόγλωσσους νεολογισμούς- για πρώτη φορά μάλιστα αναφορικά με το ειδικό λεξιλόγιο της Πληροφορικής, της Τεχνολογίας και της Οικονομίας-, ενώ δημοσιεύεται και ορολογία της Ενεργειακής Τεχνολογίας.

Για την έρευνα σημαντικός ήταν ο ρόλος του ημερήσιου και εβδομαδιαίου Τύπου καθώς αποτέλεσε τη δεξαμενή αλίευσης των νεολογισμών. Γιατί, όπως αναφέρει η διευθύντρια του Κέντρου και επιμελήτρια της έκδοσης κυρία Αναστασία Χριστοφίδου, «τα είδη λόγου που εμφανίζονται στον Τύπο αντανακλούν πιστά και με πολυμέρεια τον λόγοπου χρησιμοποιείται εν πολλοίς από την ελληνική γλωσσική κοινότητα». Ετσι, για το σώμα των νεολογισμών που εμφανίζεται στον τόμο χρησιμοποιήθηκαν συστηματικά τρεις εβδομαδιαίες και ισάριθμες ημερήσιες εφημερίδες (ανάμεσά τους «Το Βήμα», «Τα Νέα» και «Το Βήμα της Κυριακής») για το διάστημα από το 2005 ως το 2008.

Πρώτο κριτήριο επιλογής αθησαύριστων λέξεων υπήρξε, ως εκ τούτου, η εμφάνισή τους στον Τύπο. Δεύτερο κριτήριο ήταν το περιεχόμενο του νεολογισμού το οποίο πρέπει να σηματοδοτεί μια ευρύτερη και μονιμότερη έννοια. Το τρίτο ήταν ποσοτικό, αφού για να καταγραφεί μία λέξη ως νεολογισμός πρέπει, σύμφωνα με την ομάδα εργασίας, να παρουσιάζει τουλάχιστον 50 εμφανίσεις στη μηχανή αναζήτησης Google. Τελευταίο και αποφασιστικό ήταν η απουσία των νεολογισμών από έγκυρα λεξικά της ελληνικής.

Πέραν αυτών, το Κέντρο Ερεύνης Επιστημονικών Ορων και Νεολογισμών, επιβεβαιώνοντας για μία ακόμη φορά ότι η ελληνική γλώσσα είναι δύσκολη- όταν δεν διδάσκεται σωστά-, επισημαίνει λάθη που γίνονται συχνά στη γραμματική, στη μορφολογία, στο συντακτικό ή και στο λεξιλόγιο. Αραγε θα συνετιστούμε μετά από όλα αυτά; Δύσκολο. Γιατί η γλώσσα διαμορφώνεται μέσα από την καθημερινή ζωή, τρέχει γρηγορότερα από τα βιβλία, προς κατευθύνσεις συχνά απρόβλεπτες, ενώ οι όποιες μελέτες είναι εκείνες που απλώς τρέχουν πίσω της.

Δελτίο Επιστημονικής Ορολογίας και Νεολογισμών (διπλό τεύχος 9-10) του Κέντρου Ερεύνης Επιστημονικών Ορων και Νεολογισμών της Ακαδημίας Αθηνών. η Επιστημονική επιμέλεια: Αναστασία Χριστοφίδου.

Κατηγορία Γενικά | 5 Σχόλια »

Ο Ρίτσος στο θέατρο

11 Φεβρουαρίου 2010 από

ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 1Η ΜΑΡΤΙΟΥ ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 30 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΡΙΤΗ

Τη Δευτέρα 1 Μαρτίου στο Θέατρο «Altera Pars» θα παρουσιάζεται το έργο του Γιάννη Ρίτσου, «Χρυσόθεμις», σε σκηνοθεσία Ιάκωβου Δρόσου.

Η παράσταση πρωτοπαρουσιάστηκε στα πλαίσια του αφιερώματος στον ποιητή και στη συλλογή του «Τέταρτη Διάσταση», τον περασμένο Οκτώβριο στο θέατρο «Έναστρον», γνωρίζοντας ιδιαίτερη επιτυχία.

Αυτό το κείμενο ο Γιάννης Ρίτσος το ξεκίνησε στη Γυάρο (Μάϊος 1967), το συνέχισε στη Λέρο και το ολοκλήρωσε στη Σάμο (Ιούλιος 1970).

Σε πρώτο επίπεδο είναι μια αναφορά στη δυναστεία των Ατρειδών, μέσα από τη ματιά μιας γυναίκας. Η Χρυσόθεμις, κόρη του Αγαμέμνονα και της Κλυταιμνήστρας, αφηγείται τα γεγονότα χωρίς χρονολογική συνέπεια, εστιάζοντας στη δική της ζωή και στα δικά της συναισθήματα. Μια γυναίκα μόνη, απομονωμένη και κυρίως θεατής όλων αυτών των τραγικών συμβάντων, τα οποία μπορεί να έγιναν τότε, ίσως όμως να συνέβησαν και στη διάρκεια των δύο Μεγάλων Πολέμων, η ακόμα και στον Εμφύλιο. Και γιατί όχι την περίοδο της δικτατορίας; Η «Χρυσόθεμις» του Γιάννη Ρίτσου είναι ένα καθαρά ποιητικό κείμενο, συγκινησιακό χωρίς ποτέ να γίνεται δραματικό, υπόγεια ερωτικό και καθαρά πολιτικό.

Η «Χρυσόθεμις», την οποία ερμηνεύει η ηθοποιός Ελένη Φίλιππα και η οποία πλαισιώνεται από την νεαρή χορεύτρια Βαλεντίνη Βεργοπούλου, κινείται σε ένα χώρο αφαιρετικό, ένα χώρο μη χώρο, όπου το φως, η σκιά, οι μουσικές και οι ήχοι σηματοδοτούν τον εφιαλτικό περίγυρο και την πολλές φορές εκρηκτική ατμόσφαιρα της παράστασης.  Στη παράσταση ακούγονται πέντε στίχοι από την τραγωδία του Αισχύλου «Χοηφόροι», σε μετάφραση Κ.Χ. Μύρη και δύο τραγούδια του Θάνου Μικρούτσικου σε ποίηση Γιάννη Ρίτσου.

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ :
Δευτέρα : 21:15 Τρίτη : 21:15  ΔΙΑΡΚΕΙΑ : 53 λεπτά
Θέατρο Altera Pars
Μεγ. Αλεξάνδρου 123, Κεραμεικός,
Τηλ. 210 3410011

Κατηγορία Γενικά | 5 Σχόλια »

ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΠΑΙΔΙΑ!

1 Φεβρουαρίου 2010 από

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ “ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ” ΜΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΠΑΙΔΙΑ!

Κατηγορία Γενικά | 5 Σχόλια »

3η ΕΚΘΕΣΗ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΦΗΒΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

27 Ιανουαρίου 2010 από

ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ

ΑΠΟ 29 Ιανουαρίου MEXΡΙ 1 Φεβρουαρίου 2010 Helexpo – Αθήνα

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Επισκεφθείτε το site της έκθεσης:

http://www.childrensbookfair.gr/

Κατηγορία Γενικά | 5 Σχόλια »

Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας στο Κατάκολο Ηλείας

26 Ιανουαρίου 2010 από

Περιλαμβάνει 250 περίπου αξιόπιστα και λειτουργικά ομοιώματα μηχανισμών και επινοήσεων του αρχαιοελληνικού τεχνολογικού θαύματος (κατόπιν έρευνας, μελέτης και κατασκευής του Κώστα Κοτσανά) που εκτίθενται μόνιμα στο ομώνυμο Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας και στο Μουσείο Αρχαίων Ελληνικών Μουσικών Οργάνων και παιχνιδιών που λειτουργούν στο Κατάκολο υπό την αιγίδα του Δήμου Πύργου.

Τα εκθέματα συνοδεύονται από πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό (στα ελληνικά και αγγλικά) όπως επεξηγηματικές πινακίδες και γιγαντοαφίσες με πολλές πληροφορίες, αναλυτικά σχέδια, φωτογραφίες και πλήρεις βιβλιογραφικές αναφορές ενώ πολλά από τα εκθέματα είναι διαδραστικά. Υπάρχουν σταθμοί προβολής βίντεο και κινουμένων σχεδίων επίδειξης της λειτουργίας των μηχανισμών καθώς και προβολή ντοκυμαντέρ όπου ο εκθέτης εξηγεί τη λειτουργία και τη σημασία των μηχανισμών.

Η έκθεση (ταξινομημένη σε ενότητες) ακολουθεί όλες τις σύγχρονες εκπαιδευτικές αντιλήψεις της Παιδαγωγικής και Μουσειακής Αγωγής ώστε να δρα πολυεπίπεδα ως προς το μέγεθος της αρχαίας ελληνικής τεχνολογικής σκέψης και τεχνικής τόσο στην εκπαιδευτική κοινότητα όλων των βαθμίδων όσο και στο ευρύτερο κοινό.
Στόχος της έκθεσης είναι να κάνει γνωστές στο κοινό τις απίστευτες τεχνολογικές επιδόσεις των αρχαίων Ελλήνων δίνοντας τη δυνατότητα στους επισκέπτες να μάθουν ότι οι αρχαίοι Έλληνες:
Είχαν ανακαλύψει έναν «κινηματογράφο» ικανό να παρουσιάζει αυτόματα την πλοκή ενός μύθου με κινούμενη εικόνα και ήχο, καθώς και προγραμματιζόμενο αυτοκινούμενο κουκλοθέατρο
Είχαν επινοήσει (για ψυχαγωγικό δυστυχώς μόνο σκοπό) αυτοκινούμενα οχήματα (αυτοκίνητα) με αυτόματη πλοήγηση, με κιβώτιο ταχυτήτων, υδραυλικές προγραμματιζόμενες βαλβίδες και άλλα περίπλοκα εξαρτήματα
Χρησιμοποιούσαν λειτουργικά ρομπότ με σκοπό να τους υπηρετούν
Είχαν ανακαλύψει την αρχή της ατμομηχανής
χρησιμοποιούσαν πολύπλοκα μετρητικά όργανα ακριβείας που τους επέτρεπαν να υπολογίζουν τη διάμετρο της γης και την απόσταση ηλίου-γης ή να διανοίγουν σήραγγες χιλιομέτρων και από τις δυο πλευρές ενός βουνού
Είχαν επινοήσει ευφυείς μηχανές με κερματοδέκτη
χρησιμοποιούσαν πολύπλοκα ανυψωτικά μηχανήματα ικανά να οικοδομούν πανύψηλα κτίσματα με ολιγάριθμο προσωπικό
Διέθεταν ωρολόγια (και ξυπνητήρια) ικανά να λειτουργούν αυτόματα και αδιάκοπα χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση και πολλά άλλα επιτεύγματα που μπορείτε να θαυμάσετε στο μουσείο και να διαπιστώσετε την υψηλής στάθμης τεχνολογία του πολιτισμού των αρχαίων Ελλήνων που δεν είχε σχεδόν τίποτα να ζηλέψει από τη σύγχρονη τεχνολογία.

