Μετά από ένα συναρπαστικό ματς το απόγευμα της Πέμπτης στο γήπεδο Φιλιππούπολης  η ομάδα του ΠΟΕ Ελασσόνας κατέκτησε το κύπελλο ΕΠΣΛ με αντίπαλο τον αξιόμαχο Δαμασιακό,

Το ματς ήταν για γερά νεύρα και έπρεπε να φτάσουμε στην διαδικασία των πέναλτι για να προκύψει ο νικητής!

Η κανονική διάρκεια του αγώνα και παράταση έληξαν δίχως γκολ (0-0). Στα πέναλτι η ομάδα του Ζήση Ζιάγκα πήρε το τρόπαιο με σκορ 7-6!

16/5/2014 -16/52019 Πέντε χρόνια από την εκδημία του μακαριστού Μητροπολίτη Ελασσώνος κυρού Βασιλείουκαι σήμερα στον μητροπολιτικό ναό Ελασσόνας τελέστηκε επιμνημόσυνη δέηση υπέρ αιωνίας μνήμης και μακαρίας αναπαύσεως του αοίδιμου ιεράρχου.
Αοίδιμε Πατέρα και Μητροπολίτα Ελασσώνος Βασίλειε !
«Τελειωθείς εν ολίγω» παρέστησας τετελειωμένην την διακονίαν σου. Το όνομά σου θα περιφέρεται μετ᾿ ευγνωμοσύνης και ευχαριστίας εν τοις χείλεσιν ημών και το μνημόσυνον σου θα παραμένει αιώνιον. Θα φυλάξωμεν ως παρακαταθήκην την μνήμην της υπὲρ της Εκκλησίας αφοσιώσεως σου.
Συ δε του ουρανίου πλέον θυσιαστηρίου λειτουργός και της σκηνής της επουρανίου κληρονόμος εύχου υπὲρ της Εκκλησίας, ανάφερε δεήσεις υπέρ του ποιμνίου σου και μνημόνευε των τέκνων σου.
Μας ηγάπησες και σε ηγαπήσαμεν. Η δέησίς μας θα συντελεῖται υπὲρ σοῦ διηνεκής, όπως ὁ Κύριος δώσῃ σοι «φαγείν εκ τοῦ ξύλου τῆς ζωής, ο έστιν εν τω παραδείσω του Θεού» κατὰ τον λόγον τοῦ Πνεύματος προς τας Εκκλησίας.
Δος μας ως αντίδωρον την ευχήν Σου. Αιωνία σου η μνήμη, τετιμημένε και αοίδιμε Ιεράρχα και Πατέρα. Αιωνία σου η μνήμη.

Δελτίο Τύπου

Ασημένιο μετάλλιο για το ΓΕΛ Ελασσόνας στο Πανελλήνιο Σχολικό Πρωτάθλημα Volley

Δεύτερες στην Ελλάδα κατατάχθηκαν οι μαθήτριες του 1ου ΓΕΛ Ελασσόνας, που έφτασαν στον τελικό του Πανελληνίου Σχολικού Πρωταθλήματος Volley.

Στον αγώνα που διεξήχθη στην ελεύθερη Αμμόχωστο της Κύπρου, τα κορίτσια του ΓΕΛ Ελασσόνας, ηττήθηκαν στον μεγάλο τελικό με 3-0 σετ (25-23, 25-9, 26-24) από τη Σχολή Μωραΐτη, κατακτώντας το ασημένιο μετάλλιο.

Στην τρίτη θέση το Ελληνικό Κολλέγιο Θες/νικης που στο μικρό τελικό νίκησε το Λύκειο Απ. Πέτρου & Παύλου Λεμεσού με 3-0 σετ.

1ο ΓΕΛ Ελασσόνας (Θανάσης Κουρομπίνας): Τσιάτσικα, Τσίμπα, Χατζηβασίλη, Μπαλογιάννη, Διβράμη, Τσιγγέλη, Κορακίδη, Καζαντζή, Σεβαστού, Γεωργιάδη, Σιάτρα.

