ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Συνδεθείτε με τις παρακάτω σχετικές ιστοσελίδες) Δημοτικό Σχολείο Φρενάρου Εργασίες μαθητών σε power point με θέμα το νερό, τη μικρασιατική καταστροφή, τους αυτόχθονες λαούς, τον Ευγένιο Τριβιζά κ.λπ. 11ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου Στην περιοχή αυτή θα βρείτε υλικό που έχουν δημιουργήσει οι εκπαιδευτικοί του σχολείου. Πρόκειται για παρουσιάσεις του Power Point, ιδέες για τους εορτασμούς των εθνικών επετείων, εργασίες που αφορούν στην περιβαλλοντική εκπαίδευση, την τοπική ιστορία, συνθετικές εργασίες, φύλλα εργασίας για το μάθημα της Φυσικής, παιχνίδια κ.λπ. 36ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου - Σπάρτη, η τέχνη της αρχαϊκής εποχής, περιβάλλον, Β Παγκόσμιος Πόλεμος κ.λπ. Η εξέγερση του Πολυτεχνείου 1ο Δημοτικό Σχολείο Καρπάθου "Ποτίδαιον" - νέες μέθοδοι διδασκαλίας; βίντεο για τη μάχη των Θερμοπυλών e-selides.gr - Εκπαιδευτικές ταινίες Νηπιαγωγείο Αγ. Μηνά ΝεοχωρίουΤο Νηπιαγωγείο Αγ. Μηνά - Νεοχωρίου υλοποίησε ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα για την Ελιά Υλικό για το νηπιαγωγείο Ματιά - Κατασκευές ΣΧΕΔΙΑΣτις σελίδες αυτές θα μπορείτε να βρείτε μια χρήσιμη συλλογή με φύλλα δραστηριοτήτων που καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος από τη διδακτέα ύλη του σχολείου. Εκτυπώνονται εύκολα, για να μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε στην τάξη σας. Πλίνθοι και κέραμοιΓλώσσα, μαθηματικά και διάφορα Ολοήμερο νηπιαγωγείοΟδηγός Νηπιαγωγού. Εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί. δημιουργικά περιβάλλοντα μάθησης Ολυμπιακή Παιδεία - Εκπαιδευτικό υλικό ΠΑΙΔΙΚΑ - Ελεύθερα εκτυπώσιμες παιδικές δραστηριότητες ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ - Τα παιδία παίζει... - Παιδικά παιχνίδια, προσχολικά, παραμύθια κλπ Ασκήσεις on-lineΟ δικτυακός τόπος "Ασκήσεις on-line" αποτελεί τμήμα του εκπαιδευτικού κόμβου Ελληνική Πύλη Παιδείας και παρέχει εκπαιδευτικό υλικό που απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Βυζαντινή ζωγραφική 4o ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΕΡΟΙΑΣ " ΤΟ ΣΠΟΡΑΚΙ ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ" Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Σαπών Δείτε τις εργασίες του σχολείου Δημοτικό σχολείο Πατρίδας - Πιλοτικό πρόγραμμα εφαρμογής ευέλικτης ζώνης με θέμα το "Φθινόπωρο" Ενταξη παιδιών παλιννοστούντων και αλλοδαπών στο σχολείο Παρουσίαση υλικού νηπιαγωγείου Εκπαίδευση ΜουσουλμανοπαίδωνΤο Πρόγραμμα «Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων» ετοίμασε νέα βιβλία για το δημοτικό και το γυμνάσιο, κατάλληλα για τα παιδιά της Μειονότητας Θωμάς Αριστείδης-ΔάσκαλοςΠλήθος ασκήσεων για όλες τις τάξεις του δημοτικού και για τα περισσότερα μαθήματα Η ευέλικτη ζώνη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευσηΠαιδαγωγικό ινστιτούτο. Αντιπροσωπευτικές εργασίες μαθητών Σχολικό έτος 2003 - 2004 Παιδεία ομογενώνεργαστήριο διαπολιτισμικών και μεταναστευτικών μελετών. Διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας Παίζω και μαθαίνωΓειά σας !!Είμαι ο Ηρακλής και ζω σε ένα μικρό χωριό τη Μυρμηγκούπολη. Παιχνίδια και πολλά άλλα. Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας Προσχολική αγωγήΗ σελίδα αυτή δημιουργήθηκε με αφορμή το σεμινάριο της εισαγωγικής επιμόρφωσης Νηπιαγωγών ΠΕ60 στο 2ο ΠΕΚ Αθήνας το Δεκέμβριο του 2006 Παιδαγωγικό Ινστιτούτο: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ (Συμπιεσμένη μορφή των λογισμικών για αντιγραφή σε CD) Μαθαίνω την αλφαβήταΠαιχνίδι με τα γράμματαΜαθαίνω να κάνω πρόσθεσηΜαθαίνω την προπαίδεια ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ – ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ Το μυστηριώδες νησί Οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος Μαθαίνω τους νομούς της Ελλάδας Νομοί και πρωτεύουσες της Ελλάδας Μαθαίνω τα βουνά της Ελλάδας Οι Γεωγραφικοί όροι της ξηράς Βρείτε στην εικόνα το γεωγραφικό όρο που σας ζητείται ! Γλωσσάρι γεωγραφικών όρων της ξηράς Δείτε στην οθόνη και διαβάστε την ερμηνεία κάθε γεωγραφικού όρου ! Οι Γεωγραφικοί όροι της θάλασσας Βρείτε στην εικόνα το γεωγραφικό όρο που σας ζητείται! Η γέννηση των Ηπείρων Δείτε πώς δημιουργήθηκαν οι Ήπειροι πριν πολλά εκατομμύρια χρόνια ! Οι λιθοσφαιρικές πλάκες της Γης Γιατί γίνονται τόσοι πολλοί σεισμοί σε ορισμένα μέρη του κόσμου αλλά και στην Ελλάδα; Η απάντηση εδώ ! Η κίνηση των λιθοσφαιρικών πλακών της Γης Πώς δημιουργούνται τα ηφαίστεια αλλά και τα ηφαιστειογενή νησιά; Η απάντηση εδώ! Το εσωτερικό της Γης Τι κρύβει η Γη στο εσωτερικό της; Η απάντηση εδώ ! Οι Σεισμοί στην Ελλάδα Πού και πότε έγιναν ισχυροί σεισμοί στην Ελλάδα; Η απάντηση εδώ ! Ο σεισμογράφος Πώς λειτουργεί ο σεισμογράφος; Η απάντηση εδώ ! Παιχνίδι ερωτήσεων με χρονομέτρηση Απαντήστε σωστά και γρήγορα στις 15 ερωτήσεις γεωγραφίας ! Παιχνίδι ερωτήσεων πολ/πλών επιλογών Επιλέξτε τη σωστή απάντηση στην καθεμιά ερώτηση γεωγραφίας ! Παγκόσμιος χάρτης, άτλαντας, αρχαίοι χάρτες, χώρες Στο χώρο αυτό θα βρείτε διάφορους χάρτες καθώς και τον παγκόσμιο Ατλαντα με χρήσιμες πληροφορίες για όλες τις χώρες του κόσμου. ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ-Nέες αποικίες των Ελλήνων/ΙΣΤΟΡΙΑ Δ' Ταξίδι στην αρχαία Ελλάδα Περσικοί πόλεμοι Ολη η ιστορία σε μία φωτογραφία Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία παρακμάζει (Α΄ μέρος) - βιντεάκι ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Ετήσιο θεματικό ημερολόγιο δημοτικού, προγραμματισμός και βασικά θέματα οργάνωσης και νομοθεσίας Φ.Α. του Κατσικαδέλη Μιχαήλ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΑ Ο Πρασινοσκούφης Η διώρυγα του Παναμά ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ GREENPEACE - Μαζί μπορούμε να αλλάξουμε τον κόσμο Ονομασίες πουλιών Ενέργεια και περιβάλλον - Εκπαιδευτικό πρόγραμμα Το δάσος - Εκπαιδευτικό πρόγραμμα Μια σταγονοπαρέα στη λίμνη μας - Περιβαλλοντική εκπαίδευση Φτιάξε τη λέξηΒάλτε τα γράμματα στη σωστή θέση, φτιάξτε τη λέξη και ακούστε την Εργασίες δημοτικού on-line του Τάσου Ανδριανόπουλου Υλικό δημοτικού από το μαθηματικό Δημήτρη Ποιμενίδη Παιδικές κατασκευές, χειροτεχνίες μαθητών νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων Φύλλα εργασιών Στις σελίδες αυτές θα μπορείτε να βρείτε μια χρήσιμη συλλογή με φύλλα δραστηριοτήτων που καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος από τη διδακτέα ύλη του σχολείου. Εκτυπώνονται εύκολα, για να μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε στην τάξη σας. Εργασίες για τα μαθήματα του δημοτικού, γλώσσα, μαθηματικά, ιστορία Βοηθήματα για τη διδασκαλία της γλώσσας Βοηθήματα για τη διδασκαλία των μαθηματικών Υλικό για μαθησιακές δυσκολίες, παρουσίαση μαθηματικών α, γ και ε τάξης, φυσικών ε και στ τάξης, επιπλέον παρουσιάσεις, του Χαράλαμπου Γούτσου Διδακτικό υλικό για τη διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας Εκπαιδευτικές εφαρμογές, του Κοσμά Αθανασιάδη

ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΙΗΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ, ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΕΡΓΩΝ, ΚΡΙΤΙΚΕΣ Ευρετήριο Ποιητών Αλφαβητικά: Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω από: ekebi.gr ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ: Από τον 18ο αιώνα μέχρι το 1935 Σύγχρονοι έλληνες συγγραφείς Από: ekebi.gr --------------------
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΑΝΔΡΕΑ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΝΙΚΗΦΟΡΟ ΒΡΕΤΤΑΚΟ
---------------------
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΑΓΓΕΛΟ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟ
--------------------- ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΝΙΚΟ ΓΚΑΤΣΟ

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΜΑΘΗΣΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΥΛΕΣ Cordis κόμβος e Telescope Science news Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης Ελληνική Βιβλιογραφική Πύλη Τα νέα της επιστήμης στο διαδίκτυο Βικιπαίδεια: η Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΑ Ινστιτούτο Ερευνών Ανατολικού Αιγαίου Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών Ίδρυμα Μελετών Λαμπράκη Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεματικής Ελληνικό Ινστιτούτο Χρηματοοικονομίας και Λογιστικής Ινστιτούτο Εκπαίδευσης και Επαγγελματικού Προσανατολισμού Τεχνική Στήριξη των Πληροφοριακών Συστημάτων Σχολικών Μονάδων Βρετανικό ΣυμβούλιοΕλληνοαμερικανική ΈνωσηΙνστιτούτο GoetheΓαλλικό ΙνστιτούτοΙσπανικό Ινστιτούτο CervantesΙταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ Εύδοξος Astrovox Αστρονοaμία LunarSAT Μυστήρια Ίδρυμα Ευγενίδου Εικονικό Εργαστήριο Ελληνική Αστρονομία Πλανητάριο Θεσσαλονίκης Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ελληνική Αστρονομική Εταιρεία Λογισμικό για ηλιακά συστήματα Η Ερασιτεχνική Αστρονομία στην Ελλάδα Ινστιτούτο Αστρονομίας και Αστροφυσικής Λογισμικό για Αστρονομία και Μετεωρολογία astronomia.gr ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ Ανθρωπολογική Εταιρεία Ελλάδος Ελληνική Ανθρωπολογική Εταιρεία Εξέλιξη: Η νέα αντιπαράθεση ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ Αρχαιολογία Αρχαία Μεσσήνη Αρχαία Τεχνολογία Ανασκαφές Δισπηλιού Περιοδικό Αρχαιολογία Τα μάρμαρα του Παρθενώνα Αρχαιολογία της πόλης των Αθηνών Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας Αλφαβητικός κατάλογος αρχαιολογικών χώρων Αρχαιολογικό πρόγραμμα Παλιαμπέλων Κολινδρού ΒΙΟΛΟΓΙΑ Βιολογία Βιολογία on line Βιολογία Λυκείου Ινστιτούτο Παστέρ Ζωολογικό Μουσείο Πανελλήνια Ένωση Βιολόγων Λογισμικό για Βιολογία και Ιατρική Ελληνική Εταιρεία Βιολογικών Επιστημών Περάκη Αλεξάνδρα Συλλόγος Ελλήνων Βιοεπιστημόνων της Αμερικής Ιστοσελίδα Βιολογίας ΓΕΩΛΟΓΙΑ-ΑΛΑΙΟΝΤΟΛΟΓΙΑ Γη Σπήλαιο Σπήλαιο Αλιστράτης Γεωδυναμικό Ινστιτούτο Λογισμικό για τη Γεωλογία Απολιθωμένο δάσος Λέσβου Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Αρχαία Ελλάδα Αρχαία Ολυμπία Δελφοί Νεμέα Ίσθμια Επισκέπτες Ολυμπιακών Αγώνων Χάρτες Ηλεκτρονικοί Χάρτες Παγκόσμια και Ελληνική Γεωγραφία Δυναμικοί Γεωγραφικοί Χάρτες ΟΤΑ Ποτάμια Λίμνες Ακτογραμμή Πεδινά Ημιορεινά Ορεινά Πολύ ορεινά ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ (Ιατρική, ζωολογία, φυτολογία) Mednet HELLAS Υγεία κάθε μέρα Γιατροί του Κόσμου Γιατροί