ΠΟΛΕΜΟΙ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ (Δημόσια Ιστορία & Εκπαίδευση) Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου

 

ΙΣΤΟΡΙΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2018-2019

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Χρήσεις της Λογοτεχνίας στην Ιστορία

Πόλεμοι του 20ου αιώνα

Με το διδακτικό σενάριο, που ακολουθεί, επιχειρείται να συνδεθεί η Δημόσια Ιστορία με την Εκπαίδευση. Στην παρούσα πρόταση η Ιστορία μελετάται διαθεματικά με τη Λογοτεχνία σε πολλές μορφές της. Η Ιστορία παράγεται και διαχέεται σε γραπτή μορφή μέσω λογοτεχνικών κειμένων,σε ακουστική  μορφή μέσω μελοποιημένων ποιημάτων και τραγουδιών, σε οπτικοακουστική μορφή μέσω σεναρίων που βασίζονται σε μυθιστορήματα και μεταφέρονται στον κινηματογράφο,σε οπτική μορφή μέσω κόμικς και καλλιγραφημάτων εμπνευσμένων από τη Λογοτεχνία.

Στόχος είναι η Σύγχρονη Ιστορία να γίνει εύληπτη και ενδιαφέρουσα για τους/τις μαθητές/τριες και με την εκπόνηση ερευνητικών διαθεματικών εργασιών να ευαισθητοποιηθούν στο θέμα του πολέμου και των αποτελεσμάτων του. Απώτερος σκοπός η δημιουργία μιας εκδήλωσης με αντιπολεμικό περιεχόμενο, η οποία θα αποτελέσει αφορμή για να ενισχυθεί η ιστορική μνήμη, αλλά και να ευαισθητοποιηθεί ένα ευρύτερο κοινό σε ένα διαχρονικό θέμα με βαρύτατες επιπτώσεις, όπως ο πόλεμος.

Βιωματική προσέγγιση του θέματος του πολέμου μέσω δημιουργικής γραφήςεκτέλεση και ερμηνεία τραγουδιών, έκθεση φωτογραφικού υλικού και γελοιογραφίας, συγγραφή σεναρίου, δημιουργία ιστορικού ντοκιμαντέρ, ταινίας μικρού μήκους, θεατρικών δρώμενων και αφίσας είναι προτεινόμενες δραστηριότητες για την εκδήλωση.

ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Φύλλα εργασίας

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΣΗΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ότι με αντιπολεμικό περιεχόμενο και απώτερο στόχο τη δημιουργία εκδήλωσης θα ασχοληθούν και οι μαθητές και οι μαθήτριες της  Β΄ τάξης στο μάθημα της Λογοτεχνίας. Η διδακτική πρόταση επεκτείνεται και σε άλλα γνωστικά αντικείμενα και προϋποθέτει τη συνεργασία εκπαιδευτικών.