ΣΕΝΑΡΙΟ “Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ”
Το αβγό με τα 9 στρωματάκια
Ημέρα του βιβλίου 2 Απριλίου
Βίντεο: “Το κορίτσι που μισούσε τα βιβλία” βασισμένο στο βιβλίο της Manjusha Pawagi
Δραστηριότητα
Φωτοτυπούμε τους ήρωες/σκηνές/συμβάντα των βιβλίων που έχουμε διαβάσει κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς ή εισάγουμε καινούρια βιβλία.
Τα παιδιά σε ομάδες βρίσκουν τους αντίστοιχους ήρωες και σκηνές που ανήκουν σε κάθε βιβλίο και τους βάζουν μέσα στο βιβλίο.
Τα παιδιά σε ομάδες επιλέγουν ένα βιβλίο κάθε ομάδα από τα προεπιλεγμένα βιβλία. Δίνουμε χρόνο να ξεφυλλίσουν και να συζητήσουν το βιβλίο τους. Κάθε ομάδα παρουσιάζει το βιβλίο της στην ολομέλεια. Βοηθάμε τα παιδιά να περιγράφουν με ερωτήσεις όπως: Ποιος/ποιοι είναι οι ήρωες του βιβλίου. Που νομίζετε οτι βρίσκονται. Τι πιστεύετε οτι τους συμβαίνει. Πως αντιμετωπίζουν άραγε την κατάσταση. Τι να συμβαίνει στο τέλος. Με βάση τις περιγραφές βρίσκουν τις εικόνες που ανήκουν στο βιβλίο τους και τις τοποθετούν μέσα στο βιβλίο. Τα παιδιά σε ομάδες βρίσκουν τους αντίστοιχους ήρωες και σκηνές που ανήκουν σε κάθε βιβλίο και τους βάζουν μέσα στο βιβλίο. Στη συνέχεια κάθε παιδί ζωγραφίζει τον αγαπημένο του ήρωα, το περιβάλλον του και τι του συνέβη (μπορούν να γράψουν το όνομά του). Έτσι δημιουργούν έναν κατάλογο βιβλιοθήκης.
WIND worksheets
Παιχνίδι ομοιοκαταληξίας
Ακουστική αναγνώριση
Δύο παίκτες έχουν ο καθένας όλες τις παρακάτω κάρτες (οι κάρτες εκτυπώνονται δυο φορές).
Ρίχνουν το ζάρι, ακούν κάθε φορά την λέξη της εικόνας που έτυχαν, βρίσκουν τις κάρτες των εικόνων που έχουν ομοιοκαταληξία με την λέξη που άκουσαν και την τοποθετεί κάθε παίκτης στον δικό του πίνακα ομαδοποίησης (ο πίνακας ομαδοποίησης εκτυπώνεται δύο φορές).
Ποιος θα μαζέψει τις περισσότερες και σωστές λέξεις;
Στο τέλος ακούν όλες τις λέξεις σε κάθε ομάδα εικόνων που δημιούργησαν και επαληθεύουν αν έχουν βάλει σωστά τις εικόνες σε κάθε ομάδα.