Καλή Σχολική Χρονιά!
Καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο που δημιουργήθηκε για την υποστήριξη του μαθήματος ΤΠΕ στο δημοτικό σχολείο της Σικίνου. Εύχομαι καλή και επικοδομητική σχολική χρονιά.
Ο εκπαιδευτικός
Παντελής Αραβογλιάδης
Πληροφορικής
Καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο που δημιουργήθηκε για την υποστήριξη του μαθήματος ΤΠΕ στο δημοτικό σχολείο της Σικίνου. Εύχομαι καλή και επικοδομητική σχολική χρονιά.
Ο εκπαιδευτικός
Παντελής Αραβογλιάδης
Πληροφορικής
Ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα ατύχημα, αντιλαμβάνεστε μια πυρκαγιά ή μια ληστεία. Ξέρετε που να τηλεφωνήσετε αν χρειαστείτε βοήθεια.
Ανακαλύψτε περισσότερα για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με αυτόν το διασκεδαστικό, διαδραστικό χάρτη. Ταξιδέψτε στην κάθε χώρα και δείτε τι τους αρέσει να τρώνε στην Τσεχική Δημοκρατία, πιο είναι το πιο δημοφιλές άθλημα στη Σλοβακία, μάθετε τα ονόματα μερικών φημισμένων Ολλανδών ζωγράφων και ακόμα πολλά περισσότερα!
Άσκηση: Δημιουργείστε μια παρουσίαση όπου θα καταγράψετε τα πέντε ενδιαφέροντα πράγματα για την Ευρωπαϊκή Ένωση & επιλέξτε μία από τις εικοσι οκτώ (28) χώρες της Ένωσης και γράψτε τα βασικά της χαρακτηριστικά.
Διαδραστικό βιντεομάθημα σχετικά με τη μορφοποίηση κειμένου και τη χρήση έτοιμων σχημάτων και περιγραμμάτων στον κειμενογράφο.
Δημιουργώ πινακίδες σήμανσης με τον κειμενογράφο
Δημιουργείστε πινακίδες σήμανσης:
Να δημιουργήσετε το ημερολόγιο του έτους 2018 με ζωγραφίες ή φωτογραφίες από ένα θέμα που σας ενδιαφέρει.
Eφαρμογή επεξεργασίας και μορφοποίησης κειμένου, η οποία εκτελείται μέσα από το περιβάλλον του φυλλομετρητή (Web) και στοχεύει στην εξοικείωση με τις βασικές λειτουργίες επεξεργασίας. Παρέχει τη δυνατότητα δημιουργίας κειμένου από έτοιμα πρότυπα και εκτύπωσης του τελικού αποτελέσματος.
Α. Χρησιμοποιείστε τα έτοιμα πρότυπα της εφαρμογής.
Β. Δημιουργείστε στον επεξεργαστή κειμένου μια πρόσκληση για την αποκριάτικη εκδήλωση του σχολείου μας. Βάλτε στην πρόσκληση σας μια εικόνα ενός κλοουν.
Μεταβαίνουμε στη σελίδα του Scratch: https://scratch.mit.edu/
Φάση 1η: Δημιουργούμε ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο
Φάση 2η: Φτιάχνω χριστουγεννιάτικες μπάλες
Φάση 3η: Ζωντανεύω τα αντικείμενα της χριστουγεννιάτικης κάρτας
Πηγή: Διδακτικό Σενάριο: Δημιουργία διαδραστικής χριστουγεννιάτικης κάρτας στο Scratch, πλατφόρμα ¨Αίσωπος»
Η ομάδα σας επιλέχθηκε από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων με σκοπό να δημιουργήσει μια πολυμεσική παρουσίαση για ένα Μέσο Μαζικής Επικοινωνίας (ΜΜΕ), η οποία θα προβληθεί σε εκδήλωση που διοργανώνεται στο σχολείο σας με θέμα «Παραδοσιακά και Σύγχρονα ΜΜΕ». Προσπαθήσετε όλες οι ομάδες να
αναδείξετε για το ΜΜΕ που θα αναλάβετε:
A. Ξεκινήστε σημειώνοντας συγκεκριμένες κατηγορίες ΜΜΕ που γνωρίζετε και θα θέλατε να παρουσιάσετε με την ομάδα σας.
B. Συζητήστε όλες οι ομάδες τις προτάσεις σας και αποφασίστε για το ΜΜΕ που θα διαπραγματευτεί κάθε ομάδα.
Σημειώστε το ΜΜΕ της ομάδας σας.
