no rotate image set no rotate image set no rotate image set no rotate image set

Είναι μία καθοδηγούμενη δραστηριότητα όπου οι μαθητές πειραματίζονται δυναμικά με τις τιμές των παραμέτρων και το πεδίο ορισμού του τριωνύμου και εξάγουν συμπεράσματα για τα ακρότατα, τη μονοτονία και τις ρίζες του.

Το υλικό θα το βρείτε στο e-yliko.gr  .

κάτω από: Μαθηματικά, Φωτόδεντρο

Γενική περιγραφή :Σε αυτό το διδακτικό ψηφιακό σενάριο
θα μελετηθούν οι συμμετρίες μιας συνάρτησης ως προς
τους άξονες
x’x, y’y και τηναρχή των αξόνων. Με αυτό τον τρόπο μελετώνται
οι έννοιες της
άρτιας και της περιττής συνάρτησης.

Το σενάριο αυτό θα βρείτε στην πλατφόρμα “Αίσωπος”.

 

κάτω από: Μαθηματικά, Φωτόδεντρο

Η παρούσα «βιβλιοθήκη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων» ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ , περιλαμβάνει εκπαιδευτικό υλικό για την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μπορεί να αποτελέσει ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο για τους επιμορφωτές και τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στα προγράμματα επιμόρφωσης β’ επιπέδου, στην ανεύρεση υλικού (εκπαιδευτικές δραστηριότητες) για την υλοποίηση της πρακτικής άσκησης/ εφαρμογής στην τάξη. Στη βιβλιοθήκη αυτή, οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να «καταθέτουν» υλικό (σενάρια για εκπαιδευτικές δραστηριότητες και συνοδευτικό υλικό) χαρακτηρίζοντάς το με κατάλληλα μεταδεδομένα (πχ Δημιουργός/ Συγγραφέας, δικαιώματα, Λογισμικό που αξιοποιεί, Γλώσσα κ.α.) και να αναζητούν υλικό θέτοντας σύνθετα κριτήρια αναζήτησης.

Δείτε το εκπαιδευτικό πακέτο Μέτρηση Κύκλου , του συναδέλφου  Μιτσούλλη Χρήστου .
Πέρα από την περιγραφή του σεναρίου περιλαμβάνονται ένα προκαταρκτικό φύλλο εργασίας εξοικείωσης με το λογισμικό, ένα φύλλο εργασίας επανάληψης της, από την Α΄Γυμνασίου, διδαχθείσης έννοιας των επίκεντρων γωνιών(συνοδεύεται από 3 αρχεία ggb), και από ένα φύλλο εργασίας για τις εγγεγραμμένες γωνίες(συνοδεύεται από ένα αρχείο ggb) και τα κανονικά πολύγωνα (συνοδεύονται από3 αρχεία ggb) .

Σημείωση : για να έχετε πρόσβαση στην σελίδα θα χρειαστεί να συνδεθείτε με το όνομα χρήστη και τον κωδικό από την Επιμόρφωση Β΄Επιπέδου.

κάτω από: Μαθηματικά

KΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ, ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ. 

Η διεπιστημονική σύνδεση και εφαρμογή των γνωστικών αντικειμένων των θετικών σπουδών του αναλυτικού προγράμματος με τον πραγματικό κόσμο, αποτελεί πρόκληση για την προετοιμασία της νέας γενιάς των επιστημονικών ερευνητών. Οι μαθητές καλούνται να αναλάβουν τον ρόλο επιστήμονα και να μελετήσουν την κλιματική αλλαγή, με βάση το επιστημονικό γνωστικό πεδίο που τους έχει ανατεθεί. Η έρευνά τους περιλαμβάνει την συλλογή επιστημονικών δεδομένων και στοιχείων που αποτυπώνουν τις αλλαγές στο περιβάλλον, διαμόρφωση υποθέσεων για τις αιτίες που προκαλούν το φαινόμενο, διερεύνηση μέσω προσομοιώσεων και ανάλυση των γραφικών παραστάσεων των μεταβλητών που συνδέονται με το φαινόμενο. Η καλλιέργεια επιστημονικών δεξιοτήτων και κριτικής σκέψης συνοδεύεται με συνεργασία μεταξύ των μελών της ομάδας, καθώς συζητούν τα αποτελέσματα, για να καταλήξουν σε συμπεράσματα και όλοι μαζί ως υπεύθυνοι πολίτες της κοινωνίας αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και προτείνουν λύσεις για την προστασία του πλανήτη. Η κινητοποίηση του ενδιαφέροντος στη μάθηση των θετικών επιστημών και ο επαγγελματικός προσανατολισμός των νέων (ανεξαρτήτως φύλου) προς τους τομείς της επιστήμης, της τεχνολογίας,της μηχανολογίας και των μαθηματικών συμβαδίζει με την επικαιρότητα των αναγκών που παρουσιάζονται στον ευρωπαϊκό χώρο.

Αναρτήθηκε από την ΑΡΓΥΡΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ  στο Φωτόδεντρο-Ανοιχτές Εκπαιδευτικές Πρακτικές .