Πηγή: Ράδιο Ελασσόνα 88,4

Καποτε σε μια μικρη πολιτεια ζουσε μια γυναικα που ολοι την σεβονταν και την αγαπουσαν.

Την αποκαλουσαν δασκαλα και σοφη χωρις να εχει καποιο αναγνωρισμενο τιτλο ως δασκαλα ή ως σοφή…

Ο αρχοντας της πολης που ηταν ενας εξυπνος ηγετης το παρατηρησε αυτο και θεώρησε ορθο να την καλεσει να ζησει κοντα του ως μια απο τους παιδαγωγους του μονακριβου γιου του…

Της ζητησε να κανει συντροφια στο παιδι του στις ελευθερες ωρες του και να του διδαξει χωρις τον καταναγκασμο της υποχρεωτικης μαθησης αυτα που οι αλλοι δασκαλοι δεν μπορουσαν…

Της ειπε επι λεξη ‘στα μαθηματικα εχω τον καλυτερο δασκαλο …το ιδιο και στην ιστορια και στην λογοτεχνια εσυ θα μαθεις στο παιδι μου ομως να το αγαπουν να το εκτιμουν και να το σεβονται οι αλλοι .. ολοκληρη η πολιτεια, ακομη και οι εχθροι του να το αγαπούν και να το σέβονται οπως εσενα …ετσι κι εγινε…

Ο μικρος αρχοντας στις ελευθερες ωρες του ειχε συντροφια αυτη την απλη γυναικα την σοφη δασκαλα κατα τους αλλους …δεν καταλαβαινε ομως για πιο λογο ο πατερας του του εβαλε διπλα του εναν ανθρωπο και μαλιστα γυναικα που ουσιαστικα δεν του διδασκε καμία συγκεκριμενη γνωση γι αυτο και καθε μερα την προσβαλε με οποιους τροπους μπορουσε…εκεινη απλα σε καθε προσβολη που της εκανε διατηρουσε την γαληνη της και ηρεμα του ελεγε να κοιταξει μεσα του βαθεια και να αναρωτηθει για πιο λογο ενεργει ετσι… κι οσο πιο πολλες προσβολες δεχοταν τοσο πιο ευγενικη και τρυφερη γινοταν με τον μικρο αρχοντα αλλα και με ολους τους αλλους…

Ο αρχοντας της πολης παρατηρουσε ολη αυτη την διαδικασια αλλα δεν επενεβαινε γιατι κι ο ιδιος προσπαθουσε να εννοησει πως τα καταφερνε αυτη η απλη υπαρξη να διατηρει την ηρεμια της, την χαρα της, την ευγενεια της, την αγαπη της για την ζωη, την φυση, τον ανθρωπο…

Καποια μερα δεν αντεξε την καλεσε και την ρωτησε ευθεως πως μπορει και διαχειριζεται ολες αυτες τις επιθεσεις και τα ψευδη του γιου του με τοση ανεση….για να την κλωνισει δε, της ειπε οτι ισως να εχει κατι υπουλο στο μυαλο της και οτι θα ηθελε στο τελος της χρονιας να φυγει απο κοντα τους….

Η σεμνη γυναικα του απαντησε ‘οτι οταν θα εφευγε θα του ελεγε το μεγαλο μυστικο της αυτοσυγκρατησης και της γαληνης της’…

Έφτασε επιτελους εκεινη η ημερα κι ο αρχοντας καλεσε ολους τους δασκαλους, τους φιλοσοφους και τους διανοουμενους της πολης του, για να συμμετέχουν στην γνωση που θα τους αποκαλυπτε η δασκαλα…

Εκεινη ζητησε απο τον αρχοντα να της φερουν:

ενα κουτι με πετρες

ενα κουτι με κουρελιασμενα στενα λερωμενα ρουχα

ενα κουτι με κοπρια

Ο αρχοντας ολος περιεργεια ικανοποιησε το αιτημα της και περιμενε υπομονετικά …εκεινη του προσφερε τότε μια χουφτα πετρες…αλλα ο αρχοντας τις αρνηθηκε λεγοντας οτι δεν εβλεπε τον λογο για να τις δεχτει.

Εκεινη αμιλητη τις εβαλε στην τσεπη της…. κι ολοι γελασαν !!!!! με την ανοητη ενεργεια της γιατι κοντεψαν να της σκιστουν τα ρουχα…

Μετα προσφερε στον αρχοντα μια αγκαλια απο κουρελιασμενα ρουχα…ο αρχοντας παλι δεν τα δεχτηκε λεγοντας οτι αυτα ειναι εντελως ακαταλληλα για εκεινον και το επιπεδο του…

Τοτε ξανα εκεινη σιωπηλα παραγεμισε τις τσεπες της και φορεσε οπως μπορουσε ολα αυτα τα κουρελια…

Ολοι παλι γελασαν μαζι της για το μεγεθος της ανοησια της… στην συνεχεια εχωσε τα χερια της μεσα στην βρωμερη κοπρια και την προσφερε παλι στον αρχοντα.

Ο αρχοντας φυσικα αρνηθηκε να την αγγιξει λεγοντας και χασκογελωντας ειρωνικα δεν θα παρω κρατησε την εσυ.

κι ολοι γελασαν γιατι της εμεινε η κοπρια στα χερια και την παροτρυναν να την βαλει και αυτη στις τσεπες της.

Τοτε η σοφη γυναικα μιλησε και του απαντησε μεσα στην γαληνη…«αρχοντα μου δεν ταραζομαι και δεν χαλω την διαθεση μου γιατι, οταν καποιος με προσβαλει με ανοητα λογια λεω σιωπηλα στον εαυτον μου …δεν βλεπω τον λογο να δεχτω αυτα τα λογια και να ανταπαντησω κι ετσι αυτα μενουν στην δικη του γλωσσα»…

«οταν καποιος με προσεγγιζει με μικροτητες υπερβολες κοτσομπολια και ανοησιες λεω παλι στον εαυτον μουαυτα ειναι ακαταλληλα για μενα δεν συμμετεχω με το να τα υιοθετησω κι ετσι εκεινα μενουν σε αυτον».

Οταν δε καποιος μου επιτιθεται με ψευδη συκοφαντιες και βρωμιες λεω παλι στον εαυτον μουδεν θα παρω τον θυμο σου τον πονο σου και τους φοβους σου που κρυβεις κατω απο την επιθεση σου ευχαριστω κρατησε τα εσυ…

Πηγή: gateoflight.blogspot.g

Το Δημοτικό Σχολείο Τσαριτσάνης θέλοντας να συνδέσει τη γνώση με την εποπτεία και το βίωμα  στις 14-5-2019 επισκέφτηκε τον Λ και του κτηνοιμναίο οικισμό της Καστοριάς και εντυπωσιάστηκαν τα παιδιά απ’ τις καλύβες του ψαρά, του γεωργού και του κτημοτρόφου.

Ο τστορικός οικισμός που βρίσκεται 8 χιλιόμετρα έξω από την Καστοριά στη θέση «Νησί» ανακαλύφθηκε τυχαία το 1932.
Η πρώιμη φάση του τοποθετείται γύρω στο 5.500 π.Χ. και είναι ένας από τους αρχαιότερους λιμναίους οικισμούς που έχουν ανακαλυφθεί στην Ευρώπη. Τις καλύβες που έφτιαχναν, κυκλικές και ορθογώνιες, τις στήριζαν πάνω σε πασσαλόπηκτες πλατφόρμες. Ήταν ο σκελετός για να ανυψώσουν το επίπεδο των σπιτιών γιατί κάποια ήταν χτισμένα μέσα στη λίμνη και κάποια ανάλογα με την αυξομείωση της στάθμης του νερού άλλοτε βρισκόταν μέσα στη λίμνη και άλλοτε έξω από αυτή. Υπήρχαν και καλύβες που ήταν χτισμένες κοντά στη λίμνη. Υπολογίζεται ότι ζούσαν τρεις χιλιάδες άτομα. Έχοντας άψογη οργάνωση και πειθαρχία μάζευαν την τροφή τους, εξέτρεφαν κατοικίδια, ψάρευαν και κατασκεύαζαν εργαλεία και είδη καθημερινής χρήσης. Παράλληλα γνώριζαν μουσική και γραφή. Μια ξύλινη πινακίδα είναι ανάμεσα στα σημαντικά ευρήματα των ανασκαφών, φλογέρες από κόκαλα πουλιών, από τα παλαιότερα μουσικά όργανα που έχουν ανακαλυφθεί στην Ευρώπη και μια βάρκα από μονοκόμματο ξύλο.

