no rotate image set no rotate image set no rotate image set no rotate image set

Φροντίζω το περιβάλλον, παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά.

οθόνης 2022 05 08 224320

1.Το εργαστήριο ξεκίνησε με έναν καταιγισμό ιδεών στην ολομέλεια των μαθητών με ερέθισμα την έννοια «Πολιτιστική κληρονομιά». Οι μαθητές κλήθηκαν να ολοκληρώσουν την πρόταση «Για μένα πολιτιστική κληρονομιά είναι …». Οι απαντήσεις των μαθητών/τριών καταγράφηκαν και αποτυπώθηκαν σε ένα συννεφόλεξο, αξιοποιώντας το εργαλείο WordArt (https://wordart.com/). στη συνεργατική εφαρμογή AnswerGarden (https://answergarden.ch/) και στο mentimeter (https://www.mentimeter.com/). Η δημιουργία του συννεφόλεξου είχε στόχο να αποτυπώσει την ταυτότητα των μαθητών μέσα από τη διερεύνηση των αρχικών αναπαραστάσεων τους, το μοίρασμα των ιδεών και των εμπειριών τους αναφορικά με το θέμα της πολιτιστικής κληρονομιάς.

https://drive.google.com/drive/u/2/folders/1xb8DK1RMYkljR_YKeEbub3lLfor07Doa (mentimeter)

https://www.mentimeter.com/app/presentation/c9ace9ce40ebc1efc58dc2cf89ccae87/ad17495b6b5d/edit

https://wordart.com/edit/ak96da2b3xd9

 

  1. Οι μαθητές ενημερώθηκαν από τον εκπαιδευτικό για τη Σύμβαση για την Παγκόσμια Κληρονομιά και επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα της UNESCO (http://whc.unesco.org/el/globalstrategy/), προκειμένου να ανακαλύψουν τα μνημεία που έχουν εγγραφεί στον Κατάλογο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς (https://whc.unesco.org/fr/list/). Εργάστηκαν σε ομάδες και επέλεξαν ένα μνημείο, ελληνικό ή ξένο για να το παρουσιάσουν στην ολομέλεια με ένα κείμενο. Στόχος ήταν να ενημερώσουν τους συμμαθητές/τριες τους σχετικά με το μνημείο και παράλληλα να προκαλέσουν το ενδιαφέρον τους να το επισκεφθούν εικονικά ή σε πραγματικό χρόνο. Για το σκοπό αυτό, οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να δημιουργήσουν ελκυστικά πολυτροπικά κείμενα, αξιοποιώντας ψηφιακές εφαρμογές και εργαλεία, όπως είναι οι διαδραστικές παρουσιάσεις, εικόνες αφίσες, βίντεο, κ.ά. Παράλληλα ενημερώνονται για τα κριτήρια που πρέπει να πληροί ένα μνημείο, αξιοθέατο, τοπίο, κτίριο και κάθε άλλο δείγμα της ανθρώπινης δημιουργίας, προκειμένου να συμπεριληφθεί στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO (https://whc.unesco.org/en/criteria/). Από τα κριτήρια αυτά αντλούν και τα επιχειρήματά τους για να τονίσουν τη σημασία του μνημείου που επέλεξαν να παρουσιάσουν. Οι μαθητές σε ομάδες προετοιμάζουν το υλικό για την παρουσίαση του μνημείου που επέλεξαν. Στο τέλος, η κάθε ομάδα αναρτά το τελικό της προϊόν στον εικονικό πίνακα padlet που έχει δημιουργηθεί γι αυτόν τον σκοπό και καλεί τις υπόλοιπες ομάδες να το σχολιάσουν ή και να το αξιολογήσουν.

https://padlet.com/daskalos3dim/qrl42bvnnb6psqes

 

