Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, υπακούοντας στις ανειλημμένες από την κυβέρνηση δεσμεύσεις σε Ε.Ε. και ΟΟΣΑ, έχει εξαπολύσει από τις αρχές Οκτωβρίου ένα ανελέητο κυνήγι περικοπών σε τμήματα ΕΠΑΛ, Γενικών Λυκείων και Γυμνασίων. Στο όνομα της εξοικονόμησης προσωπικού «παίζουν» με τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, όπως ακριβώς έκαναν και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Τεχνητή εξοικονόμηση προσωπικού, για να μη τσαλακώσει η εικονική πραγματικότητα του «αριστούχου», κατά τον πρωθυπουργό, Υπουργού! Αλλά και έντεχνη προσπάθεια να προετοιμαστεί το έδαφος για την αντιδραστικότερη εκπαιδευτική «μεταρρύθμιση» των τελευταίων χρόνων.
Στη Λευκάδα για παράδειγμα, με την άρνηση λειτουργίας στη β΄ τάξη του λυκείου και των δύο ομάδων προσανατολισμού οδηγούν ουσιαστικά σε μη λειτουργία της β΄τάξης φέτος ,άρα και της τρίτης την επόμενη σχολική χρονιά. Αυτά τα υλοποιούν , όταν είναι γνωστό ότι η Καρυά είναι ορεινό χωριό που συγκεντρώνει μαθητές από απομακρυσμένες περιοχές. ‘Οσο για τις προτροπές τους προς τους μαθητές να αλλάξουν ομάδα προσανατολισμού ή να φοιτήσουν σε άλλο λύκειο(πιθανόν και στην πόλη της Λευκάδας) δείχνουν με τον πιο ανάγλυφο τρόπο το μελλοντικό εκπαιδευτικό τοπίο, αφού και στο υπόμνημα Λιάκου προβλέπονται παρόμοιοι «εξορθολογισμοί»!
Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις των στελεχών του Υπουργείου ότι από το περσινό ποσοστό των ολιγομελών τμημάτων που ήταν στο 35% θα πέσουμε φέτος κάτω από το 10%.
Ο Περιφερειακός Διευθυντής επικαλείται τη νομιμότητα σε ότι αφορά την περικοπή τμημάτων. Μία νομιμότηττα που έρχεται σε αντίθεση με τις ανάγκες των μαθητών, των γονιών τους και των εκπαιδευτικών. Πίσω από αυτή τη νομιμότητα προσπαθεί καλυφθεί και ο ίδιος ο ΠΔΕ, ρίχνοντας το φταίξιμο στο ΥΠΕΠΘ. Συμπλέει απόλυτα με την προσπάθεια εξαπάτησης που έχει στήσει η κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, όχι μόνο στον τομέα της Εκπαίδευσης αλλά και της Υγείας, των φόρων, της μείωσης μισθών και συντάξεων κ.α.
Η αλήθεια είναι ότι όλοι οι νόμοι έχουν ως στόχο την περικοπή δαπανών με στόχο να δοθεί ακόμη περισσότερο ζεστό χρήμα στους επιχειρηματικούς ομίλους ή να συνεχίσουν να υφίστανται οι προκλητικές φοροαπαλλαγές τους και να αποπληρώνονται οι δανειακές συμβάσεις τους.
Στην Κέρκυρα, στο 4ο Γυμνάσιο κλείνουν τμήμα και στοιβάζουν 6 και 7 παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες σε πολυπληθέστερα τμήματα. Στο 2ο Γυμνάσιο κλείνουν τμήμα και στριμώχνουν τα παιδιά, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους παιδαγωγικά, κοινωνικά ή άλλα κριτήρια. Κλείνουν τμήματα και στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο Λευκίμμης καθιστώντας έτσι τα υπόλοιπα τμήματα των σχολείων αυτών πολυπληθέστερα, τη στιγμή που το κτίριο είναι ακατάλληλο και ο αριθμός των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες είναι επίσης μεγάλος.
Σε πολλά σχολεία με τη μη λειτουργία των ολιγομελών τμημάτων, ουσιαστικά στερούν από τους μαθητές το δικαίωμά τους να επιλεγούν την ξένη γλώσσα που επιθυμούν να διδαχθούν. Στο μάθημα της πληροφορικής με τις συμπτύξεις, ένας υπολογιστής αντιστοιχεί πολλές φορές σε 3 τουλάχιστον μαθητές και μάλιστα σε εργαστήρια με απαρχαιωμένο εξοπλισμό, που έχουν πάνω από 10 χρόνια να εκσυγχρονιστούν, που πολλές φορές το ένα τρίτο των υπολογιστών δε λειτουργεί.
Εννοείται ότι ο Περ/κός Δ/ντής Εκπ/σης και το ΥΠΕΠΘ έχουν την κύρια και πολιτική ευθύνη γι’αυτές τις αποφάσεις. Ωστόσο άμοιροι ευθυνών δεν είναι και οποιαδήποτε διοικητικά στελέχη εισηγούνται περικοπές , και μάλιστα πιέζουν γι αυτές, προκειμένου να υλοποιήσουν «στόχους» ,όπως αυτοί τους αντιλαμβάνονται, ,χωρίς να συναισθάνονται την κρισιμότητα και τη δυσκολία των περιστάσεων για τους μαθητές, τους γονείς , τους εκπαιδευτικούς , τους εργαζόμενους και γενικότερα τα λαϊκά στρώματα.
Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας συνεχίζει τον αγώνα για να μην κλείσει ούτε ένα τμήμα γενικής παιδείας στα Γυμνάσια και Λύκεια του νομού Κέρκυρας, για να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα ειδικοτήτων.
Σε αυτήν την προσπάθεια οι αιρετοί του κλάδου στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο(ΠΥΣΔΕ) πρότειναν και έγινε σχεδόν ομόφωνα αποδεκτό να μην προχωρήσει το ΠΥΣΔΕ σε καινούριες αποσπάσεις και τοποθετήσεις προσωπικού, σύμφωνα με την εντολή της ΕΛΜΕ, που απηχεί τις πάγιες θέσεις του εκπαιδευτικού κινήματος. Ένα μήνα και πλέον μετά την έναρξη των μαθημάτων, οποιαδήποτε επαναρρύθμιση δυσχεραίνει τη λειτουργία των σχολείων, τη στιγμή μάλιστα που είχε σχεδόν ολοκληρωθεί η διαδικασία των τοποθετήσεων και διαθέσεων. Το ΠΥΣΔΕ συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία του από το σημείο που αυτή βρισκόταν, πριν από τις περικοπές των τμημάτων.
Ζητάμε
- να μην κλείσει κανένα τμήμα γενικής παιδείας στα σχολεία
- να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα
Η Πρόεδρος Ο γραμματέας
Μ. Ράπτη Τ. Σγούρος