Π. Η. ΜΟΥΣΕΙΩΝ- ΕΚΘΕΣΗ ΠΑΛΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΣ

Γιορτάσαμε τη Διεθνής Ημέρα Μουσείων η οποία καθιερώθηκε το 1977 από το Διεθνές Συμβούλιο ΜουσείωνDSCN9122

και πραγματοποιείται κάθε χρόνο στις 18 Μαΐου, με στόχο την ανάδειξη του ρόλου των μουσείων στη σύγχρονη κοινωνία.

Το θέμα του εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων για το 2024 είναι Μουσεία, Εκπαίδευση και Έρευνα”, με σκοπό να αναδείξει τα μουσεία ως χώρους που καλύπτουν ένα ευρύ πεδίο γνώσεων, όπως η τέχνη, η ιστορία, η επιστήμη, η τεχνολογία αλλά και η παράδοση, συμβάλλοντας έτσι στην κατανόηση ενός κόσμου βιώσιμου, συμπεριληπτικού και με ενσυναίσθηση.

ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0002 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0005ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0015 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0016 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0004 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0022

Μ ε αφορμή την Π.Η. Μουσείων, συμμετείχαμε στη Διεθνή καμπάνια ColorOur Collections. Ζωγραφίσαμε αρχεία που με βάση το υλικό των συλλογών τους προσέφεραν Μουσεία Πανεπιστήμια, Βιβλιοθήκες και άλλα πολιτιστικά Ιδρύματα από όλο τον κόσμο,

ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0023 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0006 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0009 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0010 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0011 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0013 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0020 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0024

όπως η Εθνική Βιβλιοθήκη της Χιλής, η Εθνική Βιβλιοθήκη της Γαλλίας, το Μουσείο Mendocino, το Πανεπιστήμιο Βατερλώ,

ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0003ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0008 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0025

ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0007 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0012 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0018

η Εθνική Βιβλιοθήκη του Ζάγκρεμπ, η Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Ιλινόις, το Europeana, Το South Street Seaport Museum, το West Virginia & Regional History Center .

ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0014 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0001 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0017 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0019 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0026 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0021 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0027

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δραστηριοτήτων στη Δευτέρα τάξη είχαμε ασχοληθεί με τη σχολική ζωή των περασμένων χρόνων, και υπήρχε ενδιαφέρον από τη μεριά των μαθητών να δουν από κοντά παλιά σχολικά βιβλία. Τώρα, με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων και το τέλος της συνεργασίας, οι μαθητές του Δ1 και ο δάσκαλός τους ετοίμασαν στην τάξη μια μικρή έκθεση παλιών σχολικών βιβλίων και αντικειμένων.

DSCN9136 DSCN9133 DSCN9132 DSCN9131 DSCN9130 DSCN9127 DSCN9126 DSCN9125 DSCN9121 DSCN9116 DSCN9115 DSCN9114 DSCN9113 DSCN9110 DSCN9111 DSCN9109 DSCN9105 DSCN9107 DSCN9108

Γνωρίσαμε και πολλά άλλα παλιά βιβλία που υπάρχουν σε ψηφιακή μορφή.

Επίσης “ταξιδέψαμε” στο Μουσείο Ελληνικής Παιδείας που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης της Καλαμπάκας . Σ’ αυτό εκτίθενται μοναδικές συλλογές του συλλέκτη Παύλου Μπαλογιάννη σχετικές με την ελληνική εκπαίδευση και την παιδεία γενικότερα.

Συναντήσαμε” Το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού (ΕΚΕΔΙΣΥ).

Στη συλλογή του περιλαμβάνονται αναγνωστικά και σχολικά βιβλία δημοτικού και γυμνασίου, σχολικά βιβλία από όλον τον κόσμο, παιδικά βιβλία, σχολικό υλικό (τετράδια, χάρτες, γραφική ύλη, αρχειακό και εποπτικό υλικό κ.λπ.). Ο επισκέπτης, μέσα από την περιήγηση, γνωρίζει τους σημαντικότερους σταθμούς στην ιστορία της εκπαίδευσης.

40470675 1000063170176487 4727263511053336576 n Αντιγραφή 40575769 1000063080176496 8611391157689122816 n Αντιγραφή 40510711 1000062593509878 6466940143147155456 n Αντιγραφή 40512501 1000062886843182 7046212479826788352 n Αντιγραφή 40471657 1000062570176547 1342388978938019840 n Αντιγραφή

 

 

Είναι γνωστό ότι, με πρωτοβουλία κυρίως εκπαιδευτικών, έχουν γίνει, και συνεχίζονται, προσπάθειες συλλογής και διάσωσης παλιού εκπαιδευτικού υλικού. Σίγουρα είναι πολλοί αυτοί που έχουν στην κατοχή τους παλιά σχολικά αντικείμενα. Μια καλά οργανωμένη συλλογική προσπάθεια θα μπορούσε να οδηγήσει σε υπέροχα αποτελέσματα για τον τόπο μας.

Η σπουδαιότητα αυτής της προσπάθειας καταγράφεται στην αποστολή του
Μουσείου Σχολικής Ζωής του Δήμου Χανίων :Η αποστολή του Μουσείου είναι η ανάδειξη της άρρηκτης σχέσης του πολιτισμού με την εκπαίδευση ως έκφραση και επικοινωνία, αλλά και ως κινητήρια δύναμη για την καλλιέργεια της συλλογικότητας. Σκοπός του είναι να συμβάλλει δημιουργικά, ώστε υπάρχοντα εκπαιδευτικά υλικά να εμψυχώνονται και να αναπλαισιώνονται. … Η πολιτιστική κληρονομιά και η σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία να συστρατεύονται, ώστε η συμμετοχή, η εμπειρία, η δημιουργία, η έκφραση και η επικοινωνία, να υποστηρίζονται με μια προσωποποιημένη και γνήσια επαφή των ομάδων στόχου με τον πολιτισμό και την (εκ) παιδευτική διαδικασία.”

40512946 1000062716843199 5893166794830512128 n Αντιγραφή

 

Οι Μαθητές και ο Δάσκαλος του Δ1, Καρατζάς Παρασκευάς