Δείτε μερικά από τα επιτεύγματα αυτά:

«Σατόν» αυτόματο θέατρο
«Προγραμματιζόμενο αυτοκινούμενο κουκλοθέατρο»
Ελληνικά Ωρολόγια
Aυτόματη θεραπαινίς
«Φθεγγόντων ορνέων»
Αυτόματο σπονδείο με κερματοδέκτη
Yδραυλικός ατέρμονας κοχλίας
Αλφάδι
Ναυτικό δρομόμετρο
Ποδοκίνητος τόρνος
Ανυψωτική μηχανή αμφίπλευρης ανύψωσης
Η «σιδηρά χειρ»
«Φιλοσοφική λίθος»
To Μουσείο βρίσκεται στην ανατολική πλευρά της κεντρικής πλατείας του Κατακόλου, απέναντι από το σιδηροδρομικό σταθμό.  Κατάκολο 11 χλμ από Πύργο 

Πληροφορίες για το Μουσείο:

Κώστας Κοτσανάς http://www.kotsanas.com kostas@kotsanas.com
Ομήρου 18, Πύργος
Κινητό-φορητό τηλέφωνο 6942420157

Κατηγορία Γενικά | 5 Σχόλια »

Το «δωρεάν»

23 Ιανουαρίου 2010 από

 Προβολή εικόνας πλήρους μεγέθουςΑς είμαστε λογικοί: Δωρεάν δεν υπάρχει. Ό,τι δίνεται δωρεάν προσφέρεται έτσι, επειδή υπάρχει η δυνατότητα να γίνει αυτό ή γιατί δημιουργήθηκε έντονα η ανάγκη να δίνεται. Το φαγητό για παράδειγμα δεν γίνεται να είναι δωρεάν και δεν είναι. Παλιά όλοι είχαν κότες ή ζύμωναν ψωμί και το μοιράζονταν. Τώρα όλοι αγοράζουμε αυτά τα προϊόντα. Κι εκεί που μας αρκούσε ένα ψωμί και φτιάχναμε για 2-3 μέρες, τώρα το πετάμε αν μείνει μια μέρα…
Όπως δημιουργούνται ανάγκες “από το πουθενά”, έτσι άλλες εξαφανίζονται. Δεν είδα κανέναν να παραπονιέται που οι γυναίκες δεν ξέρουν να διορθώνουν ρούχα και πλέον τα πετάμε ή τα δίνουμε έξω να τα φτιάξουμε.
Τώρα ξοδεύουν οπότε δεν πειράζει.
Δεν είδα πολλούς να παραπονιούνται που τώρα πληρώνουμε για να μπούμε σε μια παραλία! Όχι να χρησιμοποιήσουμε ξαπλώστρες, απλά να μπούμε! Που μαγαζιά πιάνουν χώρους εκεί και απαιτούν 5-10 € για την είσοδο…
Η εξέλιξη είναι καλή. Όταν ο κόσμος συνειδητοποιεί ότι πλέον έχει την δυνατότητα να μην πληρώνει κάποια πράγματα τότε είναι κακή…
Μπορεί π.χ. κάποιος να έχει ένα ιστολόγιο και να μοιράζεται τις σκέψεις του ή ειδήσεις δωρεάν, άλλος να μοιράζεται τη μουσική του με τον κόσμο επειδή έτσι του αρέσει, κ.ο.κ….
Κάποιοι λένε ότι τη μουσική ή την πληροφόρηση πρέπει να τα πληρώνουμε. Εμείς λέμε όχι. Όποιος θέλει ας πάρει εφημερίδα, εξάλλου αυτή ποτέ δεν αντικαθίσταται – όποιος τη διαβάζει ξέρει γιατί. Αλλά πού το κακό να υπάρχουν portals, φόρα, sites, να ενημερώνεται ο κόσμος; Ίσα – ίσα που σ’ αυτά η ενημέρωση πολλές φορές είναι πιο άμεση και ανόθευτη. Βέβαια κι εκεί υπάρχουν διαφημίσεις,  οπότε είναι μεν δωρεάν αλλά όχι και χωρίς κέρδος. Μπορεί πάλι, αυτό που σε μας προσφέρεται δωρεάν  να το έχουν ακριβοπληρώσει άλλοι νωρίτερα ή θα το κάνεις εσύ αργότερα.
Αγοράζεις π.χ την ξυριστική μηχανή και παίρνεις δωρεάν τα τέσσερα ανταλλακτικά ξυραφάκια. Όταν πας όμως να τα αγοράσεις μόνα τους κοστίζουν ακριβότερα από το αρχικό πακέτο.
Σου χαρίζουν, στα καταστήματα καλλυντικών, μπουκαλάκια  με αρώματα και καλλυντικά για να στα πάρουν αργότερα όταν θα αγοράσεις στην κανονική, και πανάκριβη φυσικά, συσκευασία.
Στις υπεραγορές η προώθηση των προϊόντων περιλαμβάνει το κλασικό δόλωμα: 2-3 προϊόντα με πολύ μεγάλη έκπτωση ή συσκευασίες 1+1 δώρο. Αυτά έχουν βέβαια κάποιο κόστος αλλά «δωρίζοντας» μερικά θα προσελκύσουν πελάτες που θα αγοράσουν πολύ περισσότερα.
Για το ίντερνετ; Είναι λένε ένας ατελείωτος ιστός παροχής δωρεάν πληροφορίας  και γνώσης. Όμως ξεχνάμε και κάτι. Από το “πουθενά”  πληρώνουμε 20€ το μήνα ή αλλιώς 250€ το χρόνο συνδρομή.  ΟΚ, χρειάζεται να συντηρηθούν δίκτυα κλπ., κλπ., αλλά τζάμπα δεν είναι.
Σε μια κοινωνία όπου τα πάντα εμπορευματοποιούνται και δημιουργούμε νέες ανάγκες συνέχεια, καλό είναι να κάνουμε ένα βήμα πίσω. Μπορεί να είναι κλοπή το να «κατεβάζεις» μουσική  τσάμπα αλλά για σκεφτείτε: Δεν είναι κλοπή να δώσεις 18€ να πάρεις το
CD; Θα έπαιρνες όσα κατέβαζες ή απλά τώρα ακούς κάτι που ποτέ δεν θα έδινες χρήματα γι’ αυτό; Και μην είστε σίγουροι ότι η μουσική χάνει τόσο πολύ γιατί το διαδίκτυο έχει απίστευτα μεγαλύτερη διείσδυση στο κοινό και κάτι που θ’ αγόραζαν 10 τώρα μπορεί να το ακούν 1000 κι από αυτούς θα αγοράσουν 50.Τελικά δεν είναι κλοπή που “με τη βία” μας έβαλαν να πληρώνουμε κινητό, internet, την παραλία και τόσα άλλα;

