ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ, ΜΗΝΑΣ ΕΥΓΕΝΕΙΑΣ, ΚΑΛΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗΣ.

”Οι μήνες του χειμώνα είναι 3, ο Δεκέμβρης, ο Γενάρης κι ο Φλεβάρης ο κουτσός» λέει το τραγουδάκι που μάθαμε. Και να που ήρθε η σειρά του Φλεβάρη του κουτσού και « γιατί είναι κουτσός κυρία;», ρώτησαν τα παιδιά. «Είναι κουτσός γιατί έρχεται φορτωμένος ευγένεια, καλοσύνη και αγάπη! Με τέτοιο φορτίο πονάνε τα πόδια του και κουτσαίνει!» Άρα ο μήνας αυτός θα είναι αφιερωμένος στην αγάπη και όχι μόνο. Θα είναι αφιερωμένος σε πράξεις καλοσύνης που γίνονται με ευγένεια και πηγάζουν από την αγάπη!

Αρχικά φτιάξαμε το ημερολόγιο του Φεβρουαρίου σε ένα κανσόν. Κόψαμε καρδούλες με τις μέρες και τις κολλήσαμε στο ημερολόγιο. Πίσω από κάθε καρδούλα θα γράφουμε την «πράξη της ημέρας». Δεν έχουμε γράψει από πριν όλες τις πράξεις, γιατί αυτές θα συμπληρώνονται το πρωί της μέρας, ανάλογα με το τι έχουμε σκεφτεί και παρατηρήσει στην τάξη, ανάλογα με το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε. Η επεξεργασία γίνεται στην παρεούλα και μετά συνεχίζουμε με όποια θεματική έχουμε. Απλά κατά τη διάρκεια της μέρας υπενθυμίζουμε και ψάχνουμε να βρούμε ευκαιρίες για να εντάξουμε την πράξη της μέρας.

Δημιουργήσαμε την γωνιά του μήνα. Βάλαμε σε κεντρική θέση το ημερολόγιο, εφοδιάσαμε την γωνιά με πολλές πολλές καρδιές.

Πλαστικοποιημένες καρδιές με διάφορα σχέδια, τα παιδιά μπορούν να τις χρησιμοποιούν και να συμπληρώνουν τα σχέδια (προγραφικές ασκήσεις) και να τα σβήνουν ή και να δημιουργούν δικά τους.

Αντίστοιχες φωτοτυπίες, τα παιδιά τις χρησιμοποιούν ανάλογα, αλλά μετά τις βάζουν στον φάκελό τους.

Καρτέλες με τις ευγενικές λέξεις για να τις αντιγράφουν.

Καρδιές μικρές και μεγάλες, μπορούν να δημιουργήσουν μοτίβα, να κάνουν σειριοθέτηση, να φτιάξουν μικρά δωράκια και να τα χαρίσουν, να γράψουν μηνύματα, να φτιάξουν κολιέ και ό,τι άλλο σκεφτούν.

Τα έργα αυτά είναι ελεύθερα και προσωπικά και εμπλουτίζουν την γωνιά μας.

IMG 20220201 085930 

 

IMG 20220201 085945

IMG 20220201 105207      IMG 20220201 110838     IMG 20220201 105239

IMG 20220201 105243     IMG 20220201 105248    IMG 20220202 080140

IMG 20220202 080158      IMG 20220202 080240

 

