Πρόγραμμα Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης 1-3/4/2020

Στην ΕΡΤ2 (10:00-12:00) καθημερινά μαθήματα για τους μαθητές του Δημοτικού.

Πρόγραμμα ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ από Τετάρτη 1 Απριλίου έως Παρασκευή 3 Απριλίου 2020 (τάξεις Β’,Γ’,Δ’,Ε’ & ΣΤ’):

Πρόγραμμα Τετάρτης 01/04/2020:

-Φυσική Ε’ – ΣΤ’ «Θερμοκρασία – Θερμότητα»
-Φυσική Ε’ «Ηλεκτρικό κύκλωμα / Αγωγοί – Μονωτές»
-Γλώσσα Ε’ «Εγκλίσεις των ρημάτων»

Πρόγραμμα Πέμπτης 02/04/2020:

-Μαθηματικά Β’ – ΣΤ’ «Νοερές πράξεις (Πρόσθεση – Αφαίρεση) – Α΄ Μέρος»
-Μαθηματικά Δ’ – ΣΤ’ «Νοερές πράξεις (Πρόσθεση – Αφαίρεση) – Β΄ Μέρος»
-Γλώσσα Β’ «Παραγωγή γραπτού λόγου: Περιγραφικός Λόγος»

Πρόγραμμα Παρασκευής 03/04/2020:

-Γλώσσας Γ’ «Παραγωγή γραπτού λόγου: Αφηγηματικός Λόγος»
-Φυσική Ε’ – ΣΤ’ «Ιδιότητες του Φωτός»
-Γλώσσα ΣΤ’ «Μεταβατικά, αμετάβατα, συνδετικά ρήματα»

Απαραίτητη εγγραφή των μαθητών και μαθητριών στο ΠΣΔ

Σας ενημερώνουμε ότι θα πρέπει να ακολουθήσετε τον σύνδεσμο (https://register.sch.gr/students), ώστε να πραγματοποιήσετε την εγγραφή των μαθητών/τριών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυοστο πλαίσιο υλοποίησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Είναι απαραίτητο να έχετε τα παρακάτω στοιχεία:

Τον Αριθμό Μητρώο του μαθητή που υπάρχει στη βαθμολογία του τριμήνου.

Ένα email του γονέα ή του κηδεμόνα του μαθητή.

Επιμονή και υπομονή, γιατί το ΠΣΔ είναι φορτωμένο αυτό το διάστημα και ίσως χρειαστεί να το προσπαθήσετε αρκετές φορές.

Είναι απαραίτητο να γίνει σύμφωνα με οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας.

Ο Θρύλος του Γεφυριού της Άρτας

Ο Θρύλος του Γεφυριού της Άρτας  σε animation  πατήστε εδώ video

Σαράντα πέντε μάστοροι κι εξήντα μαθητάδες
γιοφύριν εθεμέλιωναν στης Άρτας το ποτάμι.
Ολημερίς το χτίζανε, το βράδυ εγκρεμιζόταν.
Μοιρολογούν οι μάστορες και κλαιν οι μαθητάδες.
“Αλίμονο στους κόπους μας, κρίμα στις δούλεψές μας,
ολημερίς να χτίζουμε, το βράδυ να γκρεμιέται.”
Πουλάκι εδιάβη κι έκατσεν, αντίκρυ στο ποτάμι,
δεν εκελάηδε σαν πουλί, μηδέ σαν χελιδόνι,
παρά εκελάηδε κι έλεγε ανθρώπινη λαλίτσα:
” Άν δε στοιχειώσετε άνθρωπο, γιοφύρι δε στεριώνει
και μη στοιχειώσετε ορφανό, μη ξένο, μη διαβάτη,
παρά του πρωτομάστορα την όμορφη γυναίκα,
που έρχεται αργά τ’ αποταχύ και πάρωρα το γιόμα.”Τ’ άκουσ’ ο πρωτομάστορας και του θανάτου πέφτει.
Πιάνει, μηνάει της λυγερής με το πουλί τ’ αηδόνι.
Αργά ντυθεί, αργά αλλαχτεί, αργά να πάει το γιόμα,
αργά να πάει να διαβεί της Άρτας το γιοφύρι.
Και το πουλί παράκουσε κι αλλιώς επήγε κι είπε:
“Γοργά ντύσου, γοργά άλλαξε, γοργά να πας το γιόμα,
γοργά να πας και να διαβείς της Άρτας το γιοφύρι.”Να τηνε κι εμφανίστηκε από την άσπρη στράτα.
Την είδ’ ο πρωτομάστορας, ραγίζεται η καρδιά του.
Από μακριά τους χαιρετά κι από κοντά τους λέει:
“Γεια σας χαρά σας μάστοροι και σεις οι μαθητάδες,
μα τι έχει ο πρωτομάστορας και είναι βαργομισμένος;”
“Το δαχτυλίδι του `πεσε στην πρώτη την καμάρα
και ποιος να μπει και ποιος να βγει, το δαχτυλίδι να `βρει;”
“Μάστορα, μην πικρένεσαι κι εγώ να πά’ σ’ το φέρω,
εγώ να μπω, εγώ να βγω, το δαχτυλίδι να `βρω.”Μηδέ καλά κατέβηκε, μηδέ στη μέση πήγε.
“Τράβα καλέ μ’ τον άλυσο, τράβα την αλυσίδα,
τι όλον κόσμο ανάγειρα και τίποτας δεν βρήκα.”
Ένας πηχάει με το μυστρί κι άλλος με τον ασβέστη,
παίρνει κι ο πρωτομάστορας και ρίχνει μέγα λίθο.

“Αλίμονο στη μοίρα μας, κρίμα στο ριζικό μας!
Τρεις αδερφάδες ήμαστε κι οι τρεις κακογραμμένες.
Η μια `χτισε το Δούναβη κι η άλλη τον Αφράτη
κι εγώ η πιο στερνότερη της Άρτας το γιοφύρι.
Ως τρέμει το καρυόφυλλο, να τρέμει το γιοφύρι
κι ως τρέμουν τα δεντρόφυλλα, να πέφτουν οι διαβάτες.”

“Κόρη, το λόγον άλλαξε κι άλλη κατάρα δώσε,
που `χεις μονάκριβο αδελφό, μη λάχει και περάσει.”
Κι αυτή το λόγον άλλαξε κι άλλη κατάρα δίνει.
“Αν τρέμουν τ’ άγρια βουνά, να τρέμει το γιοφύρι
κι αν πέφτουν τ’ άγρια πουλιά, να πέφτουν οι διαβάτες,
τί έχω αδερφό στην ξενιτιά, μη λάχει και περάσει.

 

Στον λαχανόκηπο με τον παππού Gerda Muller

Η αγαπημένη μας ιστορία από τα Βιβλία σε Ρόδες ξανά μαζί μας.

Εσείς έχετε λαχανόκηπο;

Βοηθάτε τον παππού ή τη γιαγιά στο κτήμα;

Φτιάξτε τώρα το δικό σας λαχανόκηπο έστω και στην αυλή του σπιτιού σας.

Διαβάστε την ιστορία Στον λαχανόκηπο με τον παππού πατώντας εδώ