Θα μου πείτε πως αν δεν θέλεις δεν παίρνεις.  Αλλά αν δεν έχεις, σίγουρα δεν παίρνεις… Ξέρετε ότι κάτι τέτοιο είναι αδύνατο. Έτσι είναι αδύνατο να γυρίσουμε πίσω στα «δωρεάν» που λέμε.
Συμπέρασμα: Τελικά τίποτα ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να προσφέρεται  και ΔΕΝ προσφέρεται ΔΩΡΕΑΝ. Το δωρεάν είναι ΥΠΟΠΤΟ. από το: “Ταξίδι με τη γλώσσα” 

Κατηγορία Σχόλια | 5 Σχόλια »

Αθωώθηκε η Στέλλα Πρωτονοταρίου

22 Ιανουαρίου 2010 από

Κατηγορούνταν επειδή έκανε εθελοντικά μαθήματα σε παιδιά μεταναστών

Αθώες έκρινε το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθήνας τους δασκάλους Στέλλα Πρωτονοταρίου και Ντενάντα Καρκάλο, που κατηγορούνταν για παράνομη παραχώρηση σχολικού χώρου. Πιέσεις από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για τη διακοπή των εξωσχολικών μαθημάτων παιδιών μεταναστών είπε ότι δέχθηκε ο μηνυτής.

Ο εισαγγελέας πρότεινε την απαλλαγή τους, τονίζοντας: “Δυστυχώς καλούμαι να υποστηρίξω ένα κατηγορητήριο το οποίο δεν υποστηρίζεται από πραγματικά περιστατικά. Δεν διακρίνω την ελάχιστη ένδειξη μη νομιμότητας της πράξης των δύο κατηγορουμένων. Σε βάρος του προσωπικού της χρόνου ξεκίνησε μια δραστηριότητα για τα παιδιά. Αν κάποιος διαχωρίζει τα παιδιά σε ελληνόπουλα και αλβανόπουλα είναι προσωπικό του πρόβλημα”.

Η δίκη διεξήχθη σε μια αστυνομοκρατούμενη αίθουσα, καθώς ο μηνυτής και νυν διευθυντής του 132ου Δημοτικού Σχολείου δήλωσε ότι απειλείται η ζωή του.

“Μου έδωσαν προφορικές εντολές για τις όποιες δεν με κάλυψαν και βρέθηκα εκτεθειμένος. “Αν δεν μπορείς να μας διασφαλίσεις ότι θα καταργηθεί το πρόγραμμα, μπορεί να παραιτηθείς τώρα και να στείλουμε κάποιον άλλο στη θέση σου”, μου είπαν. Έτσι, σταμάτησα τα μαθήματα και τώρα με θεωρούν φασίστα και ακροδεξιό”, κατέθεσε ο μηνυτής Εμμ. Γιουτλάκης, επιχειρώντας να δικαιολογήσει τη διακοπή των εθελοντικών μαθημάτων.

Ο κ. Γιουτλάκης κατονόμασε τον πρώην γ.γ. του υπουργείου Παιδείας το 2007, Δημ. Πλατή. “Η εντολή μου δόθηκε στο όνομα της Ελληνικής Δημοκρατίας και την ακολούθησα. Έκανα λάθος, έπρεπε να είχα παρατηθεί” δήλωσε.

Όσο για τις δύο κατηγορούμενες, ζήτησε την αθώωσή τους, σημειώνοντας πως “κανείς δεν ωφελήθηκε ούτε υπέστη βλάβη” από τα επίμαχα φροντιστηριακά μαθήματα.

Κατηγορία ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | 5 Σχόλια »

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

22 Ιανουαρίου 2010 από

Εισαγωγή στα διδασκαλεία Όλα τα θέματα εξετάσεων 2000-2009

Οροι φοίτησης, Εγγραφές, άδειες, μετεγγραφές. Δείτε όλες τις πηροφορίες από την ΑΛΦΑΒΗΤΑ εδώ: http://www.alfavita.gr/ank_b/ank26_12_917.php

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.

ΓΙΑ ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΑ

ΑΘΗΝΩΝ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ-ΠΑΤΡΩΝ-ΡΕΘΥΜΝΟΥ-ΑΙΓΑΙΟΥ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Τηλέφωνα: 210.3442052, 210.3442050

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ  26ης, 27ης, 28ης  ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ  2010

Α. ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  1.    ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ  ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ:                             

Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2010

                                                                                             

 Ώρα προσέλευσης υποψηφίων: 17.00 μ.μ.

                                                                                             

Ώρα έναρξης διαγωνισμού:         18.00 μ.μ.

2.    ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ:                    

Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2010                                                                                              

Ώρα προσέλευσης υποψηφίων: 9.30 π.μ.                                                                                             

Ώρα έναρξης διαγωνισμού:        10.00 π.μ.

3.    ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ:                         

Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2010

                                                                                             

Ώρα προσέλευσης υποψηφίων: 9.30 π.μ.                                                                                              

 Ώρα έναρξης διαγωνισμού:        10.00 π.μ.

 

Η διάρκεια της εξέτασης είναι τρεις (3) ώρες.

Β.  ΧΩΡΟΙ  ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Οι εξετάσεις θα διεξαχθούν ταυτόχρονα στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Πάτρα, Ρέθυμνο, Ρόδο και Αλεξανδρούπολη.

1.         Στην Αθήνα οι εξετάσεις θα διεξαχθούν στα Αρσάκεια Σχολεία Ψυχικού

ΑΡΣΑΚΗ 1, ΨΥΧΙΚΟ  Τ.Κ. 154 52

ΤΗΛ.: 210-6755107

2.         Στη Θεσσαλονίκη οι εξετάσεις θα διεξαχθούν στο συγκρότημα των 2ου, 4ου και 15ου Δημ. Σχολείων Καλαμαριάς.

                 ΠΑΠΑΓΟΥ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΔΟΥ, ΘΕΣ/ΝΙΚΗ  Τ.Κ. 551 31

                 ΤΗΛ. 2310-411743 (2ο Δ.Σ.), 2310-411500 (4ο Δ.Σ.), 2310-418716 (15ο Δ.Σ.)

3.         Στα Ιωάννινα οι εξετάσεις θα διεξαχθούν στα Αμφιθέατρα Α1 και Α2 του Π.Τ.Δ.Ε. της Σχολής Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ, 451 10 ΙΩΑΝΝΙΝΑ

                 ΤΗΛ.: 26510-05790, 26510-05791

4.         Στην Πάτρα οι εξετάσεις θα διεξαχθούν στο 2ο  Δημοτικό Σχολείο Πατρών (Στρούμπειο)

ΜΑΙΖΩΝΟΣ 26 – ΠΑΤΡΑ

ΤΗΛ. 2610-274185

5.         Στο Ρέθυμνο οι εξετάσεις θα διεξαχθούν στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου.

Δρακοντοπούλων 1, 74100 ΡΕΘΥΜΝΟ

ΤΗΛ. 28310-55877, FAX 28310-29296

6.         Στη Ρόδο οι εξετάσεις θα διεξαχθούν στo κτήριο της Παλαιάς Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ρόδου στους χώρους του οποίου στεγάζονται οι αίθουσες των δύο Διδασκαλείων Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. και Π.Τ.Δ.Ε. και στην αίθουσα της ΣΤ’ τάξης του 1ου Πειραματικού Σχολείου Ρόδου ακριβώς δίπλα. Οι αίθουσες των Διδασκαλείων βρίσκονται στο 2ο όροφο του κτηρίου.

                 ΠΛΑΤΕΙΑ Ι. ΖΙΓΔΗ, ΡΟΔΟΣ

                 ΤΗΛ. 22410-99290, FAX 22410-99291

7.         Ο διαγωνισμός στην Αλεξανδρούπολη θα διεξαχθεί στο Εξεταστικό Κέντρο Αλεξανδρούπολης με έδρα το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, στο Αμφιθέατρο, στο Αμφιθέατρο ΠΡΟΚΑΤ και στο Αμφιθέατρο ΚΑΡΑΘΕΟΔΩΡΗ της Σχολής Επιστημών της Αγωγής του ΔΠΘ.

                ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΝΕΑ ΧΙΛΗ, 68 100 ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

                              ΤΗΛ.: 25510 – 30023, 25510 – 30028

Οι υποψήφιοι θα έχουν μαζί τους το Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας και δύο στυλό διαρκείας, χρώματος μπλε.

Κατηγορία ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | 5 Σχόλια »

Παρουσίαση ψηφιακής βιβλιοθήκης ΚΘΒΕ

22 Ιανουαρίου 2010 από

  Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος εγκαινιάζει στο φουαγιέ του Βασιλικού Θεάτρου την Ψηφιακή Βιβλιοθήκη του, ένα χώρο ιδιαίτερης αισθητικής, οι επισκέπτες του οποίου θα έχουν ψηφιακή πρόσβαση στο Αρχείο Παραστάσεων του Κ.Θ.Β.Ε. και στην πλούσια συλλογή από ντοκουμέντα και έργα τέχνης που περιλαμβάνει.

Η πρόσβαση στα πολιτιστικά τεκμήρια του θεάτρου θα γίνεται από τους υπολογιστές που εγκαταστάθηκαν στο χώρο, μέσα από τη Διαδραστική Εφαρμογή Ανάδειξης του Πολιτιστικού Αποθέματος του Κ.Θ.Β.Ε, που δημιουργήθηκε γι’ αυτό το σκοπό. Η Διαδραστική Εφαρμογή μπορεί να απαντήσει κάθε αναζήτηση των επισκεπτών σχετικά με την ιστορία του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Συγκεκριμένα, επιτρέπει την πρόσβαση και την αναζήτηση σε 776 παραγωγές και συμπαραγωγές του ΚΘΒΕ από το 1961 μέχρι σήμερα και σε 67.985 ψηφιακά αρχεία που σχετίζονται μ’ αυτές.

Κατηγορία ΒΙΒΛΙΟ-ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ | 5 Σχόλια »

Τα ΄Απαντα του Πλάτωνα (Βενετία 1513) έκδοση του Μανούτιου σε δημοπρασία στην Αθηνα πουλήθηκε 53100 €

21 Ιανουαρίου 2010 από

Ένα εξαιρετικό αντίτυπο της πρώτης έκδοσης των έργων του Πλάτωνα περιλαμβάνεται στην προσεχή δημοπρασία του οίκου «Π. Βέργος».

Τα άπαντα του Πλάτωνα τυπώθηκαν για πρώτη φορά το 1513 στη Βενετία από τον διάσημο τυπογράφο ελληνικών κειμένων ΄Αλδο Μανούτιο. Τη φιλολογική επιμέλεια της έκδοσης είχε ο Κρητικός λόγιος Μάρκος Μουσούρος που θεωρείται από πολλούς ως ο κορυφαίος ελληνιστής της εποχής του. Ο ΄Αλδος εξασφάλισε για τις ανάγκες της έκδοσης τα καλύτερα σωζόμενα χειρόγραφα των πλατωνικών διαλόγων και το αποτέλεσμα ήταν αντάξιο του μεγάλου φιλοσόφου. Η έκδοση των απάντων του αποτέλεσε σταθμό στην ιστορία των γραμμάτων της Αναγέννησης. Το αντίτυπο της δημοπρασίας έχει δεθεί στην Αγγλία γύρω στα 1800 και διατηρείται σε αρίστη κατάσταση.

Στην ίδια δημοπρασία προσφέρθηκεμεταξύ άλλων ένα αντίτυπο της Φυσικής του εθνομάρτυρα Ρήγα Βελεστινλή (Βιέννη 1790), σπάνια χειρόγραφα και επιστολές (του Θ. Κολοκοτρώνη, του βασιλιά της Βαυαρίας Λουδοβίκου Α΄, του Βίκτωρος Ουγκώ, του Αλέξανδρου Δουμά, του Γεωργίου Αβέρωφ, του Γιάννη Ρίτσου, κ.ά.), καλλιτεχνικές αφίσες των αρχών του 20ού αιώνα (του Νικηφόρου Λύτρα, του Παύλου Μαθιόπουλου και του Νικολάου Λύτρα) και μοναδικά δοκίμια ελληνικών χαρτονομισμάτων του 19ου αιώνα προερχόμενα από τα αρχεία των εταιρειών που είχαν αναλάβει την εκτύπωσή τους.

Κατηγορία Γενικά | 5 Σχόλια »

Δασκάλα σε δίκη για μάθημα σε αλλοδαπούς

21 Ιανουαρίου 2010 από

Την ώρα που πολλοί εξακολουθούν να αντιδρούν με σκεπτικισμό για το αν θα πρέπει να δοθεί ελληνική ιθαγένεια στα παιδιά των μεταναστών που ζουν στην Ελλάδα, αρχίζει στην Αθήνα η δίκη της δασκάλας που απλώς τους έδωσε την ευκαιρία να μάθουν και τη δική τους γλώσσα. Πρόκειται για τη Στέλλα Πρωτονοταρίου, πρώην διευθύντρια του 132ου Δημοτικού Σχολείου, που δικάζεται αύριο γιατί παραχωρούσε «παράνομα» χώρο του σχολείου για μαθήματα αλβανικής γλώσσας.

