Αρχική » εκπαιδευτικά » συστήματα πληροφόρησης καθοδηγούμενης διδασκαλίας

συστήματα πληροφόρησης καθοδηγούμενης διδασκαλίας

λογισμικά κλειστού τύπου, όπως τα συστήματα εξάσκησης και πρακτικής (π.χ. Μαθηματικά Α’ & Β’ Δημοτικού, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο), τα συστήματα καθοδηγούμενης διδασκαλίας (π.χ. Λογομάθεια) και οι πολυμεσικές θεματικές εγκυκλοπαίδειες για δημοτικό (π.χ. Ανακαλύπτω τις Μηχανές), τα συστήματα καθοδηγούμενης διδασκαλίας για προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία (π.χ. Ανακαλύπτω τη Φύση) και κάποια εκπαιδευτικά παιγνίδια.

Τα συστήματα πληροφόρησης καθοδηγούμενης διδασκαλίας είναι συστήματα κλειστού τύπου και έχουν τις ρίζες τους σε συμπεριφοριστικές θεωρίες για τη μάθηση.
Συνιστούν σύγχρονο εποπτικό μέσο διδασκαλίας στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα.  Iδιαίτερα στις πρώτες τάξεις του δημοτικού είναι χρήσιμα και επωφελή.
Εμπεριέχουν δεδομένο περιεχόμενο και υποστηρίζουν συγκεκριμένα σενάρια χρήσης.
Περιλαμβάνουν λογισμικά εξάσκησης και πρακτικής.
Υποστηρίζουν με εποπτικό τρόπο τον εκπαιδευτικό αφού αναλαμβάνουν μέρος της διδασκαλίας και επιτρέπουν στο μαθητή να εξασκηθεί σε γνώσεις και δεξιότητες που έχει ήδη διδαχθεί. Έχουν παιγνιώδη μορφή, ενθαρρύνουν την άμιλλα μέσα στην τάξη και τη συμμετοχή από όλους, παροτρύνουν και αφυπνίζουν την περιέργεια των μαθητών.
Όταν περιέχουν επίπεδα δυσκολίας δίνουν κίνητρα στους μαθητές ώστε να αποκτούν περισσότερες δεξιότητες και γνώσεις διαβαθμισμένα.
Εστιάζουν στην διέγερση, την ανάκληση και την επανατροφοδότηση.
Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή επιλογής δεύτερης απάντησης( σε περίπτωση λάθους) ενισχύουν την αυτοπεποίθηση των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες ή άτομα με ειδικές ανάγκες.
Επίσης με τη χρήση αυτών των λογισμικών μπορούν να οργανωθούν εκπαιδευτικά σενάρια σε επιμέρους γνωστικά αντικείμενα.
Τέλος απαιτούν ελάχιστο χρόνο εκμάθησης, μπορούν να χρησιμοποιηθούν αυτόνομα ή ομαδικά απ’ τους μαθητές, δεν επιβαρύνουν τον εκπαιδευτικό με τη δημιουργία νέων δραστηριοτήτων, αφού περιέχουν έτοιμες δραστηριότητες που καλύπτουν μεγάλο εύρος του αναλυτικού προγράμματος.
Η χρήση τους μετά από μεγάλο διάστημα γεννούν στον εκπαιδευτικό την επιθυμία στο να μάθει πώς να δημιουργεί και ο ίδιος τέτοιου τύπου δραστηριότητες αλλά και άλλου τύπου προσαρμοσμένες στη διδασκαλία του.
Άρα οδηγεί την εκπαιδευτική διαδικασία στην χρήση  ΤΠΕ και στην αντίληψη ότι η χρήση τους είναι απαραίτητη.

 


Σχολιάστε

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση