Καλή Σχολική Χρονιά!

Image result for τπε δημοτικοΚαλώς ήρθατε στο ιστολόγιο που δημιουργήθηκε για την υποστήριξη του μαθήματος ΤΠΕ στο δημοτικό σχολείο της Σικίνου. Εύχομαι καλή και επικοδομητική σχολική χρονιά.

Ο εκπαιδευτικός
Παντελής Αραβογλιάδης
Πληροφορικής

Πάμε να εξερευνήσουμε την Ευρώπη

  • Η EΕ έχει 28 χώρες-μέλη. Κάθε χώρα-μέλος έχει τη δική της ιστορία, γεωγραφία και πολιτισμό. Δοκίμασε τις γνώσεις σου με ένα επιτραπέζιο παιχνίδι. Μπορείς να παίξεις μόνος σου ή με τους συμμαθητές σου.
Πάμε να εξερευνήσουμε την Ευρώπη!

Γνωρίζοντας την Ευρώπη

  • 112, ο αριθμός έκτακτης ανάγκης για όλη την Ευρώπη

Ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα ατύχημα, αντιλαμβάνεστε μια πυρκαγιά ή μια ληστεία. Ξέρετε που να τηλεφωνήσετε αν χρειαστείτε βοήθεια.

 

 

Η ΕΕ: Τι ακριβώς είναι;

Ανακαλύψτε περισσότερα για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με αυτόν το διασκεδαστικό, διαδραστικό χάρτη. Ταξιδέψτε στην κάθε χώρα και δείτε τι τους αρέσει να τρώνε στην Τσεχική Δημοκρατία, πιο είναι το πιο δημοφιλές άθλημα στη Σλοβακία, μάθετε τα ονόματα μερικών φημισμένων Ολλανδών ζωγράφων και ακόμα πολλά περισσότερα!

Άσκηση: Δημιουργείστε μια παρουσίαση όπου θα καταγράψετε τα πέντε ενδιαφέροντα πράγματα για την Ευρωπαϊκή Ένωση & επιλέξτε μία από τις εικοσι οκτώ (28) χώρες της Ένωσης και γράψτε τα βασικά της χαρακτηριστικά.

 

Δημιουργώ πινακίδες σήμανσης με τον κειμενογράφο

Διαδραστικό βιντεομάθημα σχετικά με τη μορφοποίηση κειμένου και τη χρήση έτοιμων σχημάτων και περιγραμμάτων στον κειμενογράφο.

Δημιουργώ πινακίδες σήμανσης με τον κειμενογράφο

 

Δημιουργείστε πινακίδες σήμανσης:

  • Για το νηπιαγωγείο, το δημοτικό και τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου
  • Για την αίθουσα του ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου
  • Για το γραφείο του Διευθυντή, το γραφείο των Καθηγητών και το γραφείο των Δασκάλων
  • Για τα εργαστήρια πληροφορικής και φυσικής
  • Για την αίθουσα εκδηλώσεων (Ευγενίας Ρόδου – Μπαλτάκου)
  • Για το Γυμναστήριο

Ο Κειμενογράφος μου

Eφαρμογή επεξεργασίας και μορφοποίησης κειμένου, η οποία εκτελείται μέσα από το περιβάλλον του φυλλομετρητή (Web) και στοχεύει στην εξοικείωση  με τις βασικές λειτουργίες επεξεργασίας. Παρέχει τη δυνατότητα δημιουργίας κειμένου από έτοιμα πρότυπα και εκτύπωσης του τελικού αποτελέσματος.

Ο Κειμενογράφος μου

Α. Χρησιμοποιείστε τα έτοιμα πρότυπα της εφαρμογής.

Β. Δημιουργείστε στον επεξεργαστή κειμένου μια πρόσκληση για την αποκριάτικη εκδήλωση του σχολείου μας. Βάλτε στην πρόσκληση σας μια εικόνα ενός κλοουν.

Δημιουργία διαδραστικής χριστουγεννιάτικης κάρτας στο Scratch

Μεταβαίνουμε στη σελίδα του Scratch: https://scratch.mit.edu/

  Φάση 1η: Δημιουργούμε ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο

  1. Ζωγραφίζω σκηνικό στο περιβάλλον Scratch
  2. Πώς θα δημιουργήσουμε το σκηνικό μας;

New image

Φάση 2η: Φτιάχνω χριστουγεννιάτικες μπάλες

  1. Εισαγωγή – δημιουργία νέων αντικειμένων

  2. Ζωγραφίζω και διαχειρίζομαι αντικείμενα στο περιβάλλον Scratch

 

Φάση 3η: Ζωντανεύω τα αντικείμενα της χριστουγεννιάτικης κάρτας

 

Πηγή: Διδακτικό Σενάριο: Δημιουργία διαδραστικής χριστουγεννιάτικης κάρτας στο Scratch,  πλατφόρμα ¨Αίσωπος»

Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

Η ομάδα σας επιλέχθηκε από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων με σκοπό να  δημιουργήσει μια πολυμεσική παρουσίαση για ένα Μέσο Μαζικής Επικοινωνίας (ΜΜΕ), η οποία θα προβληθεί σε εκδήλωση που διοργανώνεται στο σχολείο σας με θέμα «Παραδοσιακά και Σύγχρονα ΜΜΕ». Προσπαθήσετε όλες οι ομάδες να
αναδείξετε για το ΜΜΕ που θα αναλάβετε:

  •  γενικά στοιχεία (πώς δραστηριοποιείται και λειτουργεί)
  • συμβολή στα άτομα και στην κοινωνία γενικότερα
  • πιθανά μειονεκτήματα ή διαφορές σε σχέση με άλλα ΜΜΕ
  • εργαζόμενοι και μορφές εργασιών που αναλαμβάνουν
  • κάθε άλλο στοιχείο που κρίνετε εσείς σημαντικό να παρουσιαστεί

 

A. Ξεκινήστε σημειώνοντας συγκεκριμένες κατηγορίες ΜΜΕ που γνωρίζετε και θα θέλατε να παρουσιάσετε με την ομάδα σας.

B. Συζητήστε όλες οι ομάδες τις προτάσεις σας και αποφασίστε για το ΜΜΕ που θα διαπραγματευτεί κάθε ομάδα.
Σημειώστε το ΜΜΕ της ομάδας σας.

=====================================================================

Γ. Να συζητήσετε και να αποφασίστε στην ομάδα σας για τη δομή της παρουσίασής σας (θέματα που θα περιέχει, υλικό που θα ενσωματωθεί, πλήθος διαφανειών, με ποια σειρά κ.λπ.).

Δ. Σχεδιάστε στα τετράγωνα-διαφάνειες που ακολουθούν, όσο πιο απλά μπορείτε, τις διαφάνειες της παρουσίασης που θα δημιουργήσετε και το βασικό τους περιεχόμενο.

Διαφάνεια 1 Διαφάνεια 2 Διαφάνεια 3
Διαφάνεια 4 Διαφάνεια 5 Διαφάνεια 6
Διαφάνεια 7 Διαφάνεια 8 Δαφάνεια 9

 

=====================================================================

Δημιουργείστε την παρουσίαση σας στο λογισμικό παρουσιάσεων.

 

 

Οι παρουσιάσεις των ομάδων των μαθητών του τμήματός μας: …

Εννοιολογικός χάρτης του Υλικού του Υπολογιστή

  •  Συσκεύες Εισόδου – Εξόδου:

1.  Μελετήστε την παρουσίαση: Περιφερειακές Συσκεύες.

2. Τοποθετήστε τις συσκεύες στη σωστή θέση ανάλογα με τον είναι συσκεύες εισόδου ή εξόδου:

Οι περιφερειακές συσκευές εισόδου και εξόδου

3.  Ώρα να χρωματίσετε τη ζωγραφιά σας (που φτιάξατε στο προηγούμενο μάθημα).

Χρωματίστε:

– με κόκκινο όλες τις συσκευές Εισόδου

– με μπλε όλες τις συσκευές Εξόδου.

  • Εννοιλογικός χάρτης του Υλικού του Υπολογιστή:

Μια Ζωγραφιά από λέξεις:

1. Ανοίξτε το φύλλο εργασίας “Εννοιολογικός Χάρτης Υλικό”

2. Συμπληρώστε στο χάρτη τις λέξεις που πιστεύετε ότι λείπουν.

3. Τελειώσατε; Μην ξεχάσετε την Αποθήκευση.

  •  Αξιολόγηση:

Τι μάθαμε σήμερα; Ας αξιολογήσουμε τον ευαυτό μας

Πηγή: Διδακτικό Σενάριο: Υλικό Υπολογιστή,  πλατφόρμα ¨Αίσωπος”

Το Υλικό Του Υπολογιστή

  • Τι είναι ο Ηλεκτρονικός Υπολογιστής;

Δραστηριότητα 1:

Τι είναι ένας Ηλεκτρονικός Υπολογιστής;

Υπόδειξη: Ζωγραφίστε στο χαρτί την απάντηση. Ζωγραφίστε τι πιστεύετε ότι είναι ένας “Ηλεκτρονικός Υπολογιστής”.

  • Διερεύνηση του Υλικού Ενός Υπολογιστή:

Επιλέξτε κάθε συσκευή της εικόνας για να μάθετε για αυτήν.

Το υλικό μέρος ενός υπολογιστικού συστήματος.

Δραστηριότητα 1:

Ποιες από τις παραπάνω συσκευές έχετε ζωγραφίσει στον υπολογιστή σας;

Γράψτε πάνω στη ζωγραφιά σας πώς λέγεται κάθε συσκευή.

Δραστηριότητα 2:

Ποιες άλλες συσκευές εντοπίσατε παραπάνω που δεν τις έχετε ζωγραφίσει;
Ζωγραφίστε τις στη ζωγραφιά σας κι έπειτα γράψτε τα ονόματά τους.
Διευκρίνιση: Συμπληρώστε στη ζωγραφιά σας άλλες συσκευές που μπορεί να περιλαμβάνει ένας υπολογιστής.

  • Το Υλικό ενός Υπολγιστικού Συστήματος:

Βασικές Μονάδες σε έναν υπολογιστή.

Τι μάθαμε σήμερα; Ας αξιολογήσουμε τον ευατό μας …

 

  • Ερωτήσεις Αναστοχασμού – Ανακεφαλαίωσης:

1. Γιατί ο υπολογιστής ονομάζεται και Υπολογιστικό Σύστημα;

2. Τι περιλαμβάνει το Υλικό ενός υπολογιστή;

3. Ποιες νέες συσκευές μάθατε σήμερα; Γιατί τις χρησιμοποιούμε;

 

Πηγή: Διδακτικό Σενάριο: Υλικό Υπολογιστή,  πλατφόρμα ¨Αίσωπος”