  1. Οι μαθητές εργλαστηκαν σε ομάδες και να αναζήτησαν ένα μνημείο ή αξιοθέατο της περιοχής τους που δεν είναι στον κατάλογο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Οι μαθητές/τριες χωρισμένοι σε ομάδες επιλέγουν το μνημείο ή αξιοθέατο, αναζήτησαν πληροφορίες και ετοίμσαν τα επιχειρήματά τους, τα οποία στηρίζονται στα κριτήρια που έχουν θεσπιστεί από την Επιτροπή της UNESCO και τα έχουν ήδη γνωρίσει στο προηγούμενο εργαστήριο. Ενδεικτικοί άξονες επιχειρηματολογίας: • Γιατί είναι σημαντική η προστασία του; Αποτελεί ένα εξαιρετικό δείγμα της ανθρώπινης δημιουργίας; Αποτελεί εξαιρετική μαρτυρία κάποιας πολιτισμικής παράδοσης; • Περιέχει περιοχές εξαιρετικής φυσικής ομορφιάς και αισθητικής; • Είναι διατηρημένο σε καλή κατάσταση το αξιοθέατο; • Υπάρχουν σχέδια για τη συντήρηση του; • Ποιες δραστηριότητες μπορούν να διοργανώσουν για να αφυπνίσουν την τοπική κοινωνία σχετικά με τη σημασία του; Μετά τις αντιλογίες των ομάδων, ακολουθεί εισήγηση της επιτροπής και ψηφοφορία των μαθητών για την τελική απόφαση

https://docs.google.com/document/d/1oC16dy_O9qDnD5EoiI9q5iRfjZUvmI_sEWpU1HVk2hQ/edit

  1. Οι μαθητές επισκέφθηκαν εικονικά το μουσείο της Ακρόπολης, Συζήτησαν γιατί οι άνθρωποι συχνά θέλουν να αγοράσουν κάποιο αναμνηστικό από το μέρος που επισκέφτηκαν και πώς τα αντικείμενα αυτά προωθούν την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας ή της περιοχής τους. Στη συνέχεια, οι μαθητές σχεδίασαν αντικείμενα που θα προωθούν την πολιτιστική αξία του μνημείου που ανέλαβαν να παρουσιάσουν και τα οποία θα εκτεθούν στην εκδήλωση. Οι μαθητές δουλεύουν σε ομάδες και αναζητούν περισσότερες πληροφορίες για το μνημείο, προκειμένου να δημιουργήσουν αξιόλογα αντικείμενα. Για την κατασκευή των αντικειμένων μπορεί να (επανα)χρησιμοποιηθούν διάφορα υλικά

https://drive.google.com/drive/u/2/folders/1ljAKr3r1L8dciilbohvzki9gxBRaZbbd

5.Εκπαιδευτικό Υλικό/ Συνδέσεις /Βιβλιογραφία

Εργαστήριο 1 Ιστοσελίδα: Ευρωπαϊκό Έτος Πολιτιστικής Κληρονομιάς (https://europa.eu/cultural[1]heritage/node/2_el.html) Βίντεο: https://europa.eu/cultural-heritage/sites/eych/files/eac114-clip-noanim-el[1]hd-web-360p.mp4 Εργαστήριο 2 Ιστοσελίδα της UNESCO World Heritage List/Liste du patrimoine mondial https://whc.unesco.org/fr/list/ Ψηφιακή διαδικτυακή πλατφόρμα της UNESCO https://visitworldheritage.com/en/eu Ιστότοπος World Heritage Journeys: www.visiteuworldheritage.com Η πλατφόρμα σχεδιάστηκε και διαμορφώθηκε σε συνεργασία με το National Geographic και περιλαμβάνει 34 επιλεγμένους χώρους και μνημεία της παγκόσμιας κληρονομιάς σε 19 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (https://www.culture.gov.gr/el/Information/SitePages/view.aspx?nID=2359) Διαδικτυακή διαδρομή παγκόσμιας κληρονομιάς Βίντεο για δύο αρχαιολογικούς χώρους από τον Κατάλογο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, την Επίδαυρο (https://visitworldheritage.com/Epidaurus) και την Ολυμπία (https://visitworldheritage.com/Olympia). Συνεργατικά Εργαλεία Padlet https://el.padlet.com/