χωρίς σύνορα Βιότοποι Υγροτοποι Ιατρική Εταιρεία Χίου Ινστιτούτο Δασικών Ερευνών Ιατρική Σχολή Θεσσαλονίκης Ιατρική Σχολή Ιωαννίνων ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΡΧΑΙΩΝ Μικρός Απόπλους Χρυσός αιώνας της Αθήνας Αρχαία Ελληνικά Κείμενα ΜΕΛΕΤΕΣ Archive ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Μαθηματικά Μαθηματικά Μάθε Μαθηματικά Εικονικό Εργαστήριο Μαθηματικό Λογισμικό Mathematica Παρών στα Μαθηματικά Η Ελληνική Μαθηματική Πύλη Τα Μαθηματικά είναι αλυσίδα Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία Τομέας Μαθηματικών Μετσοβείου Διαδικτυακός τόπος Μαθηματικών Μαθηματικά και Νέες Τεχνολογίες Τα Μαθηματικά στη Μέση Εκπαίδευση Τμήματα Μαθηματικών στην Ελλάδα Ομάδα Μαθηματικών Δυτικής Αττικής Τα Μαθηματικά στις Γενικές Εξετάσεις 1983-2004 Θαλής και Φίλοι Μαθηματική Φωνή Γεωμετρικός Τόπος Μαθηματικά και άλλα Μηχανή αναζήτησης στα μαθηματικά ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ Μυθολογία ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΔΗΩ Οίκος Μία Γη Ecocrete e-ecology Green peace Ανθρωπος Ασφάλεια Τροφίμων ΣΟΛΩΝ Δίκτυο ενάντια στα μεταλλαγμένα Οικολογική κίνηση Θεσσαλονίκης Πανελλήνιο Δίκτυο Οικολογικών Οργανώσεων Οικολογική Επιθεώρηση Λογισμικό για την Οικολογία Έλληνες Οικολόγοι Χωρίς Σύνορα ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΩΝ ΠΟΤΑΜΟΥ ΠΗΝΕΙΟΥ ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΣΚΙΑΘΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΗΛΙΟΥ ΠΟ.ΦΥ.ΖΩ. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ "ΠΝΟΗ" ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΧΑΝΙΩΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ "Η ΔΗΜΗΤΡΑ" ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Το εικονικό σχολείο Ελληνική παιδαγωγική και εκπαιδευτική έρευνα Η παιδαγωγική της περιβαλλοντικής αγωγής και εκπαίδευσης ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Linuxer e-ακτιβιστές Τεχνολογία Πολυμέσων Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής Ελληνική Εταιρεία Επιστημόνων Η/Υ και Πληροφορικής Ενωση Πληροφορικών Ελλαδας ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Το θέατρο στην Εκπαίδευση Θεατρικό Εργαστήρι Εκπαιδευτικών Νομού Καρδίτσας Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικού Δράματος ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Ιστορία της Τεχνολογίας Τεχνολογικό Πάρκο Εκθετήριο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Αρχαία Τεχνολογία ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Φιλοσοφία Προσωκρατική φιλοσοφία ΦΥΣΙΚΗ Ατλας Η Φυσική στο διαδίκτυο Φυσική στο Δίκτυο Εικονικό Εργαστήριο Εκπαιδευτικοί για τις Φυσικές Επιστήμες Εικονικό Εργαστήριο στη Φυσική - Χημεία - Μαθηματικά H Φυσική και οι Φυσικοί Μαθαίνοντας Φυσική ...ό,τι θέλατε να γνωρίζετε για τα Στοιχειώδη Σωματίδιακαι δεν τολμούσατε να ρωτήσετε! Σύλλογος Φίλων Κ. Καραθεοδωρή Διδασκαλία Φυσικών Επιστημών α εργαστηριακό κέντρο φυσικών επιστημών Πειραιά ΟΜΑΔΑ ΝΕΤΡΙΝΟ http://www.dapontes.gr/ ΧΗΜΕΙΑ Χημικός Το μικρό σχολείο Λογισμικό Χημείας Εικονικό Εργαστήριο Η σελίδα της Χημείας Ένωση Ελλήνων Χημικών Ινστιτούτο Τεχνικής Χημικών Διεργασιών Ινστιτούτο Θεωρητικής και Φυσικής Χημείας ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Πανελλήνιος Ψυχολογικός Σύλλογος Σύλλογος Ελλήνων Ψυχολόγων Ψυχολογική Υποστήριξη H πύλη της Ψυχολογίας Ψυχολόγος

