Ενότητα fitness ( φυσική κατάσταση για την υγεία) Τα μαθήματα που θα ακολουθήσουν στοχεύουν

  1. Στην παρακίνηση των μαθητών /τριών μέσα από την αυτοδέσμευση και τη συμμετοχή τους στην πρακτική εξάσκηση κάθε παραμέτρου της φυσικής κατάστασης για τη βελτίωση της υγείας .( αερόβια ικανότητα , μυϊκή δύναμη και αντοχή, ευλυγισία, σωματική σύσταση)
  2. Στον καθορισμό ατομικών στόχων και στην αυτοπαρακολούθηση – καταγραφή της προόδου τους( αυτοαξιολόγηση).
  3. Στη βελτίωση της αυτοπεποίθησης κάθε μαθητή/τριας
  4. Στη βελτίωση του επιπέδου της φυσικής δραστηριότητάς τους
  5. Στην κατανόηση της σχέσης της φυσικής κατάστασης και της υγείας και στην ανάπτυξη θετικής στάσης απέναντι στην άσκηση.
  6. Στη συμμετοχή τους στα μαθήματα με χαρά και ενθουσιασμό
  7. Στην κατανόηση της αξίας της στοχοθεσίας και τη μεταφορά της στη ζωή , μετά την αποφοίτηση
  8. Στην κατασκευή ενός ατομικού προγράμματος φυσικής κατάστασης και στη γύμναση χωρίς την παρουσία

του διδάσκοντα

  

  

ΜΑΘΗΜΑ 1ο

   

  

 

ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΠΛΑΝΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ  – Τάξη :    Α Λυκείου                          Αριθ. Μαθ. : 28

                                Σκοπός: αερόβια ικανότητα ( γενική αντοχή)

Στόχος: ανάπτυξη καρδιοαναπνευστικής αντοχής  – μέτρηση Κ.Σ. – υπέρβαση πιθανών εμποδίων  ΜΕΘΟΔΟΣ: πρακτική εξάσκηση ( κυκλική προπόνηση σε σταθμούς)

1.1 Βασική επιδίωξη:

  1. ανάπτυξη αερόβιας ικανότητας
  2. εφαρμογή προηγούμενων γνώσεων, (θεωρία και πράξη)
  3. στοχοθεσία και ανάπτυξη υπευθυνότητας

 

1.2Επιμέρους επιδιώξεις:1) Πρακτική εφαρμογή2) Συνδυασμός γνώσεων3) Ενθουσιασμός – Χαρά συμμετοχής, 4)λήψη αποφάσεων5)διαχωρισμός αερόβιων και αναερόβιων δραστηριοτήτων με παραδείγματα 1.3 Εξοπλισμός:1)σχοινάκια2) ελαστικό σχοινί4) χαρτιά – κάρτες σταθμών – καρτέλες αξιολόγησης5)  σφυρίχτραστρώματαχρονόμετρα

κώνοι

1.4 Μαθησιακοί στόχοιΣτο τέλος του μαθήματος οι μαθητές:

  1. θα μάθουν να μετρούν την ΚΣ(καρδιακή συχνότητα) σε κατάσταση ηρεμίας και μετά το πέρας της δραστηριότητας
  2. θα μπορούν να επιλύουν προβλήματα
  3. θα μπορούν να συνδυάζουν την θεωρία με την πράξη
  4. θα μάθουν να θέτουν ατομικούς στόχους και να αυτοδεσμεύονται


ΧΩΡΟΣ

Η αυλή του σχολείου ή το κλειστό γυμναστήριο εφόσον υπάρχει

 Περιεχόμενα – Περιγραφή Χρόνος  4 Οργάνωση – Παραλλαγές & Ιδέες για ανάπτυξη του αντικειμένου  5 Σημεία έμφασης  ΦωτογραφίεςΣκίτσα
2.1. Εισαγωγή  Α) Τήρηση γραφειοκρατικού πρωτοκόλλου.Συγκέντρωση των μαθητών, λήψη απουσιών, τοποθέτηση οργάνων.Β) Προθέρμανση: Χαλαρό τρέξιμο, διατατικές και ελεύθερες ασκήσεις που να έχουν αργό ρυθμό και χαμηλή ένταση για την προετοιμασία του οργανισμού, ώστε να δεχτεί ομαλά την επιβάρυνση που θα ακολουθήσει.Μέτρηση ΚΣ με άγγιγμα στο λαιμό (καρωτίδα)  8  Οι μαθητές τρέχουν στο περίγραμμα του γηπέδου της καλαθοσφαίρισης,στο οποίο τοποθέτησαν τους κώνους, και στη συνέχεια χωρίζονται τυχαία σε ομάδες των 4 ατόμων ή εκτελούν ατομικά τις διατάσεις και τις ασκήσεις  Κάθε μαθητής ακολουθεί το δικό του ρυθμό, φροντίζοντας  ωστόσο να βρίσκεται μέσα στη «ζώνη στόχο» των 120 – 180 παλμών /λεπτό, για να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα  
2.2 Κύριο Μέρος  Τα παιδιά  μοιράζονται στους 7 σταθμούς. Με το σφύριγμα του καθηγητή Φ.Α. ξεκινάει η εκτέλεση των ασκήσεων. Σε κάθε επόμενο σφύριγμα γίνεται αλλαγή σταθμού δεξιόστροφα. Ενεργητικό διάλειμμα με περπάτημα κατά τη μετάβαση από τον ένα σταθμό στον επόμενοΣταθμός πρώτος Συνεχόμενο τρέξιμο: γύρω στα 10’,ανάμεσα σε 2 παράλληλες γραμμές που απέχουν 12 μ.(γήπεδο μπάσκετ)Διάλειμμα 1΄Στους επόμενους ,3 σετ διάρκειας  1 λεπτού το καθένα. Διάλειμμα 15 ΄΄ ανάμεσα στα σετ και 1΄ανάμεσα στους σταθμούςΣταθμός δεύτερος: Πόδια σκίπιγκ (αναπηδήσεις με ψηλά γόνατα εναλλάξ) .

Σταθμός τρίτος: Αναπηδήσεις με σχοινάκι

Σταθμός τέταρτος :Πέρασμα κάτω από ελαστικό σχοινί, το οποίο απέχει 50 εκ. από το έδαφος

Σταθμός πέμπτος: Κάμψεις χεριών

Σταθμός έκτος: Κοιλιακοί. Θέση: εδραία, χέρια στον αυχένα

Σταθμός έβδομος: Ραχιαίοι

 35΄  Ανάλογα με το επίπεδο και την ηλικία των μαθητών, μπορούν να διαμορφωθούν κατάλληλα ο βαθμός δυσκολίας των δεξιοτήτων, η διάρκεια,  καθώς και η πολυπλοκότητά τους.
 Οι μαθητές κάνουν όσες επαναλήψεις μπορούν χωρίς να φτάνουν στα όρια της εξάντλησης Κάθε μαθητής προσαρμόζει το ύψος του σχοινιού
 Ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής ενθαρρύνει τους μαθητές και επεμβαίνει μόνο όταν κρίνεται απαραίτητο.Οι μαθητές μετρούν επαναλήψεις( άγγιγμα κάθε φορά πλάγιας γραμμής)ένταση γύρω στους 120 – 160 παλμούς το λεπτό
΄2.3 ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ  Ελεύθερο παιχνίδι χαμηλής έντασης, Ή περπάτημα κατά ομάδες μέχρι να πέσουν οι παλμοί    Συμβάλλει στη αποφόρτιση και στην ψυχική εκτόνωση  Μέτρηση ΚΣ , κάτω από 120 .Στην ηρεμία περίπου 70
2.4 Ανακεφαλαίωση      ΑξιολόγησηΠρώτη αξιολόγηση στη διάρκεια εναλλακτική : Μετά το πέρας του κινητικού μέρους του μαθήματος, ερωτήσεις στους μαθητές για την αίσθηση και την εντύπωση που τους άφησε το μάθημα. Σύντομες  ερωτήσεις για τους τρόπους εκτέλεσης των συγκεκριμένων δεξιοτήτων  5  Η αξιολόγηση μπορεί να γίνει και με συμπλήρωση ερωτηματολογίου με την μορφή ερωτήσεων και εικόνων. Τήρηση ημερολογίουαπό κάθε μαθητή  Ο καθηγητής συγχαίρει την προσπάθεια των μαθητών, την ικανότητά τους να ξεπερνούν τα εμπόδια με το να προσαρμόζουν τις ασκήσεις και ενθαρρύνει για νέους στόχους. Τέλος μέσω ερωτήσεων προσπαθεί να κατανοήσουν τα λάθη που έγιναν ή να δώσει περισσότερες  κινητικές απαντήσεις.  
 3. Συμβουλή για ΚΦΑ Θα πρέπει να είναι ενημερωμένος, να είναι καλός γνώστης του αντικειμένου, να βρίσκεται δίπλα στους μαθητές, χωρίς να επεμβαίνει συνεχώς, να τους ενθαρρύνει και να τους παρακινεί 6. Αξιολόγηση:Δεύτερη αξιολόγηση : Στο επόμενο μάθημα, προβολή του βίντεο του μαθήματος, ( εάν υπάρχει η δυνατότητα να τραβηχτεί ),συζήτηση με τους μαθητές, και καθορισμός νέων στόχων.
               

 

ΚΑΡΤΕΛΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑΣ    AEΡΟΒΙΑΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ                                                            ΤΑΞΗ

ΓΡΗΓΟΡΟ ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ         30min ( 2 φορές το λιγότερο)  
ΑΡΓΟ ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ                 30min ( 2 φορές το λιγότερο)    
ΠΟΔΗΛΑΣΙΑ                              30min ( 2 φορές το λιγότερο)     
ΤΑΞΗ AEROBICS                      30min ( 2 φορές το λιγότερο)     
ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ                  30min ( 2 φορές το λιγότερο)     
ΤΕΝΙΣ                                          30min ( 2 φορές το λιγότερο)     
ΣΚΙ                                               30min ( 2 φορές το λιγότερο)     
ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΣΚΙ                          20min (2 φορές το λιγότερο)  
JOGGING                                     20min (2 φορές το λιγότερο)  
ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ                            20min (2 φορές το λιγότερο)  

 

ΚΑΡΤΕΛΑ ΑΥΤΟΔΕΣΜΕΥΣΗΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΤΟΧΩΝ ΦΔ ΕΚΤΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ 2ΦΟΡΕΣ/ΕΒΔΟΜΑΔΑ 3ΦΟΡΕΣ/ΕΒΔΟΜΑΔΑ  
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΤΑ ΠΟΔΙΑ        
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΕ ΤΑ ΠΟΔΙΑ        
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ        
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΜΕ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ        
JOGGING        
ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ Η ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ        
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ – ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ -ΤΕΝΙΣ        
ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ        
ΚΗΠΟΥΡΙΚΗ        
ΨΩΝΙΑ ΣΤΟ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ Η ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ        

 

ΑΤΟΜΙΚΗ ΚΑΡΤΕΛΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ                                                                           ΤΑΞΗ
 
ΣΤΑΘΜΟΙ                                                                                         ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ
 
ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΟ ΤΡΕΞΙΜΟ
 
ΣΚΙΠΙΝΓΚ
 
ΑΝΑΠΗΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΧΟΙΝΑΚΙ
 
ΠΕΡΑΣΜΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΣΧΟΙΝΙ
 
ΚΑΜΨΕΙΣ
 
ΚΟΙΛΙΑΚΟΙ
 
ΡΑΧΙΑΙΟΙ

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.