Run Marco

Ο προγραμματισμός ως γνωστικό αντικείμενο μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα δύσκολος για τα παιδιά. Για τα νεότερα ειδικά, η ιδέα να γράφουν έναν κώδικα είναι ασύλληπτη όταν καλά καλά δεν μπορούν να γράψουν ή να διαβάσουν σωστά. Το διαδικτυακό παιχνίδι Run Marco αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία εισαγωγής των μικρών μαθητών στις αρχές και τις έννοιες του Προγραμματισμού. Μέσα από 36 πίστες κλιμακούμενης δυσκολίας, χωρισμένες σε 3 ενότητες,  οι μαθητές ανακαλύπτουν βασικές έννοιες της αλγοριθμικής σκέψης (Ακολουθία, Επανάληψη, Επιλογή) παίζοντας!

Οι μαθητές αρχικά επιλέγουν τον χαρακτήρα που επιθυμούν (αγόρι η κορίτσι) και στη συνέχεια προσπαθούν να τον οδηγήσουν χρησιμοποιώντας οδηγίες (μπλοκ) στο τέλος του μονοπατιού. Στην αρχή κάθε ενότητας, δίνεται μια μικρή οπτική εξήγηση της οδηγίας που εισάγεται (παρουσιάζεται σαν φύλλο χαρτιού που ο παίκτης διαβάζει και βάζει στη συνέχεια στο βιβλίο). Αποστολή του παίκτη σε κάθε πίστα είναι χρησιμοποιώντας τα μπλοκ  να οδηγήσει το χαρακτήρα του στο κίτρινο τετράγωνο, αποφεύγοντας τους θάμνους. Σε περίπτωση που ο παίκτης θέλει να σβήσει μια οδηγία την μετακινεί απλά στον κάδο. Οι μαθητές μέσα από το ευχάριστό αυτό παιχνίδι με τις αποστολές μυούνται σταδιακά στην ακολουθιακή χρήση εντολών, στην επαναληπτική δομή και στη χρήση της επιλογής, ενώ παράλληλα μαθαίνουν να αυτενεργούν και να επιλύουν προβλήματα .

Το παιχνίδι είναι πλήρως εξελληνισμένο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού και στο Γυμνάσιο. Μπορείτε να το παίξετε εδώ.