Πώς η λέξη «ΟΚ» καθιερώθηκε παγκοσμίως

19 Φεβρουαρίου 2011 από

Μπλέκεται στην ομιλία μας δεκάδες φορές την ημέρα, παρά το γεγονός ότι έχει πολύ μικρή σημασία. Ο λόγος για  το «ΟΚ» που αποτελεί τη λέξη που χρησιμοποιείται συχνότερα από οποιαδήποτε άλλη και είναι μία από τις πιο αναγνωρίσιμες λέξεις στον κόσμο.

Πώς η λέξη «ΟΚ» καθιερώθηκε παγκοσμίως

Το ΟΚ είναι μία από τις πιο αλλόκοτες εκφράσεις που έχουν επινοηθεί.  Αυτή, όμως, ακριβώς η ιδιομορφία έχει παίξει πολύ μεγάλο ρόλο στην δημοφιλία της.

Μοιάζει παράξενο, γιατί η λέξη μοιάζει και ακούγεται σαν ακρωνύμιο. Την προφέρουμε ΟΚ – η προφορά «οκέι» είναι σχετικά πρόσφατη και σχετικά σπάνια- και δεν την εκφράζουμε σαν «οκ», δηλαδή σαν να προφέρουμε ξεχωριστά τα δύο γράμματα «Ο» και «Κ». Οπτικά, το κυκλικό «Ο» ταιριάζει απόλυτα με τις ευθείες γραμμές του «Κ».

Συνεπώς, και στην ομιλία, αλλά και στην γραφή είναι ξεκάθαρο, εύκολο να διαχωριστεί από άλλες λέξεις και χρησιμοποιεί τόσο απλούς φθόγγους που είναι οικείοι σε όλες τις γλώσσες του κόσμου. Σχεδόν όλες οι γλώσσες έχουν ένα Ο, ένα Κ και ένα Α. Ετσι το ΟΚ, είναι ένας εξαιρετικά ευδιάκριτος συνδυασμός πολύ οικείων στοιχείων. Και αυτός είναι ένας λόγος για την μεγάλη του επιτυχία.

Κανονικά, μία παράξενη λέξη, τόσο ευδικάκριτη σε σχέση με άλλες, δεν θα έπρεπε να επιτρέπεται σε μία γλώσα να αρχίζει με αυτήν. Σαν γενικός κανόνας, μία γλώσσα επιτρέπει νέες λέξεις μόνο όταν έχει κοινά γνωρίσματα με τις γνωστές.

Οι έξυπνες επινοήσεις λέξεων μπορεί να είναι ευχάριστες, ωστόσο σπάνια υιοθετήθηκαν από τους χρήστες της γλώσσας. Παρ’όλα αυτά, στην δεκαετία του 1830, στην Μασαχουσέτη, οι εκδότες μίας εφημερίδας επινόησε ευφάνταστες συντομογραφίες, όπως  «WOOOFC» για τις λέξεις «with one of our first citizens» (για έναν από τους τέσσερις κατοίκους μας).

Περιττό να αναφερθεί το γεγονός ότι καμία από αυτές τις επινοήσεις δεν βρήκαν μόνιμη θέση στη γλώσσα, ωστόσο προώθησαν έναν ασυνήθιστο γενικότερο πλαίσιο που  βοήθησε στην δημιουργία του ΟΚ.

Ηταν 23 Μαρτίου 1839, όταν το ΟΚ εισήχθη στον κόσμο στην δεύτερη σελίδα της «Boston Morning Post» στην μέση μιας μεγάλης παραγράφου, ως «o.k.» (all correct = όλα σωστά).
Το πώς αυτό ξεκίνησε ως αστείο και τελικά επιβίωσε είναι ένα γενονός μιας τυχαίας σύμπτωσης στις αμερικανικές προεδρικές εκλογές του 1840.

Έναν περίπου χρόνο μετά το δημοσίευμα της «Morning Post», οι ΗΠΑ ετοιμάζονταν  για την εκλογή του 8ου αμερικανού προέδρου. Απόλυτο φαβορί ήταν ο υποψήφιος των Δημοκρατικών Martin Van Buren ο οποιος καταγόταν από την περιοχή Old Kinderhook της Νέας Υόρκης. Καταγόμενος από την περιοχή αυτη ο Martin Van Buren συχνά χρησιμοποιούσε το παρατσούκλι «Old Kinderhook» για να υποδηλώσει την διαφορά του από τους υπόλοιπους πολιτικούς.

Ετσι όταν 1840 οι επικοινωνιολόγοι του αναζήτησαν ένα κεντρικό σύνθημα για την προεκλογική του εκστρατεία αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν αυτό ακριβώς: «Ψηφίστε Old Kinderhook! Ψηφίστε τον  O.K».  Η επιλογή τους δικαιώθηκε και ο Van Buren εξελέγη ως ο 8ος πρόεδρος των ΗΠΑ.

Μέσα σε μία δεκαετία, οι άνθρωποι είχαν αρχίσει να σημειώνουν το ΟΚ σε έγγραφα και να το χρησιμοποιούν στα τηλεγραφήματα για να δίνουν το σήμα ότι όλα είναι καλά. Συνεπώς, το ΟΚ είχε βρει την θέση του, όντας εύκολο να λεχθεί ή να γραφτεί και να γίνει ξεκάθαρο.

Ομως, υπήρχαν ακόμη περιορισμοί στην χρήση του. Η ανορθογραφία της συντομογραφίας αυτής μπορούσε να έχει δημιουργήσει υπόνοιες για αναλφαβητισμό και για τον λόγο αυτό απεύφευγαν γενικότερα την χρησιμοποίησή του, αλλά σε ένα επιχειρηματικό γλωσσικό περιβάλλον ή σε έναν πλασματικό διάλογο με χαρακτήρες θεωρήθηκε ότι ήταν χωριάτικο ή αγράμματο. Πράγματι, από μεγάλη μερίδα Αμερικανών συγγραφέων ή μυθιστοριογράφων αποφεύχθηκε η χρήση του ΟΚ, ακόμη και από τον Μαρκ Τουέν, ο οποίος χρησιμοποιούσε ελεύθερα γλώσσα της πιάτσας.