Από το 2000 στην περιοχή λειτουργεί υπαίθριο οικομουσείο, στους χώρους του οποίου έχει επιχειρηθεί μια πιστή αναπαράσταση του λιμναίου οικισμού. Για το σκελετό των καλυβών χρησιμοποιήθηκαν κορμοί δένδρων, για τους τοίχους κλαδιά και σχοινί ενώ από την λάσπη της λίμνης δημιουργήθηκε ο σοβάς κάθε καλύβας που την στέγη της σκεπάζουν άχυρα. Μέσα στις κατοικίες αυτού του ξεχωριστού οικισμού, υπάρχουν αντικείμενα καθημερινής χρήσης, πιστά αντίγραφα των ευρημάτων που ανακαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια των ανασκαφών. Πήλινα αγγεία, όπως φιάλες, κύπελλα, φρουτιέρες και χύτρες καθώς και εργαλεία που είναι φτιαγμένα από πυριτόλιθο ή οστά συμπεριλαμβάνονται στα εκθέματα. Τα αυθεντικά εκτίθενται στο κτίριο του μουσείου που βρίσκεται μέσα στο χωριό Δισπηλιό.

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα, μέσα στην αναστάσιμη χαρά και με την πληθωρική συμμετοχή του ευσεβούς λαού, η Ελασσόνα τίμησε στις 7 & 8 Μαΐου και φέτος τη μνήμη του προστάτου και πολιούχου της Αγίου Αρσενίου, Αρχιεπισκόπου Ελασσώνος. Οι πιστοί πρόσφεραν στον Άγιο τα άνθη της ευλαβείας και της αγαπης τους και κατέθεσαν τα αιτήματα της καρδιάς τους τόσο στη λάρνακα του όσο και στο εικόνισμα του. Ο Άγιος ας είναι σκεπαστής και βοηθός όλων μας.

Λεπτομέρειες Τέμπλων από Παρεκκλήσι των Αγίων Αποστόλων και Παρεκκλήσι του Αγίου Γεωργίου,του ναού του Αγίου Νικολάου Τσαριτσάνης.

Αγαπητοί γονείς,

1 Εγγραφές σε Δημοτικά Σχολεία, σύμφωνα με το άρθρο 7 του Π.δ 79/2017Στο Δημοτικό Σχολείο εγγράφονται οι μαθητές που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ηλικία έξι (6) ετών και διαθέτουν Πιστοποιητικό Φοίτησης από το Νηπιαγωγείο.

 

2 Για την εγγραφή των μαθητών που φοιτούν για πρώτη φορά στην Α΄ Τάξη του δημοτικού σχολείου εφαρμόζεται η ακόλουθη διαδικασία:

 

α) από την 1η έως τις 20 Μαΐου του προηγούμενου της εγγραφής σχολικού έτους, φέτος λόγω των διακοπών του Πάσχα από την 6η έως τις 20 Μαΐου, οι γονείς / κηδεμόνες υποβάλλουν σχετικές αιτήσεις-υπεύθυνες δηλώσεις εγγραφής στο δημοτικό σχολείο που ανήκουν σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας, προσκομίζοντας: αα) βεβαίωση φοίτησης από το Νηπιαγωγείο, ββ) αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο προκύπτει η διεύθυνση κατοικίας τους μαθητή, γγ) το Ατομικό Δελτίο Υγείας μαθητή και δδ) το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έχουν γίνει τα προβλεπόμενα εμβόλια. Στην περίπτωση μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι γονείς/κηδεμόνες συνυποβάλλουν γνωμάτευση από Κ.Ε.Σ.Υ. ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη δημόσια αρμόδια υπηρεσία, χωρίς αυτή να αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής.