Πρόκειται για εθελοντικά μαθήματα που γίνονταν τις απογευματινές ώρες σε παιδιά αλλά και γονείς, με στόχο την ομαλή ένταξη όλων στη σχολική κοινότητα αλλά και την καταπολέμηση του καθημερινού φαινομένου πολλαπλών και συνεχών απουσιών των μαθητών. Στο πρόγραμμα για τους γονείς, στους οποίους διδασκόταν η ελληνική γλώσσα, συμμετείχαν 150 άτομα που επεδίωκαν να μπορέσουν να βοηθούν τα παιδιά τους περισσότερο στο διάβασμα και βέβαια να εμπλακούν στη σχολική δραστηριότητα.

Τα μαθήματα μητρικών γλωσσών αποσκοπούσαν στη βελτίωση της γλωσσικής ικανότητας των αλλοδαπών μαθητών και στην καλύτερη σχολική τους επίδοση, σύμφωνα με τα επιστημονικά πορίσματα και τις πρακτικές που εφαρμόζονται στις χώρες της Ε.Ε.

Αντί η κ. Πρωτονοταρίου να εισπράξει τα εύσημα για όλα αυτά, εισέπραξε μια μήνυση και μια μετάθεση. Μοναδικός μάρτυρας κατηγορίας ο διάδοχός της στη διεύθυνση του σχολείου Εμμ. Γιουτλάκης. Είναι δε εντυπωσιακό ότι κατηγορείται μόνο για τα αλβανικά και όχι για τα αραβικά τα οποία επίσης δίδασκε στα παιδιά…

Σύμφωνα μάλιστα με ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων του 132ου Δημοτικού Σχολείου, που τάσσεται υπέρ της δασκάλας, οι δράσεις αυτές είχαν εγκριθεί και χρηματοδοτηθεί στο πλαίσιο του προγράμματος Ολυμπιακής Παιδείας και συνεχίστηκαν μετά το πέρας του προγράμματος σε εθελοντική βάση. «Είναι αυτονόητο ότι τέτοιες πρωτοβουλίες επηρεάζουν θετικά το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού. Εξάλλου η επί της ουσίας διαπολιτισμική προσέγγιση στον χώρο του σχολείου εφοδιάζει τα παιδιά μας με αξίες, εμπειρίες και δεξιότητες πολύτιμες για τη μετέπειτα ζωή τους», αναφέρει ο Σύλλογος.

Στο ίδιο κλίμα και η ανακοίνωση των δασκάλων του σχολείου στην οποία αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι οι εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που εφαρμόστηκαν συναποφασίστηκαν και καλεί «όλους όσοι αγωνίζεστε για μια καλύτερη εκπαίδευση» να παρευρεθούν στη δίκη.

Γι’ αυτόν τον λόγο και εκφράζοντας την αλληλεγγύη της, η Διδασκαλική Ομοσπονδία κήρυξε δίωρη διευκολυντική στάση εργασίας για τους εκπαιδευτικούς του λεκανοπεδίου και 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση για το 132ο Δημοτικό.

Κατηγορία ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | 5 Σχόλια »

ΠΑΖΑΡΙ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΛΑΥΘΜΩΝΟΣ

19 Ιανουαρίου 2010 από

Για 15η συνεχή χρονιά διοργανώνεται το Παζάρι Βιβλίου, μία μεγάλη γιορτή γνωριμίας με το βιβλίο από τον Σύνδεσμο Εκδοτών Βιβλίου και υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων.Πληροφoρίες
ΠΟΥ:
ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΛΑΥΘΜΩΝΟΣΠΟΣΟ, ΠΟΤΕ:15 – 24 Ιανουαρίου, καθημερινά 10:00 – 21:45

Κατηγορία ΒΙΒΛΙΟ-ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ | 5 Σχόλια »

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΔΩΡΕΑΝ ΒΙΒΛΙΑ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ!

16 Ιανουαρίου 2010 από

Όλο και περισσότερα ελληνικά βιβλία γίνονται διαθέσιμα δωρεάν καθημερινά στο Ίντερνετ για κατέβασμα σε υπολογιστή ή συσκευές ανάγνωσης (e-book readers), που κάνουν τα πρώτα τους δειλά βήματα στην αγορά
Αν μπει κανείς στην ηλεκτρονική διεύθυνση του αμερικανικού οργανισμού Ρroject Gutenberg και επιλέξει την ελληνική γλώσσα, θα βρεθεί μπροστά σε μια έκπληξη. Περίπου εκατό ελληνικούς τίτλους, ελεύθερους από πνευματικά δικαιώματα, μπορεί κανείς να επιλέξει με ένα κλικ, να τους ανοίξει και να διαβάσει ή να τους αποθηκεύσει στον υπολογιστή του για να διαβάσει αργότερα. Να διαβάσει δηλαδή ολόκληρα βιβλία στην οθόνη του. Αρχαίους συγγραφείς, κατ΄ αρχάς: Αριστοφάνη («Βάτραχοι», «Εκκλησιάζουσες», «Λυσιστράτη», «Όρνιθες»), Αριστοτέλη («Ηθικά Νικομάχεια», «Μικρά Φυσικά», «Περί ψυχής»), Ευριπίδης («Άλκηστις», «Ανδρομάχη», «Ηλέκτρα», «Ιφιγένεια εν Αυλίδι», «Ίων», «Κύκλωψ»), Αισχύλος («Επτά επί Θήβας»), τα Άπαντα του Λουκιανού σε μετάφραση Ιωάννη Κονδυλάκη.
Υπάρχουν όμως και έργα της νεώτερης ελληνικής λογοτεχνίας: ο «Λουκής Λάρας» του Δημητρίου Βικέλα, τα «Συριανά διηγήματα», αλλά και η «Πάπισσα Ιωάννα» του Εμμανουήλ Ροΐδη- στην έκδοση του Βασιλείου με προλεγόμενα Αρίστου Καμπάνη-, το «Φθινόπωρο» του Κωνσταντίνου Χατζόπουλου, η «Κερένια κούκλα» του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου. Κάποια δεν είναι ακόμα ελεύθερα δικαιωμάτων, όπως η «Νέα γυναίκα» (δράμα εις πράξεις τέσσαρας) της Καλλιρόης Παρέν και ο «Γήταυρος», δράμα του Ρήγα Γκόλφη. Το Gutenberg εφιστά πάντως την προσοχή στον αναγνώστη ότι τα βιβλία αυτά είναι ελεύθερα δικαιωμάτων στις ΗΠΑ και ότι θα πρέπει να ελέγχει τι συμβαίνει στη χώρα του. Η συγκεκριμένη ιστοσελίδα είναι ίσως η πιο δημοφιλής διεθνώς στον χώρο του βιβλίου και προσφέρει 30.000 δωρεάν τίτλους. Αν αναλογιστούμε ότι τον τελευταίο μόνο μήνα οι επισκέπτες κατέβασαν από αυτή δύο εκατομμύρια βιβλία (με πρώτα αυτά του Μαρκ Τουέιν!) αντιλαμβανόμαστε τη δύναμη που αποκτά το Ίντερνετ, με γρήγορους ρυθμούς, και στον χώρο του βιβλίου.
Αλλά το Ρroject Gutenberg είναι μία μόνο από τις ιστοσελίδες που προσφέρουν- και- ελληνικά βιβλία. Γνωστό στους μυημένους είναι και το Scribd, μια ιστοσελίδα που τον περασμένο μήνα δέχθηκε 60 εκατομμύρια επισκέψεις! Η ιδιαιτερότητά της είναι ότι αποτελεί πλατφόρμα στην οποία η ανάγνωση στην οθόνη γίνεται πάρα πολύ φιλική. Διαβάζει κανείς, με άλλα λόγια, τα βιβλία όπως ακριβώς είναι σελιδοποιημένα και τυπωμένα, από το εξώφυλλο μέχρι την τελευταία σελίδα. Εδώ τα ελληνικά βιβλία είναι περισσότερα από διακόσια. Τα πράγματα ως προς τα δικαιώματα είναι θολά, αφού δεν βρίσκει κανείς μόνον αρχαίους συγγραφείς ή Καβάφη, αλλά και πολλούς σύγχρονους, από τη «Φρουτοπία» του Ευγένιου Τριβιζά μέχρι τη «Μαφάλντα» σε ελληνική μετάφραση (με 2.300 αναγνώσεις ώς τώρα), και από βιβλία του Αρκά, μέχρι τους «Δέκα μύθους για την ελληνική γλώσσα» του Γιάννη Χάρη.
Σε άλλους συγγραφείς και ποιητές, όπως ο Καζαντζάκης και ο Ελύτης, για τους οποίους παλιότερα «ΤΑ ΝΕΑ» είχαν σημειώσει ότι μπορούσε κανείς να τους διαβάσει ηλεκτρονικά στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, τώρα αναγράφεται, όταν κανείς δοκιμάσει να τους ζητήσει, ότι δεν μπορούν να διαβαστούν γιατί τα έργα τους δεν είναι ελεύθερα δικαιωμάτων!  Στις ΗΠΑ, έρευνες δείχνουν ότι ένας στους οκτώ χρήστες του Ίντερνετ κατέβασε ένα τουλάχιστον βιβλίο στον υπολογιστή του τον τελευταίο χρόνο, ενώ ειδικοί διατείνονται ότι σύντομα τα smart phones θα υπερκεράσουν τα e-readers, αφού δεν χρειάζεται να αγοράσει κανείς άλλη συσκευή για να διαβάσει εκτός από το κινητό του τηλέφωνο. Ήδη προσφέρονται βιβλία για το iΡhone της Αpple, όχι όμως στα ελληνικά.

Διαβάστε εδώ ολόκληρο το βιβλίο “33” της Αλεξάνδρας Λύτρα  από το http://www.booksinfo.gr/

Κατηγορία Γενικά | 5 Σχόλια »

« Παλιότερα άρθρα Επόμενα άρθρα»