Τον 20ό αιώνα το ΟΚ πέρασε από το περιθώριο στην γενική τάση, καθώς έγινε βασική λέξη στην καθημερινή συζήτηση,  χωρίς πλέον να φαντάζει κανείς αγράμματος και «λαϊκός». Η αληθινή προέλευσή του ξεχάστηκε και το ΟΚ χρησιμοποιείται σαν τόσο οικείος ήχος ομιλητών κάθε γλώσσας, ακούγοντάς το μπορεί να ξαναθυμηθεί κανείς αν είναι έκφραση ή σύντμηση της δικής τους γλώσσας.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο συμπεριελήφθη στην γλώσσα της ιθαγενούς φυλής των Τσόκτου, των οποίων η έκφραση «Okeh» σήμαινε κάτι του τύπου «έτσι είναι». Ο πρόεδρος της Αμερικής Γούντροου Ουίλσον, στις αρχές του 20ού αιώνα προσέδιδε γόητρο στα έγγραφα που επικύρωνε σημειώνοντας πάνω τους την λέξη «okeh».

Καθώς το ΟΚ, βρήκε την θέση του σε πολλές γλώσσες γεννήθηκε το ερώτημα για το τί κάνει το ΟΚ τόσο χρήσιμο και υπάρχει σε τόσο πολλές συζητήσεις.

Δεν ήταν η λέξη που χρειαζόταν να «καλύψει κάποιο κενό» σε οποιαδήποτε γλώσσα. Πριν το 1839, οι Βρετανοί συνομιλητές χρησιμοποιούσαν τις λέξεις «ναι», «καλώς», «εξαιρετικά», «όλα εντάξει» και άλλες.

Αυτό που αντιπροσωπεύει το ΟΚ είναι ότι είναι ένας τρόπος να συμφωνήσει ή να επιβεβαιώσει κάτι κανείς χωρίς να εκφράσει γνώμη. Πχ: -Ας συναντηθούμε το απόγευμα. -Οκ! Το ΟΚ επιτρέπει να σχολιάσουμε μία κατάσταση με απλά λόγια, είναι ΟΚ ή δεν είναι. Οταν κάποιος πέφτει, η ερώτηση δεν είναι πλέον «πώς αισθάνεσαι;», αλλά «είσαι ΟΚ;»

Και κάθε στιγματισμός πλέον από την χρήση του ΟΚ αποτελεί παρελθόν. Σήμερα εκφράζεται και σε ομιλίες προέδρων των ΗΠΑ, όπως ο Μπαράκ Ομπάμα. Χαρακτηριστική ήταν η ομιλία του σε μαθητές το 2009, όταν είπε: «Είναι ΟΚ. Μερικοί από τους πιο επιτυχημένους ανθρώπους στον κόσμο είναι αυτοί που είχαν τις περισσότερες αποτυχίες». Η λέξη ΟΚ έχει ξεγλιστρίσει επίσης και από το στόμα του Βρετανού πρωθυπουργού Ντέιβιντ Κάμερον.

Ωστόσο, υπάρχουν μερικές εκφάνσεις της γλώσσας όπου το ΟΚ θα είναι τρομακτικό αν χρησιμοποιηθεί. Δεν θα εντοπίσει κανείς την λέξη ΟΚ σε επίσημους λόγους και αναφορές. Οι σύγχρονες μεταφράσεις τις Βίβλου είναι επίσης χωρίς ΟΚ, όπως επίσης και ένα δημοσιευμένο βιβλίο δεν χρησιμοποιεί μεμονωμένα την λέξη.

Στον προφορικό λόγο, όμως, παραμένει κυρίαρχο.

Κατηγορία ΑΡΘΡΑ | 5 Σχόλια »



Αφήστε μια απάντηση