=====================================================================
Γ. Να συζητήσετε και να αποφασίστε στην ομάδα σας για τη δομή της παρουσίασής σας (θέματα που θα περιέχει, υλικό που θα ενσωματωθεί, πλήθος διαφανειών, με ποια σειρά κ.λπ.).
Δ. Σχεδιάστε στα τετράγωνα-διαφάνειες που ακολουθούν, όσο πιο απλά μπορείτε, τις διαφάνειες της παρουσίασης που θα δημιουργήσετε και το βασικό τους περιεχόμενο.
Διαφάνεια 1 | Διαφάνεια 2 | Διαφάνεια 3 |
Διαφάνεια 4 | Διαφάνεια 5 | Διαφάνεια 6 |
Διαφάνεια 7 | Διαφάνεια 8 | Δαφάνεια 9 |
=====================================================================
Δημιουργείστε την παρουσίαση σας στο λογισμικό παρουσιάσεων.
Οι παρουσιάσεις των ομάδων των μαθητών του τμήματός μας: …
1. Μελετήστε την παρουσίαση: Περιφερειακές Συσκεύες.
2. Τοποθετήστε τις συσκεύες στη σωστή θέση ανάλογα με τον είναι συσκεύες εισόδου ή εξόδου:
Οι περιφερειακές συσκευές εισόδου και εξόδου
3. Ώρα να χρωματίσετε τη ζωγραφιά σας (που φτιάξατε στο προηγούμενο μάθημα).
Χρωματίστε:
– με κόκκινο όλες τις συσκευές Εισόδου
– με μπλε όλες τις συσκευές Εξόδου.
1. Ανοίξτε το φύλλο εργασίας “Εννοιολογικός Χάρτης Υλικό”
2. Συμπληρώστε στο χάρτη τις λέξεις που πιστεύετε ότι λείπουν.
3. Τελειώσατε; Μην ξεχάσετε την Αποθήκευση.
Τι μάθαμε σήμερα; Ας αξιολογήσουμε τον ευαυτό μας …
Πηγή: Διδακτικό Σενάριο: Υλικό Υπολογιστή, πλατφόρμα ¨Αίσωπος”
Τι είναι ένας Ηλεκτρονικός Υπολογιστής;
Υπόδειξη: Ζωγραφίστε στο χαρτί την απάντηση. Ζωγραφίστε τι πιστεύετε ότι είναι ένας “Ηλεκτρονικός Υπολογιστής”.
Επιλέξτε κάθε συσκευή της εικόνας για να μάθετε για αυτήν.
Το υλικό μέρος ενός υπολογιστικού συστήματος.
Ποιες από τις παραπάνω συσκευές έχετε ζωγραφίσει στον υπολογιστή σας;
Γράψτε πάνω στη ζωγραφιά σας πώς λέγεται κάθε συσκευή.
Βασικές Μονάδες σε έναν υπολογιστή.
Τι μάθαμε σήμερα; Ας αξιολογήσουμε τον ευατό μας …
1. Γιατί ο υπολογιστής ονομάζεται και Υπολογιστικό Σύστημα;
2. Τι περιλαμβάνει το Υλικό ενός υπολογιστή;
3. Ποιες νέες συσκευές μάθατε σήμερα; Γιατί τις χρησιμοποιούμε;
Πηγή: Διδακτικό Σενάριο: Υλικό Υπολογιστή, πλατφόρμα ¨Αίσωπος”