Σεπ 13
03

Οργάνωση και προγραμματισμός της νέας σχολικής χρονιάς 2013-2014. Συνάντηση εργασίας του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Γιώργου Παναγιωτόπουλου με στελέχη της Δ/θμιας εκπαίδευσης του Ν. Αχαΐας και τον Αντιδήμαρχο Παιδείας του Δήμου Πατρέων

DSC01198Την Παρασκευή, 30/8/2013, στην αίθουσα Τύπου του Παμπελοποννησιακού Σταδίου Πατρών, έπειτα από πρόσκληση του Περιφερειακού Δ/ντή Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας κ. Γεώργιου Παναγιωτόπουλου και της Δ/ντριας Δ/θμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας κ. Ευγενίας Πιερρή, πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας για τον προγραμματισμό και την οργάνωση της νέας σχολικής χρονιάς 2013-2014 με απώτερο σκοπό την άμεση και έγκαιρη αντιμετώπιση των προβλημάτων που ταλανίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα.

Στη συνάντηση εργασίας συμμετείχαν, εκ μέρους της τοπικής αυτοδιοίκησης, ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, Διαφάνειας και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Ανδρέας Φίλιας, η Προϊσταμένη Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ/θμιας Εκπαίδευσης  κ. Σοφία Π. Χριστοπούλου, οι Σχολικοί Σύμβουλοι Δ/θμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, η Προϊσταμένη του ΚΕΔΔΥ Αχαΐας, ο Υπεύθυνος του ΚΠΕ Κλειτορίας-Ακράτας και οι δ/ντές και οι υποδ/ντές των σχολικών μονάδων Δ.Ε. Αχαΐας.

Ο κ. Παναγιωτόπουλος στην ομιλία του εστίασε στο πολύπλοκο και απαιτητικό καθήκον του Διευθυντή της σχολικής μονάδας στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα. Πιο αναλυτικά, χαρακτήρισε την αυξημένη υπευθυνότητα, την ανάγκη για έγκαιρο και έγκυρο προγραμματισμό και την ενεργοποίηση όλων των συντελεστών (ανθρώπινο δυναμικό, υλικοτεχνική υποδομή, προγράμματα σπουδών, χώροι, εκπαιδευτικά προγράμματα) ως τους παράγοντες εκείνους τους οποίους πρέπει να λάβουν υπόψη οι Διευθυντές των σχολείων προκειμένου η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης να μείνει αλώβητη από τις δύσκολες οικονομικές και κοινωνικές συγκυρίες. Επίσης, άκουσε με προσοχή τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες των συμμετεχόντων για τον καταιγισμό των αλλαγών και εξελίξεων που πλήττουν την εκπαιδευτική επικαιρότητα.

Ο κ. Φίλιας αναφέρθηκε στις ενέργειες και τις προσπάθειες του δήμου να αντιμετωπίσει τα σοβαρά προβλήματα των σχολικών μονάδων, σε συνεργασία  πάντα με τους διευθυντές και τις σχολικές επιτροπές ενώ η κ. Πιερρή  παρουσίασε τα πρακτικά προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι σχολικές μονάδες με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς επισημαίνοντας παράλληλα την πλήρη ετοιμότητα της Διεύθυνσης Δ/θμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας να αντιμετωπίσει τις πολλές και συνεχόμενες αλλαγές που κατακλύζουν το χώρο της εκπαίδευσης.

Η κ. Χριστοπούλου αναφέρθηκε στην ανάγκη ύπαρξης συνεργασίας μεταξύ όλων των δομών της εκπαίδευσης, και κυρίως με τους σχολικούς συμβούλους, για την υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στα τροποποιημένα προγράμματα του Γυμνασίου και του Λυκείου και στα νέα γνωστικά αντικείμενα. Επιπροσθέτως, εστίασε εν συντομία στα προβλήματα επικοινωνίας και στις αιτίες που οδηγούν σε συγκρούσεις μέσα σε μια σχολική μονάδα καθώς επίσης και στην αντιμετώπισή τους.

DSC01194Σε λεπτομερή ενημέρωση των συμμετεχόντων σχετικά με την εκπαιδευτική διαδικασία όλων των τάξεων του Γυμνασίου και Λυκείου, σύμφωνα με τα νέα αναλυτικά προγράμματα για το σχολικό έτος 2013-2014, προχώρησαν επίσης η πρώην προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων της Δ/νσης Δ/θμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας κ. Αλκυόνη Παναγοπούλου, η νυν προϊσταμένη εκπ/κών θεμάτων της Δ/νσης Δ/θμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας κ. Ζαφείρω Μαράντη και ο κ. Χρ. Ανδρικόπουλος, συνεργάτης του ΠΥΣΔΕ Αχαΐας.

Μετά το πέρας της συνάντησης ο κ. Παναγιωτόπουλος υπογράμμισε: « Η σημερινή συνάντηση εργασίας με τα στελέχη της Δ/θμιας Εκπαίδευσης της περιφερειακής ενότητας  της Αχαΐας έδωσε την ευκαιρία να ενισχυθούν οι δίαυλοι επικοινωνίας ανάμεσα στις επιμέρους διοικητικές δομές της εκπαίδευσης ενισχύοντας ως εκ τούτου τη συνέργεια και τη συμπληρωματικότητά τους. Κοινός παρονομαστής όλων όσων τέθηκαν στο επίκεντρο τη συζήτησης ήταν ο καθοριστικός ρόλος που καλείται να διαδραματίσει η εκπαίδευση και ειδικότερα η σχολική μονάδα στις σημερινές κοινωνικές, οικονομικές και πολιτιστικές αλλαγές, οι οποίες τελούνται με ραγδαίο ρυθμό. Υπό το πρίσμα αυτών των αλλαγών, ο ρόλος των στελεχών της εκπαίδευσης είναι κρίσιμος καθώς καλούνται να απορροφήσουν τους κοινωνικούς κραδασμούς, να δράσουν ευέλικτα και μετασχηματιστικά με αποκλειστικό γνώμονα και κριτήριο το μεγαλύτερο δυνατό όφελος των μαθητών, το μέλλον του τόπου μας».



Αφήστε μια απάντηση