Το σενάριο αυτό για το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Β΄Γυμνασίου, ενότητα: Ο ΤΟΠΟΣ ΜΟΥ, Ο ΚΟΣΜΟΣ, ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ, Οδυσσέας Ελύτης, Πίνοντας ήλιο Κορινθιακό δημιουργήθηκε κατά το πρότυπο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΘΕΜΑ: ΤΕΧΝΗ:ΜΙΑ ΓΛΩΣΣΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΟΧΕΣ
Η εργασία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του επιμορφωτικού προγράμματος
«Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα Προγράμματα Σπουδών και το εκπαιδευτικό υλικό Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»ΟΠΣ (MIS) 5035543, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020″
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ-ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ-ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Καρέ καρέ από το βιβλίο στην οθόνη (τελική εργασία)
Η εργασία που ακολουθεί στο σύνδεσμο είναι μία σύνοψη των θεμάτων που επεξεργαστήκαμε με την εκπαιδευτική ομάδα της Β΄Γυμνασίου Αγ. Γεωργίου, κατά τη διεξαγωγή του πολιτιστικού προγράμματος “Καρέ καρέ από το βιβλίο στην οθόνη”.
Η σχεδία του Οδυσσέα
Ομήρου Οδύσσεια, ραψωδία ε, στίχ. 275-288
“Όσο φαρδύ τορνεύει μάστορης που κατέχει την τέχνη του άριστα
τον πάτο καραβιού για φόρτωμα,
τόσο φαρδιά κι ο Oδυσσέας την έφτιαξε την πλάβα,
στεριώνοντας τα ίκρια με πολλά στραβόξυλα,11
ώσπου απλώνοντας μακριές σανίδες τέλειωσε την κουβέρτα.
Tότε και το κατάρτι το έμπηξε στη μέση μ’ αντένα ταιριασμένη,
και το τιμόνι το μαστόρεψε, να ’ναι ο κυβερνήτης του.
Ύστερα τη σχεδία περίφραξε, στο κύμα για ν’ αντέχει,
με κλωνάρια ιτιάς, ρίχνοντας από πάνω φύλλα.
Kαι ξαναφτάνει η Kαλυψώ θεόμορφη με το λινό για τα πανιά·
καλά κι αυτά τα μαστορεύει.
Tα ξάρτια και τα κάτω καραβόσχοινα15 της έδεσε,
και με φαλάγγια τη σχεδία τη σέρνει και τη ρίχνει
στο θείο κύμα της θαλάσσης”.
Στο σύνδεσμο που ακολουθεί παρουσιάζονται οι εργασίες κατασκευής της σχεδίας του Οδυσσέα που πραγματοποίησαν οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Α΄Γυμνασίου, ακολουθώντας το κείμενο της Οδύσσειας…
https://drive.google.com/file/d/1SmFzDbP4KY-Vfgk16dPHEMntvYMK-gZV/view?usp=drive_link
Μίλτος και Γιαννάκης Μανάκια-Οι αδελφοί Λιμιέρ των Βαλκανίων
Στο video που παρατίθεται μπορείτε να παρακολουθήσετε τη ζωή και το έργο των πρώτων Ελλήνων κινηματογραφιστών, Ιωάννη και Μιλτιάδη Μανάκη.
“Οι πρώτοι Kινηματογραφιστές στα Βαλκάνια είναι οι αδελφοί Ιωάννης και Μιλτιάδης Μανάκια. Τα δύο αδέλφια προώθησαν τη νέα Τέχνη του Κινηματογράφου ανοίγοντας το δρόμο στους μεγάλους δημιουργούς των επόμενων δεκαετιών και αφήνοντας πίσω τους μοναδικά ιστορικά, φωτογραφικά και κινηματογραφικά ντοκουμέντα των αρχών του 20ού αιώνα στα Βαλκάνια. Η πρώτη τους ταινία οι «Υφάντρες», γυρίστηκε το 1905. Πρόκειται για ένα φιλμ μερικών δευτερολέπτων που καταγράφει την τέχνη της Υφαντικής της εποχής εκείνης. Κινηματογραφούν τη γιαγιά τους, Δέσπα Μανάκη, σε ηλικία 117 ετών. Στη συνέχεια τα δύο αδέλφια θα ταξιδεύουν σε περιοχές των Βαλκανίων, που εκείνο τον καιρό ανήκουν στην Οθωμανική Αυτοκρατορία καταγράφοντας με τον κινηματογραφικό φακό τους γεγονότα καθημερινής ζωής, ανθρώπους, τοπία, χωριά, γλέντια, έθιμα, παραδόσεις, γιορτές, αλλά και ιστορικά γεγονότα της εποχής, όπως τους Βαλκανικούς Πολέμους.”
ΟΠΤΙΚΑ ΕΦΕ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
Στο video που ακολουθεί παρουσιάζονται εντυπωσιακές σκηνές ταινιών πριν και μετά τη χρήση των οπτικών εφέ με την εφαρμογή της ψηφιακής τεχνολογίας.
https://www.youtube.com/watch?v=cv2RZ4EmcmQ
Εργασία-100 χρόνια από τη Μικρασιατική καταστροφή
Με αφορμή τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική καταστροφή στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας διδάχτηκαν τα παρακάτω κείμενα:
1)Όταν πρωτοκατέβηκα στη Σμύρνη – Ματωμένα χώματα, Διδώ Σωτηρίου
2)Στου Χατζηφράγκου, Κοσμάς Πολίτης
3)Γαλήνη, Ηλίας Βενέζης
Για την αξιολόγηση των μαθητών/ριών ανατέθηκε ομαδική εργασία με θέματα και οδηγίες που περιλαμβάνονται στο επισυναπτόμενο κείμενο.
Στην εκπαιδευτική επίσκεψη που πραγματοποιήσαμε με την ομάδα του κινηματογράφου του σχολείου μας στο Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης γνωρίσαμε τα πειράματα και τους προδρόμους που οδήγησαν στη δημιουργία της πρώτης κινηματογραφικής μηχανής. Με παιχνίδι ρόλων μάθαμε τα μυστικά του κινηματογραφικού λόγου, όπως το σενάριο, τα είδη των πλάνων, τις γωνίες λήψης… Στο Green room μάλιστα δημιουργήσαμε και τη δική μας ταινία μικρού μήκους…
https://www.filmfestival.gr/el/museum/visit
Πρόσφατα σχόλια