Στις 20 Νοεμβρίου ο ΟΗΕ, μαζί με την UNICEF, καθώς και άλλους φορείς, γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα για τα δικαιώματα του παιδιού.
Η Παγκόσμια Ημέρα για τα δικαιώματα των παιδιών κάθε χρόνο έρχεται να υπενθυμίσει για το αυτονόητο δικαίωμά τους στην παιδεία, στην υγεία, στην ειρήνη, στην ισοτιμία, στην ελευθερία λόγου και έκφρασης. Σήμερα πολλά παιδιά συνεχίζουν να ζουν σε όλο τον κόσμο κάτω από συνθήκες έντονης αδικίας και ανισότητας. Απέναντι σε αυτές τις καταστάσεις, οφείλουμε να πάρουμε θέση και να αντιτάξουμε την ελεύθερη έκφραση, τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και το σεβασμό στη διαφορετικότητα.
Η 3η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί από τον ΟΗΕ ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Είναι μια ημέρα ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία. Είναι μια μέρα που υπογραμμίζει την αναγκαιότητα καλλιέργειας του σεβασμού και καταπολέμησης κάθε μορφής διακρίσεων και αποκλεισμών.
Στις 11 Δεκεμβρίου σε όλο τον πλανήτη γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού. Είναι η μέρα ίδρυσης της UNICEF. Η μέρα αυτή προσφέρει στον καθένα μας τη δυνατότητα να υπερασπιστεί, να προωθήσει και να γιορτάσει τα δικαιώματα των παιδιών και να βοηθήσει στην οικοδόμηση ενός καλύτερου κόσμου για τα παιδιά.
Με αφορμή τις τρεις αυτές αφιερωμένες- παγκόσμιες ημέρες κάναμε στην τάξη μας πολλές δράσεις. Από το βιβλίο των Θρησκευτικών ασχοληθήκαμε με την ενότητα 3 (Σπουδαία “παιδιά”) και με την ενότητα 4 (Όλοι ίσοι, όλοι διαφορετικοί). Επίσης στα Εργαστήρια Δραστηριοτήτων έχουμε επιλέξει το θέμα “Τα δικαιώματα των παιδιών”.
Γνωρίσαμε πολλά από τα δικαιώματα των παιδιών μελετώντας σχετικά κείμενα . Παρακολουθήσαμε βίντεο με θέματα τόσο τα δικαιώματα των παιδιών όσο και των ατόμων με αναπηρία. Αξιοποιήσαμε υλικό που έχουμε δημιουργήσει για την ενδοσχολική βία. Για την σχολική βία φυσικά έχουμε αφιερωμένη μέρα, την 6η Μαρτίου, αλλά πρέπει να μας απασχολεί καθημερινά στην τάξη μας. Ένα θέμα που η αντιμετώπισή του απαιτεί ευαισθησία, κατανόηση, συνεργασία αλλά και αποφασιστικότητα. Επίσης απαιτεί σε πρώτο χρόνο συνεργασία σχολείου και οικογένειας και σεβασμό των δικαιωμάτων όλων των παιδιών.
Επίσης αναδείξαμε τον σπουδαία ρόλο της ευγένειας στην κοινωνική, σχολική και οικογενειακή ζωή. Η ευγένεια είναι ένα γνώρισμα που εμπεριέχεται στους χαρακτήρες ανθρώπων με παιδεία. Ως παιδεία βέβαια δεν υπολογίζουμε μόνο το επίπεδο γνώσεων που αφορά την ακαδημαϊκή μόρφωση, αλλά και την έμφυτη παιδεία που ο καθένας μας μπορεί να έχει.. Η ευγένεια είναι ένα σπάνιο χαρακτηριστικό ανθρώπου και οφείλουμε να τη διαχωρίσουμε από την τυπικότητα. Είναι από μόνη της ένα ευλογημένο γνώρισμα που λίγοι διαθέτουν και πολλοί θαυμάζουν. Υπάρχουν πολλοί λόγοι που οφείλουμε να είμαστε ευγενικοί, μα ο κύριος λόγος είναι ο αυτοσεβασμός Η ενσυναίσθηση και ο σεβασμός είναι σημαντικά συστατικά της ευγένειας. Πρέπει να μπορούμε να δούμε τα πράγματα από τη σκοπιά των άλλων ανθρώπων και να σκεφτούμε πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να σεβαστούμε τις ανάγκες τους. Τότε η ζωή ανθρώπων με αναπηρία και παιδιών που ζουν σε άσχημες συνθήκες θα μπορούσε να βελτιωθεί.
Τέλος, οι συζητήσεις μας και οι νέες γνώσεις αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τους μαθητές του Δ1 και έτσι γράφτηκε το ποίημά μας με τίτλο “Η Ευγένεια και η Αγένεια”.