 

β) Ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος του δημοτικού σχολείου αναζητά το πιστοποιητικό γέννησης για την εγγραφή μέσω του πληροφοριακού συστήματος του ΥΠΠΕΘ.

 

γ) Με το πέρας της καταληκτικής ημερομηνίας των αιτήσεων εγγραφών ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος του δημοτικού σχολείου ελέγχει την ακρίβεια των στοιχείων και συντάσσει ονομαστική κατάσταση μαθητών, την οποία αποστέλλει εντός προθεσμίας δύο εργάσιμων ημερών στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

δ) Οι αλλοδαποί μαθητές εγγράφονται στην Α’ τάξη αφού προσκομίσουν ληξιαρχική πράξη γέννησης ή ομοειδές πιστοποιητικό, επίσημα μεταφρασμένο, χωρίς να είναι απαραίτητη η πρόσφατη ημερομηνία έκδοσης, καθώς και τα λοιπά δικαιολογητικά που αναφέρονται στην ανωτέρω παρ. του παρόντος άρθρου.

 

ε) Εκπρόθεσμες εγγραφές στο δημοτικό σχολείο για λόγους ανωτέρας βίας γίνονται δεκτές με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Κατά την Μεγάλη Κυριακή του Πάσχα, αύτη τη κλητή και αγία ημέρα που τα πάντα πεπλήρωται φωτός επέλεξε ο σεπτός μας Ποιμενάρχης κ. κ. Χαρίτωνας να μεγαλύνει τη χαρά του χριστεπώνυμου πληρώματος της Μητροπόλεως του/μας αναγγέλοντας μας, κατά τον Εσπερινό της Αγάπης, τον ορισμό του ιεροκήρυκα-αρχιμανδρίτη του Οικουμενικού Θρόνου και προϊστάμενο του Μητροπολιτικού Ναού, π. Βησσαρίωνα Καραλάσκου ως Πρωτοσυγγέλου της Ιεράς Μητροπόλεως Ελασσώνος. Υικώς τον συγχαίρουμε, του ευχόμαστε να είναι πάντα άξιος κάθε τιμής και διακονίας και να ευαρεστεί πάντοτε το Θεό και τον Επίσκοπό Του. Άξιος! Άξιος! Άξιος!

Οι άνθρωποι μετράνε το χρόνο με ημερολόγια, με ταμπλέτ… αλλά και το πιο τργικό, που δεν συνειδητοποιήσαμε γιορτάζουμε τα γενέθλια μας, και ας μας φέρνουν πιο κοντά στη φθορά στο θάνατο. Η σημερινή μέρα του Μεγάλου Σαββάτου μας δίνει μια διαφορετική διάσταση του χρόνου, μας εισάγει στην προσμονή της αιώνιας ζωής, στην Ανάσταση του Χριστού. Τούτο το Πάσχα ας είναι ευλογημένο για όλους μας, ας είναι η απαρχή να σταματήσουμε την ξέφρενη πορεία του εγωισμού μας και να ανακαλύψουμε με απλότητα το βάθος της ψυχής μας αλλά και το αναστάσιμο φως ας οδηγεί/φωτίζει πάντοτε τα βήματά μας προς την αιωνότητα και ας μας απελευθρώνει από τα κάθε είδους σκοτάδια μέσα στα οποία επιδιώκουμε να ζούμε ή μέσα στα οποία μας επιβάλλουν να ζούμε. Καλή Ανάσταση!