Αρχική » Χωρίς κατηγορία » Διδάσκοντας τα Κοινωνικά Δικαιώματα

Διδάσκοντας τα Κοινωνικά Δικαιώματα

Διδάσκοντας τα Κοινωνικά Δικαιώματα, της Κοινωνιολόγου μας κ. Κατσάμπα Μαρίνας

Πόσοι και πόσες από εμάς δεν έχουμε έρθει αντιμέτωποι με μαθήτριες και μαθητές που πλήττουν στην τάξη; Πόσοι και πόσες από εμάς δεν νοιώσαμε κάποια στιγμή απογοητευμένοι/ες βλέποντας τα παιδιά να μας κοιτάζουν είτε με συγκαταβατική ευγένεια, είτε με αδιαφορία, είτε με την ανυπομονησία για τον πολυπόθητο ήχο του κουδουνιού ζωγραφισμένη στα βλέμματά τους; Και πόσες φορές δεν αναρωτηθήκαμε «μα τι άλλο να κάνω;»!

Αυτές τις δύσκολες στιγμές, τη λύση μπορεί να την προφέρει η τεχνολογία. Οι υπολογιστές και το Διαδίκτυο, φέρνοντας το σχολείο πιο κοντά στην πραγματική ζωή  και ανοίγοντας ένα παράθυρο επικοινωνίας με το παγκόσμιο χωριό, μπορούν να κινητοποιήσουν τα παιδιά μέσα από μια πιο ενεργητική μορφή μάθησης.

Το σημαντικότερο όμως είναι το προσωπικό όφελος που έχετε να κερδίσετε εσείς ως εκπαιδευτικοί, όταν εμπλέκεστε σε αυτή τη διαδικασία: προσωπικά, πέρα από την ικανοποίηση που νοιώθω όταν βλέπω την τάξη να συμμετέχει ενεργά, είναι υπέροχα συγκινητικό και συναρπαστικό το πόσες γνώσεις έχω αποκτήσει για την ίδια τη χρήση των νέων τεχνολογιών από τις μαθήτριες και τους μαθητές μου.

Ακόμη λοιπόν κι αν δεν είστε εξοικειωμένοι/ες με τις νέες τεχνολογίες, μη διστάζετε να τις εντάξετε στο μάθημά σας και μη φοβάστε τις δυσκολίες: τα παιδιά θα λατρέψουν αυτό που τους προσφέρετε και θα γίνουν οι καλύτεροι συνεργάτες σας στο όμορφο ταξίδι της γνώσης.

Για τη διδασκαλία των Κοινωνικών Δικαιωμάτων θα χρειαστείτε έναν υπολογιστή, έναν βιντεοπροβολέα και σύνδεση με το διαδίκτυο.

  1. Ξεκινάμε με τον παραδοσιακό καταιγισμό ιδεών, αναβαθμισμένο μέσω της τεχνολογίας. Ανοίγουμε ένα αρχείο word, το προβάλλουμε στον πίνακα και καλούμε έναν μαθητή ή μία μαθήτρια να καταγράφει τις ιδέες των συμμαθητών/τριών σχετικά με το ποια είναι τα κοινωνικά δικαιώματα. Αποθηκεύουμε τον καταιγισμό ιδεών και έτσι το υλικό δε χάνεται όταν σβήνουμε τον πίνακα.
  2. Κάνουμε σύντομη εισήγηση, όπου συμπληρώνουμε ή επεξηγούμε το υλικό που έχει καταγραφεί. Ζητούμε από την τάξη να κάνει ιεράρχηση των κοινωνικών δικαιωμάτων. Αυτό μπορεί να γίνει πολύ εύκολα και γρήγορα, αφού το υλικό μας είναι ήδη καταγεγραμμένο.
  3. Προβάλλουμε τον παγκόσμιο χάρτη για την εκπαίδευση και χωρίζουμε τα παιδιά σε 4 ομάδες, όσες και οι χρωματικές περιοχές. Κάθε ομάδα αναλαμβάνει μία περιοχή της γης και προσπαθεί να καταγράψει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένα παιδί σχετικά με την εκπαίδευσή του
  4. Οι ομάδες παρουσιάζουν τα αποτελέσματα, ακολουθεί συζήτηση και καταγραφή του κυριότερων προβλημάτων στο αρχικό word. Το υλικό αυτό μπορεί να σταλεί μέσω ταχυδρομείου στα παιδιά για μελέτη.
  5. Τέλος, συνδεόμαστε με τον ιστότοπο https://www.youtube.com/watch?v=gxAhn_L_ahM

 

Μετά την προβολή του βίντεο ρωτάμε τα παιδιά αν δέχονται να στερηθούν  ένα μέρος από το χαρτζιλίκι τους για να γίνει η τάξη μας  ανάδοχος ενός παιδιού μέσω μιας ΜΚΟ. Εάν συμφωνήσουν, συστήνουμε ομάδα για την πραγματοποίηση της δράσης.

Καλό σας μάθημα!

 

Ένα βίντεο σχετικά με την αξία της Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση

Μην ξεχνάτε και τον διαδραστικό πίνακα!!!

Μαθηματικά με Η/Υ

Τα ανθρώπινα δικαιώματα με απλά λόγια

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση