Σύνδεσμοι

Αναζήτηση

Οδηγίες διδασκαλίας και Ύλη ΤΠΕ Δημοτικού Σχολείου για το 2016-17

12 Ιανουαρίου 2017 από

Καλή χρονιά συνάδελφοι!
Εν μέσω δυσεπίλυτων επαγγελματικών θεμάτων και υποθέσεων του κλάδου (που δεν αφορούν το παρόν ιστολόγιο), καθώς και δύσκολων καταστάσεων λόγω χιονιού, συνεχίζουμε την προσαρμογή στα νέα δεδομένα της Πληροφορικής – ΤΠΕ στο Δημοτικό Σχολείο.

Με Doc_Thumb_01τη νέα χρονιά, έφτασε στα Δημοτικά Σχολεία η αναμενόμενη εγκύκλιος Φ20/1835/222136/Δ1/28-12-2016, η προσαρμογή του Προγράμματος Σπουδών και οδηγιών για τη διδασκαλία των ΤΠΕ στο Δημοτικό Σχολείο, με νέα ενδεικτική κατανομή ωρών (για μία ώρα μαθήματος την εβδομάδα σε κάθε τμήμα).

Καλή χρονιά και καλή δύναμη στο έργο σας.

 

Κατηγορία Εκπαιδευτικά Θέματα, Νομοθεσία, Προγράμματα Σπουδών | 6 Σχόλια »

Ίσως τα βιβλία αυτά δώσουν ιδέες…

4 Ιουλίου 2015 από

Στο παρακάτω site υπάρχουν βιβλία που απευθύνονται και σε μικρούς μαθητές. Δεν τα έχω μελετήσει αλλά ίσως δώσουν ιδέες!

Computer Science in Schools

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | 6 Σχόλια »

5ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

18 Απριλίου 2015 από

DigiFest_5 Χρόνια πολλά σε όλους, Χριστός Ανέστη!
Πριν “κλείσουμε” για τις διακοπές του Πάσχα (2-4 Απριλίου 2015), πραγματοποιήθηκε το 5ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας (υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων, με την υποστήριξη των ενώσεων Π.Ε.ΚΑ.Π, Ε.Π.Ε, Ε.Π.Υ., Ε.Τ.Π.Ε.). Όσοι ενδιαφέρονται να ενημερωθούν από τις επιμέρους σελίδες των τοπικών επιτροπών για τα έργα με τα οποία συμμετείχαν συνάδελφοί μας από Δημοτικά, Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και  ΕΠΑΛ, μπορούν να επιλέξουν τον παραπάνω σύνδεσμο.

Το φεστιβάλ αυτό είναι, κατά μία έννοια, προβολή μέρους του έργου που επιτελείται στα σχολεία. Παράλληλα, αποτελεί ακόμα μία αποθήκη πρωτότυπων ιδεών και εμπνεύσεων.

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | 6 Σχόλια »

Καλή χρονιά! – 4 μικρές ιδέες TuxPaint για Α-Β

11 Ιανουαρίου 2015 από

Καλή χρονιά σε όλους!

A1-01_XmassTrees_20141203104145      NutritionPyramid        20141030104837       20171010ΜεσαΜεταφοράς

Παίρνοντας “πάσα” από το πρόσφατο άρθρο, παραθέτω και τέσσερις μικρές, απλές ιδέες – θέματα δραστηριοτήτων για Α΄ και Β΄ τάξη. Όπως παρατηρούμε όλοι μας, οι μικροί μαθητές μαθαίνουν το TuxPaint πολύ εύκολα (… όπως και τα περισσότερα παρόμοια λογισμικά, για την ηλικία τους, που τους προκαλούν το ενδιαφέρον). Οπότε, με την κατάλληλη καθοδήγηση, κατευθύνουν τη σκέψη τους, συνεργαζόμενοι, στην παραγωγή συγκεκριμένων έργων.
Στο παρακάτω κείμενο είναι συγκεντρωμένες κάποιες σκέψεις για το πνεύμα και τη μέθοδο που ακολουθήσαμε την περσινή χρονιά. (Ευπρόσδεκτες κι άλλες ιδέες, να εμπλουτίσουμε τη συλλογή…)  4_ mikres_idees_TuxPaint_gia_A-B