Μέρα πρώτη: εισαγωγή και γνωριμία με τον μήνα και με τις έννοιες ευγένεια, καλοσύνη και αγάπη. Κουβεντιάσαμε πολύ και είπαμε τις απόψεις μας. Βρήκαμε τις ευγενικές λεξούλες: ευχαριστώ, παρακαλώ, ορίστε, μπορώ να…,συγνώμη. Συμφωνήσαμε στο ότι αγάπη και ευγένεια πάνε μαζί. Όταν αγαπάς μιλάς όμορφα και ευγενικά, όταν αγαπάς δεν χτυπάς (έτσι είπαν τα μικρά μας τα παιδιά, μακάρι αυτό να το έλεγαν  και να το έκαναν και οι μεγάλοι). Κάναμε όλοι μια ευχή: όσο μεγάλοι και δυνατοί  κι αν γίνουμε, να θυμόμαστε πάντα ότι « η αγάπη δεν πληγώνει και δεν πονάει». Προσπαθήσαμε όλη την ημέρα να χρησιμοποιούμε τις λεξούλες. Ευκαιρίες μα δόθηκαν πολλές: όταν ο υπεύθυνος της τάξης μοίρασε τα κουβαδάκια με τους μαρκαδόρους, τα σουπλά, τα υλικά για τις χειροτεχνίες, στο ελεύθερο παιχνίδι…

Μέρα δεύτερη: μέρα του «δίνω τη σειρά μου». Κουβεντιάσαμε για το τι σημαίνει αυτό, μοιραστήκαμε τις εμπειρίες μας ( στο σούπερ μάρκετ). Και μετά περιμέναμε να έρθει αυτή η ευκαιρία για να γίνει πράξη το «δίνω τη σειρά μου». Και η ευκαιρία ήρθε! Στην ώρα των αγγλικών: δύο τα παιδάκια, ένας ο ρόλος με την μεγαλύτερη προτίμηση… τι θα γίνει τώρα; Ποιος πρώτος; Και η ανατροπή ήρθε όταν το ένα παιδάκι έδωσε σειρά στο άλλο. Κι άλλη ευκαιρία: την ώρα του πλυσίματος των χεριών στα βρυσάκια. Μια χαρά τα καταφέραμε!!

Εννοείται πως κάθε μέρα εισάγουμε την νέα «πράξη», αλλά υπενθυμίζουμε και τις προηγούμενες. Πράξεις που έχουμε σκεφτεί θα αφορούν και τη γη μας και τα ζωάκια.

Μέρα τρίτη: χαμογελάω σε όλους! Μα πως θα γίνει αυτό αφού φοράμε μάσκες; Να που ήρθαμε αντιμέτωποι με μια κατάσταση προβληματισμού και έπρεπε να σκεφτούμε, να συνεργαστούμε και να βρούμε την λύση όλοι μαζί! Αφού σκεφτήκαμε, αποφασίσαμε να δείχνουμε το χαμόγελό μας με μία κίνηση των χεριών! Σκοπός ήταν όχι μόνο να εκτιμήσουμε την αξία που έχει να βλέπουμε χαμόγελα (που θα πάει… θα φύγουν και οι μάσκες), αλλά να μπορούμε να αντιμετωπίζουμε και καταστάσεις προβληματισμού και να βρίσκουμε λύση. Νομίζω ότι τα καταφέραμε!!! Μοιράζαμε χαμόγελα όταν παίζαμε, όταν ζωγραφίζαμε κι ας φορούσαμε μάσκες!!!

Μέρα τρίτη: μέρα καρδιές στα … «κάγκελα». Το πρωί συμφωνήσαμε πως θέλουμε να μάθουν και οι γονείς για τις πράξεις του Φεβρουαρίου. Έτσι αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε μεγάλες καρδιές, να τις κόψουμε, να γράψουμε τις ευγενικές λεξούλες, να δημιουργήσουμε μια αλυσίδα με καρδιές και να στολίσουμε τα κάγκελα του σχολείου μας.

IMG 20220204 125820 3   IMG 20220204 125828 1

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Β’ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ-“Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΡΧΙΖΕΙ, ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΓΕΜΙΖΕΙ”

Στα πλαίσια του Β’ Θεματικού Κύκλου: Περιβάλλον- πολιτιστική κληρονομιά, και για τις ανάγκες της τάξης, δημιουργήθηκε το παιχνίδι “το αρχαίο θέατρο”. Το παιχνίδι αποτελείται από ερωτήσεις, τις οποίες ακούν τα παιδιά και επιλέγουν τη σωστή απάντηση.

Για να παίξετε το παιχνίδι, πατήστε εδώ.