Eκπαιδευτικό υλικό για την αναπηρία
Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προσβάσιμου Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού
http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/
Διπλωματική Εργασία_ Θεατρική Αγωγή και Ειδική Εκπαίδευση_ Βασιλική Θεολόγη
https://hellanicus.lib.aegean.gr/VasilikiTheologi.pdf
Θεατρικό Παιχνίδι. Από και Για Παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Η καταγραφή ενός προγράμματος σε κέντρο ημερήσιας φροντίδας
https://www.specialeducation.gr/frontend/article.php?aid=282&cid=71
Εκπαιδευτικό υλικό για την παράλληλη στήριξη και την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες στο σχολείο. ΙΕΠ, Μονάδα Ειδικής Αγωγής
«Η παρουσία της Θεατρικής Αγωγής στην Ειδική Εκπαίδευση», Διαδικτυακή Ημερίδα, Δευτέρα 30 Μαΐου 2022, ώρες 15.00-21.00, που διοργανώνεται από τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. 1ο, 2ο, 3ο, 4ο, 5ο, 6ο Αττικής, Δυτικής Ελλάδας, Κρήτης, 1ο και 2ο Νοτίου Αιγαίου, Πελοποννήσου, Στερεάς Ελλάδας, σε συνεργασία με τους/τις Συντονιστές/ Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, την Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Θεατρικής Αγωγής, τις εκπαιδευτικούς Θεατρικής Αγωγής. Η διαδικτυακή ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων κάθε βαθμίδας Εκπαίδευσης και σε κάθε ενδιαφερόμενο/η και θα διεξαχθεί μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων webex, στον σύνδεσμο https://minedu-secondary.webex.com/meet/panboemi
Η Αισθητική Αγωγή διαμορφώνει πλαίσιο συμπερίληψης για όλα τα παιδιά του σχολείου, καλλιεργώντας τόσο την αισθητηριακή όσο και την αισθητική γνώση, που πρέπει να τίθεται υπόψη στον σχεδιασμό των παιδαγωγικών δράσεων όλων των εκπαιδευτικών μονάδων. Παράλληλα η παρουσία Καλλιτεχνικών Μαθημάτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Ειδικών Σχολείων αποτελεί μορφωτικό δικαίωμα των μαθητών/μαθητριών, που για πολλά χρόνια είχαν αποκλειστεί από τη δημιουργική και την καλλιτεχνική έκφραση. Η Θεατρική Αγωγή στην Ειδική Εκπαίδευση αποτελεί μέσο προσωπικής ενσώματης και συναισθηματικής έκφρασης, κοινωνικής αλληλεπίδρασης, ενώ παράλληλα ενισχύει τη συμπερίληψη, καθώς επιτρέπει στο κάθε παιδί να συνυπάρχει στην ομάδα με το δικό του μοναδικό και αυθεντικό τρόπο.
Προσδοκούμε η ημερίδα «Η παρουσία της Θεατρικής Αγωγής στην Ειδική Εκπαίδευση» να αποτελέσει σημείο ανατροφοδότησης για το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και να αναδείξει όψεις του μελλοντικού σχεδιασμού για ένα σύγχρονο συμπεριληπτικό σχολείο καθώς και το ρόλο του/της εκπαιδευτικού Θεατρικής Αγωγής.
«Ο μαγικός κόσμος των σκιών: το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής σε ειδικό δημοτικό σχολείο», Κεχρά Ερασμία, Εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής, 1ο Ειδικό Δ.Σ. Αγίου Δημητρίου, Τζιλάκου Σοφία, 1ο Ειδικό Δ.Σ. Κορυδαλλού και στο Ειδικό Δ.Σ Κερατσινίου. Η παρούσα εισήγηση αναφέρεται στη διδασκαλία της Θεατρικής Αγωγής και στην πολύτιμη συμβολή της στη νοητική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών/τριών στο ειδικό δημοτικό σχολείο. Μέσα από το επιστημονικό πεδίο της Θεατρικής Αγωγής, θεατρικές τεχνικές και μέθοδοι αξιοποιούνται και προσαρμόζονται στις ανάγκες και δυνατότητες των μαθητών/τριών προσφέροντας μια ευχάριστη και βιωματική μαθησιακή διαδικασία.
Η μέθοδος του θεατρικού παιχνιδιού πρωτοστατεί και συνδυάζει επιτυχώς το παιχνίδι, την φαντασία και την τέχνη. Μοναδικοί κόσμοι ζωντανεύουν μέσα σε ένα ασφαλές περιβάλλον όπου δεν υπάρχει κίνδυνος αποτυχίας. Κατά ακολουθία η τεχνική του θεάτρου σκιών ελευθερώνει τη δημιουργικότητα και προσφέρει μια διαφορετική διάσταση θέασης.
Στο διδακτικό σενάριο που επιλέχθηκε το θεατρικό παιχνίδι συναντάει τις σκιές και «φωτίζει» τις σκέψεις των μαθητών/τριών. «Τι να υπάρχει άραγε στο σκοτάδι; Μπορώ να πιάσω το φως; Έχω σκιά;» Μια δέσμη φωτός εμφανίζεται στο σκοτάδι και απαντά, ένα μαγικό ταξίδι στον κόσμο των σκιών ξεκινά.
