ΤΡΙΓΩΝΟΜΕΤΡΙΚΕΣ ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΕ GEOGEBRA

 

Για να διδάξουμε στους μαθητές της Β Λυκείου τις συναρτήσεις f(x)=ρημ(ωχ) και g(x)=ρσυν(ωχ) με ρ>0,ω>0 αλλά και να εμπεδώσουν αντίστοιχα την σχετική θεωρία με τις απλές μορφές των βασικων τριγ/κων συναρτήσεων ημίτονο και συνημίτονο που έχουν προηγηθεί,όπως επίσης να διδάξουμε την αντίστοιχη επίλυση τριγ/κών εξισώσεων,επιλέγουμε απο τον ‘Αίσωπο’ το ιδανικό σενάριο διδασκαλίας που έχει δημιουργηθεί από τον εκπ/κό Κωνσταντίνο Κορρέ και βασίζεται στις δυναμικές αναπαραστάσεις (http://aesop.iep.edu.gr/node/7810/2048).
Η εκπαιδευτική διαδικασία υλοποείται στο εργαστήριο υπολογιστών όπου οι μαθητές σε ομάδες των 2 μπροστά στον υπολογιστή με βάση τις οδηγίες του εισηγητή ανοίγουν τα φύλλα εργασίας και εμπλέκονται σε μια διερευνητική μαθησιακή δραστηριότητα κάνοντας δυναμικούς χειρισμούς στο διαδραστικό περιβάλλον του λογισμικού Geogebra. Παράλληλα ο εκπαιδευτικός με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα επεξηγεί, επιλύει πρακτικές απορίες χειρισμού και συντονίζει τους μαθητές προβάλλοντας τις αντίστοιχες οθόνες και εγγαλεία χειρισμού.
Σ’ αυτό το δυναμικό και διαδραστικό περιβάλλον δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές μέσω του δυναμικού χειρισμού μεταβλητών (μέσω των αντίστοιχων δρομέων) να συνδέσουν νοηματικά τις πολλαπλές αναπαραστασιακές εκφράσεις (πίνακας τιμών, γραφική παράσταση και αλγεβρικός τύπος) των συγκεκριμένων τριγ/κων συναρτήσεων και με δυναμικό τρόπο να διερευνήσουν πως συμμεταβάλονται, κατορθώνοντας με τη μικρότερη δυνατή παρέμβαση από τον διδάσκοντα να νοηματοδοτούν τις αναπαραστασιακές συνδέσεις και να καταλήγουν σε ορθά συμπεράσματα. Με τον ίδιο διαδραστικό και δυναμικό τρόπο νοηματοδοτείται από τους μαθητές η σύνδεση αλγεβρικής και γραφικής επίλυσης τριγ/κών εξισώσεων.
Ένα ακόμα πλεονέκτημα του συγκεκριμένου μαθησιακού περιβάλλοντος είναι ότι πολύ εύκολα ο καθηγητής με ένα διαφορετικό φύλλο εργασίας κατά περίπτωση προσαρμόζει το μάθημα στις ανάγκες των μαθητών κάνοντας την όλη διαδικασία από πολύ έως λίγο καθοδηγούμενη ή διερευνητική αντίστοιχα. Επιπλέον το ίδιο διαδραστικό περιβάλλον προσφέρεται για περαιτέρω διερεύνηση-εξάσκηση εκτός σχολικού ωραρίου.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.