Ήχος

Ολοκληρώνοντας και το κεφάλαιο “ΗΧΟΣ” (Φυσική) πειραματιστήκαμε φτιάχνοντας ηχητικές πηγές – μουσικά όργανα, αλλά και τα δικά μας ποτηρότηλέφωνα. Σας παρουσιάζουμε τις πρώτες μας κατασκευές. Θα ακολουθήσουν κι άλλες.

…και δωρεάν τηλεφωνική επικοινωνία

Ο ήχος “ταξιδεύει” πιο γρήγορα μέσα από τα στερεά από ότι στον αέρα. Έτσι, τα ηχητικά κύματα, που παράγονται από τη φωνή μας, ταξιδεύουν (διαδίδονται) μέσα από το σπάγκο και φτάνουν στο αφτί της φίλης ή του φίλου μας.

Τα παιδιά ετοιμάζουν κι ένα σύστημα πολλαπλής επικοινωνίας, με ποτήρια και σπάγκο φυσικά.

Κατηγορίες: ΕΡΓΑΣΙΕΣ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Ποίησης … συνέχεια.

Ακόμη ένα ανατρεπτικό ποίημα γεμάτο χιούμορ από τις Μιχαέλα και Βίκυ.

Άντε άλλαξε άγγελε,αγόρι άγριο!

Βιβλίο βαμμένο βυσσινί βρήκα Βίκυ.

Βρε βόδι βρωμερό,  βαμβάκι βάλε.

Μαϊμού μοιάζει μουτρωμένη με μωρά.

Στη σκισμένη σάκα σου σπιτώνω.

Ποτό πίνω, Παρασκευή πρωί, Πηνελόπη.

Το τέρας του τεράστιου τροχόσπιτου.

Μαμά μου μην μπεις μέσα.

Τρώω τραγανισμένα τρίμματα  του τίγρη.

Δελφίνι δεμένο δειλιάζει δουλεύοντας.                                                                              Δασοφύλακας.

Θέλω θείε Θανάση θεία Θεού.

Ψείρα ψαρωμένη  ψηφίζει ψημένο ψωμί.

Μαμά μου μεγάλη, με μαγεύεις.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Ποίηση…

Το ταλέντο μας δεν κρύβεται. Τρία ιδιαίτερα ποιήματα από τις μαθήτριες

Βίκυ – Μιχαέλα – Νίκη (κατά αλφαβητική σειρά).  Κι αν σε κάποιους/ες φανούν περίεργα… σας θυμίζουμε πως τέτοια ποιήματα έχουν πάρει ακόμη και βραβεία.

Το πρώτο ποίημα των κοριτσιών είναι εμπνευσμένο από τη Βυζαντινή Ιστορία:

Στην Κωνσταντινούπολη παλιά                                                                                                                          κλαίγαν τα παιδιά.

Οι γονείς δεν κάναν τίποτα μόνο πίνανε κρασιά.

“Παιδιά τους” λέγαν μόνο τα αγόρια                                                                                                              και τους δίνανε βαπόρια.

Τα κορίτσια δεν πηγαίνανε σχολείο                                                                                                      δουλεύανε στο καφενείο.

Δεν ντρέπονταν καθόλου                                                                                                                                         που είχαν μυαλό διαόλου.

Νόημα δε βγάζαν                                                                                                                                                  αυτά που λέγαν τα παιδιά.

Μέναν στο χωριό                                                                                                                                                       με κόμπο στο λαιμό.

Μιλούσανε με άδεια                                                                                                                                                 και δε γράφαν σε τετράδια.

Ζήλευαν πολύ, παλιά                                                                                                                                             και δεν είχαν ρούχα διαφορετικά.

Δε ζητούσαν εκδρομή                                                                                                                                            και τρώγανε μισό ψωμί.

Πεθαίνανε από το κακό τους                                                                                                                                 μέσα στον πόλεμό τους.

Οι γυναίκες μένανε στο σπίτι                                                                                                                             και κάνανε βερνίκι.

Οι άντρες πήγαιναν στο θείο                                                                                                                               για να πάρουνε βραβείο,

τα παιδιά τους επιβλέπαν                                                                                                                                     και τις σάκες τους γυρεύαν.

Το δεύτερο και το τρίτο ποίημα είναι αρκετά σουρεαλιστικά. Η τεχνική είναι η εξής : ο κάθε στίχος περιλαμβάνει λέξεις που ξεκινούν από το ίδιο γράμμα. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό και φυσικά πολύ αστείο. Απολαύστε τα.

Δεύτερο ποίημα:

Άλλοτε αμόλησαν αλλού άλογα αλλόκοτα.

Ανακύκλωση ανάγινε ανάποδα αλόγου.

Βόμβα βρασμένη βρομοκόπισε βαριά βορειοανατολικά.

Γάτα γουργούρισε γεμάτη γάργαρο γάλα.

Ελλάδα ενωμένη ευτυχώς είναι ευτυχισμένη.

Μηχανή μεγάλη, μοβ  μαγείρισσα με μώλωπες.

Μωρό μου μη μεγαλώσεις  μείνε μικρό.

Ποτάμι πριν πρηστεί  πέτρες παραδίδει.

Κότες κοιτάνε κόκκορα κομμένο.

Ψαράδες ψάρευαν ψάρια  ψήνανε ψαριές.

Χρυσό χέλι χορεύει χορό χυδαίο.

Τρίτο ποίημα:

Χειμώνας χοντροκομμμένος , χελιδόνι χάνει χάρη.

Ζητάω ζέβρα ζωντανή ζώο ζηλιάρικο.

Ήλιε ήρθες ημέρα ηλιόλουστη ηλιοκαρφωμένη.

Ταύρος τιμωρημένος  τηλεφώνησε την Τρίτη.

Σκάσε σκύλε σάλιαρε, σίγουρα σ’ αγαπώ.

Νείλος νυσταγμένος νερό νοσταλγεί νωρίς.

Θέλω θάλασσα θυμωμένη θείε Θανάση.

Κλειδαρά κλειδώθηκα, κάνε καλή καρδιά.

Δώρο δανεισμένο, δωμάτιο δικαιούμαι Δήμαρχε.

Ινδιάνος Ιρανός ιππεύει ιπποπόταμο Ι.Χ.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

ΦΩΣ – ΟΠΤΙΚΕΣ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΕΙΣ

Ολοκληρώνοντας την Ενότητα Φως (Φυσική Ε΄Δημοτικού) και αφού πραγματοποιήσαμε τα πειράματα που περιγράφονται στο βιβλίο… ( ενδεικτικά : ευθύγραμμη πορεία φωτός)

…στη συνέχεια δημιουργήσαμε οπτικές ψευδαισθήσεις:

Στο πείραμα αυτό μετατρέπουμε το ασπρόμαυρο σε έγχρωμο. Φτιάχνουμε ένα κυκλικό δίσκο με λευκό χαρτόνι και με μαύρο μαρκαδόρο βάφουμε όπως δείχνει η πρώτη φωτογραφία. Στη συνέχεια και αφού περάσαμε από το κέντρο του ένα μολύβι, το περιστρέψαμε ως σβούρα (φώτο 2). Την ώρα που περιστρέφεται ο δίσκος φαίνονται χρωματιστοί κύκλοι.

Στο δεύτερο πείραμά μας φτιάξαμε μια τρύπα…στην παλάμη:

Παίρνουμε ένα φύλλο χαρτιού (Α4) και το τυλίγουμε ώστε να σχηματιστεί ένας κύλινδρος. Με το δεξί μας μάτι κοιτάμε μόνο μέσα από τη μια άκρη του κυλίνδρου, ενώ  τοποθετούμε την αριστερή μας παλάμη δίπλα στον κύλινδρο και γυρισμένη προς το πρόσωπό μας, όπως φαίνεται στη φωτογραφία. Θα φαίνεται σαν να κοιτάτε από μια τρύπα στην παλάμη του αριστερού σας χεριού. Αυτό συμβαίνει γιατί ο εγκέφαλός μας συνδυάζει τις εικόνες που στέλνουν τα δύο μάτια. Το δεξί μας μάτι κοιτάζει μόνο την τρύπα του κυλίνδρου, ενώ το αριστερό μας κοιτάζει την παλάμη. Αποτέλεσμα: μια τρύπα στην παλάμη μας.

Κάναμε και άλλα τέτοια πειράματα, όπου ξεγελούσαμε την όρασή μας. Τα μάτια δεν αποκαλύπτουν πάντα την αλήθεια.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ

Κατασκευάζουμε, συνεργαζόμαστε, διασκεδάζουμε μέσα από Πασχαλινές δημιουργίες. Πάντως προσπαθήσαμε…

και μερικά καλαθάκια…με σοκολατένια αυγά, αλλά και αληθινά

και φυσικά … το τρελοζουζούνι της Βίκυς, που κουνά φτερά και κεφάλι

Κατηγορίες: ΕΡΓΑΣΙΕΣ | Γράψτε σχόλιο

ΔΕΛΤΙΑ ΚΑΙΡΟΥ ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2011

Δύο νέα δελτία:

ΝΙΚΗ ΣΤΕΦΑΝΙΑ

ΜΙΧΑΕΛΑ ΦΑΤΜΑΝΟΥΡ

Κατηγορίες: ΕΡΓΑΣΙΕΣ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Στο Δέλτα Έβρου 5 Απριλίου 2011

Είχαμε την τύχη σήμερα να επισκεφτούμε το Δέλτα  Έβρου (τη δυτική πλευρά του), έναν σημαντικό  υγρότοπο σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.

Αρχικά μεταβήκαμε στο Κέντρο Πληροφόρησης Δέλτα του Έβρου όπου περιηγηθήκαμε στον εκθεσιακό χώρο και παρακολουθήσαμε την προβολή ταινίας  για τις λειτουργίες και αξίες των υγροτόπων και ειδικότερα του Δέλτα του Έβρου.

ώρα για διάλειμμα…

Στη συνέχεια,  επιβιβαστήκαμε στα λεωφορεία του Φορέα Διαχείρισης ώστε να περιηγηθούμε στον υγρότοπο. Εκεί  παρατηρήσαμε πουλιά με κιάλια και τηλεσκόπια και είδαμε από κοντά όσα διδασκόμαστε φέτος στο μάθημα της Γεωγραφίας.

Μας ενημέρωσαν πως το  Δέλτα του Έβρου είναι εδώ και πολλά χρόνια Προστατευόμενη Περιοχή, καθώς έχει πολύ μεγάλη αξία για την άγρια ζωή και τον άνθρωπο. Στο Δέλτα του Έβρου βρίσκουν καταφύγιο και τροφή χιλιάδες πουλιά όλες τις εποχές του χρόνου, ενώ αυτό αποτελεί ένα πολύ σημαντικό πόρο για την τοπική κοινωνία, αλλά και όλη τη χώρα, λόγω της αξίας που έχει για την αλιεία, την κτηνοτροφία, τη γεωργία, το κλίμα, την προστασία από τις πλημμύρες, την εκπαίδευση, την αναψυχή, τις επιστήμες.

μια φωτογραφία για να μας θυμόμαστε…

Κατηγορίες: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Γράψτε σχόλιο

Παραδοσιακά παιχνίδια 29/03/2011

Και τα παιδιά του Ε2 σήμερα μαζί μας:

"τζαμί" από Ε2

παίζοντας "τζαμί"

Κατηγορίες: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Γράψτε σχόλιο

…παραδοσιακά, συνέχεια…

“μηλάκια” και ποδόσφαιρο από Ε1 και Ε2:

...σπουδαία τερματοφύλακας...

...πιάστε ένα "μήλο"...

...αποφύγετε την μπάλα...

Κατηγορίες: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Γράψτε σχόλιο

…και άλλα παραδοσιακά…

παίζοντας “κλάσκι” (ρωσικη λέξη)

Κατηγορίες: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Γράψτε σχόλιο