panverger’s blog

Απλά ένα ακόμα ιστολόγιο Blogs.sch.gr

1h Δραστηριότητα

Συγγραφέας: Βεργεράκης Παναγιώτης στις 21 Μαΐου, 2019

Δραστηριότητα 1η:

Εκφώνηση:

Οι επιμορφούμενοι καλούνται: Με τη βοήθεια μιας μηχανής αναζήτησης:

  • να αναζητήσουν ένα βίντεο που θα μπορούσαν να το αξιοποιήσουν διδακτικά στο γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητάς τους
  • να δημιουργήσουν ένα έγγραφο κειμένου (το πολύ 200 λέξεις) κάνοντας αναφορά στη διδακτική αξιοποίηση του ευρήματος. Στο αρχείο κειμένου να υπάρχει δεσμός (υπερσύνδεση) προς το βίντεο και
  • να αναρτήσουν το κείμενό τους στον «Χώρο αποστολής αρχείων ασύγχρονων δραστηριοτήτων, Μεσοδιάστημα: Συνεδρία 1 & 2» με όνομα αρχείου: S1_eponymo_onoma.docx.

 

Υλοποίηση 1ης δραστηριότητας:

 

https://www.youtube.com/watch?v=yi0FhRqDJfo

 

Η επιλογή του βίντεο έγινε με γνώμονα ότι περιέχει animation και στυλιζαρισμένα (χωρίς πολλές λεπτομέρειες) γραφικά. Με τα διανυσματικά γραφικά ποτ περιέχει καταφέρνει να περιορίσει τον όγκο της οπτικής πληροφορίας και να επιτρέψει στον μαθητή να επικεντρωθεί στην πληροφορία που θέλει να κατανοήσει.

Επίσης το animation είναι κατάλληλο για να αναπαραστήσει με κατανοητό τρόπο σύνθετες διαδικασίες και σε περιπτώσεις μετάδοσης και μετακίνησης πληροφοριών που αποδίδονται πολύ καλά μέσω της κίνησης που υπάρχει.

Ένα ερώτημα που ίσως δημιουργείται είναι κατά πόσο η περιγραφή στα αγγλικά είναι κάτι αποτρεπτικό ή όχι. Στην περίπτωση της Πληροφορικής επειδή πολλοί ορισμοί αποδίδονται με αγγλικούς όρους δεν είναι μεγάλο πρόβλημα και μερικές φορές η μετάφραση στα ελληνικά κάποιων όρων ίσως προκαλεί σύγχυση στο μαθητή παρά βοήθεια. Ειδικά στο συγκεκριμένο βίντεο το να αναφερόμαστε στην cache memory ως «κρυφή μνήμη» δεν θα βοηθήσει στην καλύτερη κατανόηση.

Όσον αφορά τη διάρκεια του βίντεο είναι κατ΄ επιλογή περιορισμένη γιατί θα είναι ένα εποπτικό ψηφιακό υλικό το οποίο θα χρησιμοποιηθεί επικουρικά στο μάθημα. Θα πρότεινα δηλαδή να γίνονται συχνές παύσεις στο βίντεο να δίνονται  περαιτέρω εξηγήσεις στους μαθητές και να γίνεται ολιγόλεπτη συζήτηση πριν προχωρήσουν σε επόμενες έννοιες που παρουσιάζονται.

Αφήστε μια απάντηση