Μαρ 13
13

Η συμβολή της Φυσικής Αγωγής στη συμπεριληπτική εκπαίδευση

Υλοποιήθηκαν στις 18/2, 26/2 και 27/2 τρεις παιδαγωγικές συναντήσεις των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες Δ/θμιας και Π/θμιας εκπ/σης με θέμα: «Η συμβολή της Φυσικής Αγωγής στη συμπεριληπτική εκπαίδευση»,

Με τις συναντήσεις που έγιναν στο 10ο Δημοτικό Αιγίου, το οποίο συστεγάζεται με το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αιγίου, στο 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Πατρών και στο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Πατρών, ολοκληρώθηκε ένας πρώτος κύκλος ενημέρωσης πάνω στη Συμπεριληπτική Εκπαίδευση (Inclusive Education) και τις δυνατότητες που παρέχει η Φυσική Αγωγή στην υλοποίηση των στόχων της. Οι συναντήσεις  διοργανώθηκαν από τη Σχολική Σύμβουλο Φυσικής Αγωγής της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας σε συνεργασία με τον Σχολικό Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής Δ. Ελλάδας και το Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. Αχαΐας.

Παρ’ ότι η συμπεριληπτική εκπαίδευση αφορά σε ένα πολύ ευρύ πεδίο, το οποίο περιλαμβάνει όλες τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (θρησκευτικές, εθνοτικές, πολιτισμικές, φυλετικές μειονότητες, αποκλεισμένες κοινωνικές ομάδες, άτομα με ειδικές ανάγκες κ.α.), οι συναντήσεις επικεντρώθηκαν στο ζήτημα της ενσωμάτωσης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και των παιδιών με παρεκκλίνουσες συμπεριφορές. Σκοπός της διάχυσης των λογικών του μοντέλου της συμπεριληπτικής ή της ανεμπόδιστης εκπαίδευσης, και της ενημέρωσης των εκπαιδευτικών πάνω στη φιλοσοφία, τις δομές και τον σχεδιασμό των διαδικασιών συνεκπαίδευσης των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που προέρχονται από σωματικές και νοητικές ιδιαιτερότητες ή από περιβαλλοντικούς παράγοντες (βία/κακοποίηση, απομονωμένες κοινότητες με χαμηλή πρόσβαση στη γνώση κ.α.) είναι η όσο το δυνατό μεγαλύτερη εμπλοκή των εκπαιδευτικών ΠΕ11 σε διαδικασίες, λογικές και πρακτικές συνεκπαίδευσης.

Στις συναντήσεις παρουσίασαν εισηγήσεις οι:

  • Αθανάσιος Ρισβάς, Σχολικός Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής Δ. Ελλάδος
  • Θεώνη Μαυρόγιαννη, Προϊσταμένη του Κ.Ε.Δ.Δ.Υ

και

  • Μένη Κούρου, Σχολική Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Π.Ε. Αχαΐας

Παρουσίασαν  επίσης εισηγήσεις για την εμπειρία τους από την πολύχρονη συμμετοχή τους στις δομές της Ειδικής Αγωγής  και τις προσπάθειές τους για ισότιμη συμμετοχή όλων των παιδιών στις δομές της γενικής εκπαίδευσης οι:

  • Χαράλαμπος Παπαδόπουλος,  Διευθυντής του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αιγίου
  • Ανδρέας  Θανασούλιας εκπαιδευτικός ΠΕ11 στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και το 10ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου
  • Καραγιάννη Μαρία, Διευθύντρια του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Πατρών
  • Αναστασίου Άννα, εκπαιδευτικός ΠΕ11 στο 45Ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
  • Σουβαλιώτης Χρήστος, εκπαιδευτικός ΠΕ11 στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
  • Δημήτρης Γερασιμόπουλος, Διευθυντής του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Πατρών
  • Κατερίνα Αναστασοπούλου και Κυριακή Αργυροπούλου Εκπαιδευτικοί ΠΕ11 στο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Πατρών.

Στη συνάντηση της Πάτρας στις 27/02/2013, στην οποία συμμετείχαν εκπ/κοι Δευτεροβάθμιας εκπ/ απηύθυνε χαιρετισμό και η κα Σοφία Χριστοπούλου Προϊσταμένη Παιδαγωγικής και Επιστημονικής Καθοδήγησης Δυτικής Ελλάδας.

Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών ΠΕ11 ήταν πολύ μεγάλη, καταδεικνύοντας το ενδιαφέρον τους για τις δυνατότητες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή για συνεκπαίδευση. Στη συζήτηση φάνηκε ότι, παρά τους προβληματισμούς για τις μορφές υλοποίησης της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, και τις ανησυχίες για την ετοιμότητα των σχολείων γενικής αγωγής να δεχθούν παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι εκπαιδευτικοί  είναι πρόθυμοι, αν υπάρξει ένα μίνιμουμ συνθηκών, να εφαρμόσουν ένα εκπαιδευτικό μοντέλο το οποίο να συμπεριλαμβάνει όλα τα παιδιά ανεξάρτητα από τις φυσικές και πνευματικές τους ικανότητες,

Η προσπάθεια για την εμπέδωση των αρχών της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης θα συνεχιστεί με υποδειγματικές διδασκαλίες και δραστηριότητες πεδίου, ώστε όλοι οι εκπ/κοι της Π.Ε. Αχαΐας να έχουν ένα μίνιμουμ θεωρητικής και πρακτικής κατάρτισης πάνω στις μεθοδολογίες των Προσαρμοσμένων Φυσικών Δραστηριοτήτων και στη δημιουργία ασφαλών μαθησιακών περιβαλλόντων που να διασφαλίζουν

«ΙΣΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΓΙΑ ΑΝΙΣΑ ΠΑΙΔΙΑ».



Αφήστε μια απάντηση