Υ.Γ.
α) Σε κάποια εργαστήρια (που εφαρμόζουν τη λύση Ubuntu/LTSP) οι συνάδελφοι εγκατέστησαν το παρόμοιου τύπου “παιγνιώδες” λογισμικό ζωγραφικής “Πατατάνθρωπος” (Ktuberling). Περιέχει συγκεκριμένες θεματικές ενότητες (ή “σκηνικά” – τα παιδιά τις ονομάζουν και “πίστες”). Π.χ. στο σκηνικό “Εργαστήριο Ρομπότ” τα μέλη μιας ομάδας μπορούν να “χτίσουν” ο καθένας το δικό του ρομποτάκι, “λίγο ο ένας-λίγο ο άλλος”, όπως  περιγράφεται και στο παραπάνω κείμενο για τα Χριστουγεννιάτικα Δέντρα. Τεχνικά, μία διαφορά από το TuxPaint είναι ότι αποθηκεύουμε σε φάκελο της επιλογής μας (οπότε, αν θέλουμε απ’ ευθείας στα “Δημόσια/Κοινόχρηστα” του Χρήστη-Τμήματος, για “γρήγορη συγκομιδή”). Επίσης, όχι από το κουμπί “Αποθήκευση” αλλά από το μενού “Αρχείο/Αποθήκευση ως εικόνα” έχουμε επιλογές να αποθηκεύσουμε με μορφή εικόνας που μας βολεύει, ώστε…
β) … επειδή τα παραπάνω λογισμικά στερούνται της δυνατότητας επιλογής, περιστροφής και αντιγραφής/επικόλλησης, σε μεγαλύτερες τάξεις, που τα ξέρουν ήδη καλά, μπορούμε να αναπτύξουμε σύνθετες δεξιότητες “PrintScreen” ή “Αποθήκευση ως εικόνα-Άνοιγμα με κάποια Ζωγραφική” και επιπλέον επεξεργασίες.

Κατηγορία Τάξη Α΄, Τάξη Β΄ | 6 Σχόλια »

Templates στο TuxPaint

7 Νοεμβρίου 2014 από

Καλησπέρα σε όλους!

Μιας και φέτος ασχολήθηκα για πρώτη φορά με το TuxPaint, βρήκα μετά από ψάξιμο έναν τρόπο να εμπλουτίσω τη συλλογή των templates που διαθέτει το πρόγραμμα αυτό με δικές μου εικόνες και θέλω να το μοιραστώ μαζί σας, μήπως φανεί χρήσιμο και σε κάποιον άλλο συνάδελφο. Η δυσκολία είναι ότι πρέπει να εισαχθούν οι εικόνες σε κάθε μαθητικό τμήμα και σε κάθε μηχάνημα του εργαστηρίου.

Αρχικά ανοίγουμε ένα τερματικό στον server και γράφουμε: sudo nautilus. (Έτσι ανοίγουμε το διαχειριστή αρχείων nautilus και μπαίνουμε ως super_user.) Στη συνέχεια μας ζητείται ο κωδικός του administrator και αφού τον πληκτρολογήσουμε, πηγαίνουμε στο Σύστημα αρχείων. Κάνουμε εμφάνιση των κρυφών αρχείων για να μπορούμε να δούμε το φάκελο .tuxpaint του κάθε χρήστη.

Στο Σύστημα αρχείων στο ΗΟΜΕ κάνω αντιγραφή σε κάθε χρήστη (ή τμήμα) στο φάκελο .tuxpaint τα αρχεία που επιθυμώ, αφού προηγουμένως τα τοποθετήσω σε έναν υποφάκελο starters (αν δεν υπάρχει τον δημιουργώ εγώ μέσα στο  .tuxpaint – προσοχή στην “τελεία”). Έπειτα ελέγχω με δεξί κλικ + Ιδιότητες τον υποφάκελο starters και τα περιεχόμενά του, ώστε όλοι οι χρήστες να έχουν δικαιώματα ανάγνωσης εγγραφής σε αυτά. Ή αλλάζω με chmod owner και permissions.

Ομοίως μπορούμε να φτιάξουμε brushes, σφραγίδες, κλπ. αρκεί να τις εισάγουμε στον αντίστοιχο υποφάκελο “brushes“, “stamps“, “fonts“, …

 

Φιλικά, Βίκυ.

Κατηγορία Τάξη Α΄, Τάξη Β΄ | 6 Σχόλια »

Μια ιδέα για όσους έχουν Α ή Β

22 Σεπτεμβρίου 2014 από

Αν έχετε μικρούς μαθητές σίγουρα οι περισσότεροι από αυτούς σας δείχνουν για Η/Υ την οθόνη. Η κεντρική μονάδα φαντάζει σε αυτούς κάτι «άχρηστο».

Τις προάλλες με τους μικρούς μαθητές του ολοήμερου στην Ελεούσα κάναμε το εξής. Αφού είπαμε και δείξαμε από τι μπορεί να αποτελείται ένας Η/Υ μετά ζήτησα από τον καθένα να μου πεί  τι θα ήθελε να είναι αν ήταν μέρος του Η/Υ. Μην παραξενευτείτε αν όλοι θέλουν να είναι ποντίκια… νομίζουν ότι είναι το χρησιμότερο. Παρόλα αυτά δώστε τους διαφορετικούς ρόλους και ας δεχτεί κάποιος να είναι Κεντρική Μονάδα. Μετά βαλτέ σε λειτουργία τον «ανθρώπινο Η/Υ» σας.

Ξεκαθαρίστε ότι οι συσκευές σας επικοινωνούν μέσα από τα καλώδια

Το ποντίκι δείχνει στη οθόνη… μπορεί να της πει να δείξει τη μύτη της; … πιάστε το καλώδιο από το πραγματικό ποντίκι δείξτε ότι συνδέεται μόνο με την ΚΜ και όχι με την οθόνη… δείξτε και τη σύνδεση οθόνης – ΚΜ…

Κάντε τις συνδέσεις στον «ανθρώπινο Η/Υ» τα παιδιά οθόνη, ποντίκι ας ακουμπήσουν το παιδί ΚΜ. Ζητάμε πάλι το ίδιο το ποντίκι να πει στην οθόνη να δείξει τη μύτη της. Καθοδηγήστε το παιδί – ποντίκι να πει στο παιδί ΚΜ ότι πρέπει το παιδί οθόνη να δείξει τη μύτη του. Ύστερα καθοδηγήστε το παιδί – ΚΜ να πει στο παιδί – οθόνη να δείξει τη μύτη του και το παιδί – οθόνη να το κάνει.

Συνδέστε και τις υπόλοιπες συσκευές – παιδιά στην ΚΜ. Υπενθυμίστε στα παιδιά ότι μιλάνε μόνο με όποιον ακουμπάνε ή τους ακουμπάει και μετά δουλέψτε με τον ανθρώπινο Η/Υ σας δίνοντας εντολές.

Να είστε σίγουροι ότι την επόμενη φορά όλοι θα θέλουν να είναι κεντρικές μονάδες! Καταλαβαίνουν ότι η ΚΜ είναι το πιο χρήσιμο πράγμα στον Η/Υ ότι όλες οι δουλείες περνάνε από αυτήν… το θεωρώ αρκετό για παιδιά ηλικία 6 ή 7 χρονών.

Η βασική απορία των παιδιών μετά από αυτό είναι πως λειτουργεί το λαπτοπ που δεν έχει ΚΜ. Τους είπα απλά ότι έχει αλλά είναι πολύ μικρή και κρυμμένη εκεί που είναι και το πληκτρολόγιο.

Καλά παιχνίδια!

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | 6 Σχόλια »

Τοποθετήσεις ΠΕ19-ΠΕ20 2014-15

8 Σεπτεμβρίου 2014 από

Τοποθετήσεις ΠΕ 19 – ΠΕ 20 από το ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων. Καλή σχολική χρονιά και καλή δύναμη σε όλους.

[Δημοσίευση Α/θμιας]  [Αρχείο Excel]

 

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | 6 Σχόλια »

Τοποθετήσεις.

5 Σεπτεμβρίου 2014 από

Συγχαρητήρια σε όλους μας για τις δηλώσεις τοποθέτησης.

Αντε τώρα και καλή τοποθέτηση.

Μια ανεπανάληπτη προσφορά του ΠΥΣΠΕ μας.

 

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | 6 Σχόλια »

Καλή Χρονιά!

1 Σεπτεμβρίου 2014 από

Τυπικά σήμερα ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά. Καλή χρονιά!

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | 6 Σχόλια »

Υποβολή αίτησης προσωρινής τοποθέτησης και απόσπασης … 2014-2015

29 Ιουλίου 2014 από

Η Διεύθυνση Α/θμιας Εκπ/σης Ιωαννίνων καλεί τους εκπαιδευτικούς του ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων που βρίσκονται στη διάθεση(συμπεριλαμβανομένων και των ειδικοτήτων από μετάταξη που βρίσκονται στη διάθεση) και όσους επιθυμούν να αποσπαστούν εντός ΠΥΣΠΕ, να υποβάλουν  αίτηση προσωρινής τοποθέτησης και  απόσπασης αντίστοιχα στη  Διεύθυνση  Α/θμιας  Εκπ/σης Ιωαννίνων, από την Τρίτη 29-7-2014 μέχρι και τρεις ημέρες μετά την ανακοίνωση των αποσπάσεων εκτός ΠΥΣΠΕ.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Στο ίδιο χρονικό διάστημα, καλούνται να υποβάλουν αίτηση και οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων του ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων, για συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου.

http://dipe.ioa.sch.gr/index.php/pyspe/topothetiseis-apospaseis/472-egkyklios-apospaseon-entos-pyspe-ioanninon-sxolikoy-etous-2014-2015

 

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | 6 Σχόλια »

« Παλιότερα άρθρα