κάτω από: Μαθηματικά, Φωτόδεντρο

Προσομοίωση Ελεύθερης πτώσης στην Γη και σε άλλους Πλανήτες με “φωτογράφιση”

Αποτελεί προσομοίωση του πειράματος φωτογράφιση της ελεύθερης πτώσης των σωμάτων. Ο χρήστης μπορεί να αλλάξει το την επιτάχυνση της βαρύτητας με τον δρομέα και να “βρεθεί” στον πλανήτη που επιθυμεί. Πατώντας το κουμπί “έναρξη” αρχίζει η ταυτόχρονη ελεύθερη πτώση δύο σωμάτων όπου το ένα βρίσκεται στην Γη ενώ το δεύτερο βρίσκεται στον πλανήτη που διαλέξαμε ,έτσι ώστε να είναι δυνατή η σύγκριση της ελεύθερης πτώσης .Ο χρήστης μπορεί επίσης να αλλάζει τον ρυθμό με τον οποίο παίρνονται οι φωτογραφίες αλλά και να μετρήσει με το διαστημόμετρο αποστάσεις αλλά και την μέση ταχύτητα των σωμάτων.

Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ανάρτηση του ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ  στο Φωτόδεντρο- Ε-YLIKO χρηστών .

κάτω από: Μαθηματικά, Φωτόδεντρο

Το λογισμικό του Τρισδιάστατου Μοντελοποιητή αποτελείται από δύο διακριτά περιβάλλοντα: το περιβάλλον της Χημείας και το περιβάλλον των μαθηματικών. Στο περιβάλλον των Μαθηματικών οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τις έννοιες και τις ιδιότητες του γεωμετρικού χώρου και των στερεών γεωμετρικών σχημάτων. Χρησιμοποιούν τα έτοιμα στερεά σχήματα με τα οποία διαπραγματεύονται τις ιδιότητες τους, τα τοποθετούν στο χώρο χρησιμοποιώντας το σύστημα καρτεσιανών συντεταγμένων, χρησιμοποιούν τη χελώνα της logo προκειμένου να σχηματίσουν συγκεκριμένα γεωμετρικά στερεά και να υλοποιήσουν συγκεκριμένες δραστηριότητες. Στο περιβάλλον της Χημείας, ο μαθητής κατασκευάζει τα μοντέλα των ιόντων και των μορίων, που παίρνουν μέρος σε χημικές αντιδράσεις. Μπορεί να μοντελοποιήσει τη Χημική αντίδραση, να μελετήσει τις αλλαγές στους δεσμούς μεταξύ των ατόμων και των όντως τόσο στα αντιδρώντα όσο και στα προϊόντα, ενώ τέλος αποκτά και μία εποπτεία της δομής των μορίων στον τρισδιάστατο χώρο.

Το λογισμικό αυτό διατίθεται στο  Φωτόδεντρο-Αποθετήριο εκπαιδευτικού λογισμικού.

κάτω από: Μαθηματικά, Φωτόδεντρο

Το video clip παρουσιάζει το Πυθαγόρειο Θεώρημα παίρνοντας αφορμή από ένα περιστατικό της καθημερινής ζωής: Ένας σύγχρονος Ρωμαίος που θέλει να ανέβει στο μπαλκόνι της Ιουλιέτας του σε ύψος 5 μέτρων. Δίνονται επίσης βιογραφικά στοιχεία για τον Έλληνα μαθηματικό φιλόσοφο, σημειώνεται η επιρροή του στους Πυθαγόρειους φιλόσοφους, η ερμηνεία του για τη δομή του Σύμπαντος και η περίφημη θεωρία του περί αναλογιών και χρυσής τομής που είχε τεράστια εφαρμογή στην Αρχαία Ελληνική τέχνη.

Το video προέρχεται από το  Φωτόδεντρο – Αποθετήριο Εκπαιδευτικών video

κάτω από: Μαθηματικά, Φωτόδεντρο

Δείτε ένα μικροπείραμα, όπου οι μαθητές μετασχηματίζουν ένα τετράπλευρο σε κάθε ένα από τα είδη τετραπλεύρων και εξετάζουν με τη βοήθεια του λογισμικού την ύπαρξη αξονικής και κεντρικής συμμετρίας. Το μικροπείραμα έχει δημιουργηθεί με χρήση εργαλείων δυναμικής γεωμετρίας και χειρισμού αλγεβρικών ψηφιακών συστημάτων (Geogebra).

Το μικροπείραμα προέρχεται από το  Φωτόδεντρο – Αποθετήριο μαθησιακών αντικειμένων

 

κάτω από: Μαθηματικά, Φωτόδεντρο
Μικροπείραμα με το οποίο οι μαθητές θα πειραματιστούν για
να ελέγξουν αν ορισμένα σχήματα έχουν κέντρο συμμετρίας .
To μικροπείραμα έχει δημιουργηθεί με χρήση εργαλείων
δυναμικής γεωμετρίας και χειρισμού αλγεβρικών
ψηφιακών συστημάτων (Geogebra).
κάτω από: Μαθηματικά

Η συμμετρία είναι παντού γύρω μας και … μέσα μας.
Δέντρα, λουλούδια, χιονονιφάδες αλλά και μικροοργανισμοί.
Δείτε μερικές φωτογραφίες που συγκέντρωσα για σας στο Pinterest.

κάτω από: Φύση, Φωτογραφία

Παλιότερα Άρθρα »

Κατηγορίες