preload
Ab Imo Pectore
Νοέ 14 30

education-not-for-sale

Είναι κάποιες στιγμές που καλούμαστε να υπερασπιστούμε τις ιδέες μας, τις αρχές μας, τα πιστεύω μας, μα αυτά προσκρούουν στο ατομικό συμφέρον.

Τότε, η εύκολη λύση είναι η προάσπιση του ατομικού συμφέροντος και το σκύψιμο της κεφαλής.

Σημεία των καιρών, θα μου πείτε!

Κι όμως. Σε τέτοιους δύσκολους καιρούς τρεις διευθύντριες, συνεπείς στα πιστεύω και τις ιδέες τους, αντιτάσσονται στην κοινή λογική της υποταγής και ορθώνουν το κεφάλι τους αρνούμενες να αξιολογηθούν με τον τρόπο που το Υπουργείο επιτάσσει.

Έχουν το θάρρος να πούνε ΟΧΙ!

Όχι στην πρόχειρη αξιολόγηση.

Όχι στην  ισοπέδωση των πάντων.

Όχι στο ξεπούλημα της δημόσιας εκπαίδευσης.

Δεν έχω λόγια!

Υποκλίνομαι στις τρεις Κυρίες με σεβασμό!

Δίνετε σε όλους μας τη δυνατότητα να συνεχίσουμε να οραματιζόμαστε και να ελπίζουμε!

(Ακολουθεί η κοινή δήλωσή τους)

ΑΞΙΟΛΟΓΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 

Συμμετέχουμε στην απεργία – αποχή της ΔΟΕ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης, προασπιζόμενες/οι το δημόσιο σχολείο, την ύπαρξη και λειτουργία των θεσμικών του οργάνων με κυρίαρχο το σύλλογο διδασκόντων στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, την ελεύθερη έκφραση και διακίνηση των ιδεών.

Θεωρούμε πως η συγκεκριμένη μορφή αξιολόγησης πλήττει το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, δημιουργεί σχολείο πολλών ταχυτήτων, διασπά την ενότητα των συλλογικών οργάνων, μεγαλώνει την ψαλίδα των ανισοτήτων στο μαθητικό πληθυσμό, καταργεί την ελευθερία στην παιδαγωγική πράξη και την καθημερινή σχολική πρακτική, καλλιεργεί το άγχος και την ανασφάλεια, προκαλεί το φόβο που οδηγεί στην υποταγή και την υποτέλεια, στο πάγωμα και τον κοινωνικό έλεγχο, στη συγκρότηση ανελεύθερων προσώπων, στην αναστολή κάθε εξέλιξης.

Τα κουτάκια στις ηλεκτρονικές φόρμες είναι πολύ μικρά για να καταχωριστεί ο «λογισμός και τ’ όνειρό μας». Τα portfolio μας κατατίθενται καθημερινά στην εκπαιδευτική διαδικασία, στους μαθητές και τους γονείς τους, στην οργάνωση και λειτουργία του σχολείου,  στους συλλογικούς φορείς και τους κοινωνικούς αγώνες και δεν χωράνε στην εικονική πραγματικότητα.

-Επιλέγουμε το λόγο από τη σιωπή, τη δράση από την υποταγή, αναλαμβάνουμε την ευθύνη για τα εκπαιδευτικά δρώμενα.

-Υπερασπιζόμαστε την ανάπτυξη συλλογικών διεργασιών για την καλλιέργεια παιδαγωγικού κλίματος στη μαθησιακή διαδικασία, στη βάση των σύγχρονων επιστημονικών προσεγγίσεων και τη δημιουργία συνεργατικών δεσμών με όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική κοινότητα.

-Αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο δημοκρατικό,  δημιουργικό, ανοιχτό στην κοινωνία που διαμορφώνει  μαθητές κριτικά σκεπτόμενους – ενεργούς πολίτες, εκπαιδευτικούς ελεύθερους, διευθυντές παιδαγωγούς με όραμα για ένα σχολείο που παρέχει παιδεία και όχι εκπαίδευση-κατάρτιση.

-Απαντάμε με τα λόγια του δάσκαλου Δημήτρη Γληνού πως «ο μόνος τρόπος για να ζήσει και να πεθάνει κανείς σαν άνθρωπος  είναι να ζήσει και να πεθάνει για ένα ιδανικό».

-Διδάσκουμε στους μαθητές μας το ήθος και την αξιοπρέπεια.

“Όσοι το χάλκεον χέρι

βαρύ του φόβου αισθάνονται,

ζυγόν δουλείας ας έχωσι

θέλει αρετήν και τόλμην

η ελευθερία.”

Ανδρέας Κάλβος

Ελένη Σπανοπούλου, Δ/ντρια 2ου Δημοτικού Σχολείου Πανοράματος Θεσσαλονίκης

Ολυμπία Γκριμπίζη, Δ/ ντρια 107ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης

Χαρούλα Πετράκη, Δ/ντρια 25ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης

Αφήστε μια απάντηση

 Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση