Diary keeping- Εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης της μαθησιακής διαδικασίας

Κατά το σχολικό έτος 2013-2014 δοκίμασα να δώσω τη δυνατότητα στους μαθητές μου να αξιολογήσουν τη μαθησιακή διαδικασία στο μάθημα της αγγλικής γλώσσας διατηρώντας ανώνυμα ημερολόγιο για την τάξη μας διάρκειας 4 εβδομάδων.

Για τη διευκόλυνση των μαθητών μου και για να έχω όσο δυνατόν πιο εστιασμένα αποτελέσματα δημιούργησα φυλλάδια, ένα για κάθε μία εβδομάδα, που περιείχαν ερωτήσεις σχετικές με τη μαθησιακή διαδικασία όπως τι πίστευαν οι ίδιοι οι μαθητές για την πρόοδο τους στην τάξη των αγγλικών, τι δεν τους άρεσε και τι τους άρεσε περισσότερο, τι θα άλλαζαν, ποια ήταν η άποψή τους για την ποικιλία και το περιεχόμενο των μαθημάτων, για το ρόλο τους στη συνδιαμόρφωση του μαθήματος, την αυτονομία τους και το δικό μου ρόλο κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

Μετά το τέλος των 4 εβδομάδων οι μαθητές αφού συγκέντρωσαν τα ανώνυμα ημερολόγια μου τα παρέδωσαν και αφού τα μελέτησα προσεχτικά αντέγραψα τα κομμάτια που ήταν σημαντικά για τη μαθησιακή διαδικασία και τα έφερα στην τάξη μας για ανάγνωση, συζήτηση και προβληματισμό. Τα κείμενα των μαθητών σε κάποιες περιπτώσεις ήταν πραγματικά αποκαλυπτικά για τις θετικές και αρνητικές πτυχές της τάξης μας.

Δείτε κάποια αποσπάσματα από τα γραπτά τους:

School Diaries

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Ετικέτες: , . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.