Πρoστατευμένο: Διερεύνηση Υπόβαθρου (Βιβλιογραφική Ανασκόπηση – Θεωρητικό Πλαίσιο)

Έρευνα, Σημειώσεις Εισάγετε το συνθηματικό σας για να δείτε τα σχόλια.

Αυτό το περιεχόμενο είναι προστατευμένο με συνθηματικό. Για να το δείτε εισάγετε το συνθηματικό σας παρακάτω:

Πρoστατευμένο: ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Γενικά Εισάγετε το συνθηματικό σας για να δείτε τα σχόλια.

Αυτό το περιεχόμενο είναι προστατευμένο με συνθηματικό. Για να το δείτε εισάγετε το συνθηματικό σας παρακάτω:

Πρoστατευμένο: Υποβολή Πρότασης για ΔΕ (Εντυπο Β)

Έρευνα Εισάγετε το συνθηματικό σας για να δείτε τα σχόλια.

Αυτό το περιεχόμενο είναι προστατευμένο με συνθηματικό. Για να το δείτε εισάγετε το συνθηματικό σας παρακάτω:

Πρoστατευμένο: Αναστοχαστικό – Ερευνητικό Ημερολόγιο (Reflective Research Diary)

Έρευνα Εισάγετε το συνθηματικό σας για να δείτε τα σχόλια.

Αυτό το περιεχόμενο είναι προστατευμένο με συνθηματικό. Για να το δείτε εισάγετε το συνθηματικό σας παρακάτω:

Ο υποτιτλισμός ταινιών ως εκπαιδευτική τεχνική

Εκπαιδευτικές Τεχνικές Δεν υπάρχουν σχόλια »

4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτική της Πληροφορικής Πάτρα, 28-30 Μαρτίου 2008

Αξιοποιώντας την Εκπαιδευτική Τηλεόραση στη διδασκαλία της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο :Μία διδακτική πρόταση με αλληλεπιδραστικές δραστηριότητες υποτιτλισμού ταινιών

 

Σπύρος Παπαδάκης1, Σοφία Παπαδημητρίου2

 

 

1Εργαστήριο Εκπαιδευτικού Υλικού & Μεθοδολογίας, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο  papadakis@eap.gr

 

 

2Διεύθυνση Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης, ΥΠΕΠΘ sofipapadi@gmail.com

Learning via Subtitling – LvS

lvs2.jpg

Η προσέλκυση του ενδιαφέροντος και η παροχή κινήτρων στους μαθητές για ενεργό συμμετοχή σε μαθησιακές εμπειρίες αποτελεί ζητούμενο για κάθε διδάσκοντα. Στην εργασία αυτή προτείνεται η αξιοποίηση των ψηφιακών ταινιών της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης ως ένα μέσο, με το οποίο οι μαθητές οικοδομούν τις γνώσεις τους μέσα από αλληλεπιδραστικές μαθησιακές δραστηριότητες στη διδασκαλία της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο.

Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιούμε το λογισμικό LvS http://levis.cti.gr που προσομοιώνει τη λειτουργία ενός επαγγελματικού εργαλείου υποτιτλισμού ταινιών για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τo LvS έχει σχεδιαστεί για τη δημιουργία και διαχείριση ακολουθιών μαθησιακών δραστηριοτήτων (εκπαιδευτικό σενάριο) που έχουν ως πρωτογενή δράση την προσθήκη ή μεταβολή υποτίτλων σε αποσπάσματα ταινιών (clips) και τη δημιουργία υποτιτλισμένων ταινιών. Μέσα από αυτή τη διαδικασία ο εκπαιδευόμενος καλείται να εμπλακεί με το περιεχόμενο που του παρέχεται μέσω της ταινίας, να το ερμηνεύσει, να το χρησιμοποιήσει, να το αξιολογήσει, να δημιουργήσει και μέσω αυτών να μάθει.

Δίνουμε ένα παράδειγμα διδακτικής παρέμβασης στη διδασκαλία Πληροφορικής της Β? Γυμνασίου κατά την οποία οι μαθητές εφαρμόζουν τις γνώσεις τους με «όχημα» μια ακολουθία μαθησιακών δραστηριοτήτων υποτιτλισμού αποσπάσματος μιας ταινίας.

Μετά την πρώτη πιλοτική εφαρμογή αυτών των δραστηριοτήτων σε Γυμνάσιο της Μεταμόρφωσης στην Αθήνα, σχεδιάζουμε την αξιολόγηση τους και σε άλλα 10 σχολεία από όλη την Ελλάδα.

Όποιος καθηγητής Πληροφορικής σε Γυμνάσιο ενδιαφέρεται να εφαρμόσει πιλοτικά αυτή τη διδακτική πρόταση το προσεχές σχολικό έτος, ας επικοινωνήσει μαζί μας (papadakis@sch.gr).

Αγαπητοί αναγνώστες, συνάδελφοι και φίλοι!

Γενικά 1 Σχόλιο »

Καλωσήρθατε στο ιστολόγιο μου που φιλοξενείται στο Blogs.sch.gr.

Αν και ή πρώτη σκέψη είναι ότι ίσως περισσότερα blogs γράφονται παρά διαβάζονται, δεν απέφυγα και εγώ τον πειρασμό να δημιουργήσω ένα ακόμη (το δικό μου)!

Περισσότερα …. όταν κρίνω ότι κάτι αξίζει πραγματικά τον χρόνο και τον κόπο.


© 2025 Spyros Papadakis’s blog.
   Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
RSS άρθρων RSS Σχολίων Σύνδεση